Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 05 November 2006 - 21:38
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 November 2006 - 21:54
tvungen att välga mellan BSG och Pang i Bygget . Not fair Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 05 November 2006 - 21:58
Okej, tar förklaringen igen. Min lina suger.
Jag vet![]()
![]()
Jag vet också, kul att retas...
Okänd?
Posted 05 November 2006 - 22:18
(Nu får vi se hur lång tid det tar innan Kermit kommer hit och spelar oskyldig
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 November 2006 - 14:35
Posted 06 November 2006 - 19:27
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 November 2006 - 19:38
Japp.Storslam för SeaQuest verkar det som.
För alla intresserade kommer säsong 1 på dvd, reliminärt den 15 nov.
Posted 06 November 2006 - 20:14
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 06 November 2006 - 20:21
Det här är goda nyheter!
(Jo, jag vet prel. info. men ändå!)
Posted 06 November 2006 - 21:48
Precis så tänkte jag också, har aldrig hört talas om Earth: The Final Conflict faktiskt.Jag röstade på Seaquest mest för att jag inte har sett Earth: The Final Conflict.
Winter is Coming
Posted 06 November 2006 - 22:20
Jag går med i klubben.Precis så tänkte jag också, har aldrig hört talas om Earth: The Final Conflict faktiskt.
Jag röstade på Seaquest mest för att jag inte har sett Earth: The Final Conflict.
Posted 06 November 2006 - 22:59
Precis så tänkte jag också, har aldrig hört talas om Earth: The Final Conflict faktiskt.
Earth: Final Conflict. En Gene Roddenberry-serie (du vet, han bakom Star Trek). Den utvecklades av honom, men han drev den ju inte av förklarliga skäl. Den kom före Andromeda (som var den sista Gene Roddenberry satte sin stämpel på även om grund tydligen typ var väldigt lös och liten där) och hade sammanlagt fem säsonger. Storyn är okej, men den led rätt kraftigt av att bli retoolad efter varje säsong.
Säsong 1 lovade gott och en hel del arc-tänkande, men det dödades med den värdelösa säsong 2. Säsong 3-4 är okej, vilket jag tycker säsong 5 också är. Det är dock nästan som en ny serie, vilket har en helt annan stämning och som brukar hatas (Peak är en av dem
Posted 06 November 2006 - 23:03
SeaQuest följde jag när den gick på TV4, såg också reprisomgången så den minns jag väldigt bra. Men även den vill jag se om.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 November 2006 - 23:10
Finns det nått du inte vet?Earth: Final Conflict. En Gene Roddenberry-serie (du vet, han bakom Star Trek). Den utvecklades av honom, men han drev den ju inte av förklarliga skäl. Den kom före Andromeda (som var den sista Gene Roddenberry satte sin stämpel på även om grund tydligen typ var väldigt lös och liten där) och hade sammanlagt fem säsonger. Storyn är okej, men den led rätt kraftigt av att bli retoolad efter varje säsong.
Säsong 1 lovade gott och en hel del arc-tänkande, men det dödades med den värdelösa säsong 2. Säsong 3-4 är okej, vilket jag tycker säsong 5 också är. Det är dock nästan som en ny serie, vilket har en helt annan stämning och som brukar hatas (Peak är en av dem).
Winter is Coming
Posted 06 November 2006 - 23:27
Har sett första säsongen men det är så länge sen att jag knappt minns något från den, någon dag ska jag titta på den igen.
Då har du enligt de flesta fans sett det allra bästa av serien. Jag vet inte om jag tycker den är den bästa säsongen, just för att mycket av det som planterades inte togs upp så som det lagts upp för. Det är synd, för det hade potential.
Marquette & Boone
SeaQuest följde jag när den gick på TV4, såg också reprisomgången så den minns jag väldigt bra. Men även den vill jag se om.
Favoritsäsongen här är trean (som egentligen hette SeaQuest 2032) då säsongen har ett mer sammanhängande tema - som jag dessutom älskade. Såg fram mot vad de skulle utveckla Chaodai Nation till
Finns det nått du inte vet?
Det finns mycket jag inte vet. Men lite kunskap har jag plockat upp genom studier såväl som intresse
Posted 07 November 2006 - 15:46
Prata om att köra sitt eget race, det där var ett av de mest skrattretade svar jag läst på väldigt länge. Riktiga källor och fakta är intressanta, inte omdömen, och en diskussion utan fastspikad default är också värd att fortsätta. Men gissa om jag inte tycker det är värt mödan att diskutera något med dig när du har den inställningen och det gäller inte bara den här diskussionen utan i allmänhet. Besserwisserattityden "du har fel, så enkelt är det" verkar vara din default, något din signatur också tyder på. Jag förslår lite ödmjukhet.Tyvärr är min erfarenheten att det inte är mödan värt att försöka bevisa det för dig. Oavsett om du får källor eller liknande, så kör du ditt eget race eller, som är mer vanligt, ignorerar du bara debatten och då har man spenderat timmar som varit bättre placerad på annat i onödan. Så du har fel, så enkelt är det.
Posted 07 November 2006 - 16:17
Jag har inga problem att vara ödmjuk eller övertygas om någonting om personen som argumenterar faktiskt har koll på vad den säger. Se t.ex. super85 i Alien vs. Predator-tråden. Problemet är, utan att skryta, att jag faktiskt har en del kunskaper om just film- och teveserier, vilket tillsammans med en retorisk skolning gör att mycket fluff eller förskjutning av diskussioner inte håller i en argumentation. Jag är mer krävande i argumentationen helt enkelt.
Men det här är så långt off topic att det inte ska diskuteras här längre. Du är som vanligt välkommen att PM:a mig istället, så kan vi ta diskussionen vidare där, utan att dra den här posten Off Topic mer än vad den redan gjort. Rätt sak på rätt plats.
Posted 07 November 2006 - 20:43
Vissa dueller är det jätte enkelt att välja medan andra är jätte svåra
Posted 07 November 2006 - 22:14
Ärligt talat, jag trodde aldrig SeaQuest skulle komma längre än MillenniuM
Posted 08 November 2006 - 08:14
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 08 November 2006 - 09:10
(Stort tack till Walker för att han gick in och tryckte in en röst så det blev lika!)
Posted 08 November 2006 - 09:12
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
Posted 08 November 2006 - 09:15
Posted 08 November 2006 - 10:06
FX: Jag tror de flesta röstat, men Jazzdevil brukar väl slänga in röster emellanåt? Maybe Walker can talk some sense to him?
Sedan har vi massa nya personer som kanske hoppar in och röster. De är jokrarna i leken
Posted 08 November 2006 - 11:21
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter

This topic is locked