Jump to content

Photo

Torchwood | Säsong 1

• Please log in to reply
213 replies to this topic

#76 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 May 2007 - 12:54

Har bara läst om denna serie och sett lite bilder samt trailers. Den verkar helt klart intressant och jag brukar se nya serier som ligger inom mitt intresse. Finns det någon risk för spoilers för oss som följer SVT's visning av Docktor Who?

#77 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 May 2007 - 13:38

Inte mer än det man får reda på i säsong 1, vad jag minns. Jo, kanske ett litet i ett avsnitt, men inte så att det jättespoilar, tycker jag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#78 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 May 2007 - 13:48

Alright, då är det bara att avnjuta serien rakt av med andra ord. :)

#79 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2007 - 15:40

Kul.
Captain Jack :wub:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#80 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 May 2007 - 15:48

Isch... :P

//Peak

sixty six."

#81 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2007 - 16:17

Du gillar Rose ( :urk: ;) ) och jag gillar Captain Jack :D
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#82 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 May 2007 - 18:55

Rose :wub:

//Peak

sixty six."

#83 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 May 2007 - 19:30

Rose + Captain Jack = :wub:

Tur att Rose (nästan) är med i Torchwood. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#84 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 29 May 2007 - 14:27

Vad handlar Torchwood om då? :unsure: Ska den visas på TV4 eller TV4+ förresten? Har inte den senare :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#85 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 May 2007 - 15:00

TV 4+ tyvärr. Finns en post i nyhetsforumet om det:

http://www.scifinytt...?showtopic=6621

//Peak

sixty six."

#86 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 June 2007 - 08:40

James Marsters, who fans best know as Spike, the lovesick punk vampire with stock in peroxide on "Buffy the Vampire Slayer" and "Angel," is currently in Cardiff filming for the second season of the "Doctor Who" spinoff "Torchwood."

According to his official Web site, Marsters will be a guest star alongside John Barrowman in the BBC Two series, which is set to start its second season later this year.

The episode is slated be broadcast in the United Kingdom in early 2008.

Källa
Support your local search and rescue unit - get lost.

#87 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 June 2007 - 16:00

Ska bli intressant att se :)

#88 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 June 2007 - 20:04

Nu börjar det.. :P

//Peak

sixty six."

#89 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 June 2007 - 20:44

Yay! :)

Dags för Gwen, korsningen som man får om man lägger ihop genpoolen från Billie Piper och Audery Tatou. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#90 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 24 June 2007 - 21:12

Gillar verkligen piloten - väldigt engelsk, väldigt annorlunda från Who. Midsummer Murder goes Sci-Fi på något sätt.
Climbing to the Moon...

#91 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 June 2007 - 21:17

Avsnitt 4 är det sämsta avsnittet. Annars är de flesta avsnitt väldigt bra, imho. Kul att 4+ kör två avsnitt på raken den här första veckan iaf.. :)

//Peak

sixty six."

#92 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 24 June 2007 - 21:31

Jo märkte det precis nu innan pausen, körde i gång i bakgrunden. Höll på att missa. Go 4+!

Btw, Midsomer Murders - inte Midsummer Murder. :blush:

Feeding off orgasmic energy... Jo, väldigt annorlunda från Who. :lol:
Climbing to the Moon...

#93 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 June 2007 - 21:36

Vad annat att förvänta i en serie som har Captain Jack Harkness i huvudrollen.. :P

"If it has a hole..."

//Peak

sixty six."

#94 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 24 June 2007 - 21:47

:lol: Inget fel med att inta en mellanställning, öka sina chanser procentuellt i förhållande till den proportionella uppdelningen. Så att säga.
Climbing to the Moon...

#95 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 24 June 2007 - 22:37

Här välsignas man av den hänförande åsynen av skönhetsgudinnan Indira Varmas majestätiska närvaro... Posted Image

... och så gör hon en sån där neslig sorti. <_<

Timme 2 - vad var det? "Orgasmisk energi" i andra avsnittet? Way to go att befästa fördomen att science fiction enbart är för pubertala nördar. Kändes en aning konstigt också, då hon som spelade Carys var kusligt lik en tjej i min gymnasieklass.

#96 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 June 2007 - 22:37

"Torchwood" – mycket mer än sci-fi

Läsarna gav tummen upp till den nya brittiska serien
Premiären av "Torchwood" fick ett bra betyg av aftonbladet.se:s läsare.
Däremot var det svårare att enas om vilken brittisk science fiction-serie som är den bästa. "Life on Mars" vann en knapp seger med 51,5 procent av rösterna.

