Bästa Star Trek serien
Posted 22 August 2010 - 21:37
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 August 2010 - 21:06
Personligheten sitter i håret: har de långt eller inget hår har du personlighet. Har du mittemellan får du mindre personlighet. Det är vetenskapligt bevisat.
Det påverkas förvisso även av vad alla andra har.
Posted 24 August 2010 - 15:32
Iofs, hela DS9 är full med sköna och intressanta karaktärer, en som bör omnämnas är ju Kira Nerys... Sen har vi ju Odo, Quark, Garak, Gul Dukat och inte minst Weyoun ... ja, listan kan göras lång.
Fett bra serie DS9, så är det bara.
Edited by dukeofnewyork, 24 August 2010 - 15:33.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 24 August 2010 - 17:31
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 24 August 2010 - 22:06
Jo, DS9 är väldigt speciell för det stora antalet regelbundet återkommande sidofigurer. Jag kommer inte längre ihåg vilka jag räknade in, men vid något tillfälle tittade jag på hur många viktiga sidofigurer som serien har, och kom fram till att de var fler än huvudfigurerna. Gul Dukat, Garak, Kai Winn, Rom, Nog, General Martok med flera... Och ofta spelade de en precis lika viktig roll som personerna i förtexterna. Den saken kan ingen av de andra Star Trek-serierna skrävla med.Åh, Ezri Dax!
![]()
Iofs, hela DS9 är full med sköna och intressanta karaktärer, en som bör omnämnas är ju Kira Nerys... Sen har vi ju Odo, Quark, Garak, Gul Dukat och inte minst Weyoun ... ja, listan kan göras lång.
Fett bra serie DS9, så är det bara.