Jump to content

Photo

Allmänt Spelsnack!

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2009 - 15:40

Jag är själv inne på samma spår.
Funderar på om jag ska ta Arcade eller lägga till 500 kr för att få 60 GB extra. En 60 GB HDD kostar annars 1100 kr (och 120 GB kostar 1300 kr, var nu logiken i det ligger). Med alla DLC och expansioner så skulle man behöva mer än de vanliga 20 GB men frågan är om jag har råd med det här just nu.

Edited by Crusader, 29 April 2009 - 15:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2009 - 23:16

Har bestämt mig. En Arcade får det bli. Jag skaffar en sladd för att kunna koppla till PC sedan istället.
Nu gäller det bara att få tag på en maskin med Jasper.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#78 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 July 2009 - 11:27

Nu finns det en teaser till det kommande Dexter-spelet.

Gameplay
iPhone och Ipod.

Edited by Crusader, 02 July 2009 - 11:28.

-Sora, Kingdom Hearts

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2009 - 13:02

Ser väl rätt okej ut. Inte för att jag har varken iPhone eller Ipod, men skulle säkert köpa spelet om jag hade. :)

#80 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 July 2009 - 19:40

Vissa saker ser bra ut men vissa ser ut som skit. Men det är ju för att de måste hålla nere storleken på spelet.
-Sora, Kingdom Hearts

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 July 2009 - 22:01

Bah. :angry: Gears of War och dess jäkla Multiplayer Map Packs. Kunde de inte ge oss lite extra Singelplayer grejor också?
Första spelet hade inget till singelplayer och det ända singelplayer till Gears of War 2 är ett bortklippt kapitel som ingår om man köper ett Map Pack för 130 kr. <_<
-Sora, Kingdom Hearts

#82 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 July 2009 - 22:03

Det är en shooter känd för multiplayerfunktionerna. Vad förväntar du dig? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#83 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 July 2009 - 00:09

Att de iallafall ger något till singelplayer spelarna också och att de ger det för sig så att man inte måste köpa en massa Multiplayer banorm man aldrig kommer spela för att få det där extra kapitlet.
-Sora, Kingdom Hearts

#84 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 31 July 2009 - 01:09

Singelplayer-spelarna är ju inte något som är intressant för dem - för et är ju multiplayer-spelarna som är målgruppen. Snarare är det här ett sätt att locka in Singleplayer-spelare till multiplayer - inte tvärtom. Inte särskilt konstigt imho. Sedan är väl 130 kronor inte allt för dyrt heller.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#85 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 July 2009 - 01:47

Jo, tyvärr har det mer och mer blivit den fokuseringen på FPS. Även HALO har halkat in på det spåret efter att HALO 2 MUltiplayer läget blev så otroligt populärt att det tillochmed slog Counter-Strike.
Men vissa spel, t ex F.E.A.R. 2, släpper iallafall singelplayer banor.

Visst, 130 kr låter inte mycket men om man tänker på att man betalar dubbelt så mycket som alla andra DLC brukar kosta och att kapitlet i sig är väldigt kort så blir det som att betala 10 kr för ett tuggummi. 10 kr är inte mycket men för ett tuggummi som annars kostar 1 kr så är det det.
-Sora, Kingdom Hearts

#86 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 31 July 2009 - 11:30

Någon som har reggat sig på gratisspelet Battlefield Heroes? Vore kul att få spela en riktig omgång, men hittills bara fått testa träningsbanan + blivit utkickad efter 5 sekunder på ett vanligt spel. :(

http://www.battlefieldheroes.com/

#87 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 31 July 2009 - 13:27

Jo, tyvärr har det mer och mer blivit den fokuseringen på FPS. Även HALO har halkat in på det spåret efter att HALO 2 MUltiplayer läget blev så otroligt populärt att det tillochmed slog Counter-Strike.
Men vissa spel, t ex F.E.A.R. 2, släpper iallafall singelplayer banor.

