Omslagstävling 2, omröstningen stängd.
Posted 10 September 2008 - 20:33
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 September 2008 - 17:10
Posted 14 September 2008 - 17:35
Den jag kör på nu är inte en homage till nåt omslag alls. Lämna gärna mer utrymme kvar upptill för logons skull.
Posted 14 September 2008 - 17:36
Posted 14 September 2008 - 18:33
Posted 15 September 2008 - 20:16
Båda två är roliga, det första med sin själva grundidé att de hoppar genom pappret, det andra genom att vissa hjältar står och tjurar eller är uttråkade! Mycket bra!
Posted 15 September 2008 - 20:37
Posted 15 September 2008 - 20:47
Hoffe: Det tar sig, ser att du addat Spore och allt!
DarkPaladin: Där har du sannerligen fått ihop en hel del karaktärer! Att dom är så många redan.. 0_0 Dock kan jag nämna en grej, Spore har inga öron, hon har hål i huvvet lite längre upp istället...
Pra krejor krappar!
Hoffe: Det tar sig, ser att du addat Spore och allt!
DarkPaladin: Där har du sannerligen fått ihop en hel del karaktärer! Att dom är så många redan.. 0_0 Dock kan jag nämna en grej, Spore har inga öron, hon har hål i huvvet lite längre upp istället...
Posted 15 September 2008 - 20:55
....You will die in your SLEEP
One, two... Viktor's coming for you... Three, four... Better lock your door... Five, six, have a crucifix... Seven, eight...better stay awake... Nine, ten... never SLEEP AGAIN!!!
MUAHAHHAHAHAHAHHA
Posted 15 September 2008 - 22:05
Posted 16 September 2008 - 05:12
Posted 16 September 2008 - 09:59
Posted 16 September 2008 - 12:54
Posted 16 September 2008 - 13:13
Edited by DarkPaladin300, 16 September 2008 - 13:15.
Posted 16 September 2008 - 13:59
LOL! ^^DarkPaladin: Där har du sannerligen fått ihop en hel del karaktärer! Att dom är så många redan.. 0_0 Dock kan jag nämna en grej, Spore har inga öron, hon har hål i huvvet lite längre upp istället...
....You will die in your SLEEP![]()
One, two... Viktor's coming for you... Three, four... Better lock your door... Five, six, have a crucifix... Seven, eight...better stay awake... Nine, ten... never SLEEP AGAIN!!!
MUAHAHHAHAHAHAHHA
No. I came to kill you, and kill you I shall. And even if you kill me, another prince will come. And another. And another.
Daniel: GRYMT omslag, hoppas du kan få ihop det i tuschningen bara.
Edited by PredaBot, 16 September 2008 - 14:00.
Posted 16 September 2008 - 14:07
Men sen kommer jag på hur många tecknare i världen som fullständigt piskar skiten ur mig. Dessutom är det inte bara hur långt man kommit i sin tekniska utveckling, det handlar också om att ens stil ska gillas av betraktaren. Det finns många vars stil jag inte fattar hur folk gillar men de fortsätter få jobb.
Jag fick ju stryk av Tfels senaste omröstningen så jag känner mig långt ifrån säker.
Posted 16 September 2008 - 15:00
Det är ju det som gör den så cool. Lite grann som (Formerly Known as the) Justice League, mina favoriter när det gäller supergrupper både när de var Justice League och när de inte var det.[...] men i min bild så gör de inget, de står och ser bara badass ut, de springer inte ut och flyger och allt utan de bara står där [...]
Måste erkänna jag var tveksam först, men tar man av huvan och "mouth piece" (som f.ö. ska vara något slags filter) vad får du då? Jo en sur grinig Liemannen som du har lyckats pricka in perfekt (till och med hornen har du lyckats få med).[...]--- Och så märker man att man har gjort fel, som Liemannen... Jösses... -=_=''[...]
Posted 16 September 2008 - 16:04
Aha, du kör på en idéerna jag hade och sen skrotade. Jag hade tänkt att ha andra seriers huvudpersoner som de stora huvudena istället, Avatar, Assassin från G-19 osv.
Den jag kör på nu är inte en homage till nåt omslag alls. Lämna gärna mer utrymme kvar upptill för logons skull.
Jodå, det ska vara mer utrymme upptill, givetvis. Har bara inte tagit sådant i åtanke riktigt än.
Skrämmande fakta; Från början var Omöjliga Mannen egentligen Major Gripen, så vi har tänkt i väldigt lika banor...
Och nu tycker jag folk ska sluta visa sina bidrag... Ni höjer ju ribban varenda gång, så jag känner för att göra om allt...
Men skämt åsido, alla bidrag som visats hittills är sjukt snygga.
Posted 18 September 2008 - 16:00
Jag har klämt ihop folket lite grann för att inte riskera att nåt huggs av vid tryck, och flyttat ner en del personer för att inte skymma deras ansikten bakom logo och texten som ska stå under den.
Och som PredaBot kan se så har inte Spore öron utan hål i huvet
Posted 18 September 2008 - 16:21
Men utöver mitt medhåll om tuschningsdelen så måste jag bara säga att du gjorde ett riktigt bra jobb med det. Tuschat digitalt, eller har du bara lekt med kontrasten i Photoshop?
Väldigt rena snygga linjer, i alla fall! Ska bli spännande att se färgläggningen sen
Edited by Hofling, 18 September 2008 - 16:25.
Posted 18 September 2008 - 16:47
Sen brukar jag köra brutaltaktiken vid färgläggning och använda gränsvärde/treshold vilket eliminerar de mjukaste gråtonerna ändå för att jag inte lärt mig använda kanaler som proffsen gör. I den upplösning vi använder så gör det ändå inget.
Och tack för komplimangen, sånt gör det lite roligare att ha slitit genom skiten.
Posted 18 September 2008 - 16:54
Posted 18 September 2008 - 18:09
Äsch fan. Nu får jag allt ta mig i nacken med färgläggningen om jag ska hjälpa Viktor att vinna den här omröstningen! XD
*Tittar på min egen teckning, och sen på Daniels episka teckning och sen stirrar på Virtus*
....SKÄMTAR DU MED MIG ELLER??
Har du inte sett hans teckning? Det är ju mer episk än Mike Allred, och det är en komplimang! O.o'''