Lost - Säsong 4
Posted 29 February 2008 - 01:05
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 March 2008 - 13:07
Posted 05 March 2008 - 17:03
Avsnittets flashforward startade ett helt nytt kapitel med frågor om vad som händer sen.
Posted 05 March 2008 - 17:16
Posted 08 March 2008 - 11:39
Suck, för många frågor och för få svar. snälla säg att detta är sista säsongen!!! Innan jag blir helt galen på att aldrig få svar.
Som vart försvann de andra?
Hallå vad gör röken nu förtiden?
Inga fler isbjörnar?
Och sedan de tusen andra frågorna
Posted 08 March 2008 - 12:39
Vad väntade hon sig att han skulle säga? Det enda hon fick var en bekräftelse på att den här nya gruppen skummisar är djupt informerade om lostisarna, något hon redan har erfarit med Others. Istället för att fråga om hur han fick denna information, vem han jobbar för, vad han vet om Ben och varför hans chef vill åt honom, varför han själv utpressar honom...
Avsnittet visade återigen prov på seriens största brist: närhelst handlingen kräver det är karaktärerna likgiltiga inför de bisarra omständigheter dom befinner sig i och allt mysko som händer kring dem. Glöm skärselden - jag tror att ön är en speciell vrå av helvetet för apatiskt folk utan nyfikenhet.
Posted 08 March 2008 - 13:16
Skämt åsido, it doesn't make sense. Sen kan man ju undra om alla andra Lostisar dör på ön eller om dom bara stannat kvar där. Nån är ju iaf kvar där eftersom Jack vill återvända.
Det här är väl också första gången som man kan göra nån sorts tidsmätning i flash forwards baserat på hur gammal Aaron ser ut att vara. 2-3 år eller? (Jag är inte bra på att avgöra barns ålder)
Jacks flash forward med Kate finns här. (Tack Youtube) Så när hon säger. "I have to go back, he's getting worried" menar hon antagligen Aaron.
Personen i kistan är dock fortfarande ett mysterium.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 March 2008 - 17:47
Du kommer att bli galenSuck, för många frågor och för få svar. snälla säg att detta är sista säsongen!!! Innan jag blir helt galen på att aldrig få svar.
Winter is Coming
Posted 11 March 2008 - 00:22
Jon var namnet:
Posted 11 March 2008 - 10:12
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 11 March 2008 - 12:59
Såg också på reprisen och tycker det är trist med ännu ett avsnitt centrerat kring Kate. Synd att hon och Jack är två av Oceanic Six. Det finns hur många andra bra karaktärer som helst som jag hellre hade sett i den gruppen av överlevande. Jag hoppas att Sun och Jin är dom andra två.
Kate's flash forwards var småintressant, speciellt biten med att Jack/Kate/Aaron. Kan han ha gjort något mot Claire som gör att han inte kan se barnet i ögonen, som t.ex. dödat Claire? Eller kanske haft möjligheten att rädda henne undan någon fara men misslyckats med det? Framtida avsnitt kanske avslöjar det men i denna serie är inget givet.
Miles samtal med Ben var då mer intressant.
Miles - Do you know who I am?
Ben - Yes.
Miles - Do you know who I work for?
Ben - Yes.
Miles - Do you know how long he has been looking for you?
Ben - Yes.
Jag bara hoppas att vi får lite mer klarhet över detta relativt omgående så att dom inte hela tiden skapar nya trådar för att sedan försöka knyta ihop allt under sista säsongen.
Posted 11 March 2008 - 13:04
Jon var namnet:
Posted 11 March 2008 - 13:17
Jag kan tänka mig att dom lämnar lite till oss tittare att avgöra själva, jag bara hoppas att dom inte överdriver på den punkten.
Edited by Cartman, 11 March 2008 - 13:17.
Posted 11 March 2008 - 13:35
Posted 11 March 2008 - 17:46
Men säsong 4, 5 och 6 ska ju bara vara ca 15 avsnitts har det sagts
Är det sant ?? trodde säson 4 var den sista ?
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 11 March 2008 - 18:48
Dessutom är jag osäker på hur det blir med s. 4, då strejken ställde till med mycket. Det sista jag hörde var att säsongen skulle komprimeras till 12 avsnitt eller ännu färre. Nån som vet får gärna påminna mig...
Posted 12 March 2008 - 21:57
last.fm Filmtipset
Posted 12 March 2008 - 21:59
Dagens avsnitt var riktigt bra och spännande. Jag gillade det verkligen. Men sedan är Desmond en intresant karaktär.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2008 - 22:05
Posted 12 March 2008 - 22:09
Posted 12 March 2008 - 22:21
Jag tror att jag också har fått lite av en favorit i Daniel Faraday.Jag gillade kvällens avsnitt också och jag tror jag har fått en andra favorit förutom Locke i Daniel faraday
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2008 - 23:17
Som sagt ett väldigt intressant och välgjort avsnitt. Vad jag undrar nu är om Desmond fått tillbaka sitt minne från de gångna åren, eller om han inte minns något efter 1996. Tycker lite synd om honom som utsätts för allt det här
Jon var namnet:
Posted 12 March 2008 - 23:23
Nu fattar man jun dessutom varför Faraday verkade tycka så bra om Desmond och lita på honom direkt han träffade honom i början av säsongen.
-Sora, Kingdom Hearts