Jump to content

Photo

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

• Please log in to reply
224 replies to this topic

#76 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 January 2005 - 14:01

Det där nyheterna har varit kända rätt länge, vi får väl se vilka som stämmer. Åtmistone det där om Mace Windu är korrekt, det kan jag garantera. Men eftersom det är spoilers så ska jag inte prata mer om det...

#77 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 25 January 2005 - 18:03

En av toppnyheterna i www.theforce.net ( En "storebror" till scifnytt med större resurser, fokuserar dock enbart på Starwars) är ryktet om att nästa trailer för Episod III ska släppas redan i mars!!
Det börjar närma sig.. :thumbsup:

"Next 'Revenge of the Sith' Trailer March 11th

Posted By Britany on January 20, 2005
We've received word from an anonymous source that the next 'Revenge of the Sith' trailer will debut in theaters on March 11th.

It will be screened in theaters before 'Robots', an animated film in which Ewan McGregor is the voice of a character called Rodney Copperbottom."

Edited by Walker, 15 March 2005 - 21:17.

#78 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 02 February 2005 - 17:15

På den officella sidan (starwars.com) släpptes nyligen inledningstexten till Episod III

REVENGE OF THE SITH

War! The Republic is crumbling
under attacks by the ruthless
Sith Lord, Count Dooku.
There are heroes on both sides.
Evil is everywhere.

In a stunning move, the
fiendish droid leader, General
Grievous, has swept into the
Republic capital and kidnapped
Chancellor Palpatine, leader of
the Galactic Senate.

As the Separatist Droid Army
attempts to flee the besieged
capital with their valuable
hostage, two Jedi Knights lead a
desperate mission to rescue the
captive Chancellor....

#79 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 February 2005 - 17:30

Ser helt okej ut. Hajade till lite när jag läste första meningen, inte direkt ett "vanligt" sätt att skriva de där texterna.. :)

Undrar om kameran sedan kommer att panorera nedåt som de brukar göra eller uppåt som de bröt lite med i Episod II.
*Hockey och superhjältar*

#80 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 02 February 2005 - 17:38

Ser helt okej ut. Hajade till lite när jag läste första meningen, inte direkt ett "vanligt" sätt att skriva de där texterna.. :)

Undrar om kameran sedan kommer att panorera nedåt som de brukar göra eller uppåt som de bröt lite med i Episod II.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag reagerad också på det där med ordet "War!" men det kommer ju vara mycket krig i den första delen av filmen så det är väl ok. När det gäller panoreringen så tror jag att Lucas går på old school och panorerar nedåt för att ytterligare knyta an till de gamla filmerna...men man ska ju aldrig säga aldrig kanske väljer han att svänga vågrätt denna gång med kameran-direkt mot rymdstriderna över Coruscant?

#81 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 18 February 2005 - 14:26

Läste på Tv-3´s text-tv att George Lucas ska göra en Peter Jackson och medverka i sin egen film. Rollen han ska spela heter baron Papaione (kommer inte ihåg exakt) och dyka upp under operascenen??! Vet inte om detta stämmer eller om det bara är ett dåligt rykte.

Men visst vore det kul om Lucas kunde visa lite självironi och spela exemepel.. en framgångsrik författare från Coruscant som blir attackerad av ett missnöjd fan som är besviken över att uppföljarna inte håller samma klass som hans tidigare verk.. :D

#82 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 18 February 2005 - 21:26

Jo lite glimten i ögat humor skulle inte sitta fel i lucas pretto kiss och bajs humor...vad hände med de glada han solo humor dagarna?

#83 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 February 2005 - 18:38

Jo lite glimten i ögat humor skulle inte sitta fel i lucas pretto kiss och bajs humor...vad hände med de glada han solo humor dagarna?

<{POST_SNAPBACK}>

En förklaring till de nyare filmernas avsaknad eller brist på humor är att Lucas numera har total kontroll över den skapande processen. I dokumentärer om de gamla filmerna brukar man framhålla det samarbete som fanns mellan producenten Gary Kurtz/Kurz och Marcia Lucas (dvs fr Lucas). På den tiden hade inte Lucas total kontroll utan de andra kom med synpunkter och kunde lägga in sitt veto när Lucas kom med allt för dåliga idér. Efter Episod V Empire strikes back så upphörde samarbetet med Gary Kurz beroende på att de var oense om vilken riktning starwars skulle ta. Kurz ville följa ursprungsplanen med nio filmer medan Lucas...ja vad ville han? Dessutom skiljde sig Lucas från sin fru.

Därmed så fanns det ingen som kunde stoppa Lucas vansinniga idér om Ewooks, gungans eller att Leia och Luke var syskon. I den synopsis från 70-talet som finns för episod 1-9 av Kurz & Lucas så träffar Luke sin syster först i den tredje triologin och hon är inte prinsessan Leia!! (källa www.theforce.net ).

