Jump to content

Photo

StarGate SG-1 - säsong 6

• Please log in to reply
261 replies to this topic

#76 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 18 July 2007 - 10:04

:lol: Ett riktigt roligt avsnitt igår. Riktiga klantar Felger och Coombs, men de räddade trots allt SG1 i slutändan. ;) Men man kan ju fråga sig, var allt en dröm, eller var bara slutet en dröm som Felger hade? Ändå roligt med ett sånt här avsnitt, att inte alltid SG1 räddar sig ur allt, och lite mer fokus var det ju på Felger och Coombs.

#77 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2007 - 10:08

Det som får mig att tvivla lite är när Jack säger (onödigt tydligt kanske) att de är på uppdrag under täckmantel - men samtidigt så är det inte helt omöjligt att Felger drömmer upp ursäkter åt sina hjältar också. ;) Smart upplagt på det viset - det kan vara hela avsnittet (mest troligt) eller bara slutet som är en av Felgers dagdrömmar. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#78 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 July 2007 - 17:54

Bratac är en badass.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#79 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 July 2007 - 18:01

BRA'TAC: in my 137 years.

Självklart att han skulle nämna sin ålder igen :lol: som han alltid gör i första avsnittet han är med i per säsong :D

Bra avsnitt i alla fall.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#80 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 July 2007 - 18:02

Var jag 137 år så skulle jag nämna det ofta, också.. ;)

Troligtvis med en lika förundrad ton varje gång, dessutom.

//Peak

sixty six."

#81 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2007 - 18:11

Bra'tacs slut tal var väl lite sådär cheezy i överkant. Men annars ett riktigt bra avsnitt som (enl en klassisk mall) får Tok'ra, Jaffa och Människor att börja komma över sina misshälligheter.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#82 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 18 July 2007 - 18:57

Har han inte varit 137 ända sedan han introducerades i säsong 1? :rolleyes:
Någon har inte hållit sig uppdaterad...

Ett missat tillfälle i slutet:

Ninjan segnar ner och O'Neill kliver fram till honom, tar bort hans visir.
O'Neill: "You're one ugly motherf..."
*BOOOM*

:P

#83 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 18 July 2007 - 19:13

Har han inte varit 137 ända sedan han introducerades i säsong 1? :rolleyes:
Någon har inte hållit sig uppdaterad...

Han håller sig väl uppdaterad av sin egen ålder tror jag. Han sade sig vara 133år i "Bloodlines" i S1. Så vi får väl snart höra honom säga sig vara 138 snart, när han nu än fyller år. :)

#84 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 July 2007 - 19:15

I första säsongen var Bra'tac bara 133 år.
I säsong 5 är han också 137, antar att han inte fyllt 138 ännu :P
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#85 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 18 July 2007 - 20:46

Bra. Tack. :P

#86 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 19 July 2007 - 00:36

Bra. Tack. :P

Det är väl utomjordiska år som han har där dom bodde från början. Varför skulle alla varelse i hela rymden rätta sig efter jordens år?
Vissa känner ju inte till jorden hmmmm.

#87 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 19 July 2007 - 01:13

Jag har för mig att när de träffade honom i säsong 1 så sa han något i stil med "I eran tidsräkning" eller något liknande. Jag kan ha fel.
Sen kan man ju då anta att han tagit för vana att säga det så sen des,s så han slipper se Jack stå och glo som ett fån som han alltid gör.. :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#88 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2007 - 18:56

Äckel känslan var på max när Jonas och Teal'c hittade Symbiot uppfödnings bassängerna, speciellt när Jonas ramlade i. :urk:
Och att det var Egeria, Tok'ras drottning :o kom som en total överaskning ;) (visste jag ju redan, men jag måste ju låtsas vara ovetande :P )
Hoppas att Tok'ra kan hitta ett motgift till dom på Pangar, så att dom kan sluta använda Tretonin utan att dö pga inget immunförsvar.

Tyckte jag kände igen 'kulisserna' där uppfödnings bassängerna låg. Ta bort bassängerna och sätt dit en skitig värmestation (eller vad man ska kalla det) i stället, så har vi avsnitt 4x10 - Beneath the Surface.

#89 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 July 2007 - 20:12

Det här var sannerligen ett intressant avsnitt... just som man trodde att man fått grepp om intrigen så slänger man in ett nytt namn. Ganska gulligt att Egeria får ett avslut hos Tok'ra. Det där med symbiot-farmen had ejga faktiskt på känn. Fråga mig inte varför - det bara slog mig.

