Jump to content

Photo

Superman / Bryan Singer=klart.

• Please log in to reply
152 replies to this topic

#76 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 17 July 2004 - 19:56

Det finns en del duktiga regissörer, ja. Varför inte låta ngn annan ta över den trista, blåa scouten Superman?

Har slutat försöka förstå Hollywood.. :huh:
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#77 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 19:58

Jo, det är en djungel, det är det. :wacko:
*Hockey och superhjältar*

#78 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 17 July 2004 - 19:58

:D

Han är en mes i trikåer.

Se bara vad som hände med Superman 4.

Reeve ville tjäna pengar och den floppa

Det behövs en bra regissör.

Det finns ju två svenskar på marknaden...

#79 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 17 July 2004 - 20:06

Mina vänner i USA ringde mig precis och sa att allt är klart, Bryan Singer tar över Superman-rodret.

Senaste info:

http://www.comics2fi...e.php?f_id=8645

Edited by Capshaw, 17 July 2004 - 21:26.

#80 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 July 2004 - 20:08

X3 will be made after SUPERMAN by Singer, or Fox will leave him behind and continue forward with a new director. It'll be interesting to see how the cast will take to that.

Detta är samma länk som Super85 postade i förra tråden, för övrigt.
Men det citatet är nyckeln till varför jag och andra är arga och besvikna.

#81 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 17 July 2004 - 20:08

Sorry Kermit

#82 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 July 2004 - 20:10

För vad?

#83 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 17 July 2004 - 20:15

Det mina vänner sa är att Brian har tackat ja till att göra Superman men han vet ännu inte vilken film han ska göra först.

Han har skrivit på kontraktet och vi får väl bara vänta...

#84 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 July 2004 - 21:28

Moderator varning: Okej, för det första. Visst förstår jag att det kanske är ne glad nyhet, men skriv inte, ABSOLUT INTE, med versaler i ett helt inlägg. Det är dålig netikett och betyde att du skriker. Jag skrev om posten denna gång och trycker inte på varningsknappen, men tänk på vad du skriver i framtida poster.

Kermit: Ah, okej. Nu förstår jag vad du menar. Tja, synd. Jag tycker inte direkt Superman är något intressant, till skillnad från X-Men så jag förstår ditn besvikelse - och till viss del delar dne.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#85 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 July 2004 - 22:16

Försökte slå ihop de två ämnen som den häftiga moderator jag är men nu ser det lagom knasigt ut. Ber om ursäkt, jag är rätt oerfaren med Moderator-gigget. Eftersom tråden med "NU är det klart!!!" inte innehöll något nytt innehåll så tycker jag att diskussionen kan hållas i den här tråden.

Ok en grej till.

Se bara vad som hände med Superman 4.

Reeve ville tjäna pengar och den floppa

Det handlade det inte om alls. Jag kan dra hela historien om Superman IV om du så vill. Men det handlade inte alls om något "REeve ville tjäna pengar". Det med att han är en mes i trikåer är väl något som folk får nu tycka om ni så önskar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#86 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 July 2004 - 22:19

Lite historik om hur vi hamnat här finnes här.

http://www.superhero...dex.php?id=1741

WB/Variety har inte bekräftat något ännu. Och det som collectas amerikanska vänner meddelade om är med största sannolikhet den samma som vi har läst.
Batman Begins

The Dark Knight

#87 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 July 2004 - 00:41

Som sagt, hoppas verkligen att han ger sig på X3 först, eller att Superman är klar fort.
I vilket fall som helst känns det ovanligt att så tidigt i en films skapandeprocess definitivt veta att man inte ska se den. :P

Sen skulle jag uppskatta om folk inte sa åt mig hur jag skulle reagera. :P

#88 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 July 2004 - 05:03

Försökte slå ihop de två ämnen som den häftiga moderator jag är men nu ser det lagom knasigt ut. Ber om ursäkt, jag är rätt oerfaren med Moderator-gigget.  Eftersom tråden med "NU är det klart!!!" inte innehöll något nytt innehåll så tycker jag att diskussionen kan hållas i den här tråden.

OT: Det är så här det funkar iaf, för framtida referenser: När 2 trådar slås ihop så sorteras alla poster i båda trådarna i den ordning de skrevs (tidsmässigt alltså).

Sedan hur det här än blir så verkar det som om vi får en bra Superman-film framöver iaf.

:)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#89 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 18 July 2004 - 09:14

Livet går vidare fast utan en X3.

Om vissa här vill spela kvasi-mogna, gärna för mig. Lycka till. :P
Om någon surar för något, varför försöka spela mogen där? Varför är
det mer okej att jubla som en dåre för någon nyhet än att bli sur över det?

Helsingborgs fotbollslag kan för övrig börja med att skaffa en riktigt tränare och målvakt. ;)

De har skaffat en riktig målvakt inte allt för längesedan faktist.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#90 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 July 2004 - 09:34

[Admin mode]
Eftersom jag tycker det har hettat till en aning i den här tråden förut så ber jag alla att ta det lite lungt... ;) Annas skickar jag Capshaw på er.. Ni har väl sett vilken titel han har? :P
[/Admin mode]

Vi får väl vänta och se vad som händer. En X3:a med Singer kommer nog iaf, det vågar jag satsa på. Sedan om Superman över huvud taget kommer och det inte strular till sig nån stans märker vi väl.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#91 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 July 2004 - 10:05

För att spekulera så kan man ju gissa att en X3 skulle komma runt 2008 om Singer gör den. Ska man behöva vänta i sex år? Näe, Tom Desanto som producerar verkar också ligga bakom mycket. Så jag lutar faktiskt mot att tycka att de borde hitta en annan regissör. Han kanske inte blir riktigt lika bra, vilket vore synd, men beteende som Bryans ska inte direkt belönas, om man säger så.
I så fall hoppas jag också att Bryan inte skriver manus till Ultimate X-Men som det var tänkt.
Typ "hej då, Bryan och visa inte din nuna häromkring igen"
(Märk väl orden "om" och "lutar")

Angående hettan i tråden: Jag blir personligen rätt arg när folk försöker leka översittare och säga vad som är "rätt" eller inte angående hur man reagerar på något. Sådana inlägg här "hjälpte" bara till att få tråden att hetta till mer.

