Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#76 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 April 2008 - 21:30

Mina teorier:
Alltför många personer från DW-universumet befinner sig i det parallella universumet, vilket försvagar väggarna mellan de båda universumen... eller något.

The Time Lords kanske inte alls är döda hela bunten, så att resa mellan parallella universum är fortfarande möjligt? De kanske såg hela the Time War som den perfekta ursäkten att slippa Doktorn. :P (Or... not.)

Uhm.

Rose-från-sista-avsnittet-i-säsong-1/27 såg att hon skulle separeras från Doktorn och fixade lite vägar mellan de båda universum (praktiskt lokaliserade inuti garderober, tavlor och magiska ringar. Eller något som inte är snott från Narnia.) för att kunna komma tillbaka senare? Jag menar, senast hon och Doktorn sågs var ju vid Bad Wolf Bay... kan ju vara så att RTD lade in den lilla Bad Wolf-referensen för att kunna göra något i den stilen för att kunna få tillbaka Rose senare, om Billie Piper ville återvända.

Doktorn kanske kommer på något genialiskt sätt att få tillbaka Rose i något senare avsnitt, och saker går lite fel så Rose liksom "fastnar" "mellan" universumen och kan nu bara vistas korta tidsperioder i vardera universum, och via lite wibbly-wobbly timey-vimey så dyker Rose-fast-mellan-universum upp redan i det här avsnittet?
Spooky, huh?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#77 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 12 April 2008 - 22:51

The Fires of Pompeii

Det här var mycket bättre. :) Gillade avsnittet, hade lite mer spänning och bra effekter dessutom. Måste erkänna att jag gillade Donna i denna, är väldigt osäker om jag kommer gilla henne eller inte men här blev det lyckat. Jobbigt för Doktorn att behöva välja, världen eller Pompeii. Trevligt på slutet att Doktorn till sist lyssnar på Donna och åker tillbaka för att rädda den familjen.

#78 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 April 2008 - 01:03

4x02 - The Fires of Pompeii
Bra avsnitt.

Donna var inte lika jobbig i det här avsnittet.

Jättekul när Doctorn drar fram en vattenpistol :lol:
Så om det inte varit för Doctorn så hade vi inte funnits här idag alltså ;)
Vilket beslut att ta egentligen. Kan inte ha varit kul :(

Doctorn och Donna som husgudar :lol:

Men var har jag sett dom där stenmänniskorna förut? eller i alla fall något som liknar dom.

Så, vem är Quintus i den Romerska historien?

Nästa avsnitt blir intressant. Vi får möta the Oods igen :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#79 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2008 - 03:05

30x01 - Partners in Crime
Typisk start för en Doctor Who säsong. Inte för bra men OK och lite speciellt.
Den lite löjligt komiska varianten. Kan vara kul ibland men jag hoppas bara att inte alla med Donna blir så.
Donna gillar jag ibland när hon inte är extremt jobbig (som mating grejen) och det var en hel del kul scener som när hon och Doktorn missade varandra helatiden. När de får syn på varandra och mimar och sedan upptäker att de andra har upptäkt dem. Att hon hade bilen fullpackad ifallifall hon skulle hitta Doktorn.
Sönt att slippa en romans mellan dem för jag tycker det räcker med att hans förra 3 kvinnliga har varit kära i honom.
Fettbebisarna var söta.
Även jag trodde först att Supernanny var The Rani eller The Master och blev jätteglad men sedan besviken när det visade sig vara fel.
Jättekul att se Donas morfar igen. Har vetat sedan Julavsnittet att han skulle vara en återkommande karaktär. Och visst kände han igen The Doctor?

Rose överasdkade mig. Jag visste att hon skulle vara med i säsongen men inte att det skulle vara på det viset.
Jag tror också att möjligen har väggarna mellan dimensionerna blivit svaga. Troligen pga The Masters återkomst och kanske ett tecken på att han finns kvar på något sätt? Eller så har Rose gjort något dumt (igen) för att nå Doktorn. Eller så är hon nåt form av spöke fast mellan dimensionerna eftersom hon hör hemma i den "riktiga" ,men är fast i den andra.
Hoppas bara att de inte gör skräp av hennes återkomst.

