Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#76 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 April 2007 - 19:08

Jag har inget minne av det fanns nåt uppdrag som krävde en viss lungkapacitet men jag spenderade rätt mycket tid på att leta snäckor så jag hade väl antagligen rätt hög lungkapacitet vid det laget.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#77 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 April 2007 - 19:29

Om de tänker på samma som mig så krävdes det inte men det blev mycket lättare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#78 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 April 2007 - 19:38

15-20? Jag spenderade en timme simmandes och dykandes i havet. gick upp en liten blipp på mätaren. Tröttnade då :P

det uppdrag jag tänker på var något där man skulle köra en amfibiebil. Och de lät mig inte starta uppdraget förräns jag ökat min simming/lungkapacitet.
Och jag hade redan gjort de andra uppdragen i staden (har jag för mig iaf) jag kunde och som hade lett mig till att arbeta för den blinde Asiaten som spöar en i tv-spel.

Edited by Hofling, 04 April 2007 - 19:51.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#79 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 April 2007 - 20:21

Har ägnat en del tid åt Star Wars Empire at War, alltså rymdstrategi. Tittar på fodralet och ser att stjärnorna på bilden ser ut som mjäll. Spelet är rätt kul men saknar den där rätta Star Wars-känslan tycker jag. Vill gärna se ett Star Wars Rebellion 2! Det var visserligen lite segt men hade stark Star Wars-känsla.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#80 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 April 2007 - 22:07

15-20? Jag spenderade en timme simmandes och dykandes i havet. gick upp en liten blipp på mätaren. Tröttnade då :P

det uppdrag jag tänker på var något där man skulle köra en amfibiebil. Och de lät mig inte starta uppdraget förräns jag ökat min simming/lungkapacitet.
Och jag hade redan gjort de andra uppdragen i staden (har jag för mig iaf) jag kunde och som hade lett mig till att arbeta för den blinde Asiaten som spöar en i tv-spel.

Det uppdrag jag gjorde var när man ska simma ut till en stor båt och hämta några fångar. Där måste man simma mycket under vattnet för att inte patrullbåtarna ska upptäcka en.
Man får inte ens starta det uppdraget om man inte har tränat upp sin lungkapacitet.
Dock så behöver man inte träna upp den så mycket, en kvarts undervattenssimmande räcker :P

Winter is Coming

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 April 2007 - 22:58

Tänkte också på det uppdraget. Det som Hofling pratar om minns jag inte ens.
Jag behövde inte träna upp den alls. Men sen så gjorde jag ett försök att simma till fastlandet så min lungkapasitet var rätt bra. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#82 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 April 2007 - 23:05

Alltså, jag vet inte säkert att det är nån amfibiebil i det hela :P
Har bara för mig att asiaten säger något om nån sån bil.
Det är nåt uppdrag man inte får starta innan man övat upp sig, och det är asiaten som startar det. That's all I know :P

#83 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 April 2007 - 22:46

Vi verkar snacka om samma uppdrag trots allt, men amfibiebil? Det säger han aldrig. Hur är det med engelskan egentligen? ;)

Edited by Rick Hunter, 05 April 2007 - 22:46.

Winter is Coming

#84 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 April 2007 - 09:27

Jag tycker också det var jobbigt, men jag behövde bara dyka i typ en kvart för att kunna göra uppdraget. Förutom den jobbiga storyn och karaktärerna är RPG-inslagen den stora savgheten i SA, imho. I ett action-spel vill jag ha flyt och just action, och inte behöva gå på gym och träna upp mig genom astråkiga minispel modell "slå sönder tangentbordet i frustration" för att kunna göra saker och ting. Annars är SA skönt, stort och underhållande :) Hoppas de skrotar RPG-inslagen till IV, för de drog ner hela spelet...

Edited by Spidde, 06 April 2007 - 09:28.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#85 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 April 2007 - 02:27

Jag tyckte att vissa delar av rpg-inslagen var roliga. att bygga upp sin gubbes styrka var roligt. Sen springer man runt som en annan 50 cent som enbart är ett muskelberg i shorts, skyddsväst, keps på sne och en AK-47 i handen :P

--

Har börjat spela text-spelet Utopia igen. Höll på med det för många år sen när jag gick på högstadiet, men slutade efter ett tag. Har lite slött börjat nu igen och bygger umpp min orcarmé som ska söndra och härska :evil:

Edited by Hofling, 07 April 2007 - 02:29.

#86 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 13 April 2007 - 21:17

Jag spelar just nu mycket Wario Ware Touched!, Project Rub och Animal Crossing: Wild World på min Nintendo DS. De två förstnämnda spelen är ganska sjuka. :P

#87 hardtobeagirl

hardtobeagirl

Cadet Third Year

• Members
  • 19 posts

Posted 21 April 2007 - 08:52

Nu har jag fått mitt Wii så jag spelar Zelda TP och Super Mario World som VC. Underbart :rambo:
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#88 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 April 2007 - 12:26

Just nu spelar jag Shadowrun på SNES. Ett sjuuuuukt bra spel som jag verkligen älskar.

#89 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 April 2007 - 15:33

Gears of War på min nya HD-TV. :) Riktigt kul, och snyggt, spel. Lite för matcho-karaktärer bara och huvudkaraktären känns inte så speciell precis utan mer som en vanlig korkad soldat som skjuter först och tänker sen, så det känns underligt att han är the best of the best.
Men mycket drama och tragedi vilket jag gillar. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#90 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 April 2007 - 16:45

Beroende på definitionen av "just nu" så spelar jag: De med asterisk bakom är de jag kört senaste veckan.

