Jump to content

Photo

Xena: Warrior Princess ~ Säsong 3

• Please log in to reply
130 replies to this topic

#76 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 November 2008 - 17:01

Jag håller med dig, det spelar ingen roll egentligen. Men om de ändå bemödade sig med och svara att Xena återkommer i höst skulle det vara så svårt och klämma ur sig "på TV6"? :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#77 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2008 - 17:05

Vore ju rätt märkligt om den kommer tillbaka på TV3 efter att TV6 nu har visat säsong 1-3. Men samtidigt ska man inte bli förvånad om detta är utgången då informationen om att serien återkommer på TV3 i höst fortfarande står kvar på deras hemsida.

TV6 visar mer genreserier än vad TV3 gör och är ett bra hem för serien. Tror dessutom att TV6 kanske kan ge serien en bättre sändningstid än vad t.ex. TV3 kan göra.

#78 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 December 2008 - 10:52

Idag visas 03x18 - Finns, Femmes and Gems och TV6 är därmed officiellt ifatt de tidigare TV3 sändningarna (sista visade är 03x16).

Edited by XC, 29 December 2008 - 11:18.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 December 2008 - 11:33

Oj, då måste jag ha räknat fel någonstans då jag fick för mig att vi skulle vara ifatt någon gång runt 19 Januari. :blush:

#80 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 December 2008 - 11:51

Reagerade också på det, slog ett öga nu idag för och se var man var och då var det FF&G. Blev rätt häpen faktiskt. (Men det hjälper ju inte att varken TV6 eller tidningar talar om vilket avsnitt som visas. Bara säsong).

fqq5BYam.jpg

#81 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 December 2008 - 12:03

Jag räknade med att säsong 3 skulle börja nu i slutet av December, typ 29/30:e och att man då skulle komma till avsnitt 16 (som jag fick för mig var den senaste) runt den 19:e Januari. Ser att jag postat helt andra uppgifter själv tidigare i tråden så det senare datumet är något jag bara fått för mig.

Tur att jag har serien på DVD för annars kanske man skulle ha missat något avsnitt.

Jag är mitt i mitt tittande för att fylla ut luckor där jag missat att kommentera avsnitt, men jag ska försöka göra både det samt att fortsätta se i TV6s sändningar. Blir det för mycket så fortsätter jag mitt 'återtittande' vid ett senare tillfälle och koncentrerar mig på TV6s sändningar.

Bra att du sade till iaf, så att intresserade vet att vi är 'up to date' nu. :)

Edited by Cartman, 29 December 2008 - 12:04.

#82 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 December 2008 - 12:29

Då måste jag börja se s.3 nu innan s.4 börjar på TV6.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#83 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 December 2008 - 21:10

03x17: Trots att detta avsnitt är en klippshow så tycker jag om det. Det har i grunden en välbyggd story och knyter ihop många trådar. Jag har för mig att när jag såg det här avsnittet första gången insåg att jag aldrig direkt ifrågasatte varför/hur Gabrielle kunde komma före Xena till Chin. Tycker dessutom att såväl Gabrielle som både Kevin Smith och Ted Raimi gör ett bra jobb. En av de sista scenerna i Gabrielles drömsekvens när Ares talar om sig själv (eftersom han bara är en manifestation av Gabrielles skuld egentligen här) i tredje person tycker jag är smart. Det enda som jag tycker drar ned avsnittet aningen är prästinnans inledande tal till Gabrielle, tycker det låter allt för inövat och repeterat och platt. Kanske är det en medveten gest, att Prästinnan använder sig av ungefär samma tal varje gång, men jag tror snarare att det är en brist hon skådespelerskan.

Lite extramaterial:
Promo / Trailer (Samma men den sista här bättre kvalité).
Intervjuer/Kommentarer

Edited by XC, 29 December 2008 - 21:14.

fqq5BYam.jpg

#84 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 December 2008 - 10:45

03x18: Tycker att Alex Tydings gör en strålande inledning på det här avsnittet. Aphrodite är f.ö. lite av en favoritgud. Ett ganska roligt avsnitt med en riktigt storspelade Ted Raimi. Tycker alla gör bra roller, och besvikelsen i Xenas ansikte efter att Gabrielle säger "Mig!" är superb. Bästa scen: I princip all ROCs och apscenerna med Joxer.