”Torchwood är mycket mer än science fiction” skrev signaturen Dainichi. ”Jag har faktiskt sett hela första säsongen av Torchwood via min bror som har den dvd-boxen. Mycket science fiction, men den har ändå moderna debatter i bakgrunden. I serien verkar alla vara bisexuella. I vissa scener får man faktiskt se verkligt vackra kyssar. Och det behöver inte betyda man och kvinna. Eller kvinna och kvinna. Jag själv är inte homosexuell, men Torchwood hjälpte mig att få en mer human syn på homosexualitet än vad jag tidigare hade! Hatten av för denna vackra serien. Jag längtar att se mer!”
Signaturen ”Kritikern" var mer tveksam. ”Har sett alla avsnitten i 1:a säsongen och kan bara säga att serien är si så där. I början var det rätt så ok men sen så flippa det ut lite för mycket. Man har försökt göra en schysst scifi men inte lyckats helt. Mycket lågbudget över det. Går inte att jämföra med star trek, stargate eller några av dom riktiga godbitarna”.

För eller emot sci-fi
”Jag gillar science-fiction därför att det alltid sätter tankarna igång. Man får inputs och idéer. Kanske att någon därute ser att det är möjligt att förverkliga en idé? Har inte sett Torchwood ännu, spelar in den ikväll och den verkar bra. Den första Stargatefilmen var kanon! Stargate Atlantis är superbra, tycker jag. Blade Runner är väl det bästa som gjorts och Star Wars är odiskutabelt bra. Tills sist läs "The Reality Disfunction" som är en bibel i sci-fi och det är bara en i en triologi!” skrev Bergman.
Men alla var inte fans av science fiction. ”Har aldrig gillat science fiction eftersom det är så verklighetsfrämmande. Däremot gillar jag engelska serier överlag, eftersom de oftast är mycket mer jordnära och verklighetstrogna än amerikanska, som oftast skall vara så "flashiga". Engelsmännen är bra på att göra deckare och serier typ "hem till gården" som jag gillar bäst” skrev Snowgirl.

Finns en poll där också, Minus leder med 27,2%

Succéserie med tidsagenter

Eftersnack om brottsbekämparna i "Torchwood"
Nu är det seriestart för en tv-serie som gjort stor succé i England. "Torchwood" handlar om en grupp som bekämpar övernaturliga hot.
Vad tycker du om serien? Vilka science fiction-serier är dina favoriter? Vad ska bra science fiction innehålla?
Tyck till i Eftersnack!

Serien är skapad av Russel T Davies, hjärnan bakom "Doctor Who" och "Queer as folk", samt Julie Gardner som gjort "Doctor Who" och "Life on Mars".
Kapten Jack Harkness, före detta tidsagent från framtiden, hamnar i nutidens Wales. Där blir han ledare för Torchwood Institute, den brottsundersökande gruppen som bekämpar övernaturliga hot.
I första programmet anlände Torchwoodgruppen till en brottsplats. Poliskonstapeln Gwen Coopers är också på plats och gruppens taaktik och teknik gå emot allt hon tror på.
Samtidigt öppnar den en mörk värld som tidigare varit okänd för henne och som sätter hennes "mänskliga teorier" på prov.

"Torchwood" TV 4 Plus 21.00

Vill ha TV4+ :upset:

Edited by Georgia, 24 June 2007 - 22:42.

#97 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 24 June 2007 - 22:58

Timme 2 - vad var det? "Orgasmisk energi" i andra avsnittet? Way to go att befästa fördomen att science fiction enbart är för pubertala nördar. Kändes en aning konstigt också, då hon som spelade Carys var kusligt lik en tjej i min gymnasieklass.

Nja, de ville nog bara prova på något nytt, med blandat resultat i slutändan. Öppen sexualitet är vanligtvis tabu inom sci-fi - ett tappert försök att göra något annorlunda åtminstone.

De pubertala nördarna sitter generellt med byxorna i knävecken till Voyager's Threshold. En universell konstant.
Climbing to the Moon...

#98 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 June 2007 - 23:03

Tanken är väl också att göra det lite "barnförbjudnare". BBC 3 ville ju ha ett "adult drama" och sånt. Att sända efter klockan 21:00 (watershed) och så...

//Peak

sixty six."

#99 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 24 June 2007 - 23:13

Fick den känslan, jo (snarare än effektsökeri). En öppet bisexuell karaktär är väl också lite banbrytande, inte ofta man stöter på.
Climbing to the Moon...

#100 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 24 June 2007 - 23:47

Jaha då fick man en serie till att titta på. :D Börjar verkligen gilla dessa Brittiska serier, känns annorlunda från de vanliga Amerikanska serierna man oftast brukar se på.

Gillade verkligen första asnittet, en bra grund och introduktion till serien. Däremot så var väl den andra delen lite mer halvbra, den hade sina stunder och så men kom aldrig upp i 1a delens standard. Men en serie som helt klart har potentialen att bli riktigt bra. Kommer följa denna med spänning! Bara trist att den inte går på TV4 istället, skulle säkert kunna dra mer tittare....plus, analog bild på TV4+ här är inte så spännande att se på egentligen, bilden blev svartvit vid något tillfälle bortsett från vissa andra störningar! :(