Eh, att de kör Ian Dury? Passar bra tycker jag.Hoppas verkligen de är ironiska i Steven Seagal-trailern..
StarGate Atlantis - Säsong 1
Posted 02 March 2007 - 23:35
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 02 March 2007 - 23:48
Man ser skillnaden på specialeffekter nu när man sett lite SG-1 säsong 1-avsnitt iaf..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 02 March 2007 - 23:54
Posted 03 March 2007 - 00:09
Posted 03 March 2007 - 11:15
Inga politiska eller sociala motiv här hos ondingarna här, eller ens mervärdeskomplex - de vill ha mat, mat, MAT!!! Rena pulpäventyret.
På gott och på ont. Å ena sidan helt rätt att inte snöa in sig på exakt samma upplägg som SG1, å andra sidan en lite farlig vinkel då man lätt kan fastna med endimensionella karikatyrer. Men vi får se.
Bara Myggan eller Pöl-Myggan? 6:ans översättningar kommer att bli ett äventyr i sig tydligen...
Posted 03 March 2007 - 17:45
Ha, det var ju en svensk flagga med redan i första avsnittet.
Vart då, vart då?
(Usla) skämt åsido, det är mycket möjligt att jag fortsätter titta på den här serien. Den är tydligen mycket annorlunda från SG-1, inte bara iom att de reser till andra världar, men att det är andra karaktärer med andra resurser och annorlunda skurkar. (Undrar hur det skulle gå om Wraiths började kriga med Goa'ulderna?) Vilket förstås inte innebär att jag tycker illa om SG-1. Det är kul att det finns mer än en serie i samma franchise. Tyckte det var synd att Robert Patrick´s rollfigur dog så tidigt. Det hade varit kul att se honom interagera lite oftare med Sheppard.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 03 March 2007 - 17:54
Är serien lika actionfylld och med återkommande stridsscener i fortsättningen också? För det är ju något som nästan helt saknas i SG-1, där strider i stort sett är avskaffade.
Jag tyckte det var lite förvirrande i början med två comic relief-nördar i teamet, men det utkristalliseras en skillnad mellan dem senare antar jag - om båda ska vara kvar. Och wraith är en scary fiende.
Posted 03 March 2007 - 17:57
SG-1 är dock bättre än Atlantis, imho.
//Peak
sixty six."
Posted 03 March 2007 - 18:28
På SGC, när de ska åka genom porten till Atlantis.Ha, det var ju en svensk flagga med redan i första avsnittet.
Vart då, vart då?Vem vet, de kanske ska göra en svensk spin-off: Stargate: Arlanda?
Vad tusan tänkte de på när de castade Narim (från SG-1) som Weirs pojkvän Simon?
Posted 03 March 2007 - 21:51
Så santSG-1 är dock bättre än Atlantis, imho.
Winter is Coming
Posted 03 March 2007 - 22:01
Fredag 9 mars
2100 Stargate Atlantis
Amerikansk science fiction-serie från 2004. I rollerna: Rachel Luttrell, Joe Flanigan och Torri Higginson.
2200 Stargate Atlantis
Amerikansk science fiction-serie från 2004. I rollerna: Rachel Luttrell, Joe Flanigan och Torri Higginson.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 March 2007 - 22:07
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 09 March 2007 - 23:08
Är 'Dr. McKay' en nod till Star Trek? Han är lika syrlig som gamle Bones.
Posted 09 March 2007 - 23:51
Spindeln såg verkligen plastig ut, inte så bra. Annars var båda avsnitten okej. Det andra bättre än det första. Att de skulle lyckas få igenom Jumpern med 30 sekunder kvar var ju ganska givet. New dog, same trick.
Posted 10 March 2007 - 01:56
blev riktigt sne iaf, just pga att ja spela in den å skapa min alldeles egna dvdbox. å hade ja nu brännt över dom utan att kolla på dom hade det blivit helt fel. fel ordning å fel namn på fel avsnitt. fy 6:an
Posted 10 March 2007 - 02:01
haha, tänkte just skriva det.e det bara ja som blev lite sne för att de visade avsnitten i fel ordning idag?
Andra gången jag ser säsong 1 nu.
japp.Så det är härifrån Lost-molnet kommer?
Edited by GaterGirl, 10 March 2007 - 02:02.
Posted 10 March 2007 - 02:02
Posted 16 March 2007 - 21:09
"Self-destruct!" = "Självförgörare!"?!?!?!?!!?
Jag borde rekryteras för att översätta Stargate SG-1 och Stargate Atlantis. Jag har sett alla avsnitten, jag är ett stort fan av båda serierna och jag kan engelska!
Edited by FAII, 16 March 2007 - 21:53.
Posted 16 March 2007 - 22:01
Blech.
//Peak
sixty six."
Posted 16 March 2007 - 22:16
Posted 16 March 2007 - 22:21
Och nu är det Star Trek-avsnittet Miri.. Eller Kings Children of the Corn kanske passar bättre. Nåväl. Bra att de snor av klassikerna iaf..
//Peak
sixty six."
Posted 16 March 2007 - 23:05
Suspicion var ett sånt där avsnitt som gör att jag får sura uppstötningar och röda, kliande utslag. Nej tack. Mer av sådant och jag börjar kasta saker på tv:n och sluta titta på serien. Usch.
Andra avsnittet ikväll var väl lite bättre, men "den store vite mannen gör vad han vill hemma hos infödingarna" - är inte det ett sekelgammalt problem som vi växt ifrån i västvärlden?
Iofs är detta bara s. 1 och SG-1 var inte all that då heller, men Atlantis är mycket sämre imho. Och det är synd, för jag gillar premissen bättre här än i Cheyenne Mountain.
Posted 16 March 2007 - 23:08
Men jag har iaf fördelen att veta att Stargate blir betydligt bättre efter ett tag. Det är jag inte 100% säker på med Atlantis än (även om jag måste medge att säsong 3 visar viss ljusning i fjärran..
//Peak
sixty six."
Posted 16 March 2007 - 23:28
Dessutom satt jag och skruvade mig av obehag över den löjliga historien med hur MacKay uppförde sig tillsammans med barnen. Så där bär sig inte en vuxen människa åt - iaf inte en som i övrigt fungerar socialt och i sin yrkesroll. Det hör hemma i karikatyrteckningar och tecknade serier.
Posted 16 March 2007 - 23:48
Tycker avsnittet var ganska kul men visst finns det bättre episoder av stargate det är helt klart.
Tycker vi kan forska fram en sån där sköld. Kan va bra att ha