Jump to content

Photo

Strejk hotar Hollywood

• Please log in to reply
171 replies to this topic

#76 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 November 2007 - 21:31

Underbar läsning XC . Xena Fans och alla andra fans rule :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#77 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2007 - 22:08

Senaste nytt:

SyFy Portal | Is Strike About To End?

Don't get your hopes up too high, but it seems that the studios and the Writers Guild of America may be the closest they've ever been to an agreement that could end the nearly monthlong writers strike, possibly before the end of the year.

Nikki Finke over at the Deadline Hollywood Daily blog shared the news Monday just as both sides were heading back to the negotiating table following the Thanksgiving holiday in the United States.

"It's already done, basically," the insider told Finke.

"I was told not to expect an agreement this week, but my source thought it was possible that the strike could be settled before Christmas," Finke said.

Writers walked off the job Nov. 5, and networks have been forced to burn off episodes already produced of shows, while the existence of other programs this season like "Lost" on ABC and "24" on Fox have been threatened. Also, shows like "Battlestar Galactica" and "Heroes" could have a long break between episodes or even seasons if the writers strike is not resolved anytime soon.

While this is definitely the most encouraging news received so far, there is nothing written in stone.

"I don't want to raise false hope," Finke said. "But this source has been very accurate in the past."

Hålla tummarna kan man ju alltid göra. :)

Edited by XC, 27 November 2007 - 22:09.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#78 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 November 2007 - 23:17

Jo, man kan alltid hoppas. Problemet är ju att bolagen har sagt att de vägrar ge med sig på något så länge WGA håller en pistol mot deras huvud men WGA säger att de kommer inte avsluta strejken fören de får vad de vill ha. En soppa.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 November 2007 - 14:23

Hoppas kan man ju alltid men personligen tror jag inte att dom löser det vid denna förhandling. Det verkar fortfarande var lite för infekterat för det just nu.

#80 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 28 November 2007 - 15:16

Tror också att det inte kommer lösas nu, även om jag hoppas att de kan göra det. Men jag tror faktiskt att de inte löser sig förrän efter jul/nyår tidigast. Hur länge kan bolagen dra ut på detta, och vara envisa? Dom måste väl förlora ganska mycket på detta här i längden.

#81 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 December 2007 - 06:19

ABC
Big Shots: 13 episodes out of 13 ordered completed.
Boston Legal: 15 episodes completed out of 22 episode order. Production shut down.
Brothers and Sisters: 12 episodes out of 23 ordered completed. Production shut down.
Cashmere Mafia: Launch held back until end of strike.
Carpoolers: 13 out of 13 completed.
Cavemen: 13 episodes out of 13 ordered taped.
Desperate Housewives: Production shut down with 10 episodes recorded; episode 9 aired December 2.
Dirty Sexy Money: 11 of 13 episodes taped.
Grey's Anatomy: 11 episodes recorded; production shut down. Episode 10 to air December 6.
Jimmy Kimmel Live: On hiatus.
Lost: 8 episodes out of 16 ordered taped. In event of protracted dispute, the 8 in the can could run as a mini-season starting in the New Year with remaining shows held back for 2008-09.
Men in Trees: 19 episodes taped, some held back from last season.
Notes From the Underbelly: 5 out of 18 episodes completed.
Private Practice: 10 episodes taped. Production shut down. Episode 9 confirmed for December 5.
Samantha Who?: 12 episodes taped out of 22 episode season order.
Ugly Betty: 13 out of 24 episodes taped. Episode 10 to go out December 6.
Women's Murder Club: 10 out of 13 episodes completed.

