Jump to content

Photo

Transformers

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#76 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 20 February 2005 - 21:52

Jag återupplivar en gammal tråd för att berätta att IGN FilmForce rapporterar om att Transformersfilmen fått en ny uppsättning författare, efter att John Rogers lämnar uppdraget tillfälligt för att göra en annan film.
De nya författarna är Roberto Orci och Alex Kurtzman, två namn som jag antar borde vara bekanta för flera av Scifi-Nytts medlemmar, då de författat ett antal avsnitt av "Alias", och varit/är exekutiva producenter på både "Xena: Warrior Princess" och "Alias".
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#77 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 March 2005 - 02:47

Måste bara säga detta, innan jag kryper till kojs;
(De som sett senaste Citroën-reklamen vet nog vad jag snackar om)

HAr inte läst allt, men jag antar att det ska vara en otecknad film med animerade transformers (alltså riktiga människor med i filmen).
Finns det inte en risk isf att filmen kommer vara lik senaste citroën-reklamen? Den dansande bilen?

Eller ja, risk och risk, jag tycker det är en häftig och snyggt gjort reklam, men hur stora är chanserna att det blir något i samma anda?

GAH vill ha bildeeeeeer :D (iofs svårt om den inte påbörjats än)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#78 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 13 March 2005 - 12:20

HAr inte läst allt, men jag antar att det ska vara en otecknad film med animerade transformers (alltså riktiga människor med i filmen).
Finns det inte en risk isf att filmen kommer vara lik senaste citroën-reklamen? Den dansande bilen?

Eller ja, risk och risk, jag tycker det är en häftig och snyggt gjort reklam, men hur stora är chanserna att det blir något i samma anda?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår inte problemet. Det är sannolikt att det kommer bli stora likheter mellan Citroënroboten och några av Autoboterna, men det är ju i så fall fullständigt naturligt eftersom de alla förvandlar sig från bilar till robotar.
Gör någon en ny dinosaurfilm kommer vi nog upptäcka att dinosaurerna i den är otroligt lika dinosaurerna i Jurassic Park-filmerna, men något annat är ju inte att vänta, eftersom de faktiskt såg ut så (eller: i alla fall enligt dagens forskning). Det är samma förhållande här - dinosaurerna resp. robotarna är aktörer i sina respektive filmer (och reklamfilmer i Citroënrobotens fall), och skillnaderna ligger i handlingen i filmen.

#79 Silversword

Silversword

Marsian

• Members
  • 491 posts
  • Interests:Fantasy &amp; Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 17 March 2005 - 18:40

Filmen måste vara ett bra produktplaceringstillfälle för bilindustrin.
Posted Image

#80 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 17 March 2005 - 19:08

Filmen måste vara ett bra produktplaceringstillfälle för bilindustrin.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, man kunde tycka det i alla fall. Men vi får se - man började producera en serie Transformersfigurer baserade på existerande bilmodeller för något år sedan, och det visade sig att vissa biltillverkare, däribland Volkswagen/Porsche, vägrade "låna ut" sina designer till figurerna, eftersom de inte ville förknippas med "krigsleksaker".
Står de fast vid den åsikten kommer det få vissa konsekvenser för filmen, då två av de mest kända Autoboterna, Bumblebee och Jazz, råkar vara just en klassisk VW-bubbla och en Porsche. Man kanske blir tvungen att hitta andra bilmodeller för dem båda. Producenterna jobbar med att försöka övertala dem, så vi får se vad som händer.

#81 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 17 March 2005 - 19:10

Finns det en robot som heter Jazz? Coolt! Ska nog börja titta på transformers...

#82 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 17 March 2005 - 23:55

Finns det en robot som heter Jazz? Coolt! Ska nog börja titta på transformers...

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar att du skulle börja titta för att få en skymt av Jazz, så kan jag bespara dig det besväret - han var med i de första 2 årgångarna (1984-85) av TV-serien, och de serier som går på TV nu är helt andra versioner. Man har startat om serien ett antal gånger, och det är långt ifrån alla originalfigurer som fått nya versioner.
Dock kommer filmen baseras på originalversionen, och eftersom han var hyfsat populär är chansen god att han dyker upp igen i filmen.

