Jump to content

Photo

Bortom: Lögnens slöja

• Please log in to reply
82 replies to this topic

#76 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 January 2011 - 19:36

Tack så mycket! Varje röst räknas. :)

Du kan även tävla om att vinna Bortom: Visioner och fantasier också. Det görs här!

Den recenserades i senaste numret av Fenix och fick ett helt okej betyg: 5 i intryck (vilket är saker som illustrationer, layout etc.) och 8 i innehåll (vad texten egentligen handlar om). Så det blev ett slutbetyg på 13 av 20, vilket jag är nöjd med. Jag har dock bara hört det och inte läst själva recensionen. Väntar på att den ska komma ut till butikerna hit.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#77 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 02 February 2011 - 18:19

Tack för tipset om en extra chans att vinna Visioner och fantasier. Jag är inte sen än att ta den. :D

Jag antar att betygsstegen sträcker sig upp till 10?

Inte för att jag har sett Visioner än, men 5 i betyg för intryck var lågt kan jag tycka. Den enda måttstock som jag har är när jag har bläddrat i och läst Bortom och den gjorde ett starkt intryck på mig när det gäller den biten och även i sin helhet. Men den personliga smaken spelar även in så klart och där skiljer den sig kanske mellan mig och recensenten.

#78 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 February 2011 - 19:38

Varsågod och lycka till!

Du har helt rätt i att betygen i respektive kategori når upp till 10. Visst har du rätt i att det är recensentens smak som avgör. 5 är dock godkänd och det är ett betyg som jag i alla fall känner mig bekväm med. Det stod dock i recensionen att stilen iaf. lyckas väl att hänga ihop med Lögnens slöja, så gillade du den så kommer du gilla Visioner och fantasier. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#79 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 03 February 2011 - 20:02

Tack. Om jag vinner så får vi försöka ordna så att du kan signera mitt exemplar. :)

Bra att du är nöjd. Chansen är väl större att man kan bli besviken om någon ska recensera det som man har gjort själv. Hoppas att du fick konstruktiv kritik så att det inte blir en massa gnäll över sådant som recensenten inte tycker om.

#80 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 February 2011 - 21:57

Jag säger som Gunde: Ingenting är omöjligt. Det går att lösa - men det blir antagligen billigare att köpa boken direkt av mig senare. ;)

Jag är inte den person som klagar på recensioner - oavsett vilket ljus de sätter mig i. Jag fick en rejäl sågning, men den var bra skriven så den gav mig mycket att tänka på. Man får ta det på det sättet, annars bör man nog inte räcka ut recensionsexemplar. Då krossas hjärtat ganska snabbt.

#81 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 07 February 2011 - 16:45

Om jag inte vinner så låter det som ett intressant erbjudande att köpa den av dig och få den signerad på köpet.

Du slår huvudet på spiken där. Jag tror att lite för många tänker precis tvärtom.

#82 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 08 February 2011 - 01:03

Absolut! Och har du inte första boken, Lögnens slöja, så kan vi säkert deala där också. Låt mig veta hur det går! :)

Jo, alla är inte direkt kapabla att ta emot det. Jag har sett allt från bra till dåliga bemötande på recensioner - inte bara i rollspelsbranschen, utan även datorspelsbranschen också. Jag tycker sådana utspel ofta bara förvärrar saken ytterligare. Jag försöker istället ta åt mig av det om det är konstruktivt. Som vid den jättesågningen som Bortom fick t.ex.

#83 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 March 2011 - 13:14

Nu har nybörjarrollspelet Leka med elden släppts. Det är ett mindre häfte med förenklade Bortom-regler och ett tillhörande scenario. Det är bara samla sina vänner och spela igenom det. Det är inte alls svårt att lära sig!

Just nu kan du köpa det på Lulu.com - och beställer du nu får du fri frakt! (I alla fall om du använder koderna GROUND eller GROUND305)

Här kan du köpa det!