Jump to content

Photo

Torchwood - Säsong 2

• Please log in to reply
128 replies to this topic

#76 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 06 July 2008 - 22:19

"Oooh, yeah. Lovin' that office:y feel. Always get excited in these places. To me, they're exotic. Office romances, photo-copying your butt, well, maybe not your butt, although, as we're here, why don't we photo-copy..."
"The Rift was active at these coordinates approximately two-hundred feets above ground. That means this floor, or the roof."
"...How are you, Ianto?"
"All the better for having you back, sir."
"Could we maybe drop the 'sir', now? I mean while I was away I was thinking... maybe we could, you know, when this is all done... dinner, a movie?"
"Are... you asking me out on a - a date?"
"Interested?"
"Well... as long as it's not in an office. Some fetishes should be kept to yourself."
"Looks like we're gonna have to go through every drawer, bin and plant pot, heh."
"Right, okay. I'll do this floor, don't want you getting over-excited. You can take the roof, you're good on roofs... Jack? Why are we helping him?"
"He's a reminder of my past. I want him gone... By the way, was that a 'yes'?"
"Yes! Yes..."

Aaaaaaaaaw! :wub:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#77 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2008 - 22:30

Wylie Times: Jag tycker du ska se TW s2. Den var mycket bättre än första säsongen.

Ja jag har hört det. (Jag tyckte dock inte alls om första säsongen) Men jag vill ju tycka om det så jag kanske ger både TW s2 och Sarah Jane Adventures en titt. Det senare har jag inte ens kollat på.

Börjar för övrigt ikväll klockan 22:00 på TV 4+...

Har inte 4+ för tillfället så det får bli internetkanalen.

Hade det nog iofs blivit hur som helst...

F.ö. är det väl tur att David Tennant verkar tycka så bra om att spela Doktorn och är ett stort fan av den gamla serien också så han blir väl förhoppningsvis kvar ett tag till.

Edited by Wylie Times, 06 July 2008 - 22:33.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#78 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 July 2008 - 13:22

Det mest idiotiska med "TV4 hjärtar Tennis" är att dom lägger matchen i TV4 och TV4+ när dom har en sportkanal nu i och med TV4 Sport. Hade dom tänkt lite extra innan, kunde dom väl lika gärna flyttat på lite program i sportkanalen och visat matchen där. Kan inte tänka mig att TV4+ har speciellt många fler tittare än vad TV4 Sport har. Båda kanalerna kommer ju ut till många tittare i dessa dagar. Men Sci-Fi fans är väl knappast det dom prioriterar mest antar jag.

Nåväl, efter sju sorger och elva bedrövelser så såg jag iaf avsnittet och tyckte om det jag såg. Blev lite förvånad att det var sådan "fart" på avsnittet redan från första början. Hade nog förväntat mig att dom skulle göra som med säsong ett som stod och trampade ett antal avsnittet innan den högre växeln lades i. Men jag är glad att så inte var falllet. Handlingen var ju utan tvekan intressant och gav upphov till en hel del intriger, minst sagt. :lol:

#79 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 July 2008 - 14:49

Jag gillade första säsongen av Torchwood. Jag tror "problemet" ofta är att de som gillar DW inte är Torchwoods målgrupp. Jag har hört om många människor som är Torchwood-fans men inte DW-fans. Andra säsongen är givetvis bättre än första, men skall vi jämföra till exempel... Hum.. Buffy säsong 1 med Torchwood säsong 1 så vinner ju Torchwood (men å andra sidan, jämför man Buffy säsong 2 med Torchwood säsong 2 så vinner ju Buffy överlägset).

Jag är ju så nördig att jag gillar alla 3 serier.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#80 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 July 2008 - 15:08

Andra säsongen är givetvis bättre än första, men skall vi jämföra till exempel... Hum.. Buffy säsong 1 med Torchwood säsong 1 så vinner ju Torchwood

Jag håller inte med. :P

BtVS s1 var definitivt seriens sämsta säsong, men den hade en del riktigt bra avsnitt ("Angel") och något av en arc. Torchwood s1 hade också en del riktigt bra avsnitt ("Captain Jack Hakrness"), så där är det rätt jämt.
Majoriteten av avsnitten i BtVS s1 är av det halvdåliga slaget, precis som i TW s1, men de halvdåliga avsnitten i BtVS s1 är i alla fall charmiga, till skillnad från de halvdåliga avsnitten i TW s1 (eller några som helst avsnitt i TW s1, ärligt talat. För att vara en spin-off från en sådan pass charmig serie som DW så är TW chockerande ocharmig).
Och de riktiga bottennappen i BtVS s1 är inte sämre än de riktiga bottennappen i TW s1.

Så. BtVS s1 > Torchwood s1.