#83 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 18 March 2005 - 08:45

shit...hade ingen aning om att transformers världen var så expansiv och omfattande....

#84 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 September 2006 - 11:19

Transformers Movie Script Leaked

Well okay, only the first five pages of the script have been found on line, so it could be a deliberate leak. Or it could be a clever fake. Or maybe the site (Jalopnik) just has great sources. You be the judge.

Over at Filmstalker (which is where I first read about it) they've posted a few snippets from the script. If it is real, it may not stay online (at the original site at least) for very long.

It certainly sounds like a pretty impressive opener to the movie, and would certainly set the scene for the fights between the Autobots and Decepticons quickly so the movie can get down to business. Of course you can't rely on anything that appears in a script to actually make it onto the screen, so we'll just have to wait and see.

I'm actually amazed by the level of interest that there is about the Transformers movie. I'm old enough to have experienced the original tv series and toys, and I'm wondering how much of this interest is driven by people my age and how well the movie will play with the younger audience.

Source: Filmstalker - Transformers script online!
Link: Jalopnik - Transformers Movie Exclusive!

Låter det vara osagt om det är riktigt eller inte.

Edit: Tydligen ombads Jalopnik ta ned sidorna av DreamWorks, men det finns en sammanfattning på Filmstalker.

Edited by XC, 14 September 2006 - 11:25.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#85 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2007 - 19:12

Transformers höll presskonferens i Second Life

Transformers blir film.
Klockan 18.00, svensk tid, höll regissör och skådisar presskonferens - i nätvärlden Second Life.
Expressen.se var som enda svenska tidning på plats.

Transformers är robotar som kan förvandla sig själva till fordon.
I decennier har slaget pågått mellan onda robotar, Decepticons och goda robotar, Autobots. Mitt i röran hamnar en slyngel vars främsta intresse är att ragga brudar och sin nya bil. Han är den enda som kan rädda mänskligheten från att utplånas.
Parallellt med en ”vanlig” presskonferens i London väljer filmbolaget att ha en frågestund i Second Life med reportrar från hela världen.
Second Life är en virtuell värld med egen valuta, nattklubbar och miljontals användare över hela världen. Fenomenet har blivit så stort att Sverige, som första land, öppnat en egen ambassad i Second Life. Flera tidningsredaktioner har också Second Life-redaktioner.

Text från presskonferensen inom kort.

Uppdaterad artikel

Transformers höll presskonferens i Second Life
Robotgubbarna Transformers blir film. På midsommarkvällen hölls en presskonferens - i den virtuella världen Second Life.
Expressen.se:s Johan Darin var ende svenske reporter på plats och lyckades ställa en fråga.
Vilken robot har mest sex appeal?
- Star Scream, svarade Mikaela Banes, som spelar heta Megan Fox i sommarens blockbuster.

Presskonferensen hölls i Second Life, en egen värld på internet. Jag fick börja med att skapa en egen gubbe, en så kallad avatar. Det gick ganska bra tyckte jag. Det tyckte inte filmbolaget som klädde mina nakna lekamen i kläder. Den detaljen hade jag missat och tydligen finns det någon slags Second Life-etik.
Lånade en t-shirt

Plötsligt var jag en kille med afrofrisyr och shorts. Presstalesmännen lånade ut en t-shirt.
Efter ytterligare traggel hamnade jag i konferensrummet i ett virrvarr av reportrar och robotar. Mina fyndiga frågor gallrades nästan uteslutande bort men en slapp igenom.
Vilken robot har mest sex appeal?
- Star Scream, enligt Mikaela Banes, som jag fick en lätt crush på när jag som ende svenske reporter fick se filmen på torsdagen.
Hon spelar den kvinnliga fägringen i en annars rätt grabbig blandning av robotar och hunkar.
Lebouef fick flest frågor

