Diskutera Årets Film 2007
Posted 23 January 2008 - 15:15
Posted 23 January 2008 - 15:16
(Tror f.ö. att det är bäst av vi slutar här medan jag fortfarande sitter på staketet och innan Georiga dunkar fast oss någonstans med offtopic klubban).

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 January 2008 - 15:29
XC: Agreed.
Posted 23 January 2008 - 15:43
Jo, jag har märkt att dom flesta har en rätt så "mainstream" smak när det kommer till filmer. Det finns så mycket mer än pirater som är bra.
Ja, som "El Laberinto del fauno"
Dessutom har jag personlingen lite svårt för del 2 och 3 av piraterna då jag tycker att filmserien blev sämre och sämre jämfört med den första filmen.
Filmerna är mest trevlig underhållning för stunden, tycker jag. Men del 3 var ganska långtråkig, så jag hoppas att de tar en (lång) paus nu för filmserien.
Posted 23 January 2008 - 15:48
Håller med. Den filmen var definitivt en av 2007 års bästa.Ja, som "El Laberinto del fauno"Jo, jag har märkt att dom flesta har en rätt så "mainstream" smak när det kommer till filmer. Det finns så mycket mer än pirater som är bra.
![]()

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 January 2008 - 16:07
Posted 23 January 2008 - 16:09
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 January 2008 - 16:11
En för mig helt ofattbar åsikt men tyvärr tror jag också att det blir dessa filmer som gör upp om titeln.piraterna ska vinna så är det bara.
![]()
eller transformers...
Jag försöker dock anpassa en "it's not about the goal, it's about the journey"-attityd i år.
Edited by Wylie Times, 23 January 2008 - 16:12.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 23 January 2008 - 16:14
Posted 23 January 2008 - 16:17
Jag tycker precis tvärtom. Del Toros spanska filmer (Cronos, Devil's Backbone och Pans Labyrint) är dom bra filmerna som engagerar medan hans platta Hollywood filmer (Mimic, Hellboy och Blade 2) är lätt glömda bagateller.denna film är som så många andra av del Toro's filmer (Hellboy borträknad), helt enkelt inte tillräckligt bra IMO.
-Gangstagrass
Posted 23 January 2008 - 16:34
Posted 23 January 2008 - 16:40
Men Hellboy är typ den ända bra jag också sett.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 January 2008 - 17:32
Eh, Georgia. Kan du förklara "6 parfymerade brev skickades till Iwo Jima och 4 kom tillbaka därifrån"? Vem vann??? Var det 6 röster sasmmanlagt och Iwo Jima knep 2 eller?
Parfym filmen vann med 6 röster mot 4
(Tror f.ö. att det är bäst av vi slutar här medan jag fortfarande sitter på staketet och innan Georiga dunkar fast oss någonstans med offtopic klubban).
Nu hade ni tur att jag inte varit här under dagen
Undrar man ens behöver se Beowulf för att bestämma sig om man ska rösta på den eller Spider-Man 3
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 January 2008 - 17:39
-Gangstagrass
Posted 23 January 2008 - 23:09
Posted 23 January 2008 - 23:38
Ja, den är helt datoranimerad.en fråga om Beowulf är den animerad? ser ändå att det ser ut som skådespelarna, så jag är lite osäker. har bar sett trailern.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 January 2008 - 12:06
Eller för att göra det tydligare: skådisen som har huvudrollen ser egentligen ut så här:en fråga om Beowulf är den animerad? ser ändå att det ser ut som skådespelarna, så jag är lite osäker. har bar sett trailern.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 24 January 2008 - 20:23
Dom använde motion capture för att digitalt spela in skådespelarnas rörelser. Så skådisarna var där och blev filmade mot green screen. Samma sak som i Polarexpressen.en fråga om Beowulf är den animerad? ser ändå att det ser ut som skådespelarna, så jag är lite osäker. har bar sett trailern.
-Gangstagrass
Posted 24 January 2008 - 20:34
Posted 24 January 2008 - 21:40
I det här fallet kvittar det för kostnaden blev typ samma som om det var en hög budget Live-Action. $150 milj.Men är det inte bättre då att ha en "riktig" spelfilm? när de ändå är där menar jag. eller blir det för dyrt då?
När det gäller den här filmen så handlar det mer om det konstnärliga och grafiska för att få det hela att se rätt ut och inget ska sticka ut (t ex de annars CGI effekterna).
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 January 2008 - 22:23
Winter is Coming
Posted 25 January 2008 - 05:40
Och Blades of Glory var för obalenserad mellan sin sjuka humor och drama att det är svårt att veta vad som ska vara roligt.
Edited by Crusader, 25 January 2008 - 05:42.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 January 2008 - 01:03
Jag laddade ned Pan's Labyrith. Det var den engelska titlen, beskrivningen av filmen var på Engelska och det var med text. Och vad upptäcker jag nu? Jo, textningen som medföljde var på SPANSKA! Som tur är så kollade jag det innan jag brände den (var precis påväg att bränna när jag bestämde mig att kolla kvaliteten) men ändå riktigt irriterande.
Edit: Inte min dag. Laddade ned en ny textfil där det stod "Eng" på. Antog det var Engelsk text. Men nej, Arabiska.
Edit 2: Och nästa funkade inte alls.
Edit 3: ÄNTLIGEN fick jag rätt!
Edit 4: Men vilken usel översättning jag fick. Verkar som att det är en Spanjor som inte är så bra på Engelska som slår upp vissa ord och skriver beskrivningen av dem istället och vissa ord hoppar han över helt då meningarna ibland slutar mitt i.
Edited by Crusader, 26 January 2008 - 02:52.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 January 2008 - 10:58

Posted 26 January 2008 - 12:52
Så än en gång. ENDAST vilken film ni röstar på i den andra tråden och era kommentarer mm här.
Kopierar över Spiddes inlägg här ifall någon vill svara
Nu går jag garanterat mot strömmen och väljer A Guide to Recognizing Your Saints. Jag vet inte om det är en bättre film (förmodligen inte), men den kändes mer relevant och berörde mig mer än "Labyrinten". Shia är också tusen ggr bättre här än i Transformers så alla som tyckte han var bra där bör spana in den här filmen. Det är i den här och "Bobby" som han visar att han är det löfte alla pratar om, och inte i Transformers även om han var den filmens enda behållning. A Guide to Recognizing Your Saints är en klassisk skildring av en ung man som växer upp under skitiga förhållanden i en fattig amerikansk storstadsmiljö. Och sånt gillar jag skarpt.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.