CBS
Cane: Production on 13 episodes completed successfully.
Cold Case: 13 episodes out of 24 ordered taped. Production shut down.
Criminal Minds: 12 episodes of 22 episode order taped. Production shut down.
CSI: 11 episodes of 24 episode order taped. Episode 10 currently scheduled for December 13. Production shut down.
CSI: Miami: 13 episodes of 24 episode order taped. Production shut down.
CSI: New York: 14 episodes of 24 episode order taped. Production shut down.
Ghost Whisperer: 10 episodes out of 22 ordered taped.
Jericho: Production completed on 7 episode order.
NCIS: 11 episodes out of 24 ordered taped. Production shut down. Episode 11 to air December 18.
Numb3rs: 12 episodes out of 24 ordered taped. Production shut down.
Rules of Engagement: Production shut down with 9 episodes completed.
Shark: 11 episodes of 22 episode order taped. Production shut down. Episode 11 to air December 9.
The Big Bang Theory: Production shut down with 9 episodes completed.
The Late Show with David Letterman: On hiatus.
The Late Late Show with Craig Ferguson: On hiatus.
The New Adventures of Old Christine: Production shut down.
Two and a Half Men: Production shut down with 10 episodes out of 24 ordered in the can. Show went on hiatus November 26.

Fox
24: Production shut down with 8 episodes taped. Show on hiatus.
American Dad: 22 episodes out of 22 ordered in the can.
Back to You: Production shut down with 9 episodes taped. On hiatus.
Bones: 12 episodes of 22 episode order taped. Episode 9 aired November 27. Production shut down.
Family Guy: Production shut down with 19 episodes completed.
House: Repeats to air after American Idol in January. 12 episodes completed of season 4 - episode 9 aired November 27.
K-Ville: 11 episodes out of 13 ordered in the can. Production shut down. Episode 10 scheduled for December 17.
Prison Break: 13 out of 22 episodes completed. On hiatus until January 14, when episode 9 will air.
'Til Death: Production shut down. On hiatus.

NBC
30 Rock: 10 episodes of a 22 episode season taped. Production shut down. Last scheduled episode, 9, airs on December 13.
Bionic Woman: 8 episodes of 13 episode order completed. On hiatus effective November 28. Production shut down.
ER: 13 episodes completed; episode 10 to air November 6.
Heroes: Heroes: Origins spinoff suspended. 11 out of 24 episodes completed; episode 11 to air tonight and will serve as finale of volume two.
Journeyman: 13 episodes of 13 ordered taped. Episode 11 scheduled for December 10.
Law and Order: SVU: 14 episodes taped. Production shut down.
Medium: 9 episodes out of a 22 episode order completed. Production shut down.
My Name Is Earl: 13 episodes of season 3 completed.
Saturday Night Live: On hiatus.
Scrubs: 12 episodes shot. NBC rumoured to have wanted 12th episode to serve as series finale; creator Bill Lawrence refused to wrap series early. Episode 6 to air December 6.
The Office: On hiatus.
The Tonight Show with Jay Leno: On hiatus. NBC considering plan to bring show back with guest hosts beginning November 19. Jay Leno refuses to cross picket lines.

The CW
Gossip Girl: 13 episodes of 22 episode order taped. Episode 10 scheduled to air December 5. Production shut down.
Smallville: 15 episodes of 22 episode order taped. Production shut down.
Supernatural: 12 episodes completed; production shut down.

Comedy Central
South Park: Writers not members of the WGA; production continues.
The Colbert Report: On hiatus.
The Daily Show with Jon Stewart: On hiatus.

HBO
Real Time with Bill Maher: On hiatus.

FX
Dirt: Second season expected to be truncated.
Nip/Tuck: 14 episodes in the can; filming on 8 more postponed.
Rescue Me: 22 episodes ordered; production had been scheduled for early 2008 start.

källa
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#82 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2007 - 19:44

Here’s what’s being done by fans for the WGA strike: Send Pencils to Support the Writers! A Buck a Box!