Blev överlycklig att de behöll Doctor Who Main Theme versionen från Julavsnittet. Precis vad jag hoppades. Jag gillar den verkligen och även då jag älskar den förra också så känns det skönt med lite förändring. Hoppas de släpper den på ett Soundtrack snart. :)

Edited by Crusader, 13 April 2008 - 03:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#80 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 April 2008 - 03:30

30.02 - The Fires of Pompeii

Rätt så bra avsnitt som blev bättre och bättre ju längre det gick. Fram till slutet vill säga. Det är klart att DW är en mer barnvänlig serie som inte kan vara hur mörk som helst men jag höll på att bli riktigt excited där ett tag när Doktorn och Donna ger sig iväg och Doktorn förklarar att han inte kan åka tillbaka. Men så blev det förstås lite gullepluttigt ändå när han ändrar sig och åker tillbaka och räddar familjen. Oh well, easy come, easy go.

Donna: You fought her off, with a water pistol. I bloody love you! :D

Next: Something Ood...

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 02:58.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2008 - 05:05

30x02 - The Fires of Pompeii
Avsnittet jag verkligen har sett fram mot enda sedan jag fick veta att det skulle göras. En av de sämmre delarna med den nya serien är att aldeles för många äventyr utspelar sig i modern tid eller modern historia från de senaste 500 åren. Därför var det mycket kul att ha en från ett par tusen år tillbaka och i Romariket dessutom.
Jag blev inte heller besviken (utom möjligen på att Romarna var lite för "moderna" Welsh till sättet och talet. Men när man tänker på det så är ju Welsh närmast beslektat med det Keltiska språket som Tardis överatte till så det blev ju rätt kul logiskt ändå).
Spännande och intresant.
Hemskt val Doktorn fick göra i slutet att välja mellan 20000 liv och hela planeten. Men han gick för långt i slutet. jag menar han har förr räddat folk från historiska händelser t ex familjen han räddade från Titanic (som vi inte fått se men hört talas om). Han var lite för inne på att inte förändra historien. Tur att Donna talade förstånd i honom.
Men en sak hade han ju fel om. Han sa att Vesuvius inte var en Vulkan och att enda orsaken den skulle explodera var för att de hade kopplat sin maskin till berget som gjorde den till en Vulkan och att den exploderade bara för han stängde av den. Så hur kunde det vara en del av den fasta historien?

Caecilius, Quintus och Metella är ju 3 kända av de som dog i Pompeji. men deras kroppar hittades aldrig så jag antar att det här är orsaken. ;)

Jag gillade Donna mer här än förra avsnittet. Hon är tuff men hon bryr sig om folk och gör inte automatiskt vad Doktor säger utan vill rädda folk.

Heh, "Don't mind her, she's from Barcelona." :D Manuel! :P

Hmm, The Medusa Cascade... är det inte samma som The Master nämnde i förra säsongen? Kan det ha en koppling till säsongens arc?
Och det att även de här varelserna har förlorat sin planet, precis som Supernanny och andra tidigare. Kan det vara ett nytt hot? Någon som tar, eller förstör, planeter?

Ska bli intresant att se nästa avsnitt. Sounds Ood.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 April 2008 - 10:10

4.02 Fires of Pompeii

Mycket bra avsnitt. Scenen när Vesuvius exploderar var hur snyggt gjord som helst. Oh, you're keltish. :lol: Vattenpistol. :lol: I förra avsnittet fick vi se Rose och nu snackade siarna om att hon kommer. Kan det vara Rose?

nästa avsnitt: ood no! :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 13 April 2008 - 19:37

30.02 Fires of Pompeii

Oooh, bra avsnitt! Ganska likt "The Aztecs", ett av de allra tidigaste DW-avsnitten (i säsong ett. Riktiga säsong ett.), men med bättre budget... och bättre tempo.

Donna var riktigt bra, jag tror faktiskt jag kommer att gilla henne en hel del.

Scenen med de två siarna var riktigt, riktigt grym.

E: "You both come from so very far away."
L: "Female sooth-sayers is inclined to invent all sorts of fables."
D: "Oh, not this time, Luccius. I reccon you've been out-sooth-said!"
L: "Is that so, man from Gallifrey."
D: "...What?"
Wicked cool! :thumbsup:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#84 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 April 2008 - 19:40

Jag fundrar mest på vad Donna har på ryggen, själv.. ;) ...