Presskonferensen fortsatte och virtuella reportrar bombarderade regissör och skådisar med frågor. Flest fick Shia Lebouef som spås vara nästa storstjärna i Hollywood.
Blir det någon uppföljare? frågade en reporter.
- Om Michael Bay (regissören) är med, så är jag med.
Shia Lebouef spelar Sam Witwicky som blir nyckeln i kriget mellan de goda robotarna, autobots, och de onda, decepticons. Utan att veta det sitter han med nyckeln till mänsklighetens räddning - eller undergång.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#86 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 June 2007 - 21:31

Hööh.. är det jag eller var reportern inte helt opartisk?

#87 Ezeziel

Ezeziel

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 08 July 2007 - 21:18

Hur många har sett filmen o vad tyckte ni?

kan säga att jag var lite besviken med några saker... som t ex att Peter Cullen inte fick göra Ironhide's röst med, som han gjorde i serien, och jag saknade även Starscream o Megatron's karaktäristiska röster... annars var väl Sarscream designen lite ful också... kul dock att de hade med samma flygplan i början som Powerglide är i serien, he he...
"Freedom is the right of all sentient beings." -Optimus Prime

#88 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 July 2007 - 21:36

Fast Megatron lät ju exakt som han ska. När jag hörde rösten så var det så jag undrade om de inte hade bytt tillbaka igen. :P Starscream röstskådespelaren var ju tyvärr död så det var inget att göra åt det. Men han som gjorde den nya rösten gjorde andra röster i den gammla TV-serien.
Jag älskade iallafall filmen (Som jag skrivit i de 2 andra trådarna) och tänker se den ett par gånger till på Bio. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#89 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 08 July 2007 - 22:12

Jag tycker filmen är mycket bra. Där finns visserligen en scen som jag hatar och önskar att de utelämnat (den involverar Bumblebee; med det sagt kan nog alla gissa vilken), och jag tycker att flera av människorna var ytliga och orealistiska (bl.a. Witwickyföräldrarna och Mikaela ), men förutom det plus Optimus Primes inledande och avslutande monologer har jag inte så mycket att klaga på.

Robotarna var väldigt bra animerade och filmen bjöd på mycket humor (jag älskar trädgårdsscenen) och tung action. Jag har alltid velat se en seriös version av Transformers där man får se vilken ödeläggelse de är kapabla till (till skillnad från den ursprungliga tecknade serien där de ofta stod och besköt varandra med sina futtiga laserpistoler utan att få in några träffar), och det fick jag här. Riktigt roligt var det att stifta bekantskap med Frenzy. Många Transfans världen över var extremt skeptiska när de fick höra hur denna robot skulle skildras, men det visade sig att han blev en av filmens största behållningar.

Att de inte använde fler röster från originalserien tycker jag är lika bra. Frank Welker har tydligt visat att han inte klarar av att göra Megatrons röst längre - han hyrdes in för att göra rösten i spelet, och den gestaltningen är skit, rent ut sagt. Peter Cullen gjorde en klart godkänd Optimus Prime (bättre än jag hade befarat), men det märktes att hans register krympt lite; han lägger in ännu mer John Wayne nu än han gjorde på åttiotalet. Charles Adler har tidigare gjort G1 Silverbolt och Triggerhappy, och gjorde en godkänd Starscream här, tycker jag. Nu hade han inte så många repliker, men de han hade uttalades med en gällhet som fick en att tänka på den gamle Screamern.

Vad gäller Megatron så förvånades jag över hur oigenkännbar Hugo Weavings röst var. Det var vid ett enda tillfälle som man kunde urskilja den weavingska släpigheten i replikerna. Rösten var ändå helt okej, men med tanke på hur lik den var David Kayes Megatron från BW/BM/Armada/Energon/Cybertron, så kunde de lika gärna hyrt in just Kaye.