02x19: Tsunami är lite av ett mellanavsnitt - jag gillar det men tycker Macon är lite för ego och jag förvånas varje gång att Xena inte dunkar hans huvud i väggen eller något. Tycker väl kanske att Gravid Kvinna intrigen känns lite onödig. Tycker dessutom att det är konstigt att Macon slösar tid och luft där på slutet med att anfalla Xena. Tycker instinkten borde få honom och rusa mot ytan. (Å andra sidan är det lite svårt och säga hur man skulle reagera i en situation som den). Bästa scen: slutscenen med Xenas kalla "From You? Nothing. From Me? Nothing Less".

Extra Material:
Promo/Trailer (03x18) 1, 2 & 3 (samma, likartad kvalité)
Intervjuer (03x18 Fins, Femmes & Gems)
Promo/Trailer (03x19) 1, 2 & 3 (samma, likartad kvalité)
Intervjuer (03x19: Tsunami)

BTW, igår valde jag och spela in ifrån 6an och inte se dvderna som vanligt och jisses vad ovant (och lite störande för och vara ärlig) det var med undertexter. :lol:

Edited by XC, 31 December 2008 - 10:47.

fqq5BYam.jpg

#85 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 January 2009 - 10:28

03x20: Personligen tycker jag det är lite magstarkt med två avsnitt på raken med Auto, i det här avsnittet tycker jag han tar lite för stor plats dessutom. Men, vi får reda på lite om Autos förflutna - hur fånig den backstoryn än är. Hyfsade insatser i ett avsnitt vars story kanske inte är den mest spännande. (Och av nedan länkade kommentar/intervju-klipp så är jag inte helt ensam och tycka så).

Extra Material:
Promo/Trailer: 1, 2, 3.
Intervjuer/Kommentarer: Lucy, Renee, Tappert, Regissör.

--
Teaser: De kommande två avsnitten (som hör ihop) var de två avsnitt som på allvar konverterade SoD/Cappy från Xena-basher till Xena-fan. (SoD/Cappys Omdömme)

Edited by XC, 01 January 2009 - 10:34.

fqq5BYam.jpg

#86 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 01 January 2009 - 23:43

Första inlägget på det här forumet så ett "Hejsan" är väl på sin plats :)
Har snokat runt på dom olika Xena trådarna i några veckor nu så jag kan väl lika gärna flika in nån kommentar också eller hur? ^_^

Kan väl inleda med att säga att jag faktiskt (Lucy Lawless omdömme till trots) gillade Vanishing Act. Inget favorit avsnitt men ganska underhållande ändå. Jag köpte inte att två fejkade hälare dyker upp från ingenstans och blir accepterade så där utan vidare av den riktige tjuven men jaja, man har ju sett värre brister i manus än så ;)

Annars så är säsong 3 genomgående väldigt bra, speciellt avsnitten Been There, Done That, The Debt: Part 2, The Bitter Suite, One Against An Army och Fins, Femmes And Gemmes. Säsongsfinalen, not so much men jag kan kommentera det senare.

God fortsättning på det nya året :D

#87 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 January 2009 - 14:03

Välkommen (och gott nytt år på dig själv).

Tycker också att Säsong 3 är genomgående bra, med en harmonisk blandning av humor och allvar (även om man iofs kan ifrågasätta beslutet och kasta om avsnitten för att lätta upp stämningen). Vanishing Act tror jag är ett av de få bottennappen i hela serien.

fqq5BYam.jpg

#88 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2009 - 22:29

Då har jag börjat titta på s.3 :) Är ju tvungen till det nu när s.4 ska börja på TV6 och jag är tvunget att börja spela in igen ;)

3x01 - The Furies

OK start på säsongen. En galen Xena som vänder det till sin fördel.
Rätt åt Ares :lol:

3x02 - Been There, Done That
Vilken serie har inte haft ett sådant här avsnitt? Blir mer och mer vanligt att ett sådant här dyker upp.