Fick associationer till Metabilis 3 med den kommentaren...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#85 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 April 2008 - 19:30

Idag fyller David Tennant 37 år :)
Grattis till honom :cheer:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#86 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 19 April 2008 - 21:27

4x03 Planet of the Ood

Riktigt bra tycker jag, lite mer action är tidigare avsnitten. Men här får vi veta lite mer om The Ood, det gillar jag. Ganska kul där på slutet, jag var säker på att den där Ood hade förgiftat honom och att han skulle dö. Ganska oväntat att han skulle bli en Ood själv. :P Är det bara jag eller har effekterna/datorgrafiken blivit bättre denna säsong. Tyckte det var riktigt snyggt de stället de åkte till, och i förra avsnittet var det riktigt bra gjort med utbrottet som de springer ifrån.

#87 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 April 2008 - 18:31

4x03 - Planet of the Ood

Bra avsnitt :)
Gillar the Ood :thumbsup: och nu fick man ju veta var dom kom ifrån.
Bossen blev en Ood själv :lol: det var helt oväntat och att Sigma hade preparerat honom ett bra tag för det.

That's what I call a spaceship
You got a Box, these got a Ferrari
:lol2:

Är det bara jag eller har effekterna/datorgrafiken blivit bättre denna säsong.

Håller med dig. Utsikten på Oods hemplanet var riktigt snygg.

Nästa avsnitt: Martha! :D

Edited by Georgia, 20 April 2008 - 18:32.

#88 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 April 2008 - 01:21

30.03 - Planet of the Ood

How ood. Men bra. :) Intressant med Oods ursprung.

Tim McInnerny. :)

Ood Sigma: I think your song must end soon. :o

Se doktorn
Se doktorn springa
Spring doktorn, spring.

*suck* Jag hoppas nästa doktor haltar.

Nästa avsnitt: Sontarans!! :D ...och Martha <_<

Är det bara jag eller har effekterna/datorgrafiken blivit bättre denna säsong.

Jo, förutom när DoctorDonna stod framför big Ood Brain. Det var inte snyggt. :(

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 02:57.

-Gangstagrass

#89 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 April 2008 - 00:49

30.04 - The Sontaran Stratagem

Sontarans är tillbaka med sina stora hjälmar. :D Och UNIT!

Hur fick Martha jobb där? Hon säger att det var tack vare doktorn? Lämnade han en rekommendation eller? Jag inser när jag såg Confidential att jag missat lite i Marths story iom att jag inte kollar på Torchwood.

Annars var det väl inte så hemskt att återse Martha, jag störde mig på henne mer och mer i förra säsongen men nu verkar det väl inte som hon kommer att fortsätta följa med heller. Hoppas jag iaf.

Hmm. Undrar om jag kommer att börja ogilla Donna efter en säsong också...? Det känns åtminstone inte så nu. Hon har dessutom klart minst irriterande familj. Men att ha en jobbig morsa verkar vara ett måste för companions.

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 02:56.

-Gangstagrass

#90 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 28 April 2008 - 22:14

30.04 The Sonataran Strategem

Jag gillade verkligen Donna i det här avsnittet. Martha, not so much. Vilket är synd, jag gillade Martha i Torchwood och i de sista avsnitten av förra säsongen av DW (särskilt i "Blink", det lilla hon nu var med). Hon var dock inte jätteirriterande, det kunde ha varit mycket, mycket värre. Och hon är förlovad till Tom! Det är den snygga kilen från 313 som dog för hennes skull, eller hur? Jag gillade honom. I approve. :)

UNIT! Efter vissa scener från säsong två av Torchwood undrade jag vad som hänt med UNIT sedan Doktorn lämnade dem, men... riktigt så illa som jag föreställt mig var det inte. Jag gillade scenen när Donna skällde ut ... var det den nya befälhavaren?

Scenerna där Doktorn var på geniskolan var roliga. Oh! Och bilen som inte exploderade, efter att de kastat sig ut ur den. :lol:

Edited by Restless, 28 April 2008 - 22:15.