Visst, 130 kr låter inte mycket men om man tänker på att man betalar dubbelt så mycket som alla andra DLC brukar kosta och att kapitlet i sig är väldigt kort så blir det som att betala 10 kr för ett tuggummi. 10 kr är inte mycket men för ett tuggummi som annars kostar 1 kr så är det det.

Mm... Men du får se det som så här: expansionen är inte för dig. Strunta i den. Den är till för folk som du att lockas in i multiplayer-delen. Vet du att du inte vill, ja då är produkten inte för dig. Gnälla om det hjälper inte dig. Håll dig till Fear 2 istället. :P

(BTW - jag skulle defintivt kunna lägga ut 10 kronor på ett tuggummi om det var min sorts tuggummi. Jag köpte t.ex. RE5 även om jag inte är en Multiplayare.)

#88 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 August 2009 - 21:58

Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles In Time - Re-Shelled finns nu att köpa på XBox Live för 800p.
Det är alltså en remastrad version av klassisk Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles In Time till Super Nintendo och Arcade.
Jag tror att det här är Arcade versionen som innehöll lite annorlunda bossar osv.
-Sora, Kingdom Hearts

#89 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 August 2009 - 19:15

Metal Gear Solid: Peace Walker Trailer (9 min lång)

Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP) är uppföljare på Metal Gear Solid 3: Snake Eater och Metal Gear Solid: Portable Ops och handlar om Big Boss kamp för att starta ett paradis för soldater.
-Sora, Kingdom Hearts

#90 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 August 2009 - 21:40

Svenska GRIN har gått i graven. Och med det har det nu visat sig att de höll på att utveckla ett Final Fantasy spel åt Square-Enix kallat Fortress.
Det kunde alltså ha blivit ett Svenskt utvecklat Final Fantasy spel (Hmm, ett Svenskt utvecklat JRPG? :P ) i framtiden.

Via länken så kan ni se bilder från spelet om ni bläddrar ned till Fortress.
-Sora, Kingdom Hearts

#91 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 24 August 2009 - 21:51

Svenska GRIN har gått i graven. Och med det har det nu visat sig att de höll på att utveckla ett Final Fantasy spel åt Square-Enix kallat Fortress.
Det kunde alltså ha blivit ett Svenskt utvecklat Final Fantasy spel (Hmm, ett Svenskt utvecklat JRPG? :P ) i framtiden.

Via länken så kan ni se bilder från spelet om ni bläddrar ned till Fortress.

Läste om det igår tror jag. Intressant, synd att vi inte får veta hur det kunde ha blivit. :(

#92 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 August 2009 - 10:52

Har någon här spelat Assassin's Creed?

När man klarar spelet - kan man fortsätta spela genom att gå tillbaka til ltidigare minnen? Har spelat fram en bit i spelet och börjar komma mot slutet ioch undrar om jag ska sätta igång och leta flaggor nu eller om jag kan ta det efteråt...

#93 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 25 August 2009 - 14:01

Jag anser att dagens moderna spel är för krångliga och för avancerade. Man krånglar in ett spel i en onödig stor handling där man ska
klara av en massa saker för att komma vidare. Attraktionen att spela sådana spel är totalt noll.

Vem uppskattar enkla spel som man inte behöver anstränga sig så mycket än att ha kul och bara leva?
Giana Sisters på C64. Stunt Car Race på C64. Impossible Mission på C64.

Har en C64. Men jag är så lat som har köpt en joystick med 30 spel man kopplar till tv.n.

Arkadspel gillar jag mest. För att det ska vara realistiskt så har jag köpt den här.
Posted Image
Det här är mitt enskilda arkaddatabord.

Rejäla stadiga spakar. Så spelar man Astroids åh vad underbart.

