Jump to content

Photo

Är du stolt över Sverige?

• Please log in to reply
88 replies to this topic

Poll: Är du stolt över att vara Svensk?

Är du stolt över sverige?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#76 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 25 August 2007 - 15:06

Sverige har många fina sidor precis som alla andra länder. Helt klart. Men kan jag vara stolt över det. Nej. Jag tror tom att det är farligt när folk blir stolta över en nationalitet. Nationalism och patriotism är saker som definitift lätt kan spåra ut.

För att återgå till originalämnet:

Okej? "Farligt att vara stolt över en nationalitet"? Skämtar du? :angry:

Jag är stolt över att vara svensk och jag är stolt över mitt land (eller tjaa, det mesta iallafall, vissa grejer är helt knäppa här liksom på andra ställem)..
Problemet är bara att så fort man säger detta så blir man förknippad som ett rasist-stödjande pucko... Det tycker jag är helt oförklarligt.

Sen att jag INTE ALLS är stolt över min hemstad Södertälje är en annan sak...

#77 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 27 August 2007 - 19:37

Jag är inte rasist. Jag hatar alla...

Stod det på en raggarbil häromdagen i Klippan.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#78 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 27 August 2007 - 22:32

Låter som någon har tagit till sig Arne Ankas livsfilosofi. :rambo:

#79 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts

Posted 28 August 2007 - 00:24

Jag brukar använda en av Arnes andra visdomsord som livsfilosofi på forum om inte annat: "Att tänka innan man pratar är som att torka sig i r*ven innan man skiter" :lol:
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#80 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 October 2007 - 23:40

Det här ämnet kan nog passa in i den här tråden, där allt från litteraturbråk till Arne Anka och allt däremellan disskuteras.

Nåväl Al Quadia eller någon hangaround har tydligen angripit svenska hemsidor som svar på rondellhundsbråket. Av någon obegriplig anledning har de valt Bamses hemsida som ett av målen!!

Kan förstå att de angriper regeringens officiella sidor, stora svenska företags sidor osv för att skada Sverige ekonomiskt som hämnd för muhammed-skymfen...men hur skadar det landet och återger den store profetens hans ära att barnen inte kommer åt Bamses pysselsidor??? :lol:

http://www.expressen...-av-extremister

#81 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 October 2007 - 23:48

Eftersom jag antar att det handlar jättehacket med flera tusen offer så tvivlar jag på att Bamse valdes ut specifikt.. ;) Det är nog snarare så att de ligger på samma webhotell som de andra.

Annars kan vi ju alltid skicka ner världens starkaste björn för att banka lite vett i marodörerna. Hackers är ett otyg jag inte har någon som helst sympati för. SFN och Tv-land har råkat ut för dem också...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#82 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts

Posted 09 October 2007 - 00:04

Måste... hålla... käften.... :blink:

Äh! Har de inget bättre för sig än att hacka barnsidor? Idioter...

Edited by Darth Wiggy, 09 October 2007 - 00:07.

Posted Image

#83 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 09 October 2007 - 00:14

Eftersom jag antar att det handlar jättehacket med flera tusen offer så tvivlar jag på att Bamse valdes ut specifikt.. ;) Det är nog snarare så att de ligger på samma webhotell som de andra.

Annars kan vi ju alltid skicka ner världens starkaste björn för att banka lite vett i marodörerna. Hackers är ett otyg jag inte har någon som helst sympati för. SFN och Tv-land har råkat ut för dem också...

Nä det var kanske en slump att även Bamse blev drabbad, men såväl tidningar som text-tv hade båda den vinkel att Bamse var en de av drabbade av terrorist-hackarna.

Men visst är hackare.. och virussnickare för den delen ett jäkla pack, i dagens Kobra tog man upp ett närliggande ämne -cyberkriget mellan USA och Al Quaida. Enligt terrorexperter verkar det som Usamas pojkar vinner över Bushen när det gäller propagandakriget på nätet, bla använde de ganska avancerade datorspel som rekryteringsbas. CIA hade hitils inte kunnat lokalisera vad de spelen utvecklas.

Bamse vs Usama .. njaee ingen bra ide :rolleyes:

Edited by Walker, 09 October 2007 - 00:17.

#84 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 09 October 2007 - 11:26

Måste... hålla... käften.... :blink:

Äh! Har de inget bättre för sig än att hacka barnsidor? Idioter...

HAHAHAHAHAHA

Det är svårt eller hur?
"There once was a man from Nantucket..."

#85 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts

Posted 09 October 2007 - 11:46

Ja, men får man inte säga vad man tycker så får man inte...
Posted Image

#86 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 09 October 2007 - 13:21

Ja, men får man inte säga vad man tycker så får man inte...

Kom ut ur grottan Wiggy, ingen kommer tycka illa om dej för att du är Taliban ;) *Obs skämt* :lol:

#87 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts

Posted 09 October 2007 - 22:59

Jag tål skämt. Att andra inte tål skämt syns på min "Varningslinjal"
Skojar bara. :D

Edited by Darth Wiggy, 11 October 2007 - 09:44.

Posted Image

#88 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 11 October 2007 - 21:18

Men visst är hackare.. och virussnickare för den delen ett jäkla pack, i dagens Kobra tog man upp ett närliggande ämne -cyberkriget mellan USA och Al Quaida. Enligt terrorexperter verkar det som Usamas pojkar vinner över Bushen när det gäller propagandakriget på nätet, bla använde de ganska avancerade datorspel som rekryteringsbas. CIA hade hitils inte kunnat lokalisera vad de spelen utvecklas.

Bamse vs Usama .. njaee ingen bra ide :rolleyes:

Jag såg. Mycket intressant om Propaganda, heil Kobra!!! CL for president!!!

När det gäller titeln på den här tråden så rekommenderar jag "Lasermannen" vars innehåll inte alls enbart består av John Aka Wolfgang aka Lasermannens biografi utan boken avhandlar hela den stämning som rådde i början av 90-talet. Ny demokrati, Rättegången mot Nynazister, Bombdåden i bla Stockholm, Kravallerna den 30:e november osv....läsvärd av många anledningar.

#89 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 11 October 2007 - 21:35

[quote]name='Jazzdevil' date='11 Oct 2007, 22:18' post='141544']

Jag såg. Mycket intressant om Propaganda, heil Kobra!!! CL for president!!![/quote]

Jo det var ett intressant avsnitt, däremot var det onödigt mycket hackande på Michael Moore..vad spelar de för roll att han skarvar lite med sanningen??

Cristhopher Lundström som president?! Nej tack. Finns något skumt med en människa som pratar bättre engelska en de britter han intervjuar.

Inte läst boken, men tv-serien Lasermannen var riktigt bra. Men få som följde den tyvär.

Edited by Walker, 11 October 2007 - 21:36.