Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 May 2008 - 11:00

Håller inte alls med dig, Topher Grace är inte riktigt Peter Parker.
*Hockey och superhjältar*

#77 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 May 2008 - 12:11

Agree to diagree?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#78 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 May 2008 - 12:17

Precis vad jag tänkte säga. Men kommer ihåg en sak du sa angående skådespelare till superhjältar, så det färgar mig lite också. ;)

#79 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 May 2008 - 13:04

Nu försöker jag ju givetvis minnas vad det är jag har sagt... :lol:

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#80 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 May 2008 - 13:20

Haha, och det var därför jag aldrig skrev det rakt ut. ;)

#81 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 May 2008 - 14:02

Nej, Topher Grace känns inte lika klockren faktiskt. Han är måhända lite för lång och gänglig.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om Raimi och alla dom andra inte kommer tillbaks igen.. Men det är månne lika bra det, men jag hoppas att dom börjar om på nytt, på ett Incredible Hulk -vis, att det är en ny kontinuitet, utan band med dom gamla filmera. För är dessa nya filmer skräp, ja då påverkar det ändå inte dom gamla.

Överlag så känner jag mig nog dock lite orolig över filmens utveckling...

#82 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 May 2008 - 14:08

Ja, känner mig också orolig över det här...det kan bli vilken halvdan billig regissör som helst egentligen, en massa fåniga symbioter osv.
Fast en nystart varken tror eller hopaps jag på, inte när filmerna ligger under samma bolag och allt, men om det blir dåliga filmer så kan man ju ändå välja att inte låtsas om dem, lite som jag gör med X-Men 3 t ex. ^_^

#83 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 May 2008 - 14:09

Haha, och det var därför jag aldrig skrev det rakt ut. ;)

:upset:

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 May 2008 - 22:09

Nya skådespelare och regissör? Hoppas jag verkligen att vi slipper! Då känns det bättre att lägga ner.

Winter is Coming

#85 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 May 2008 - 22:18

En del av mig håller med Rick Hunter (och det är nog inte särskilt ofta det sker) ;) fast det beror lite på. Det kan ju mot alla odds bli en nytändning med ny regissör och ny film, och hur mycket Raimi än enligt utsago och intervjuer på dvd:erna älskar Spindelmannen och att göra filmerna verkar de också ha slitit på honom väldigt mycket. Det bästa hade varit att ta en längre paus från filmerna i alla fall, det finns ingen anledning att pressa fram nya Spidde-filmer för fort.

#86 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 May 2008 - 23:09

En del av mig håller med Rick Hunter (och det är nog inte särskilt ofta det sker) ;)

Jag håller på AIK och du på Göteborg och... ja, jag behöver nog inte säga mer :P

Winter is Coming

#87 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 May 2008 - 08:11

Fast man kan ju tycka om samma filmer bara för att man håller på olika fotbollslag iofs. :P

#88 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 May 2008 - 12:04

IESB - Maguire Still Spider-Man

Wednesday, 28 May 2008

Since the premiere of the last Spider-Man film, there's been speculation within the online community that star Tobey Maguire had enough red and blue tights to last a lifetime.

A few days ago, a rumor sprang up claiming that Sony Pictures was even already eyeing a new Peter Parker.

LatinoReview.Com reported that Laura Ziskin and Grant Curtis have a favorite to be the new Spider-Man, Patrick Fugit. If that didn't work out, than young actor Michael Angarano could also be approached. (And real quick, these are two horrible choices)

About a week ago, we received an email from a supposed Sony intern working at Culver City studios who claimed the same thing that LR is reporting, that Fugit is a contender to replace Maguire. I started calling a few sources but at that time no one had any clue about it. So I decided not to run it, must just be some kid making things up.

A few days later, LR ran that same story and also added Angarano into the mix. Considering Fugit's name had come up with them as well, I thought maybe there was a tiny shred of validity to the claim considering the Marvel folks mentioned recently that Sony had to make a decision on casting very soon.

Chud followed up LR's rumor with a report, from the set of Fugit's latest film, stating Fugit had not even been contacted for Spider-Man and had no idea about it.

Late today, Sony PR people have been scrambling with various websites asking them to have any link or reference to the Fugit story removed. Are they just hoping to avoid a PR nightmare?

According to our sources, that include reps from CAA, Endeavour, ICM, Marvel Studios and Sony, no actor including Fugit has been approached or even considered for the Peter Parker/Spider-Man role or any other character for that matter.

To take it a step further, head of Media Relations for Sony/Columbia Pictures Steve Elzer told the IESB today that the Fugit story is 100% false and added, "No one is being considered for the role but Tobey. Period."

So after all this, what's my opinion?

Spider-Man 4 will get made pretty quickly, as has been told to us by Feige and other Marvel execs. The script that Vanderbilt just turned in is a first draft and it's way too early to be considering any actors for any of the roles. Sony will, of course, give Tobey Maguire the first offer to make the film. Plain and simple.

Edited by Cartman, 29 May 2008 - 12:43.

#89 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 May 2008 - 12:11

Hmm... känns ganska löjligt att inte byta ut ALLA skådisar om nu bara Tobey kommer tillbaka.. Skulle kännas väldigt underligt om MJ, Faster May och såvidare inte var samma skådisar.