#94 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 August 2009 - 15:54

Retro! :)

Du har en poäng. Ett skönt, simpelt arkadspel kan vara riktigt kul. Det är därför jag laddar WinUAE av och till och tar fram någon "klassikerna". Men det krävs att de är antingen lagom korta eller tillräckligt varierande för att man inte ska tröttna rätt fort igen. Speltillverkare har nog alltid försökt göra så avancerade spel som möjligt, det är tekniken som alltid satt begränsningar.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#95 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 25 August 2009 - 17:05

Retro! :)

Du har en poäng. Ett skönt, simpelt arkadspel kan vara riktigt kul. Det är därför jag laddar WinUAE av och till och tar fram någon "klassikerna". Men det krävs att de är antingen lagom korta eller tillräckligt varierande för att man inte ska tröttna rätt fort igen. Speltillverkare har nog alltid försökt göra så avancerade spel som möjligt, det är tekniken som alltid satt begränsningar.

Problemet är ju att gamla spel ska vara vektorgrafiskt utan att det ritas upp med pixlar. Har kvar en gammal vectrex.konsoll där allt
är vektorgrafisk på skärmen. Man stoppar in spelkasetter på sidan.

Om det ska upplevas realistisk så måste linjerna ha väldig bra kantutjämning så att pixlarna inte syns så tydligt.
Men man märker ju i alla fall på direkten att det är pixligt när det inte går att styra rymdskeppet i mikrometer-rörelser
för att det inte är vektorgrafiskt.

#96 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 August 2009 - 01:39

Så... Ska jag tolka tystnaden som att jag är ensam om att spela Assassin's Creed? :(

#97 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 26 August 2009 - 19:16

Så... Ska jag tolka tystnaden som att jag är ensam om att spela Assassin's Creed? :(

Det är frågan vad du menar. Vi reser tillbaks i tiden och granskar saken. Det är på 80-talet då det bara fanns rätt så enkla spel och grafiken
var ganska enkel. Spel kunde bara anpassas efter det begränsade minneskapacitet som hårdvaran hade på den tiden.
Grafiken blev tvungen att bli optimal begränsad på grund av den låga processorkraften på sin tid.
Allt i princip på den tiden använde sig av Motorola 68k processorer som var mycket populärt. Lite mer avancerade spel utvecklades
som var i spelautomater som det sitter flera stycken feta kretskort fullproppade med minneschip och icekretsar och andra komponenter.
Medan hemmaanvändare fick nöja sig med datorer som Spectrum, Atari, Amiga, Commodore 64 osv... På den tiden fanns det ju inga
motsvariga rejäla spel som de i spelautomaterrna i spelhallar.
En uppsjö av mängder av olika spel fanns på olika ställen så det kunde ju inte bli tråkigt. Sen kom sorgen då tiden fick sin vassaste död.
Alldeles för bra grafik kunde spelkonsoller prestera och spelen körde över spelautomaternas eget syfte. Datorer kunde prestera lika bra det med.
Nu kan folk sitta hemma och göra det som de ägnat sin tid i spelhallar förr i tiden. Det sociala umgänget att dra ut på stan för att ragga
bra spel och mysa med tjejer försvann.
Ödsligt om kvällar och nätter. Därför är det ovanligt sällsynt att hitta spelautomater för att det tjänar så dåligt med pengar att bara stå och dra ström.
.

#98 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 August 2009 - 22:04

Frågan är enkel. Jag ställde den ovan och gör det igen för dig:

Har någon här spelat Assassin's Creed?

När man klarar spelet - kan man fortsätta spela genom att gå tillbaka til ltidigare minnen? Har spelat fram en bit i spelet och börjar komma mot slutet ioch undrar om jag ska sätta igång och leta flaggor nu eller om jag kan ta det efteråt...

#99 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 August 2009 - 21:28

För att svara på min egen fråga: ja, det kan man.

#100 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 September 2009 - 15:48

Nu finns det en teaser till det kommande Dexter-spelet.

Gameplay
iPhone och Ipod.

The Dexter iphone game is now available at Apple's App Store!

Edited by Cartman, 15 September 2009 - 15:49.