Jump to content

Photo

Omslagstävling 2, omröstningen stängd.

• Please log in to reply
238 replies to this topic

Poll: Rösta, rösta!

Rösta på det omslag du helst vill se på omslaget till SSS#8

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#76 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 September 2008 - 20:33

Printar just nu ut en kopia på layouten, som jag ska försöka renrita snarast. Så laddar förhoppningsvis upp blyertsversionen av mitt bidrag snart.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#77 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 September 2008 - 17:10

Långt ifrån klart, men har åtminstone kommit en liten bit på vägen..
Posted Image

#78 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 September 2008 - 17:35

Aha, du kör på en idéerna jag hade och sen skrotade. Jag hade tänkt att ha andra seriers huvudpersoner som de stora huvudena istället, Avatar, Assassin från G-19 osv.

Den jag kör på nu är inte en homage till nåt omslag alls. Lämna gärna mer utrymme kvar upptill för logons skull.

#79 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 September 2008 - 17:36

Sweet, en klassiker ^^

#80 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 14 September 2008 - 18:33

Håller fullständigt med. Bra jobbat, Hoffe! ^^

#81 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 15 September 2008 - 19:34

Posted Image

Okej, här är min bidrag till omslagstävlingen, allt som fattas nu är att Virtus har färglagt det hela ^^

...Om det fattas nån, I'LL MURDER YOU IN YOUR SLEEP!!! :evil:

#82 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 September 2008 - 20:16

Jaha, så har det då dykt in ytterligare två klart bra omslag värda att tryckas. Jag förstår inte hur man ska kunna välja bara ett av dem...

Båda två är roliga, det första med sin själva grundidé att de hoppar genom pappret, det andra genom att vissa hjältar står och tjurar eller är uttråkade! Mycket bra!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#83 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 15 September 2008 - 20:37

Bara att hålla med föregående talare. Kanonomslag hela bunten!

#84 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 15 September 2008 - 20:47

Pra krejor krappar! :)

Hoffe: Det tar sig, ser att du addat Spore och allt! :D

DarkPaladin: Där har du sannerligen fått ihop en hel del karaktärer! Att dom är så många redan.. 0_0 Dock kan jag nämna en grej, Spore har inga öron, hon har hål i huvvet lite längre upp istället... ;)

Pra krejor krappar! :)

Hoffe: Det tar sig, ser att du addat Spore och allt! :D

DarkPaladin: Där har du sannerligen fått ihop en hel del karaktärer! Att dom är så många redan.. 0_0 Dock kan jag nämna en grej, Spore har inga öron, hon har hål i huvvet lite längre upp istället... ;)

Posted Image

#85 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 15 September 2008 - 20:55

....You will die in your SLEEP :evil:

One, two... Viktor's coming for you... Three, four... Better lock your door... Five, six, have a crucifix... Seven, eight...better stay awake... Nine, ten... never SLEEP AGAIN!!!

MUAHAHHAHAHAHAHHA

#86 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 15 September 2008 - 22:05

Jahaja, då är det min tur att ge sig in i den här striden nu när jag slickat såren efter den förra.

Posted Image

#87 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 15 September 2008 - 22:17

ojojoj. Alla ser ruskigt bra ut!

#88 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 September 2008 - 05:12

Fräckt Daniel! Nu blev det ännu svårare att besluta sig!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#89 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 16 September 2008 - 09:59

Holy shit...! O.o''

#90 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 16 September 2008 - 12:54

Damn! Ska verkligen bli kul att se alla bidrag färdiga. (Måste förresten gå att publicera alla lite pö om pö som pin-ups, eller nått.)

#91 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 16 September 2008 - 13:13

När man har jobbat hårt på att få ihop en någorlunda bra bild med nära 20 figurer, och så händer det att nån bättre tecknare som Daniel fixa ihop nåt som kan bli en av de mest episka omslag man har nånsin sett, då känner man otillräckligt... Jag menar visst min bidrag kan vara bra till kanske en pin up bild av nåt slag, men i min bild så gör de inget, de står och ser bara badass ut, de springer inte ut och flyger och allt utan de bara står där--- Och så märker man att man har gjort fel, som Liemannen... Jösses... -=_=''

Edited by DarkPaladin300, 16 September 2008 - 13:15.

#92 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 16 September 2008 - 13:59

....You will die in your SLEEP :evil:

One, two... Viktor's coming for you... Three, four... Better lock your door... Five, six, have a crucifix... Seven, eight...better stay awake... Nine, ten... never SLEEP AGAIN!!!

MUAHAHHAHAHAHAHHA

LOL! ^^

No. I came to kill you, and kill you I shall. And even if you kill me, another prince will come. And another. And another.

