Jump to content

Photo

StarGate Atlantis s.2

• Please log in to reply
153 replies to this topic

#76 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 June 2007 - 18:13

Mjolnir: Tack för din analys av avsnittet. Spot on! :D

Georgia: Iofs, men vi får ju istället se coola vampyrer. Jag klagar inte. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#77 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 29 June 2007 - 20:02

Neeeej! Det är "The Tower"!

Cirkeln med Idioti Trilogin Av Manlig Sexdrift är sluten!

Sanctuary - Epiphany - The Tower

Tyvärr så är det snarare en kvintett, Sanctuary - Epiphany - The Tower - Irresistible - Irresponsible.

John den vandrande penisen. Random tjej hälften så gammal som honom med vilken han inte utbytt mer än ett par ord och han är jättepå att ha sex. Han var jättepå att ha ett One-Night-Stand men sen när hon börjar snacka om giftermål och förhållande så blir han helt ställd.

Jag hatar den här sidan av honom. Random sex med utomjordisk bimbo? Javisst! Förhållande? NEEEEEJ!

Edited by FAII, 29 June 2007 - 20:25.

#78 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 29 June 2007 - 20:29

Hmmm "The Tower"...stängde av ganska snabbt :D , tror jag inväntar Blade istället, får titta på den då jag inte sett hela serien än. Dagens SGA avsnitt rankar jag nog som 58a av de 60 visade i USA så här långt. Fruktansvärt tråkig och dålig på de flesta sätt. Inte mycket som jag tycker är så roligt eller spännande här inte... :(

#79 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 June 2007 - 21:12

Kollar vad jag skrivit i spoilerforumet om det här avsnittet:

Tyckte visst att det var ett riktigt bra avsnitt :lol:

Inte lika bra den här gången. Men inte så dåligt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#80 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 June 2007 - 21:15

Kom in i första reklampausen så det tog ett tag att fatta vad det var som pågick. Det är sånt här som gör Atlantis till en mycket sämre serie än SG-1. *suck*

Roligt att se Peter Woodward dock. Han gör alltid bra ifrån sig och kan se väldigt elak ut. ;)

#81 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 June 2007 - 10:18

Ok men jag skulle inte säga bra.

Klassisk, förutsägbar, halvtaskig såpa-intrig. Inga större ljusglimtar avsnittet. Största bristen är inte Sheppars libido utan det faktum att man hittar en begravd kopia av Atlantis och man funderar inte mer än 2 sekunder vad den iöht gör där.

Edited by XC, 30 June 2007 - 10:18.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#82 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 July 2007 - 05:43

Det avsnitt som beskrivs på tablåsidor och tv6 är inte det avsnitt som ska sändas idag om nu inte Tv6 bestämt sig för att hoppa fram 2 avsnitt... :( :unsure:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 13:04

Du har rätt GG. Helt fel avsnitt :( det här ska ju vara avsnitt 18 egentligen.
Det är ju nästa veckas avsnitt som borde visas i kväll egentligen.
Inte första gången dom strular till ordningen.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#84 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2007 - 14:39

Har de visat avsnitt i fel ordning eller är det bara i tablån som de rör ihop det?

#85 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 14:59

Två gånger har det visat avsnitt i fel ordning.
s.1 avsn. 3&4 och s.2 avsn. 5&6 visades tvärtom.
Vi får väl se i kväll om dem bara har råkat skriva fel eller inte i tablån.

#86 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 06 July 2007 - 15:33

Förhoppningsvis har de bara rört till lite i tablå beskrivningen. De har gjort de förr med SG1 S4, de avslutande avsnitten stod helt fel i tablån men visades i rätt ordning. Visserligen så gör det kanske inte så mycket, minnet säger mig att de är bara sista delen som hänger ihop med händelserna i dagens, enligt tablån. Men de är klart, om man spelar in serien kanske så vill man möjligen ha avsnitten i rätt ordning. ;)

#87 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 20:19

Fel avsnitt i dag. Avsnitt 18 och inte 16 om det ska vara korrekt.

#88 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 20:39

Undrar varför. Det går (vad jag kan se) inte ens att skylla på produktionsordning i det här fallet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#89 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 20:41

Undrar jag med. För nästa vecka ska dom visa det avsnittet som borde ha visats i dag.
Kanske problem med översättningen, de har inte hunnit :unsure:

#90 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 21:07

Vadå, strejkade http://babelfish.altavista.com eller?