Bland de bästa scenerna var nog den när det första Xena gör när Joxer dyker upp är att kasta Chakramen rakt i bröstet på honom :lol:

3x03 - The Dirty Half Dozen

Ett sådär avsnitt. Tyckte väl mest att Ares kunde ha valt en bättre person för att ta över världen.

Fast det var rätt kul när alla fyra står i ring hela natten och håller vakt mot varandra och en av dom står och sover med ögonen öppna :lol:

3x04 - The Deliverer (1)
Nu börjar det hända saker.
Fast jag vet vad han (Krafstar) är för något så gör det mig fortfarande riktigt arg att han lurar Gabrielle att ta ett liv.

Sen är det alltid trevligt att få träffa Caesar (Karl Urban :wub: ) igen :)

3x05 - Gabrielle's Hope (2)
Underliga matvanor man verkar få om man är gravid :lol: och snabbt gick det också :o
Gabrielle lurar en totalt när hon säger till Xena att barnet föll över stupet och så får man se lite senare när Hope glider fram på vattnet i en korg.

Roligaste scenen måste ju ha varit när Xena drar ut svärdet från stenen, tittar på den och säger snygg klinga innan hon sätter tillbaka den. Riddarnas miner :lol:

3x06-07 - The Debt (1)-The Debt II (2)
Ett löfte kan vara värt mycket, så mycket att man slänger allt annat åt sidan.
Här är jag lite kluven, men jag tycker nog att Gabrielle handlar helt fel när hon föråder Xena innan hon ens vet om vad saken gäller, eftersom hon aldrig fick hela historien berättad för sig.
Annars så är det ett riktigt bra dubbelavsnitt när man får reda på mer om Xenas bakgrundshistoria, speciellt vad som hände henne efter det att Caesar hade satt henne på korset och krossat hennes ben.

Riktigt bra är det på slutet när Xena ljuger för Gabrielle om Ming, med tanke på att han sitter där död med hårnålen som han gav tillbaka till Xena i halsen. Hans mor kunde inte göra det men Xena kunde och det var väl det som var meningen när hennes sista önskan var att ge tillbaka hårnålen till Xena.

3x08 - The King of Assassins

Innan jag började titta på det här avsnittet så satt jag och tänkte, undrar när vi ska få möta Joxers bröder :lol: Måste ha varit mitt undermedvetande som kom ihåg det när jag såg titeln på avsnittet.
Joxer är det svarta fåret i familjen :lol: Ja, han är väl det om hela hans familj är krigsherrar och lönnmördare.
Tyckte det var ett rätt kul avsnitt med alla förväxlingar mellan Joxer och Jett. Och familjen går först.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#89 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 January 2009 - 18:39

Håller med dig om det mesta. :) Argathon ("veckans badguy" i avsnitt 03x03) är verkligen en blek karaktär. Och av de personligheter som Ares kastat fram tidigare och efter det här avsnittet så måste man ju inse att det var ren tur att han iöht fick över Xena på sin sida en gång i tiden. :P

Been there, done that tycker jag funkar riktigt bra för att vara ett tidsloop avsnitt, kanske funkar det eftersom det brara är staden i själv som fastnat i tiden. (Annars blir det lätt ett kladd av konsekvenser, överseende och bristande logik). Det enda som man kan anmärka på är att Xena och Gabby verkar vara utanför staden när de begraver Joxer - och ändå vaknar upp ur stallet.