Det där med återkommande kulisser är ju vanligt, det användes flitigt i tex Xena - men en bra storyn kan dölja det. :)

Jag har dessutom upptäckt chase-play på DVDn... säg mig är det värt och se avsnitten med 20 minuters fördröjning för och slippa reklamen? :unsure: Allvarligt alltså? :)

Edited by XC, 19 July 2007 - 20:13.

fqq5BYam.jpg

#90 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2007 - 20:29

Jag har dessutom upptäckt chase-play på DVDn... säg mig är det värt och se avsnitten med 20 minuters fördröjning för och slippa reklamen? Allvarligt alltså?

Japp det är det. Du kommer i alla fall sett färdigt avsnittet samtidigt som oss andra :)

Man kanske ska börja med det. Senaste månaderna har det blivit middag framför TVn 9 gånger av 10.

#91 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 July 2007 - 12:59

Kul avsnitt idag iaf, satt och småfnissade på sina ställen. Och jag tyckte det var ganska intressant med ett avsnitt (till) som inte fokuserade på SG-1.

Vilka avsnitt är det mer? Antingen så har jag missat de andra avsnitten som har ett annat fokus, eller så har jag bara glömt bort dem.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#92 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 July 2007 - 14:04

Det var främst 05x13, Proving Ground som jag hade i tanken när jag skrev just "(till)". :)

fqq5BYam.jpg

#93 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 20 July 2007 - 17:59

Hur tappar man höjd ute i rymden? Det var det roligaste jag varit med om hahahaha

#94 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 July 2007 - 18:13

Du menar medan de var i omloppsbana runt jorden? Det är rätt lätt i och med jordens dragningskraft ifall man inte har någon kraft själv.

//Peak

sixty six."

#95 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 20 July 2007 - 18:27

Reporterns uppstudsiga attityd i början gav föraningar om en klyschig intrig där journalisten är en snokande, sensationstörstande murvel som är ute för att sabba alla förment goda syften med sina avslöjanden men som blir knäppt på näsan i slutet. Tur att det utvecklades annorlunda än så. Politiker måste vara det enda yrket som smutskastas mer än journalist i TV-serier.

#96 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 20 July 2007 - 19:07

Du menar medan de var i omloppsbana runt jorden? Det är rätt lätt i och med jordens dragningskraft ifall man inte har någon kraft själv.

Var framkom det att de var runt jordens omloppsbana? Hon höll på med panalen och sa att de höll på att tappa höjd.

Edited by Supertreck, 20 July 2007 - 19:08.

#97 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 20 July 2007 - 19:17

Dom måste ha varit i omloppsbanan om man tänker på det dom sa:

Soldier: "They're entering low Earth orbit."
-----------
Jones: "Sir, we don't have enough altitude. If I don't get control back soon, our orbit's gonna start to decay."
Simmons: "Can we open up a window from low orbit?"

Som jag fattar de har de inte kommit så långt ut i rymden ännu.

#98 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 20 July 2007 - 22:01

Dom måste ha varit i omloppsbanan om man tänker på det dom sa:

Soldier: "They're entering low Earth orbit."
-----------
Jones: "Sir, we don't have enough altitude. If I don't get control back soon, our orbit's gonna start to decay."
Simmons: "Can we open up a window from low orbit?"

Som jag fattar de har de inte kommit så långt ut i rymden ännu.

Nåväl ja. Om du trivs med att kugga andra så varsågod. Jag bjuder :)

#99 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 July 2007 - 22:44

Säger som Jack, vad är det för säkerhet dom har på det där stället. Och borde inte deras (kameragänget) namn stått på någon lista att de har jobbat med Maybourne och stulit en massa teknologi?

Prometheus var läckert i alla fall :)
Jungfrufärd gick ju också bra, lite för tidigt kanske, med tanke på att skeppet inte ens är färdigt. Men dom fick hyperdriften fixad tack vare Goa'ulden.

Hemsk tanke att vara vilsen någonstans i galaxen, tur att Thor dyker upp (mitt i alltihopa) och ber om hjälp mot the Replikators. Förhoppningsvis får dom lite hjälp med skeppet och mer Asgard teknologi för att dom hjälper till.

Fortsättning följer...
Hatar såna avsnitt :upset: tur att det är på måndag redan.

#100 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 July 2007 - 01:21

Men tyvärr du. Det kanske inte blir något nöje på Måndag då tv6 kanske har teknisk avbrott i 55 minuter precis 18:00.
Reprisen nästa dag har tv6 plockat bort och visas något annat. Vad gör du då?

Edited by Supertreck, 21 July 2007 - 01:24.