Edited by Restless, 08 July 2008 - 15:10.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#81 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 July 2008 - 15:50

Jag har sett första avsnittet nu i s2 och det är något bättre nu. Och eftersom jag nu är spoilrad (efter att ha sett TW i DW 30.12-13) om vilka som kommer försvinna så lovar det gott inför framtiden. (Jag har väldigt svårt för Owen)

Edited by Wylie Times, 08 July 2008 - 23:40.

-Gangstagrass

#82 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 July 2008 - 20:33

Och de riktiga bottennappen i BtVS s1 är inte sämre än de riktiga bottennappen i TW s1.

Problemet för mig är att jag inte tycker så många avsnitt i säsong 1 är dåliga...

I ett försök att dela upp de i tre läger (dåliga/bra/utmärkta) så ser min lista ut ungefär så här:

Dåliga
4: Cyberwoman

Bra:
1: Everything Changes
2: Day One
3: Ghost Machine
6: Countrycide
7: Greeks Bearing Gifts
8: They Keep Killing Suzie
11: Combat
12: Captain Jack Harkness
13: End Of Days

Utmärkta:
5: Small Worlds
9: Random Shoes
10: Out Of Time

//Peak

sixty six."

#83 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 July 2008 - 21:25

Wow, Peak, vi har rätt så olika uppfattningar. :blink: Small Worlds och Random Shoes? Huh.

8-10 poängare (utav 10):
10: Out Of Time (eh, awesome)
12: Captain Jack Harkness (den med. Awesome!)

6-8 poängare:
6: Countrycide (jag är frestad att sätta den här i 8-10 kategorin... jag menar, kannibaler! :thumbsup: )
8: They Keep Killing Suzie (man kan nästan inbilla sig att Torchwood har en arc. Oooh, och Suzies plan är cool. Hela avsnittet är coolt.)
13: End Of Days (det bästa är när Owen skjuter Jack, för det var ju lite oväntat :thumbsup: )

4-6 poängare:
1: Everything Changes (slutet är bra. Och Jacks monolog i början. Resten är helt okej, men inget speciellt.)
3: Ghost Machine (meh)
4: Cyberwoman (jag förstår inte varför så pass många verkar ogilla det här avsnittet - varför? Är det för att cybermen:en av någon anledning kör bikinistilen i det här avsnittet? För det var mysko...)
9: Random Shoes (bra men tråkigt avsnitt)

Varför-tittar-jag-ens-på-det-här-poängare:
2: Day One (sexalien? Really?)
5: Small Worlds (fast jag gillar slutet, det var ju lite oväntat att Jack inte kunde rädda henne)
7: Greeks Bearing Gifts (jag gillar Tosh, men jag gillar inte avsnittet)
11: Combat (jag gillade inte Owen i säsong ett. Och jag gillar inte det här avsnittet heller.)

OBS: På en Torchwoodskala av 1 till 10. Om jag betygsätter t.ex. Supernatural så är jag hårdare eftersom jag förväntar mig mer.

Edited by Restless, 08 July 2008 - 21:26.

#84 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 July 2008 - 21:30

Finns det inte en Torchwood tråd här någonstans :P ni har ju hamnat lite OT (fast det är kopplat till den här tråden) ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#85 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 July 2008 - 21:35

Haha, jodå det finns.

Men nu är det ju slut på DW-säsongen så vi måste bråka om nåt annat. :P Går det för långt får vi väl klippa och klistra så allt kommer i rätt tråd.

Small Worlds är ju för övrigt skriven av giganten http://en.wikipedia....i/P._J._Hammond

//Peak

sixty six."

#86 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 July 2008 - 22:05

4: Cyberwoman (jag förstår inte varför så pass många verkar ogilla det här avsnittet - varför? Är det för att cybermen:en av någon anledning kör bikinistilen i det här avsnittet? För det var mysko...)

För mig var det framför allt att dom förstörde den enda bra karaktären i serien förutom Jack i det här avsnittet. (Ianto) Jag tror det var efter det här avsnittet som jahg slutade se s1. Sen såga jag dom två eller tre sista för ihopkoppling med DW som aldrig egentligen kom förrän sista scenen i 1.13.

Cyber bikini störde mig inte nämnvärt.

Edited by Wylie Times, 08 July 2008 - 22:06.

-Gangstagrass

#87 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 July 2008 - 22:26

Slog ihop TW-diskussionen från Doctor Who säsong 4-tråden med den här. Hoppas jag hittat alla spoilers och taggat rätt nu, annars får en postare ta mig i örat.

En del säsong 1-prat, men tyckte det passade bättre här eftersom det var en jämförelse med säsong 2 också.

Skall jag tycka om 2x01?