Daniel: GRYMT omslag, hoppas du kan få ihop det i tuschningen bara. :) Är mycket som händer där.

Edited by PredaBot, 16 September 2008 - 14:00.

#93 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 16 September 2008 - 14:07

Jag känner nästan att jag ska be om ursäkt eller nåt :)

Men sen kommer jag på hur många tecknare i världen som fullständigt piskar skiten ur mig. Dessutom är det inte bara hur långt man kommit i sin tekniska utveckling, det handlar också om att ens stil ska gillas av betraktaren. Det finns många vars stil jag inte fattar hur folk gillar men de fortsätter få jobb.

Jag fick ju stryk av Tfels senaste omröstningen så jag känner mig långt ifrån säker.

#94 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 16 September 2008 - 15:00

[...] men i min bild så gör de inget, de står och ser bara badass ut, de springer inte ut och flyger och allt utan de bara står där [...]

Det är ju det som gör den så cool. Lite grann som (Formerly Known as the) Justice League, mina favoriter när det gäller supergrupper både när de var Justice League och när de inte var det.

[...]--- Och så märker man att man har gjort fel, som Liemannen... Jösses... -=_=''[...]

Måste erkänna jag var tveksam först, men tar man av huvan och "mouth piece" (som f.ö. ska vara något slags filter) vad får du då? Jo en sur grinig Liemannen som du har lyckats pricka in perfekt (till och med hornen har du lyckats få med).

#95 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 September 2008 - 16:04

Aha, du kör på en idéerna jag hade och sen skrotade. Jag hade tänkt att ha andra seriers huvudpersoner som de stora huvudena istället, Avatar, Assassin från G-19 osv.

Den jag kör på nu är inte en homage till nåt omslag alls. Lämna gärna mer utrymme kvar upptill för logons skull.

Jodå, det ska vara mer utrymme upptill, givetvis. Har bara inte tagit sådant i åtanke riktigt än.

Skrämmande fakta; Från början var Omöjliga Mannen egentligen Major Gripen, så vi har tänkt i väldigt lika banor...

Och nu tycker jag folk ska sluta visa sina bidrag... Ni höjer ju ribban varenda gång, så jag känner för att göra om allt...

Men skämt åsido, alla bidrag som visats hittills är sjukt snygga.

#96 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 18 September 2008 - 16:00

Jag hatar att tuscha. Det finns inget så fruktat tråkigt i serieskapandet som det. Men nu är det gjort i alla fall.

Jag har klämt ihop folket lite grann för att inte riskera att nåt huggs av vid tryck, och flyttat ner en del personer för att inte skymma deras ansikten bakom logo och texten som ska stå under den.

Och som PredaBot kan se så har inte Spore öron utan hål i huvet ;)

Posted Image

#97 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 September 2008 - 16:21

Gah, nu får väl jag sätta fart med mitt omslag då.. Håller med till fullo om tusch-delen. Avskyr den. Antagligen därför jag har dragit ut på det..

Men utöver mitt medhåll om tuschningsdelen så måste jag bara säga att du gjorde ett riktigt bra jobb med det. Tuschat digitalt, eller har du bara lekt med kontrasten i Photoshop?
Väldigt rena snygga linjer, i alla fall! Ska bli spännande att se färgläggningen sen

Edited by Hofling, 18 September 2008 - 16:25.

#98 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 18 September 2008 - 16:47

Tuschat för hand, sen har jag använt GIMPs nivåverktyg. Det liknar kontrastverktyget i Photoshop (och Photoshop har också såna verktyg). Det ger en möjlighet att manipulera hög, mellan och låga gråtoner mer precist så man slipper förlora små detaljer som taggar och hack.

Sen brukar jag köra brutaltaktiken vid färgläggning och använda gränsvärde/treshold vilket eliminerar de mjukaste gråtonerna ändå för att jag inte lärt mig använda kanaler som proffsen gör. I den upplösning vi använder så gör det ändå inget.

Och tack för komplimangen, sånt gör det lite roligare att ha slitit genom skiten.

#99 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 18 September 2008 - 16:54

Äsch fan. Nu får jag allt ta mig i nacken med färgläggningen om jag ska hjälpa Viktor att vinna den här omröstningen! XD

#100 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 18 September 2008 - 18:09

Äsch fan. Nu får jag allt ta mig i nacken med färgläggningen om jag ska hjälpa Viktor att vinna den här omröstningen! XD

*Tittar på min egen teckning, och sen på Daniels episka teckning och sen stirrar på Virtus*

....SKÄMTAR DU MED MIG ELLER??

Har du inte sett hans teckning? Det är ju mer episk än Mike Allred, och det är en komplimang! O.o'''