#91 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 May 2008 - 14:25

4.04 The Sonataran Strategem

Nä, sämsta avsnittet hittills. Tråkiga utomjordingar. Bra med avsnittet tyckte jag Donna var. Scenen när doctorn trodde hon skulle lämna honom för gott. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#92 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 01 May 2008 - 21:57

Nä, sämsta avsnittet hittills.

Det här är ju Det Obligatoriska Dåliga Dubbelavsnittet I Början Av Säsongen. Det har blivit tradition vid det här laget*. :rolleyes:

Jag förväntade mig ett superdåligt avsnitt och blev därför positivt överraskad när jag inte hatade varenda minut... jag har ingen aning om huruvida jag gillar avsnittet, eller bara är lättad över att det inte var sämre. Det visar sig väl om några veckor, när jag har fått smälta avsnittet lite.

*DW har ju också det som tradition att ha ett jättebra dubbelavsnitt framåt slutet av säsongen. :thumbsup:

#93 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 May 2008 - 22:45

4x04 - The Sonataran Strategem
&
4x05 - The Poison Sky

Första delen var sådär, inte jätte dålig men inte heller jätte bra.
Andra delen lyfte hela dubbelavsnittet. Det blev bra :)
Fast jag tyckte Donna betedde sig som en riktig mes där i Tardisen, hon borde väl veta nu att allt kan hända när man reser med Doktorn. Och så trodde jag faktiskt att hon skulle vara tuffare än hon har varit hittills.

Såg ni! Rose fladdrade förbi där på skärmen i Tardisen när Doktorn kontaktade Sonatarerna.

Såg riktigt läckert ut när Doktorn tände eld på gasmolnen.

Slutet var bäst och riktigt kul när Tardisen kidnappar allihop :lol2:
Varför gjorde den så? och precis när Martha skulle iväg också.
Eller det kanske inte var den, utan någon annan?

Nästa avsnitt verkar bli bra. Hans dotter! :o

#94 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 04 May 2008 - 01:04

ok.. efter att sett trailern till nästa avsnitt - fick mig att glömma bort hela .04 avsnittet. :o

Var inget direkt avsnitt som efterlämnade sig något, utan mera ok. Sonatererna verkar vara intressanta varelser faktikst, jag antar man sett dem i tidigare säsonger?

kom på när jag såg förra avsnittet - varför slår de bara inte in rutan så att hennes pappa kommer ut ur bilen.. iaf fick hennes mamma den smarta idén :P

Fast jag tyckte Donna betedde sig som en riktig mes där i Tardisen, hon borde väl veta nu att allt kan hända när man reser med Doktorn. Och så trodde jag faktiskt att hon skulle vara tuffare än hon har varit hittills.

håller faktiskt inte med där.. även om hon är van att resa med doktorn och vad som helst kan hända.. vara ensam kvar i ett rymdskepp med sonatarer.. är faktikst glad över att hon inte blev hel-boostad och inte bry sig om någon fara som väntar runt hörnet. Utan det är även en process hon fortfarande lär sig genom resandet, att även om hon reser med doktorn, så är hon inte 'odödlig' på det viset, utan är 'mänsklig'. (erm.. ja.. hoppas min point gick fram i min 'midnight ramble' :P )

Varför gjorde den så? och precis när Martha skulle iväg också.

Hehe, min första tanke var faktiskt att Rose lyckades på nåt sätt få dit tardisen (eller tvärtom) :P

kan veckan gå lite snabbare denna gång till nästa avsnitt? ^^

#95 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 May 2008 - 23:59

Japp. Sontarierna har dykt upp lite då och då... Inte ofta, men...

Härligt avslut på dubbelavsnittet, tycker jag.

Min absoluta favoritscen:

"Are you my mummy?"

"Valiant, fire a will..."

Det är sådana där ögonblick som Doctor Who gör så bra.. (Jämför "The Doctor"-varningen i Aliens of London/WWIII, till exempel).

//Peak

sixty six."