Yay! Spike is back. Eller ja, James Marsters iaf.. :P

Nåt mer är väl inte att säga, förutom att de helt klart har ökat på humorn jämfört med säsong 1 (bara början med blåsfisken(?) visar väl detta. Och för er som var förvirrade över vart Jack var nånstans mellan säsongerna, så kika in de sista avsnitten på Doctor Who säsong 3.

//Peak

sixty six."

#88 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 July 2008 - 22:48

"Captain Jack Harkness, note the stripes."
"Captain John Hart, note the sarcasm."
"Hey! I worked my way up the ranks."
"I bet the ranks were very grateful."
:thumbsup:

Small Worlds är ju för övrigt skriven av giganten http://en.wikipedia....i/P._J._Hammond

Som skrev "From Out of the Rain" också, ett annat Torchwoodavsnitt som jag verkligen inte gillade. Jag tycker att båda hans avsnitt ser riktigt bra ut på pappret, idéerna är jättebra, men av någon anledning blir avsnitten inte bra. :rolleyes:

För mig var det framför allt att dom förstörde den enda bra karaktären i serien förutom Jack i det här avsnittet. (Ianto) Jag tror det var efter det här avsnittet som jahg slutade se s1. Sen såga jag dom två eller tre sista för ihopkoppling med DW som aldrig egentligen kom förrän sista scenen i 1.13.

Jag tyckte avsnittet gjorde Ianto intressantare, Gareth David-Lloyd fick visa upp sin skådespelartalang och det hela var ju rätt så dramatiskt.
Att jag gillar avsnittet kan ioförsig ha att göra med att jag satt och var uttråkad de första tre avsnitten - min reaktion när jag såg Cyberwoman var pretty much "äntligen händer det något!".

Du borde kolla in de bra avsnitten i mitten av säsongen också (när du nu ändå har sett så pass många av de dåliga), Wylie - "They Keep Killing Suzie" och "Out of Time" var båda bra. :)

#89 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 July 2008 - 23:00

Captain John: I think I'm starting to see what he likes about this place - she's beautiful, he's stunning...
Gwen: Don't you ever stop?
Captain John: What? Five minutes left to live and you want me to behave? (Glances out the window) Ooo, that's gorgeous!
Gwen: That's a poodle...
Captain John: (Still staring) It's nice!

//Peak

sixty six."

#90 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 July 2008 - 12:07

Ska inte kommentarera kring första säsongens avsnitt ligga i tråden för säsong 1? :unsure:

#91 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 09 July 2008 - 12:32

Jo, men det skulle bli så hackigt om en del av kommentarerna låg i säsong 1-tråden.. ;) Jag tar för givet att de flesta som ser säsong 2 har sett säsong 1, trots allt.

//Peak

sixty six."

#92 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 July 2008 - 12:46

Aha, det var så du tänkte. ;) För mig går det bra vilket som då jag har sett säsong 1. :)

Btw, är det några crossover avsnitt i denna säsong av TW?

Jag får göra en lista jag med då. :P

Dåliga:
4: Cyberwoman
9: Random Shoes
11: Combat

Bra:
1: Everything Changes
2: Day One
3: Ghost Machine
6: Countrycide
7: Greeks Bearing Gifts
10: Out Of Time
13: End of Days

Utmärkta:
5: Small Worlds
8: They Keep Killing Suzie
12: Captain Jack Harkness

Edited by Cartman, 22 July 2008 - 17:30.

#93 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 July 2008 - 13:45

Andra avsnittet var rätt segt och inte alltför bra. Tyckte det gick på tomgång större delen av tiden och lyfte enbart när "utomjordlingarna" aktiverades och började löpa amok på gator och torg. Tycker även att det var rätt billigt att dessa dessutom hade snott ett viktigt attribut från T-1000. ;)

Nästa avsnitt ser betydligt bättre ut av den lilla preview man fick se i slutet av avsnitt 2.

#94 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 July 2008 - 22:54

väldigt vad tv4+ kör torchwood trailern just nu, i varje reklampaus verkar det som.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#95 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 July 2008 - 23:31

Härligt! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#96 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 15:34

Senaste avsnittet var inte så bra som jag hade hoppats på. Får känslan av att säsong två mycket väl kan bli som säsong 1 var för mig. Svag start med ett starkt slut. Dom flesta karaktärer gör det dom ska och det som förväntas av dom, så långt är det bra men jag tycker inte att handlingen var speciellt bra eller engagerande.

#97 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 July 2008 - 16:07

Vilket var det senaste avsnittet?

//Peak

sixty six."

#98 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 16:12

Avsnitt 3 "To the Last Man" där nästan hela avsnittet mer eller mindre är fokuserat på Tosh och Tommy.

#99 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 July 2008 - 16:27

Aha, ett av mina favoritavsnitt i säsong 2.. :)

//Peak

sixty six."

#100 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 16:30

Varför är jag inte förvånad? :P

Vad är det som gör avsnittet så bra enligt dig? :)