Undrans vad manuset som täcker två filmer handlar om? Kan det måhända vara så att i 4an håller MJ och Peter på att gifta sig? Och i 5an har dom äntligen lyckats med det hela, men ack , ack... Peter blir levande begravd av Kraven.

Hade ju faktiskt varit ett passande slut på Spidde-sagan på film, att Peter kommer upp ur underjorden, med Vermin i släptåg, och förkunnar att han är Spidde för evigt. :)

#90 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 May 2008 - 12:13

Skönt. Och klart att de skulle fråga Maguire först, han har ju gjort succé i rollen. Men det hänger fortfarande på manus och regissör, och det är fortfarande en fråga om det verkligen ska vara så bråttom med en fjärde film...

#91 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 May 2008 - 14:18

Nej, egentligen borde det inte vara det. Med tanke på hur förra filmen som gjordes på ett liknande sätt blev, och det lilla faktum att Sony riskerar att få stentung konkurrens av Marvels egna produktioner.

AVENGERS(!) är på frammarsch. :)

Iron Man 2, THOR, Captain America, och så Avengers till slut, har alla gjort upp om kakan redan, så vars en Spidde-film skulle passa in en sommar, det vette fan.

#92 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 May 2008 - 14:26

Ah, Spidde slår fortfarande alla de där på fingrarna, lätt! Även om det fanns brister i Spider-Man 3 var den knappast dålig, och Avengers känns inte ens en tiondel så spännande trots allt. :)

#93 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 May 2008 - 17:06

Håller med Kermit där. Do not underestimate the power of Spider-Man. De första 3 har varit riktigt bra och han är mer populär än man kan ana.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#94 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 May 2008 - 18:15

Ah, Spidde slår fortfarande alla de där på fingrarna, lätt! Även om det fanns brister i Spider-Man 3 var den knappast dålig, och Avengers känns inte ens en tiondel så spännande trots allt. :)

Snick-snack. Avengers känns 50 gånger så spännande just nu, och Hulk & Thor's tidningar säljer båda bättre än Spidde just nu. ;)

Skulle gärna säga att Cap Am och Iron Man gjorde det också, men dessvärre inte. (återstår att se vad IM's nya titel kommer att ta för position) Cap sålde innan BND ungefär lika med Spidde, men nu ligger han oförtjänt långt efter.

Dessvärre måste jag även säga att trots att jag försvarade Spidde 3, precis som X-men3, då dom kom ut, så känns båda rejält mycket svagare då man ser om dom.

Spidde och X-men känns som helt döda figurer, både på vita duken och i tidningarna. ^^

Hmm.. vad underligt. Nu blev jag så där negativt inställd igen, efter att jag börjat mjukna.

Edited by PredaBot, 29 May 2008 - 18:17.

#95 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 May 2008 - 18:25

Mja, det är ju mer en subjektiv fråga i så fall, för mig känns Spidde roligare än någonsin eller på väldigt, väldigt länge i alla fall i tidningarna, och det har trots allt kommit tre bra filmer, eller två toppenfilmer och en lite svagare, men Spidde 3 var ändå ljusår bättre än X-Men 3. Men X-Men är fortfarande roligare för mig i tidningar också, Avengers däremot...det är ju bara Bendis lekplats och är så trött på den gubben...

#96 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 May 2008 - 22:38

Hur stora är Avengers egentligen för den stora massan jämfört med Spider-Man? Inte särsklit stora har jag fått för mig i alla fall? :unsure:

Winter is Coming

#97 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 May 2008 - 22:40

Precis som du säger, Ricky jägare. Spidde är enormt mycket mer välkänd. :)

#98 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 May 2008 - 22:47

En Spider-Man 4 skulle ju säkert bli en framgång. Om det blir en fjärde film så hoppas man ju på att samma team ska vara med, men får nu se hur det blir.Tycker också att de kan vänta lite mer, men kanske det är just att det är större chans att få samma skådespelare med om man gör filmen rätt snart och filmer två filmer åt gången?.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#99 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 June 2008 - 11:37

Sam Raimi Talks Spider-Man
Source: Superhero Hype!
June 5, 2008

ComingSoon.net/Superhero Hype! talked to "Spider-Man" franchise director Sam Raimi this week and got his thoughts on making more sequels.

"James Vanderbilt is writing the script and I'm excited to read it. I think it's going to be done in a few months," Raimi told us, adding, "I'm hoping it's as great as our discussions were about it and I'm hoping it feels right for me because I love Spider-Man. I'm hoping I'm well rested enough to embrace it and I'm hoping Sony wants me to do it. If all of those things come together, I would love to do it. There are a lot of unknowns about the future."

And how does he feel about re-casting key players if needed? "I'd hate to re-cast anybody in the future, I can't imagine that."

In related news, ShockTillYouDrop.com also talked to Raimi about the proposed Evil Dead remake and rumored 30 Days of Night sequel. You can read more on those here!

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#100 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 June 2008 - 15:47

J.K. Simmons Talks Spider-Man 4 & 5

J.K. Simmons says he and Tobey are down for 'Spider-Man 4' and '5'
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.