#92 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 18 July 2004 - 10:16

För att spekulera så kan man ju gissa att en X3 skulle komma runt 2008 om Singer gör den. Ska man behöva vänta i sex år? Näe, Tom Desanto som producerar verkar också ligga bakom mycket. Så jag lutar faktiskt mot att tycka att de borde hitta en annan regissör. Han kanske inte blir riktigt lika bra, vilket vore synd, men beteende som Bryans ska inte direkt belönas, om man säger så.
I så fall hoppas jag också att Bryan inte skriver manus till Ultimate X-Men som det var tänkt.
Typ "hej då, Bryan och visa inte din nuna häromkring igen"
(Märk väl orden "om" och "lutar")

Angående hettan i tråden: Jag blir personligen rätt arg när folk försöker leka översittare och säga vad som är "rätt" eller inte angående hur man reagerar på något. Sådana inlägg här "hjälpte" bara till att få tråden att hetta till mer.

Kermit: Ibland får jag liknande utstrålning av dig att ditt sätt att tänka och tycka är det "rätta". Jag gör liknande misstag. Känns nästan som denna tråden borde få vila lite, finns knappt någon info och det mesta vi gör är att argumentera varandras åsikter och indiekt sätt att tycka.

Det är ganska lätt att bli fientliga mot varandra utan att direkt gå på med fula ord, så det är svårt att se gränser. Vi, alltså ävenjag borde tänka till lite innan man skriver.
Cool like Spider-Man

#93 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 July 2004 - 10:22

Har jag gett mig på någon i den här tråden? Nej, jag har yttrat besvikelse över Singer och de andra som är inblandade. Argumenteringen i den här tråden har mer varit över "det är inget att hänga upp sig på".

Jag är medveten om att T4-tråden gick långt, men annars uttrycker jag oftast bara vad jag tycker. Som alla andra. T. ex att jag personligen inte vill se Venom i en Spidde-film.

Det är rätt stor skillnad på utstrålning, som mer är hur du som person tolkar något än när någon direkt säger åt ngn annan att "så får du inte känna".

#94 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 18 July 2004 - 10:35

Har jag gett mig på någon i den här tråden? Nej, jag har yttrat besvikelse över Singer och de andra som är inblandade. Argumenteringen i den här tråden har mer varit över "det är inget att hänga upp sig på".

Jag är medveten om att T4-tråden gick långt, men annars uttrycker jag oftast bara vad jag tycker. Som alla andra. T. ex att jag personligen inte vill se Venom i en Spidde-film.

Det är rätt stor skillnad på utstrålning, som mer är hur du som person tolkar något än när någon direkt säger åt ngn annan att "så får du inte känna".

Nej Kermit, du har inte gett dig på någon i den här tråden. Brukar inte tycka att du gör det i någon annan tråd heller även om det kan gå hårdare till. Här har du bara försvarat din rätt till att tycka vad du vill. Tror faktist jag har samma åsikter som dig här. ;) Udda.

Och det är stor skillnad på utstrålning och ibland svårt att veta hur man ska tolka något. Just därför jag brukar studera vad fler personer tycker innan jag kommer med egen åsikt.
Cool like Spider-Man

#95 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 July 2004 - 15:42

åsikter och indiekt sätt att tycka.

Är inte det samma sak? ;)

Näe, men grejen är att en känslomässig reaktion är rätt svår att argumentera mot. Typ "det är fånig att bli arg över detta". Och det är en helt annan sak än när vi argumenterar över huruvida det är bra dialog i en film eller.

Skit samma, men jag blir rätt så förbannad, som ju märks, om det här ryktet stämmer. Och det påverkar hur jag ser på Superman, Batman, WB och DC. Det är rätt knepigt att argumentera bort känslor. ^_^

#96 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 July 2004 - 05:58

Singer klar för Superman.

http://www.superhero...dex.php?id=1745
Batman Begins

The Dark Knight

#97 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 July 2004 - 06:07

It now looks likely that Singer will not do the third "X-Men," even though he has an overall deal with Fox.

Fan. :angry:
Mycket tråkigt att Singer inte gör X-Men 3, speciellt som att han har pratat om tre filmer. Hoppas det i alla fall blir en trea, med en ny regissör som kan hålla löften. :P

Singer är en bra regissör, men det finns inte en chans att jag ser Superman.

#98 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 19 July 2004 - 08:24

Finns inte en chans att jag kommer se Superman.

Frågan är nu bara hur många som ansluter sig till en ny regissör.

#99 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 19 July 2004 - 08:31

Min gissning är att allt går åt helvete med en ny regisör då Singer varit så duktig på att bygga på allt fram till en tredje film och nu lämnar man över allt till någon oinvigd.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#100 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 19 July 2004 - 08:42

Förhoppningsvis till någon som har läst åtminstone en årgång av X-men serierna.