Jump to content

Photo

Jericho - Säsong 1

• Please log in to reply
300 replies to this topic

#76 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 15 May 2007 - 21:49

Det florerar ett rykte på nätet just nu om att Jericho skulle vara nedlagd, inga officiella sidor har hittils lagt ut nyheten (inte vad jag lyckats luska fram iaf) utan det är mest i olika forum ryktet tagit fart...

Personligen älskar jag serien och hoppas självklart att detta inte är sant men man vet aldrig.

En liten länk till ett forum där detta diskuteras:
http://jerichowiki.cbs.com/page/Jericho:+C...!!!!

Om någon lyckas hitta någonting konkret som kan styrka eller dementera detta rykte skulle jag vara tacksam!

Edited by cyberhof, 15 May 2007 - 21:51.

#77 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 May 2007 - 21:57

Jag är skeptisk till nyheten, med tanke på hur bra serien gått (som tagits upp i Jericho-tråden). Där finns också spekulationer om hur en annorlunda förnyelse skulle kunan se ut.

Äh, jag tar och slår samman ämnena.

Såja. Nu ligger allt Jericho i Jericho-tråden.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#78 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 15 May 2007 - 22:01

Ok tackar Sentinel! ;)

#79 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 May 2007 - 22:03

cyberhof. Du får inte skrämmas så där! ;)
Lär väl inte vara nån sanning iförsig.

Winter is Coming

#80 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2007 - 22:08

Vi kommer få veta om ca 12-16 timmar hur det ligger till.
Personligen så har jag extremt svårt att tro att de skulle lägga ner en serie som det går så bra för.
Fast att det är Ausiello som säger det gör det hela kusligare. :/
Hoppas bara det hela bara är ett dumt rykte. För annars så kommer jag hata CBS för all framtid om de lägger ner en serie som det faktiskt går bra för och som dessutom har en rätt stark fan-base.

Edited by Crusader, 15 May 2007 - 22:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#81 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 15 May 2007 - 22:17

Förlåt inte meningen att skrämmas men när man läser det lite här och där blir man lite rädd...

Men men än så länge är det ju bara ett rykte...

Ännu ett forum där någon moderator lagt upp en lång lista på serier och deras framtid, även där står det att det ser ut som serien blir nedlagd:
http://tvhforum.prob...?...2086&page=1
(Första raden i sista kolumnen)

#82 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 May 2007 - 22:23

Vi får som sagt veta i morgon. Skulle det vara sant blir jag mycket, mycket besviken, men jag tar inte ut något i förskott, för det gå så vansinnigt många rykten just nu.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#83 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 May 2007 - 22:39

Okej, nu verkar det officiellt. Jericho är nedlagt. :(

Källa: http://www.eonline.c...e3-4f77f046acdc

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#84 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 May 2007 - 22:53

Rykten från "stora" källor som Ausiello och Kristin väger ju tyngre än snack på något forum. Det börjar se mörkt ut och Marie är så ledsen om det visar sig vara sant. Det här är en serie jag blivit mycket fäst vid och som jag mest sett fram emot att se i höst. :(

#85 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 May 2007 - 22:58

Nu ger jag snart upp att se nya tv-serier :angry:
Vad är det för mening med att följa en tv-serie som bara får en eller i flera fall en halv säsong?!

Winter is Coming

#86 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2007 - 23:08

Det här fick mig att börja gråta. Alla drömmar och fantasier om säsong 2, sanningarna om alla mysterier, känns toltalt bortblåsta. :(
Att serien som blev min absoluta favorit i år skulle läggas ner kunde jag aldrig tänka mig.
Detta är det värsta med att se nya serier och få nya favoriter, de lämnar en nästan alltid förtidigt. Jag menar, de 2 senaste åren så har jag bara fått behålla 2 favoritserier: Heroes och Supernatural. Jag är trött på det här.
Känns förmycket nu för att bara vara ett rykte. Men det har ju fortfarande inte officiellt pressenterats så det finns fortfarande hopp... men jag kan ändå inte stoppa tårarna eller deppigheten.

Edited by Crusader, 15 May 2007 - 23:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#87 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 May 2007 - 23:37

Det är så officiellt den kan bli.

Carol Barbee (co-executive producer on Jericho) has since confirmed the news to Subject2Discussion radio show in Los Angeles.

:upset:

Jag hade mycket hellre sett Jericho än Supernatural.

#88 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 May 2007 - 23:58

Alltså, detta kan inte vara sant. Jag kunde inte ens tänka mig tanken att den skulle läggas ner. Detta var den ända serien jag inte var orolig över om den skulle få komma tillbaka för det kändes så självklart.
Jag fattar inte. VARFÖR lägga ner en serie som har starka tittarsiffror och som det går bra för? VARFÖR!!!??? :angry:

Det här kan bara inte vara sant... :upset:
-Sora, Kingdom Hearts

#89 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 16 May 2007 - 00:13

Jaha så ryktena var alltså sanna, typiskt... :upset: :upset: :upset:

Edited by cyberhof, 16 May 2007 - 00:16.

#90 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 May 2007 - 01:34

Verkar som att Viva Laughlin kommer ta dess plats. Alltså, byter de ut Jericho mot en Las Vegas musikal-serie så flippar jag.

Varför just lägga ner? Varför kunde de inte bara ha gett den en 13 avsnitts midseason istället? Eller gjort om den till en sommar serie? Varför lägga ner en serie som det gick bra för?
-Sora, Kingdom Hearts

#91 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 16 May 2007 - 13:03

Nej säg inte att det blir någon slags Las Vegas muskal-serie istället?
Hur tänker dom där borta på CBS igentligen näää vi skrotar en hitserie och lägger in ett program som till 99% kommer skrotas efter 6 avsnitt, ja, ja, bra ide så gör vi!