Sonic the Hedgehog*
Sonic the Hedgehog 2*
Sonic the Hedgehog 3*
Sonic the Hedgehog* (ja, igen)
Sonic Chaos*
Sonic & Knuckles*
Sonic Blast*
Sonic 3D Flickies´ Island*
Dr Robotniks Mean Bean Machine*
Dr Robotniks Mean Bean Machine* (också igen)
Flicky*
Parasite Eve 2
Breath of Fire 3
Ultima IV
Baldur´s Gate 2*
Medal of Honor European Assault
Marvel Nemesis
Need for Speed Most Wanted*
Powerdrome
The Urbz
Eternal Darkness*
Metroid Prime
Zelda
Zelda 2
Zelda: Majoras Mask
Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth
Big Mutha Truckers
Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords
Jet Set Radio Future*
Pirates!
Project Gotham Racing*
Secret Weapons over Normandy
Shattered Union
Zelda: Link´s Awakening
Gran Turismo 4*
Shadow Man

#91 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 April 2007 - 16:51

Tycker alla verkar ha haft rätt trevliga spel-stunder på sistone...själv spelar jag ingenting för tillfället :(

Testade polska action-spelet Infernal tidigare i veckan dock. Det var väldigt snyggt, men ganska tråkigt och tämligen meningslöst :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#92 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 April 2007 - 17:07

Själv har jag i egenskap av en pinball-period jag går igenom, börjat köra vPinMame och tillhörande Visual Pinball. :) Massor av grymma bord från gångna tider har återskapats till detta program, och just nu kör jag Superman från 1979, Terminator 2 från 1991, och så Theatre of magic från 90-talet nån gång.

Dessvärre tror jag att T2 är det enda som funkar helt perfekt, krångligt med alla extrafiler man måste ha. :(

#93 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 21 April 2007 - 17:11

Jag har börjat spela Warcraft 3 igen.
eller ja, jag började i onsdags och hade spelat igenom det lagom tills torsdag kväll :P

Och just nu laddar jag ned wc3 RoC så att jag ska kunna spela det online med några polare.

Min skiva har blivit så repig, så jag kan inte installera det :(
Hur spelar jag det nu då om jag inte kunde installera det? jo, jag hittade en mapp med en äldre version av wc3 som jag och polare använde när vi lanade :)
Ibland är det bra att kolla runt lite i de gamla mapparna man har, såsom "Warez" :P

Edited by Hofling, 21 April 2007 - 17:13.

#94 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 22 April 2007 - 01:22

Får lägga till Sonic R, Sonic Fighters, Vectorman och Sonic CD till spellistan. Man skulle kunna tro att jag inte gör annat än spelar, och då bara Sonicspel...

#95 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 April 2007 - 19:22

Har börjat med WC3 - the Frozen Throne, och får spela lite som Naga :thumbsup:

#96 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 April 2007 - 18:32

Critical Mass! :wub:
Efter många år så har jag äntligen skaffat hela spelet. Ett av de bästa rymdkrigs spel som någonsin gjorts. :)
216 kr, men det var det värt. :cool2:
Och jag fick den gammla versionen till på köpet. :thumbsup:
-Sora, Kingdom Hearts

#97 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 25 April 2007 - 21:04

Avslutade min Sonicorgie med följande spel:
Sonic the Hedgehog 2
Sonic the Hedgehog Triple Trouble
Sonic Drift 2
Tails Skypatrol
Tails Adventures
Sonic Spinball

Nästa spel jag köper eller spelar kommer garanterat inte vara ett Sonicspel i alla fall. Har ca 150 spel på inköpslistan och plattformskvoten är mättad för ett tag framöver.

#98 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 April 2007 - 00:57

Dead Rising
Riktigt RIKTIGT kul zombie spel. Att vara en reporter fast i ett köpcenter fullt av zombies är riktigt kul. Ingen stanns är helt säkert. Man kan använda allt man kan plovcka upp som vapen. Eller leka med zombies.
Filmsekvenserna är riktigt bra gjorda och snygga. Filmen med mamman och hennes lilla dotter efter menyn (Man väntar lite så kommer filmen) är riktigt bra och spännande utan att vara löjlig, fjantig, komisk, parodisk eller överdriven som vissa zombie filmer och vissa av de andra sekvenserna är.
Ända dåliga jag hitils kan se är att spelet går på tid. Jag kan inte säga det tillräkligt många gånger hur mycket jag HATAR spel som går på tid. Jag försökte hitta nåt fusk som tar bort det eller förlänger tiden men det finns visst inget.
En annan grej är att man inte har fler än 1 slot att spara på så man måste spara över helatiden.
Men utöver det så är det kul, ännu iallafall. :)

Edited by Crusader, 26 April 2007 - 20:23.

-Sora, Kingdom Hearts

#99 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 April 2007 - 22:26

Börjat att spela Halo online igen, var ett tag sen :)

Winter is Coming

#100 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 28 April 2007 - 22:34

Spelar inte direkt något alls just nu. Efter 1,5 års spelande av World of Warcraft (numera paus på obestämd framtid) så känns alla andra spel lite "meh". :mellow:
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)