Posted Image

“Now is the time to save ALL our shows. MAIL PENCILS to the AMPTP and to any studios whose shows you enjoy…

Maybe we can help the studios see just how much support the WGA has. And maybe, just maybe, we can give them a graceful way out, not because they’re buckling under the writers’ demands, but because they care so much about their audience. Us! And isn’t that supposed to be their job?” — Nikki Finke

All those interested in showing support can go to the above link to learn more about this campaign. (Källa)

Hmm... var det inte jordnötter som räddade Jericho? :unsure:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#83 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 December 2007 - 19:47

Nej. Eller jo. Det var jordnötter, men det var knappast det osm räddade den. Det var snarare det symboliska (både till serien och till vad den stod för).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#84 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2007 - 22:51

Men om vi vill rädda vara serier, varför inte maila DVD-boxar av våra favoritserier istället? :D
Ärligt talat, jag förstår WGA och håller med om att manusförfattarna förkänar mer. Men jag tycker inte man kan skylla företagen för att de inte kan producera fler avsnitt och för att en massa icke manusförfattare blir arbetslösa pga det här.
Företagen gjorde fel som vägrade lyssna men WGA gjorde en väldigt självisk strejk som skadar en massa massa oskyldiga männoskor mer än det skadar företagen. Dessutom finns det inget som ett företag hatar mer än att behöva ge efter för en strejk.
Jag tror det hela kunde ha lösts mycket lättare utan hot och jag misstänker att WGA, som så många andra fack, topg till med orden "annars blir det strejk" lite för tidigt och gjorde företagen mer motsträviga.
Som en av företagscheferna sa innan: Ingen vill diskutera när man har en pistol riktad mot huvudet.
Stolthet är ofta orsakerna att de här sakrna drar ut på tiden och ofta orsakerna att facken sedan tillsist ger upp.
Än så länge har de manusförffatarnas stöd men drar strejken ut på tiden och blir långvarig så kommer de sträva mot och börja kämpa mot och WGA får 2 strider på sig där en är från insidan. Speciellt när det börjar närma sig nästa höst och manusförfattarna blir oroliga över höstens nya jobb. Det var ju typ vad som hände sist.

Edited by Crusader, 06 December 2007 - 22:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#85 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 December 2007 - 14:25

Läste i DN (pappersupplagan) att förhandlingarna strandat. Verkar alltså som om strejken håller på ett tag till.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#86 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 December 2007 - 14:55

Har också läst det. Man verkar kunna ge upp en lösning före jul och nyår nu. :(

Edited by XC, 10 December 2007 - 14:56.

fqq5BYam.jpg

#87 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 December 2007 - 15:06

Hur länge var det den på 80- talet höll på?

20 veckor någonting har jag för mig.

#88 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 December 2007 - 15:23

Den löpte från 7e mars till 7e augusti 1988 så det tog 5 månader, 22 veckor och 6 dagar om jag räknar rätt i kalendern. :)

Hittade lite info på Wikipedia om strejkerna:
2007 Writers Guild of America strike - Wikipedia, the free encyclopedia
1988 Writers Guild of America strike - Wikipedia, the free encyclopedia
1960 Writers Guild of America strike - Wikipedia, the free encyclopedia (som bara var 1 dag kortare än den 1988).

Edited by XC, 10 December 2007 - 15:26.

fqq5BYam.jpg

#89 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 December 2007 - 15:27

Hoppas att den inte blir lika långdragen nu som då.

Vad blev det för konsekvenser vid förra strejken, var det många serier/filmer som fick läggas ner helt efter den?

EDIT: Tack för länkarna XC. Där fanns svaret på min fråga. :lol:

Edited by Cartman, 10 December 2007 - 15:27.