F.ö. kan jag hålla med sig om scenen "Xena och svärdet i stenen" en sådan där detalj som egentligen är helt onödig för avsnittet i sig - men hur kul som helst och se Xena klampa in i ytterligare en mytologi och visar sig vara den stora hjälten. :lol: Man kanske kan leka med tanken om att Xena lite senare återföds som Arthur? :D

BTW G. Mumbojumbot som prästinnorna "sjunger" i forget me not (när du kommer dit) är det grekiska för dig också - eller är det bara jag? :)

Edited by XC, 03 January 2009 - 18:40.

fqq5BYam.jpg

#90 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2009 - 18:57

men hur kul som helst och se Xena klampa in i ytterligare en mytologi och visar sig vara den stora hjälten. :lol: Man kanske kan leka med tanken om att Xena lite senare återföds som Arthur? :D

:lol:
Det är ju det som är så bra med Xena. Mixad kompott :)

BTW G. Mumbojumbot som prästinnorna "sjunger" i forget me not (när du kommer dit) är det grekiska för dig också - eller är det bara jag?

Ska försöka komma ihåg att vara uppmärksam på det när jag kommer dit.

#91 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 January 2009 - 10:42

03x21/22: Mina känslor för det här avsnittet har inte ändrat sig sedan jag sist kommenterade det med SoD. Tycker att det trots sin lite små sega inledning är bombsadistiskt, tight och med flera bra twister. Alla sköter sitt jobb bra och Hudsons slutscen är helt outstanding, chockad/sörjande Xena och Joxer ackompanjerade av Callistos maniska kackel. Bästa tvisten (om jag går tillbaka till tiden då jag såg avsnitten första gången) är helt klart när det visar sig att Xena inte skickar iväg JOxer i vredesmod (fantastisk scen även det) utan på uppdrag att hitta och föra kniven till templet.

Edit: BTW ibland funderar man hur Gudarnas "poff-jag-är-borta"-/"poff-här-är-jag"-kraft verkligen funkar. Det måste finnas någon begränsing som äger att den inte kan användas när det kommer ett stenras glatt skuttande mot en. :lol:

Delar av backstoryn som Hindsblodskniven, vartifrån Callisto kommer i början på avsnittet samt lite annat förklaras i Hercules-avsnitten Armageddon Now 04x13/14 De båda avsnitten knyter dessutom an till Stranger in a Strange World (H:LJ 02x05).

Extra Material: (Hittade inte något till del 1 tyvärr).
Sacrifice II - Interviews
Lucy & Hudson Commentary - Sacrifice II
Sacrifice II Commentary with Hudson Leick 1, 2, 3.
Bloopers: Xena/Ares, Ares/Hope.

En del intressanta kommentarer från HL i kommentarsklippet, kul anmärkning i början att Lucy ville slippa blåmärken på sin bröllopsdag. Det bekräftade också mina misstankar om att det måste ha varit svårt att i Callistos slutscen (den precis efter att Gabrielle och Hope ramlat ned i lavagrytan) börja skratta så där glatt och maniskt som bara Callisto gör.

Edited by XC, 06 January 2009 - 11:28.

fqq5BYam.jpg

#92 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 January 2009 - 17:05

Ännu ett par avsnitt av s.3 har jag hunnit med nu.

3x09 - Warrior... Priestess... Tramp
En tredje dubbelgångare :lol: Hur många finns det egentligen? :lol: (det behöver ni inte svara på ;) )
Rätt kul avsnitt fast man försökte hålla reda på vem som var vem.

3x10 - The Quill Is Mightier...

Gick ju inte som Afrodite hade tänkt sig :lol:
Inte lite fisk Xena hade fått upp :lol: De kom ju till användning i alla fall.
Undra om dom undvek fisk efter det här avsnittet ;)

3x11 - Maternal Instincts (1)
Bra avsnitt. Har bara väntat på att Hope ska dyka upp igen och att Xena ska få reda på sanningen att Gabrielle ljög om hennes död. Tyvärr med fruktansvärda konsekvenser :(
Alltid trevligt att få se Callisto igen :)

3x12 - The Bitter Suite (2)
Jag och musikalavsnitt går inte så bra i hop :mellow:
Tyvärr så tycker jag att det här avsnittet hade varit bra mycket bättre om det fått vara ett vanligt avsnitt och inte att de ska brista ut i sång i tid och otid.