//Peak

sixty six."

#91 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 July 2007 - 21:20

My thoughts exactly...

Intressant avsnitt. Fanns det något som ledde fram till detta avsnittet av de två som de hoppade över? (Utöver det att vi fått se i tidigare avsnitt hur han försöker arbeta fram ett retrovirus)
Mitt intryck är att det inte varit det, med tanke på uppbyggnaden av avsnittet.
Undrar vad som hände med honom. ska bli spännande att få se fortsättningen, som säkert kommer om 3 veckor då, om de ska "rätta till" ordningen.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#92 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2007 - 21:21

Så det vi såg idag får inte sin upplösning nästa vecka utan vi får istället händelserna som ledde upp till detta i två veckor och sedan kommer tbc-episoden till kvällens avsnitt?

Dags att ta fram fjädrarna och värma upp tjäran tror jag... :evil:

#93 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 21:38

Mja, om jag minns rätt så hade väl det här avsnittet just ingen upptakt bland tidigare avsnitt.

Alltid kul med Star Trek-skådisar i Stargate... :D

//Peak

sixty six."

#94 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 July 2007 - 21:46

Mja, om jag minns rätt så hade väl det här avsnittet just ingen upptakt bland tidigare avsnitt.

det stämmer, de avsnitten som hoppades över har inget med 2.18 att göra.

Alltid kul med Star Trek-skådisar i Stargate...

2 st i detta avsnitt (som jag vet om), Michael då och hon som spelar psykologen var med i ett Voyager avsnitt.

Edited by GaterGirl, 06 July 2007 - 21:48.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#95 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2007 - 23:25

Okej. Jag trodde att vi skulle få se iaf lite av de händelser som ledde fram till fritagandet etc. Men då är det som vanligt så. *suck*

#96 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 July 2007 - 23:47

Jag gillade hur det var uppbyggt. Då jag inte visste att avsnitten var i fel ordning (inte för att det verkar ha påverkat handlingen, såvitt jag fattat det hela) och antog att det var rätt avsnitt för dagen så gillade jag hur man funderade på när detta skulle ha hänt. speciellt sen när man fick veta att han var en wraith, då föll det mesta på plats

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#97 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 July 2007 - 00:00

Dagens avsnitt har inget samband med de två som borde ha visats före, men det är upptakten till säsongsavslutningen .

#98 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 07 July 2007 - 10:12

Nu såg jag inte avsnittet på TV igår, men som det ser ut här så visade de alltså "Michael" igår. Ett avsnitt som jag tycker är mycket bra och intressant gjord. Man sitter och funderar i början lite att något känns underligt med honom. Jag önskar dock att de hade vart en 3 delad historia, att man fått se honom som Wraith förvandlas till människa och sedan efterspelet till det hela. Men samtidigt så tycker jag att de va bra gjort i avsnittet och fick en att fundera lite till en början vad som pågick. :)

#99 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 July 2007 - 10:16

Avsnittet var helt okej, även om jag tyckte att återförvandlingen gick lite väl fort med tanke på att han stått under serumbehandling i flera månader (om det stämde att han legat nedsövd så länge som de sa att han varit medvetslös).

Är det förresten ngn som funderat på att maila sexan och fråga varför de visar avsnitten out of order? Även det nog närmast är meningslöst att försöka. Det är ju en systerkanal till trean och vi vet ju alla vilken snabb och god tittarservice de har. [/ironi] ;)

#100 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 07 July 2007 - 10:32

Avsnittet var helt okej, även om jag tyckte att återförvandlingen gick lite väl fort med tanke på att han stått under serumbehandling i flera månader (om det stämde att han legat nedsövd så länge som de sa att han varit medvetslös).

Är det förresten ngn som funderat på att maila sexan och fråga varför de visar avsnitten out of order? Även det nog närmast är meningslöst att försöka. Det är ju en systerkanal till trean och vi vet ju alla vilken snabb och god tittarservice de har. [/ironi] ;)

Håller med, just därför jag önskade att de gjort en 2-3 avsnitt utav detta. Tror det hade varit bättre om händelserna fått spela ut ordentligt. Problemet är ju ibland att avsnitt får ett alltför snabbt slut och det tar lite ifrån de som varit så bra.

Har skrivit till 6an ett par gånger, man får ju aldrig tillbaka något svar. De bara sätter ut väl en 4-5 svar på sin sida någon gång, eller de gjorde de förr iaf.