#90 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 December 2007 - 15:29

5 månader höll det, tills manusförfattarna gav upp och gick med på de punkter som bolagen gick med på.
Saken är den att om det inte blir en lösning nu innan vår säsongen börjar så kommer inte bolagen ge med sig för då är det redan försent för dem att rädda säsongen. Sommaren bryr de sig inte så mycket om men det är då alla manusförfattare får sina nya jobb för hösten vilket betyder att manusförfattarna kommer att pressa på WGA att få ett slut på det då om saker går så långt.
Personligen så tycker jag att WGA ska nöja sig med det de får av bolagen nu och strunta i streaming delen. Så vitt jag vet så är det ingen annan som får betalt för att folk streamar videos så varför ska manusförfattarna då få det? Visst, i framtiden så kommer det säkert tas betalt för streaming och hade WGA hållt sig till det så hade säkert bolagen gått med på det men nu vill de ha betalt för gratis streaming också.
Så jag ser det så hade WGA sin chans att lösa det men nu kommer de aldrig få bolagen att ge med sig.
-Sora, Kingdom Hearts

#91 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 December 2007 - 15:29

Jag kände mig lite fånig som citerade mig själv. :P Jag har räknat efter och har en mer precis siffra i inlägget nu. :)

Så om mönstret håller i sig så bör vi lända på 23 veckor jämt denna gång. ;) 8e April 2008. Vi sätter deadlinen där. :lol: (Någon som har lust och räkna efter? :P )

Edited by XC, 10 December 2007 - 15:31.

fqq5BYam.jpg

#92 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 December 2007 - 15:35

8:e April är riktigt länge om trenden håller i sig. Det kommer ju göra en enorm skada så det vore verkligen på sin plats att försöka lösa detta snart. För vem vill göra saker gratis i Hollywood och vilka av oss tittare vill i värsta fall förlora en favoritserie?

#93 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 December 2007 - 10:16

Resumé: Letterman på väg lösa manusstrejken

David Letterman är på väg att komma överens med de strejkande manusskribenterna och Late Night kan vara tillbaka i januari.
Samtidigt hotar de strejkande att ställa till kaos i förhandlingarna.

Det är Lettermans produktionsbolag Worldwide Pants Incorporated som nu har inlett förhandlingar med manusskribenterna Writers Guild of America om en tillfällig överenskommelse.

Då går han utanför de ordinarie förhandlingarna mellan WGA och Alliance of Motion Picture and Television Producers som representerar de stora tv-bolagen.

Letterman sänds på CBS som säger att man accepterar att hans bolag för egna förhandlingar men påpekar samtidigt att man inte ändrar sin ståndpunkt i konflikten.

Men om Letterman kommer i rutan sätter det press på de andra showerna med Jay Leno och Conan O’Brien som inte har inte sänts i USA på sex veckor.

Jon Stewart på The Daily Show har också sagt att han vill förhandla direkt med manusskribenterna men hans problem är att det är Viacom som äger hans program.

WGA kommer i veckan att trappa upp konflikten genom att man använder en paragraf som säger att deras tusentals medlemmar kan förhandla individuellt. Vilket skulle försvåra förhandlingen betydligt.

Inte för att Letterman ingår i min intressesfär... men hotet om individuella förhandlingar är värt och posta om.

Edited by XC, 17 December 2007 - 10:17.

fqq5BYam.jpg

#94 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 December 2007 - 10:03

Writers Guild Makes Deal With David Letterman - Zap2it

'Late Show With David Letterman' and 'The Late Late Show With Craig Ferguson' will both return on Jan. 2

By Matea Gold

NEW YORK -- David Letterman's production company has struck an independent deal with the Writers Guild of America that will allow "Late Show With David Letterman" and its sister program, "The Late Late Show With Craig Ferguson," to return to the air Wednesday, Jan. 2 with its writing staffs, according to a person familiar with the agreement.

Worldwide Pants, which produces and owns both programs, is the first company to strike a deal with the guild in the nearly 8-week-old strike. The terms of the agreement were not immediately known.