Edited by Walker, 21 February 2005 - 18:39.

#84 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 February 2005 - 19:06

Ewokerna och att Luke och Leia skulle jag inte kalla vansinnigt alls. Speciellt inte det senare. Sen är det väl inte fullt så illa med de nyare filmerna heller. Okej att Lucas gjorde en miss med Jar-Jar, men ge honom en chans nu!

#85 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 February 2005 - 20:00

Ewokerna och att Luke och Leia skulle jag inte kalla vansinnigt alls. Speciellt inte det senare. Sen är det väl inte fullt så illa med de nyare filmerna heller. Okej att Lucas gjorde en miss med Jar-Jar, men ge honom en chans nu!

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det är väl inte vansinnigt att Luke och Leia är syskon, däremot blir vissa scener scener i episod VI och V när de kysser varandra eller när Luke trånande tittar mot henne lite suspekta. Mark Hamil har beklagat sig över det i senare intervjuer. Han var lika förvånad som alla andra när han läste manuset till episod VI. Så här sa han i en dokumentär E gjorde i samband med episod 2.

"Det finns en riktigt snygg kvinna i starwars.. och så är hon min syster, suck"
- Mark Hamil

Ok,ok Lucas får en chans till men gör han episod 3 till en barnfilm så må en Gundark slita skägget av honom! ;)

#86 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 February 2005 - 20:03

Det där Hammill sa ska man nog inte ta så allvarligt. Lät lite skämtsamt...

Är övertygad om att Episod III blir bra. Knappast en barnfilm, Lucas har själv sagt att den är "very, very, very dark". Så slappna av.

#87 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 February 2005 - 23:18

Lite kortfakta angående orginalplanerna för starwars. Handlingen för episod 4 och 5 är de samma som i filmerna och därför inte med i listan, dvs inga förändringar.

"Here was the original plan for the saga according to Gary Kurtz:

Episode 1: Was to explain the origins of the Jedi and how they are initiated and trained.

Episode 2: Would introduce Darth Vader, who was not Luke's father.

Episode 3: Would show the fall of the republic and the Jedi as well as Luke's father being killed by Darth vader.

Episode 6(ROTJ): would have Luke defeating Darth Vader, Leia and Luke not being related, and Luke going off on his own to restart the Jedi. Leia would be crowned "Queen of her People".

Episode 7: Luke's sister appears from another part of the galaxy.

Episode 8: Luke trains his sister in the ways of the Force.

Episode 9: Luke and his sister confront the Emperor in Imperial City. "

Källa theforce.net

#88 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 March 2005 - 08:33

[attachment=160:attachment]

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#89 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 March 2005 - 11:12

Otroligt snygg bild!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#90 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 06 March 2005 - 11:13

Rätta mej om jag har fel, men har inte denna bild varit uppe ett par månader nu i Star Wars tråden?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#91 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 March 2005 - 11:16

Jo, det stämmer. (You meatball). ^_^

#92 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 06 March 2005 - 12:29

skitsnyggt!
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#93 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 March 2005 - 14:28

Har den ? LOL

Det har jag missat :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#94 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 15 March 2005 - 21:26

Rekomderar varmt att surfa in på starwars.com och se den nya trailern.

George Lucas allt är förlåtet, du är den sanne mästaren av scifi....

Han har precis som utlovat gjort den som den mörkaste av alla starwars-filmer, Palpatine avsöjar äntligen sitt rätta jag för Anakin men jediriddarna är honom på spåren och försöker arestera honom...men Palpy har bokstavligt talat ett ess i rockärmen i form av en ljussabel.. ;) . Det råder en total undergångstämning över trailern och av Jarjar syns intet.

#95 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 March 2005 - 21:40

GAAAAH!!! YAAAAAAAHHHH!!!!! Lycka, LYCKA!!!!! :thumbsup: :D

#96 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 15 March 2005 - 23:48

Skönt att se! :D En riktigt bra trailer som skruvar upp förväntningarna enormt.

