Jump to content

Photo

Allsvenskan 2007

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 September 2007 - 13:02

Blåvitt har haft chansen förut, och alltid varit med i toppen den här säsongen, så någon skräll är det väl knappast. Där ser man hur "viktigt" det där "superderbyt" var. Snack om att vinnaren av den matchen skulle ha ett superläge att vinna guldet. Istället försämrade båda lag sina chanser och gav Kalmar och IFK Göteborg chansen att ta sig uppåt ännu mer.

Heja blåvitt!! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#77 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 October 2007 - 19:56

Nu har guldtåget gått för AIK:s del :(
De hade chansen igår att haka på men de såg ut att vara tagna av stundens allvar. Elfsborg känns inte så heta heller längre, så det står mellan Djurgården, Göteborg och Kalmar. 2 av mina största hatlag i världen :evil:

AIK bör nu lägga allt krut på hemmamatchen mot Blåvitt och lägga sig borta mot Kalmar och sen bara hoppas att Djurgården torskar nån till. Då bör de lag (Kalmar) som jag avskyr minst kunna vinna Allsvenskan.
Och eftersom AIK:s mål är att hellre vara förmögna än att vara framgångsrika så lär det dröja länge innan nått guld går till Solna. :(

Edited by Rick Hunter, 21 October 2007 - 23:32.

Winter is Coming

#78 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 October 2007 - 23:34

Imorgon går jag på fotboll för sista gången i år, trots att AIK är borta sen länge från guldet så kommer de i allra högsta grad spela en stor roll då de imorgon möter guldjagande Blåvitt för att sedan åka till Kalmar för att möta nuvarande serieledaren.

Jag hoppas verkligen på Kalmar nu, även fast jag avskyr deras fotbollsfilosofi. Bara inte Djurgården vinner för då blir jag helt knäckt och kommer hamna i en depression ända tills nästa säsong :(

Kermit, ses vi på Råsunda? ;)

Winter is Coming

#79 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 October 2007 - 05:59

Woho! ÖSK lever! :thumbsup:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#80 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 October 2007 - 08:02

Woho! ÖSK lever! :thumbsup:

:hurrah: :hurrah: :hurrah:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#81 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 October 2007 - 15:36

Imorgon går jag på fotboll för sista gången i år, trots att AIK är borta sen länge från guldet så kommer de i allra högsta grad spela en stor roll då de imorgon möter guldjagande Blåvitt för att sedan åka till Kalmar för att möta nuvarande serieledaren.

Jag hoppas verkligen på Kalmar nu, även fast jag avskyr deras fotbollsfilosofi. Bara inte Djurgården vinner för då blir jag helt knäckt och kommer hamna i en depression ända tills nästa säsong :(

Haha, näe, vi ses inte. Vill inte få spö av Black Army. Kan inte AIK lägga sig idag? ;)

#82 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 October 2007 - 20:53

Haha, näe, vi ses inte. Vill inte få spö av Black Army. Kan inte AIK lägga sig idag? ;)

AIK la sig inte men det gjorde domaren. Det var nog tur att du inte var på matchen, stämmningen var minst sagt hatisk! Skulle inte förvåna mig om det är fullt slagsmål just nu :(

Winter is Coming

#83 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 October 2007 - 20:56

Ärligt talat tycker jag domaren var bra. Och Örlund räddade faktiskt med foten innanför mållinjen, så det säger ju en del. Men tråkigt med stämningen. :( (och tråkigt att Djurgården vann)

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 October 2007 - 22:13

Grattis Blåvitt.
De var de minst dåliga laget i årets sjukt jämna allsvenska så de är väl värda guldet.
Trodde att de skulle rasa när Markus Berg såldes och när Bengt Andersson såg ut att längta till pensionen, men där hade jag och många med mig fel.

När det gäller mitt eget lag AIK så finns det inte mycket att säga. Hur man än vrider och vänder på det så sålde de guldet i Wilton Figueiredo.

Ett av dagens resultat Helsingborg-Halmstad 9-0!!! :blink:
Såna resultat ska inte existera i en högsta serie. Skäms på er Halmstad!

Det enda som glädjer mig just nu är att Djurgården bara blev trea.

Winter is Coming

#85 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 October 2007 - 12:01

Det var vårt år i år!! :thumbsup: Äntligen är guldet där det hör hemma igen, och jag var ibland drygt 41500 åskådare för att njuta av detta. Och till råga på allt piskade Brommapojkarna Djurgården.

Bengt Andersson kanske gjorde några misstag, men säg den målvakt som inte gjorde det under hela säsongen? 13 nollor tycker jag talar sitt tydliga språk. Ananrs var Blåvitt ett LAG, där en tappad skyttekung inte påverkade nämnvärt.

#86 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 November 2007 - 21:48

Fotbollsgalan just nu på fyran, Zlatan får snart guldbollen vem annars?

Roligast dock, Bengt Andersson! Jäklar va packad han var! :lol:

Winter is Coming