Han blev inte lurad. Goa'uld kan tala utan att använda sin förställda röst (fast detta avslöjas först om typ 5 säsonger). Det var aldrig värden som talade.Samma här. Hans ögon var också ett tecken för mig (Inte bara att de lyste, då). Men hur hans host kunde bli lurad fattar jag inte.
Hur förklarar man då Tok'ra? Deras minne är ärftligt, inte beteendet.Fast samtidigt så hade det sabbat Symbioternas totala genetiska ondska.
Tok'ra föddes ur Goa'ulddrottningen Egeria. Egeria manipulerade sin avkomma genetiskt så att de inte skulle ha Goa'uldernas ondskefulla minnen, som när de torterar och härskar över folk, t.ex. .Det var 2000 år sen och vad jag minns sades ingenting om genetik, bara att Tok'ra hade en urmoder som ynglade av dem. Men även om Goa'uldernas evolution selekterade fram drag som gjorde dem "onda" så är kognition och beteende så pass komplexa processer biokemiskt att en naturlig variation är oundviklig. Titta på vår egen arts vidd i den kategorin, med personligheter från Moder Teresa till Charles Manson. Det enda som bevisades var att just den larven var bedräglig och inte ville sjunga Kumbayah.
Edited by Marie Morot, 11 May 2007 - 14:10.
Flyttade spoilertaggen då det som stod utanför avslöjade för mycket.