#97 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 March 2005 - 12:29

Är lite fascinerad av Walker kappvändningar och behov att kategorisera däremot. Först är Lucas ett profithungrigt monster, och nu är han kungen av sci fi. Kan det inte vara så att sanningen inte är så svart eller vit? :D

Ser så enormt mycket fram emot den här filmen. Har precis sett trailern tre gånger i rad till mina klasskamraters förtret. ;)
Batman who? Year of the bat? Bah! Episod III är den stora filmen för mig i år. :thumbsup:

#98 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 16 March 2005 - 12:38

Är lite fascinerad av Walker kappvändningar och behov att kategorisera däremot. Först är Lucas ett profithungrigt monster, och nu är han kungen av sci fi. Kan det inte vara så att sanningen inte är så svart eller vit? :D

Ser så enormt mycket fram emot den här filmen. Har precis sett trailern tre gånger i rad till mina klasskamraters förtret. ;)
Batman who? Year of the bat? Bah! Episod III är den stora filmen för mig i år.  :thumbsup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag vet att jag har klagat på Lucas tidigare...men de beror främst på hans misstag med episod I, kan aldrig glöma den besvikelsen som uppkom när man första gången såg episod I och såg Jarjar, gungans, bajsskämt osv. Men visst det beror på de enorma förväntningar som jag liksom andra fans i västvärlden byggde upp under 80 o 90-talet.

Men låt oss glöma allt de tråkiga och fokusera på Episod III, det är ju den filmen som alla fans har väntat på. Att äntligen få se det som antyts i de tidigare filmerna; dvs republikens fall, att Anakin frestas att gå över till den mörka sidan och hjälper kejsare/palpatine att krossa jediriddarna, den ultimata duellen Anakin vs Obi-wan osv.

#99 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 March 2005 - 16:43

Jo, det var nog rätt vanligt. Förväntningarna på Episod I var ju enorma, och det blev inte en särskilt bra film. Själv tycker jag inte att det är en katastrof som många andra verkar tycka, men jag har viss förståelse för det. Episod II tycker jag var en helt okej film. Framförallt eftersom man fick se tendenser hos Anakin. Trean lär sy ihop det mesta rätt bra tror jag, så att även inslag i Episod I blir relevanta. Man ser ju t. ex Palpatine smida ränker för att uppnå makten.

Ser ju också fram emot filmen, och det är många frågor som jag vill ha svar på. Några exempel;

Vad är dealen med att Obi-Wan försvann och återkom som "spöken"/andar, men Qui-Gon inte gjorde det? Blev han ingen ande? Varför kan man i så fall höra Qui-Gon skrika "Anakin! No!" när Anakin slaktar sandfolk?

"Revenge of the sith". Vad ska egentligen sitherna hämnas för? Darth Maul säger ju "At last we will reveal ourselves for the jedi. At last we will have revenge" i Episod I.

Hade saker och ting utvecklats likadant om Darth Maul hade levt, eller var Anakin instrumental i Palpatines planer? Var Darth Maul bara en spelbricka?

Hur är det med Count Dookuu/Darth Tyranus? Är han också en bricka i spelet? Han säger ju faktiskt sanningen om Palpatine till en tillfångatagen Obi-Wan i Episod II. Och kriget råder ju mellan republiken och separatisterna. Troligtvis en del av Palpys planer allting.

Heter Anakin Darth Vader före han får sin ökända dräkt? Rimligtvis är det inte dräkten som gör honom till en sith, utan snarare att han går över till den mörka sidan. Men bliur han "dubbad" till Darth Vader efter eller före duellen med Obi-Wan?

Hur dör Padmé? Och hur kan Leia egentligen minnas henne? (Se en dialog i Episod VI där Luke berättar för Leia att de är syskon).

Vet Anakin om att Padmé är med barn? Han känner ju till Luke i originaltrilogin, men inte Leia. Hur? Om han "kände" med kraften vem Luke var under striden på Dödsstjärnan, varför kunde han inte känna av att Leia är hans dotter?

Varför gömmer Obi-Wan egentligen Luke på Tatooine, Anakins hemplanet? "Hiding in plain sight"?

Midichlorianerna kan vi glömma. ;)

#100 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 16 March 2005 - 17:29

Ser ju också fram emot filmen, och det är många frågor som jag vill ha svar på. Några exempel;

Vad är dealen med att Obi-Wan försvann och återkom som "spöken"/andar, men Qui-Gon inte gjorde det? Blev han ingen ande? Varför kan man i så fall höra Qui-Gon skrika "Anakin! No!" när Anakin slaktar sandfolk?

<{POST_SNAPBACK}>

Har inget bra svar på de flesta av dina frågeställningar, vi får helt enkelt hålla ut tills i maj.
Däremot så har jag läst på diverse hemsidor o tidningar att det var meningen att Liam Neeson skulle varit med och spelat spöke i episod II men att en motorcykel-olycka förhindrade honom att delta under inspelningen i Tunisien. Istället valde de att återanvända gamla repliker från episod I med Qui-gon för att man skulle höra hans röst. Inte helt lyckat enligt mig, hade varit enklare och med bättre resultat om de åkt hem till Neeson med en bandspelare och låtit honom prata in ny dialog...men vem vet kanske rättar de till det misstaget när den ultimata DVD-boxen kommer med alla filmerna.