Men förhoppningsvis så är Xena och Gabrielle vänner igen

#93 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 January 2009 - 21:43

3x13 - One Against An Army
Retar mig en aning på det ologiska i deras geografisk resa. Dom är någonstans mellan Marathon och Athen när avsnittet börjar och hamnar i Tripolis, som ligger mitt på Peloponessos, ett x antal mil söder om Athen. Från norr om Athen till söder om Athen är helt ologiskt.
Annars ett bra avsnitt

3x14 - Forgiven
Vilken jobbig brud, störde mig på henne under hela avsnittet.
Annars så var avsnittet bra.

3x15 - King Con
Stackars Joxer :(
Bra avsnitt, men alla verkade lura alla innan allt blev som det skulle i slutändan :)

3x16 - When In Rome...
Caesar :wub: något att vila ögonen på
Tufft beslut för Gabrielle, hade inte Vercinix nämnt att det var sant att Crassus mördat en hel by så hade hon nog satt på honom den där kejsar ringen. Synden straffar sig själv eftersom han skyllde på soldaterna innan.
Men nu blev det ju som Xena hade planerat i alla fall.

Nu är det inte så många avsnitt kvar av s.3 :) ska fösöka hinna med resterande avsnitt under veckan så att jag inte ligger för långt efter TV6 sändningar av s.4

#94 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 January 2009 - 21:58

Avsnitten med Xena's Dubbelgångare brukar vara ganska bra tror det enda undantaget är Key to the Kingdom . Läste någonstans att det fanns planer på och göra ett avsnitt med den grekiska poeten Sappho - fast då som en kopia av Gabrielle. Kul idé, hade kunnat bli bra.

Undra om dom undvek fisk efter det här avsnittet ;)

Fins, Femmes & Gems. :D

3x12 - The Bitter Suite (2)
Jag och musikalavsnitt går inte så bra i hop :mellow:

Inte? Jag tycker själva musikaldelen av det här avsnittet göra hela Illusia (världen alltså) mer absurd. I det här avsnittet (till skillnad från Lyre, lyre ) har ju musiken arbetats in som en del av reglerna - och inte bara som interludes.

3x13 - One Against An Army
Retar mig en aning på det ologiska i deras geografisk resa. Dom är någonstans mellan Marathon och Athen när avsnittet börjar och hamnar i Tripolis, som ligger mitt på Peloponessos, ett x antal mil söder om Athen. Från norr om Athen till söder om Athen är helt ologiskt.
Annars ett bra avsnitt

Du får helt enkelt låtsas som om det finns två städer/byar med det namnet. :D Du vet här i Sverige har vi ju Ängelsberg och Engelsberg. Så om antikens grekland hade ett "Peloponessos" och ett "Paloponessos" så är det ju inte deras fel om vi blandar ihop dem. :P :lol: Eller också flyttade de staden. ;)

3x14 - Forgiven
Vilken jobbig brud, störde mig på henne under hela avsnittet.

Håller med helt. Tror Tara är den mest störande karaktären i hela serien. Alla kategorier.

Glöm inte min lilla förfrågan om Forget Me Not bara. :)

fqq5BYam.jpg

#95 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2009 - 19:15

3x17 - Forget Me Not
Flashback avsnitt. Hade man inte sett alla avsnitt som var med här nyligen så hade det nog varit bättre.
Nu blev det bara långdraget men själva storyn var rätt bra.

BTW G. Mumbojumbot som prästinnorna "sjunger" i forget me not (när du kommer dit) är det grekiska för dig också - eller är det bara jag

Tyvärr bara för dig ;) för mig var det rena kinesiskan :P

3x18 - Fins, Femmes and Gems
Ännu mer fisk :lol: men inte lika mycket som i tidigare avsnitt. Här gällde det ju bara en fisk egentligen.
Afrodite är alltid kul att träffa :lol:

Xena visslar på vinjettmelodin :lol:

3x19 - Tsunami
Nja avsnitt. Kändes verkligen som ett mellanavsnitt innan det ska börja hända saker. Men alltid trevlig att träffa Autolycus.

