Jump to content

Photo

Officiella Fototråden

• Please log in to reply
122 replies to this topic

#76 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 July 2010 - 10:23

Härliga himlar! Den sista kändes väldigt ödesmättad... The World is on Fire!

GaterGirl: bra bild på strutsen i närbild!

Får väl se om jag lyckas ta några schyssta kort med min nya, fina kamera som jag ska leka med under semestern!

Edited by Synon, 26 July 2010 - 10:26.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#77 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 15 August 2010 - 10:44

Solnedgångsläget ställer om Vitbalansen så att den matchar den Färgtemperatur man får när solen når horizonten.

Posted Image

Alesjaure nästan 40 km vandring ifrån abisko
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#78 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 August 2010 - 10:47

Satan vad snygg! Vill dit igen! (och med det menar jag svenska fjällvärlden i allmänhet)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#79 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 August 2010 - 10:50

Väldigt tjusigt foto. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#80 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 August 2010 - 11:38

snyggt foto.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#81 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 August 2010 - 18:42

Läckert, Brisingr!

Ja, dit har ju inte jag nått ännu men här är några första alster med min nya kamera som jag lekte lite i sommar med:

Posted Image
En utmaning att fånga fjärilen på bild då det blåste ganska friskt. Eländes blomma som inte ville vara still. :P

Posted Image
Gillar den här bilden. De spretande stråna som gör sitt till tror jag.
(Gräslök om ni inte visste det)

Posted Image
Tyckte den blev så stämningsfull. Åh, så gott med färska jordgubbar!

Posted Image
Väldigt lågt vatten var det.

Posted Image
Typ fem minuter senare slog blixten ned...Jäkla smäll! Huvva. No more telefon eller dator :(

Syrran tyckte bilden såg ut att vara hämtad från "Twister" med stormjägarbilen redo att rycka ut. :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#82 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 August 2010 - 18:50

:thumbsup: för din nya kamera.

Du fick nästan beviset med på bild alltså ^_^ (blixtnedslaget alltså)
Kan bara hålla med din syster :lol2: Ser verkligen ut som om ni vore redo för att börja jaga stormen :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#83 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 August 2010 - 18:51

Väldigt tjusiga bilder Synon! Vet själv hur svårt det är att ta närbilder på insekter när dom sitter på blommor.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#84 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 August 2010 - 18:55

Tack :) Ska bli kul att fortsätta utforska kameran och lära mig mer om fotograferandets konst!

Vad gäller ovädret så skulle ni ha sett hur det såg ut i verkligheten, skrämmande indeed. Själv tänkte jag mer på Independence Day för det var som en stor, svart cirkel ovan oss. Burr.

Wylie: ja, de små liven vägrar ju sitta still och posera för en :D

Edited by Synon, 24 August 2010 - 18:57.

#85 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 August 2010 - 20:41

snygga bilder synon. den där moln bilden såg väldigt cool ut. och ja det såg ut som att vara ifrån twister. :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#86 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 August 2010 - 20:48

Tackar! :)

#87 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 September 2010 - 19:32

Posted Image
närbild på regndroppar tog när jag åkte tåg i måndags.

Posted Image
gulblomma, vet inte vilken sort det är. tagen i mammas trådgård.

#88 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 02 September 2010 - 19:29

The eeeend of the world!

Posted Image

#89 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 02 September 2010 - 19:34

oj, den var röd. (är det så det ser ut på mars om vi skulle bo där) solnedgång eller?

#90 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 September 2010 - 19:39

@Brisingr: Din senaste är helt makalös. Gör sig väldigt bra på skrivbordet f.ö.

@GG: Gillade din med regndropparna. :)

Edited by XC, 02 September 2010 - 19:39.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#91 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 September 2010 - 20:29

@Brisingr: ...and I feel fine! :)

Riktigt snygg bild! :thumbsup:

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#92 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 September 2010 - 22:02

Där kan prata om domedags känsla :ph34r:
Läckert!
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#93 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 03 October 2010 - 10:44

Grillkväll med tjejen

Posted Image

Posted Image

Det är inte solnedgång på den röda bilden, dock så är det mitt i natten en mulen kväll med fullmåne bakom molnen. Och en hel del efterbehandling :D

#94 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 October 2010 - 11:06

Stämningsfyllda bilder. Gillar dem.

#95 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 14 October 2010 - 21:48

Nörderi på hög nivå, Jupiter och Uranus fotat i fredags med min Pentax K-X och Pentax DA*50-135/2.8. Uranus ser grön/blå ut då metangasen i atmosfären absorberar rött ljus.

Posted Image

#96 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 October 2010 - 19:41

Läckert! :thumbsup:

#97 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 18 October 2010 - 16:00

Några höstbilder:
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#98 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 18 October 2010 - 18:02

Har ni löv kvar? Fusk :)

#99 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 October 2010 - 21:42

Hallåååååååååå

Posted Image

Pentax K-X, Samyang 8mm

#100 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 11 June 2011 - 06:05

Provade min nya kamera igår och imorse (National Geographic - Here I come!)

Fota lysmask med blixt - En lysande idé! (not)
Posted Image

Morgontoalett
Posted Image

Va glor du på?
Posted Image
ಠ_ಠ