Näää Jericho kommer att saknas!

R.I.P. Jericho

#92 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 May 2007 - 13:17

Det enda som jag kan tänka mig är grunden är att tittarskaran är för låg gentemot vad det kostar att producera serien. Alltså ekonomi, för tittarsiffrorna är inte direkt kassa. Mycket, mycket sorgligt. Jag har liknande känslor som Marie - det började bra och växte allt mer ju närmare säsongsavslutningen det kom.

Synd att vi inte får se mer av en serie som etablerade en sann eftrkatastrofenmiljö, istället för att använda det som en dålig bakcdrop (som Dark Angel).

#93 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 May 2007 - 13:59

Och set-up:en för säsong 2 var inget annat än lysande! Egentligen ingen spoiler, men för säkerhets skull...

Jag kommer att fortsätta sura över det här länge än. :angry:

#94 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 May 2007 - 14:15

Samma här. Iallafall när jag slutar deppa över det. Då lär ilskan ta över.
Och om Veronica Mars dessutom går samma öde till mötes, att läggas ner med cliffhanger som slut, så blir det 2 absoluta favoriter som slutar för tidigt med dåligt oavklarat slut.

Läste på Jerichos message board på CBS.com där, för ett par veckor sedan, några oroliga hade frågat om serien skulle läggas ner och de som gör serien hade svarat med att 1x22 bara är säsongsfinalen och att vi inte behöver vara oroliga för Jericho kommer vara kvar en lång tid framöver och de har redan börjat planera säsong 2.
Jag tror inte de som gör Jericho fick veta detta fören nu i dagarna heller. De verkade väldigt säkra på en andra säsong de också.
-Sora, Kingdom Hearts

#95 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 May 2007 - 15:46

Varför just lägga ner? Varför kunde de inte bara ha gett den en 13 avsnitts midseason istället?

Det var det första som slog mig nu när jag hörde det - varför i hela världen klämma ur sig en full säsong på 22 avsnitt (med cliffhanger dessutom) om det nu inte var bergsäkert att de skulle satsa vidare? Känns lite som ett sista-minuten beslut av CBS det här, producenter tagna på sängen.

Såg sista avsnittet ganska precis vid den här tiden igår vilket gör det lite extra surt, så tätt inpå - hade verkligen sett fram emot en fortsättning. Men men.
Climbing to the Moon...

#96 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 May 2007 - 16:35

Lite av en lättnad nu när det är officiellt så man slipper undra. Men jäkla sorgligt.
Och nu när CBS inte plockade upp Zombie dramakomedin Babylon Fields så har jag ingen igentlig orsak att se på CBS.
Ska kanske ge Moonlight (Föredetta Twilight) en chans. En serie om en god vampyr som är privatdetektiv i en stor stad. Men jag är jäkligt trött på CBS just nu och Jericho lär jag nog inte förlåta dem för.

Finns väl en chans att en av de nya serierna ska floppa och läggas ner och en minimal chans att Jericho då får en andra chans i midseason. Men jag tvivlar på det.
-Sora, Kingdom Hearts

#97 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 May 2007 - 16:48

Blir ju en liten ond cirkel det här. Folk vågar inte börja kolla på nya serier eftersom de fruktar att serien kan läggas ner efter nån säsong, vilket innebär att serierna får ännu sämre tittarsiffror, vilket i sin tur innebär att serierna verkligen läggs ner.

TV-bolag måste sluta stirra stint på tittarsiffror och sådant, och istället försöka tänka lite långsiktigt. En serie säljer säkert bättre på DVD om den får några säsonger och ett riktigt slut istället för bara en säsong med en cliffhanger i slutet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#98 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 16 May 2007 - 16:49

Helt klart trist. Även om serien kanske inte var en av mina absoluta favoriter så var den helt klart sevärd. :(
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#99 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 May 2007 - 17:41

Det pratas löst om ett helt nytt format i framtiden, baserat på ett slags pay-per-view format. I takt med att stationerna tappar reklamintäkter är då tanken istället att bolag presenterar en idé som publiken sedan får ta ställning till och - om så passar - hosta upp slantarna i förväg. Man blir med andra ord snudd på medproducent, och förhoppningsvis mer angelägen att ladda ner avsnitten via Internet-TV. Betalt och klart.

Lite väl drastiskt steg kanske, men nån förändring måste ske...
Climbing to the Moon...

#100 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 May 2007 - 21:39

Ja, jag har hört det med. En utveckling av det nya systemet med att producera klart de sista avsnitten och sända dem på internet som vissa kanaler gör med vissa TV-serier som de lägger ner i förtid (Vanished, Day Break).
Fast det jag hörde var att bolagen betalar och sedan betalar man till bolagen som en pay-per-view.
Men detta är år borta, tror jag. Firefly försökte men det gick inte (Mycket kanske pga att Joss Whedon satte sig mot).

En annan grej som är på G är serier som produceras för DVD försäljning som man prenumerar på (Typ som man kan göra med Kvinnofängelset fast nya serier) där man köper en DVD med ett par avsnitt på och sedan köper nästa DVD efter typ 1 månad med ytligare ett par avsnitt osv.
De har redan börjat med Animnerade serier (Eftersom de är billigare att göra) som de släpper säsongsvis direkt på DVD.
Det lär ta ett tagb innan Live Action följer i samma spår men det hela håller på att utveckla sig. Precis som med Direct-to-DVD filmer.
Tyvärr så har DtD filmer ett oförkänt dåligt rykte och det måste ändras innan de vågar göra samma sak med TV-serier.
-Sora, Kingdom Hearts