3x20 - Vanishing Act
Två avsnitt i rad med Autolycus. Man fick i alla fall reda på lite mer info om honom.
Trodde Gabrielle skulle spela markisinnan igen när hon kom in genom portarna eftersom det såg ut som om hon hade liknande kläder på sig som då, stilen var i alla fall ungefär likadan.
Snygg prick Xena hade i ansiktet :lol:

Nu är det bara två avsnitt kvar av s.3 :)

#96 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 January 2009 - 20:36

Tack G, jag hade på känn att det var så - eftersom jag inte hittade någon info om det på andra ställen. Kul och få det bekräftat. :)

I överlag så tycker jag att XWP har helt acceptabla flashback avsnitt som har en ganska bra ursäkt för och klippa in redan använt material. Det här är ju rätt speciellt också eftersom man även klippt in en flahback vi inte sett ännu. (Något som man gör igen i Soul Possession i säsong 6 - och ironiskt nog återknyter man till arcen i s3 ).

Jag trodde också att det var markisinnan som gjorde comeback första gången, kanske är det medvetet så.

Edit: Jag skall tillägga att Royal Academy of Bards (s1) också innehåller för serien ovisat material - men då har det handlat om klipp från andra produktioner. (Det finns även ett klipp från "Xena Trilogin" från Hecules).

Edited by XC, 13 January 2009 - 20:55.

fqq5BYam.jpg

#97 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2009 - 20:41

I överlag så tycker jag att XWP har helt acceptabla flashback avsnitt som har en ganska bra ursäkt för och klippa in redan använt material. Det här är ju rätt speciellt också eftersom man även klippt in en flahback vi inte sett ännu.

Har inget emot flashbacks eftersom det fräschar upp minnet om vad som hänt, men när man sett avsnittena bara någon dag innan så kan det lite tröttsamt.

#98 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 January 2009 - 20:54

Tja jag kan ju hålla med om att serien kanske inte direkt är uppbyggd för och se 4-5 avsnitt i taget. :lol:

fqq5BYam.jpg

#99 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 January 2009 - 17:03

3x21-22 - Sacrifice
Bra säsongsavslut.
Lite segt i början med det blev bättre.
Att Ares var så äregirig att han bytte sida hade man kanske väntat sig, men att han inte lär sig att det inte brukar gå som han vill om Xena är inblandad. Han kommer väl få sitt straff från de andra gudarna när dom får reda på vad han gjort hoopas jag.
Callisto var lite av en överraskning, att hon hjälpte Hope för att få dö, och sen när det inte gick slår sig ihop med Xena. Var väl det jag trodde, att hon skulle ångra sig, men lite dumt att vara skadeglad precis när Gabrielle dött med Xena som håller i kniven i närheten.

Hur kul kan det vara att ens dotter ser ut som en kopia av en själv? Inte speciellt skulle jag tro.

Joxer är nog dagens hjälte, att lura alla så att man tror att Xena skickade iväg honom för att bli tillfångatagen strax efter, så var det egentligen ett uppdrag han skulle genomföra :) Han kan när det gäller.

Synd att man inte såg Hercules avsnitten innan, men jag har svaga minnen av det avsnittet (var det då dom hamnade i ett parallellt universum? )

#100 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 January 2009 - 17:59

Spoilermarkeringen: Ja, så är det. Bra avsnitt dessutom. :)

Hudson Leick berättade i intervjuerna (se extramaterialet i min post) att hon spelade dem scenerna med avsikten att Callisto manipulerar Xena att döda henne. För och vara säker på att Xena stod fast vid sitt löfte. (Andra säger tvärt om att hon återfick 'livsgnistan' iom Xenas förlust av Gabrielle). Hon nämnde också att det var grymt svårt och skratta i den scenen.

fqq5BYam.jpg