#96 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 May 2008 - 01:07

30.05 - The Poison Sky

Schysst avslutning på ett underhållande dubbelavsnitt. Och den här gången kändes det inte så överumplande som tittare att Doktorn hela tiden vetat om att Martha var en klon. Man fick ganska bra indikationer om det. (Annars brukar det komma "out of the blue" ibland att Doktorn hela tiden veta om allt och hur han ska stoppa allt)

Martha åker snålskjuts i ett avsnitt till eller två. Men det lär väl inte bli så många avsnitt när hon har en fästman där hemma. En annan positiv grej är att jag alltid har föredragit gruppdynamiken med två companions som vi tyvärr sällan fått se i nya serien.

"Are you my mummy?"

"Valiant, fire a will..."

Det är sådana där ögonblick som Doctor Who gör så bra..

Absolut, älskar referenser inom serien. :D Samt förstås:

"At times like this I could do with the Brigadier. No offense." :thumbsup: Han var tydligen i Peru...

Och Sontarans krig med Rutans nämns också.

Nästa avsnitt: Doktorn har en dotter? Så ännu en gång inte The last of the Timelords? Inte första gången han har ett barn heller.

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 02:56.

-Gangstagrass

#97 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 May 2008 - 19:26

4.05

Bättre avsnitt detta, mycket mer action det gillar jag. Undrar vem/vad som gjorde att Tardis började åka iväg själv, varför fick vi se dokorns hand (å vad jobbigt skriva det hela tiden, varför har han inget namn? :P ) i bubblande vattnet, har det något med varför Tardis flög iväg? Vad vill Rose säga då? Spännande att följa fortsättningen. Hörde inte riktigt vad Doctorn sa om Captain Jack, någon som vet exakt fras orkar inte leta upp?

Vet någon om det blir något uppehåll mellan avsnitten eller fortsätter det utan uppehåll?

"Are you my Mummy?" :lol: Bästa repliken, gillar också Referenser till andra avsnitt/serier.

"At times like this I could do with the Brigadier. No offense."

Vad syftar den på? :unsure:

nästa avsnitt: WTF har han en dotter! :o

#98 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 May 2008 - 21:11

Den här personen åsyftas: http://en.wikipedia....hbridge-Stewart

//Peak

sixty six."

#99 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2008 - 02:55

30.06 - The Doctor's Daughter

Efter den stora bevikelsen lagt sig över att det bara var en i stort sett klonad dotter från en maskin och inte nåt mer spännande. (som Susans mamma) Så var det väl ett rätt ok avsnitt ändå, mest för att det grävde lite djupare i doktrorns förflutna och möjligheten att inte vara den sista av sin ras. Men som väntat dör hon. Så är det alltid i Doctor Who när Doktorn möter en ny intressant potentiell companion. (Ja med undantag för Kylie Minogue då)

Men så regenererade hon iaf. Jag blir förresten inte klok på det, sker det automatiskt eller? The Master vägrade ju regenerera. Så man kan stoppa det om man vill? Hur som helst. En sak som alltid händer är iaf den döende Timelorden får en ny kropp. Så varför hände inte det nu??? Var det ingen regeneration? (såg inte ut som en) Eller var det bara ett billigt knep för att kunna använda samma skådis nästa gång hon dyker upp. (i spin off serien Little miss Doctor Who :P )

Tydligen är Georgia Moffet Peter Davidsons dotter också. :) (Och inte Steven Moffats dotter som jag först trodde. :P )

Till sist: Varför följde Martha öht med? Så otroligt menlöst.

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 03:07.

-Gangstagrass

#100 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 May 2008 - 11:02

4.06

Bra avsnitt.

Men så regenererade hon iaf. Jag blir förresten inte klok på det, sker det automatiskt eller? The Master vägrade ju regenerera. Så man kan stoppa det om man vill? Hur som helst. En sak som alltid händer är iaf den döende Timelorden får en ny kropp. Så varför hände inte det nu??? Var det ingen regeneration?

Jag uppfattade det som att hon fick liv igen av "The Source". Det kom ju ett "moln" från hennes mun.

Till sist: Varför följde Martha öht med? Så otroligt menlöst.

Hon hade ju inget val kunde ju inte lämna i förra avsnittet när TARDIS själv började flyga iväg.

nästa avsnitt: Murder! :D Verkar spännande.

Edited by GaterGirl, 11 May 2008 - 11:02.