#90 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 July 2007 - 14:13

Transformers Sequel Talk

"Transformers," which was based on the `80s toys and animated TV show, has grossed over $223 million in two weeks and seems destined for at least one sequel. Martin Levy, a marketing executive at Dreamworks (which co-produced the movie with Paramount), says: "It's a very logical thing to think that we can look forward to another one."

Ingen direkt nyhet men kul att läsa lite mer officiella uttalanden. :)

Edited by Cartman, 20 July 2007 - 14:13.

#91 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 July 2007 - 14:31

Tja, STEVEN SPIELBERG sa att det skulle passa sig med ca 10 filmer så ett par blir det nog. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#92 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 21 July 2007 - 19:28

Jag såg filmen igår och kan helt klart hålla med Groundsplitter om att filmen innehöll mycket action men framför allt massor av skön humor. :)

Jag tordde faktiskt inte filmen skulle vara så bra som den faktiskt är innan jag såg den.

#93 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 July 2007 - 23:40

Ska bli intresant att se vad Kermit tycker när han väl har sett den. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#94 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 September 2007 - 14:19

SHH meddelar att filmen kommer släppas på DVD och HD-DVD för den amerikanska marknaden den 16:e Oktober. Om en Blu-ray release är aktuell vet jag inte och det är inte heller känt när filmen får en DVD och HD-DVD release här i sverige. Klick på länken för att ta del av mer utförlig information om dom olika utgåvorna.

#95 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 September 2007 - 14:33

Släpps den på HD-DVD så släpps den inte på Blue-ray. Det är rätt mycket det ena eller det andra på den punkten eftersom företagen sattsar ekonomiskt på de olika formaten och ingår kontrakt och just nu är HD-DVD och Blue-ray i krig.
Det finns kanske en möjlighet att det händer längre fram men inte de närmaste åren.
-Sora, Kingdom Hearts

#96 CYBERTEC

CYBERTEC

Cadet First Year

• Members
  • 7 posts
  • Interests:Frimureri - och andra liknande ordnar intressera mej, samt ävan Film musik djur (Hundar) Webproduktion - företagande och dess snåriga regler. Fråga ut mej jag svarar om jag kan och vill<br /><br />Frågor - Msn cybertec@sverige.nu <br />E-mail cybertecc@sverige.nu

Posted 04 October 2007 - 01:05

Här har vi en bra film, gillar upplägget och de snygga effekterna inte minst från Transformerna själva. En del bra och roliga komentarer
Megan Fox är inte transformers men väl värd att kika lite på.
Att man borde se filmen på bio råder det ingen tvekan om men har man bra ljud och bild i hemmet så fungerar det hela riktigt bra
Nå jag kan varmt rekomomdera denna film till er som gillar stilen

Attached Files

• Attached File  t3.jpg   32.21KB   5 downloads
  • Attached File  t2.jpg   31.6KB   6 downloads
  • Attached File  t1.jpg   19.72KB   5 downloads

Jag är en produkt av den värld jag lever i.
Jag kunde ha blivit allt, Vem som helst. I stället valde jag att bli ingen
- och alla

#97 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 04 October 2007 - 07:43

Intressant att du skapar denna tråden och jag ser den 20 minuter efter att jag beställer 2-disk utgåvan av denna filmen samt 2-disk utgåvan av den klassiska filmen.
"There once was a man from Nantucket..."

#98 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2007 - 16:09

Finns redan en tråd om Transformers :)
Slår i hop denna med den

Edited by Georgia, 04 October 2007 - 16:10.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#99 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 October 2007 - 18:58

Intressant att du skapar denna tråden och jag ser den 20 minuter efter att jag beställer 2-disk utgåvan av denna filmen samt 2-disk utgåvan av den klassiska filmen.

Var det 2-disc transformator lådan som förvandlar sig till en stor Optimus Prime eller den vanliga 2-disc versionen?
-Sora, Kingdom Hearts

#100 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 October 2007 - 21:24

Undrar hur kvalitén är på Optimus Prime boxen, jag tycker den ser lite "B" ut.

Vilken utgåva har bäst och mest extramatrial för övrigt?

Winter is Coming