The accord means that when Letterman and Ferguson resume production next week, the CBS hosts will be the only late-night comedians back on the air with their writers. NBC's Jay Leno and Conan O'Brien, ABC's Jimmy Kimmel and Comedy Central's Jon Stewart and Stephen Colbert said earlier this month that they would also return with new shows in January, but without their writing staffs. (Because their programs are owned by their respective networks, those hosts could not make the kind of separate arrangement with the union that Worldwide Pants did.)

So while Letterman is reeling off his famous Top 10 List, Leno -- who is prohibited from writing under strike rules -- will have to rely on improv, musical guests and celebrity interviews.

The Worldwide Pants deal is a small bright spot for the guild, which is engaged in a bitter standoff with the studios. While the agreement covers only a small fraction of the 10,500 striking writers, it allows the union to make the case that it is willing to work with reasonable producers.

Still, even with Worldwide Pants offering to give the union the terms it sought, it took nearly two weeks for an agreement to be reached between the two sides.

DN.se | Genombrott för manusförfattare

Edited by XC, 29 December 2007 - 10:06.

fqq5BYam.jpg

#95 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 December 2007 - 23:06

Ett steg i rätt riktning i alla fall.

Winter is Coming

#96 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 December 2007 - 00:41

Ja.

Letterman kommer nog tjäna rätt mycket pengarpublik nu när bolaget löst problemet för dom.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#97 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 December 2007 - 03:06

Ja, måste dock klargöra att det inte var tv-bolaget CBS som löste det åt Letterman, utan Letterman själv mångt och mycket, då han äger Worldwide Pants. :)

Det kan vara lätt att tro att Georgia menar annorlunda, av inlägget ovan, trodde själv det till att börja med. Så därför påpekar jag det nu.

Inget stort tv-bolag förtjänar den minsta cred i denna strejk.

Edited by PredaBot, 30 December 2007 - 03:07.

#98 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 December 2007 - 14:05

Var inte CBS jag menade utan Worldwide Pants. Det är ju också ett bolag :P

Står ju klart och tydligt att det var dom som gjorde dealen ;)

Worldwide Pants, which produces and owns both programs, is the first company to strike a deal with the guild in the nearly 8-week-old strike. The terms of the agreement were not immediately known.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#99 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 December 2007 - 14:53

Börjar bli seriöst orolig för vad som kommer hända med mina favoritserier om inte denna strejk kommer till en lösning snart. Dealen mellan Letterman och WWP kanske är ett steg i rätt riktning.

#100 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 January 2008 - 14:57

Jay Leno drar på sig fackets ilska - Tv - Expressen.se - Sveriges bästa nöjessajt!

Leno skrev en egen monolog och framförde den i tv. Nu menar facket att det är ett brott mot strejkreglerna.

Tidigare artiklar
4 januari 2008 Skäggig comeback efter strejk 18 december 2007 Pratshowerna snart tillbaka i USA-tv 6 november 2007 Kris i Hollywood 2 november 2007 Hollywoodstrejk väntas nästa vecka 31 oktober 2007 Strejk hotar Hollywood

Pratshowvärden Jay Leno kör inte med rent spel. Det hävdar i alla fall de strejkande manusförfattarna i USA sedan Leno framfört sin egenskrivna monolog vid onsdagens comebackprogram, skriver Reuters.
Leno är själv med i manusförfattarnas fackförbund Writer's Guild of America, WGA, och nu hävdar facket att han bröt mot strejkreglerna som enligt WGA inte tillåter att medlemmarna får skriva manus till produktioner.
NBC ger stöd

Det är oklart om Leno kommer att följa fackets uppmaning. Tv-bolaget NBC, där Lenos show visas, ger pratshowvärden sitt stöd och hävdar att Leno visst får framföra eget material.
Jay Lenos störste konkurrent David Letterman har gjort en överenskommelse med WGA och får fritt framföra material som hans manusstab skrivit.
Strejken utbröt i november sedan WGA och film- och tv-bolagen inte kunnat enats kring ersättningen från internet.

fqq5BYam.jpg