Nordens Stjärnor - Första äventyret
#76
Posted 18 January 2009 - 13:58
Skulle det fungera med sidorna om man vill ha en dubbilsidesbild sen på det ihopsamlade gänget?
Texten i sig fungerar bra tycker jag, vag och spännande på en gång. Avslutningstexten ska gå i samma anda sedan antar jag och hinta om eländet som följer.
I fjärde stycket skulle man kunna lägga sista meningen som helt egen bubbla, eller åtminstone separerad lite från huvudshoket för att visa på lite tveksamhet inför att säga det, och samtidigt göra den lite lättare att placera.
#77
Posted 18 January 2009 - 18:30
#78
Posted 18 January 2009 - 23:31
När det gäller rutorna skulle man kunna vara lite experimentell och dela upp det på två sidor och sno lite utrymme från Nadiras förstasida som är ännu mer händelsefattig. Det experimentella kan ligga i att övre halvorna av sidorna är grevens intro, sen i mitten är titeln och under den är inledningen på Nadiras berättelse.
Skulle det fungera med sidorna om man vill ha en dubbilsidesbild sen på det ihopsamlade gänget?
Texten i sig fungerar bra tycker jag, vag och spännande på en gång. Avslutningstexten ska gå i samma anda sedan antar jag och hinta om eländet som följer.
I fjärde stycket skulle man kunna lägga sista meningen som helt egen bubbla, eller åtminstone separerad lite från huvudshoket för att visa på lite tveksamhet inför att säga det, och samtidigt göra den lite lättare att placera.
Jag gör det till en och en halv sida med rubriken i mitten mellan Grevens berättelse och Turkiet vyn precis som du föreslår Daniel. Kan du klämma ihop din förstasida på en halv sida? Jag tror att det kommer att fungera och bli väldigt snyggt. Jag skriver ihop manus till detta på 1,5 sidor som jag skickar till dig PredaBot så får du se om det är något du vill göra. Kul med en till ombord. Det blir verkligen en samarbetsserie.
Vad det gäller dubbelspread med lagbilden så kommer de att komma på sid 12-13 isf, och det är ett uppslag så visst skulle det fungera.
#79
Posted 19 January 2009 - 12:58
#80
Posted 21 January 2009 - 19:34

Jag är förövrigt inte säker på att jag hinner till den deadline SuperJellyCandy satte upp men jag har börjat skissa.
#81
Posted 21 January 2009 - 21:06
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
#82
Posted 21 January 2009 - 22:06
Jag är förövrigt inte säker på att jag hinner till den deadline SuperJellyCandy satte upp men jag har börjat skissa.
Deadline sattes när tanken var att serien skulle bli längre och inte färglagd. Nu är läget något annorlunda och 1,5 sidor ska tillkomma som PredaBot ska teckna, och det manuset har han inte fått ännu. Får imorgon. Därför kan vi redan nu skjuta fram deadline för att bli klar t o m tuschningen, men inte färgläggning. Hur låter siste februari?
Sedan undrar jag med färgläggarna om pratbubblor och text ska läggas in innan ni börjar, och hur mycket ni vill att de som tuschar ska "färglägga" med svart.
Edited by SuperJelcander, 21 January 2009 - 22:06.
#83
Posted 21 January 2009 - 22:11
#84
Posted 21 January 2009 - 23:27
Såhär, en illustration ifall min beskrivning var otydlig är hur jag tänkt det.
Tja, jag tänkte mig inte vara fullt så experimentell utan bara dela upp sida 2 (Orientens Pärlas första sida) där Greven av Predabot görs i de tre rutorna ovanför rubriken och du klämmer ihop dig under rubriken.
#85
Posted 21 January 2009 - 23:59
Virtus: Du får gärna färglägga ( flatta och rendera) dina egna sidor, det blir nog nästan bäst, då du ju känner dig själv bättre än vad jag gör, heh. Antar att det enda att tänka på är att hålla lite koll på hur dom första sidorna jag gör blir, så att det inte skiljer sig allt för mycket, antar jag. Eller vad säger Redaktörer Jelcander och Schenström?
Edited by PredaBot, 22 January 2009 - 00:14.
#86
Posted 22 January 2009 - 00:21
Behöver ni en extra pennartist nu när ni missförstod Pred, så länge det bara är ett par sidor, så kan jag även ställa upp med det. Bara för att försöka hålla planerna flytande. Skissandet lär gå fort, det är tuschandet som inte lär bli särskilt snyggt.
#87
Posted 22 January 2009 - 21:35
Jag gör så gott jag kan, amatör som jag är. Skall vi ha tydlig "toonig" stil färgen eller mera i stil med det jag gjorde med ett av de förlorande bidragen till omslagstävlingen?
Behöver ni en extra pennartist nu när ni missförstod Pred, så länge det bara är ett par sidor, så kan jag även ställa upp med det. Bara för att försöka hålla planerna flytande. Skissandet lär gå fort, det är tuschandet som inte lär bli särskilt snyggt.
Jag hade missförstått Pred och då står vi utan tecknare för de första 1,5 sidorna. Är du intresserad så maila mig fredrik.jelcander@svenskasuperserier.se så jag får reda på vilken adress jag ska skicka manus till.
#88
Posted 12 February 2009 - 17:13
Och nej, jag kommer inte vara klar till den 15:e. Det beror lite på vad jag ska göra för nummer 9 som har deadline då när mina sidor blir klara.
#89
Posted 12 February 2009 - 18:45
Men olika sorters färgläggning är ju bara kul, så visst.
#90
Posted 15 February 2009 - 02:42
Jelcander vet hur pass långt jag har kommit (längre än så vid dethär laget), och det är inte mycket kvar, som sagt.
Det finns inte en chans att jag försöker tuscha det, dock. Har inga bra pennor för det, tyvärr.
Så procentuellt kan man väl säga att jag är till 90% färdig.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
#91
Posted 15 February 2009 - 06:16
#92
Posted 15 February 2009 - 11:41
Plus att jag kommer fixa till det i PS, med nivåerna och få bort streck som kommit fel osv.
Edited by Hofling, 15 February 2009 - 11:42.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
#93
Posted 15 February 2009 - 21:41
#94
Posted 21 February 2009 - 08:29
De är ganska tighta; Stiftpenna med HB-stift i, så det är bättre än omslaget vi gjorde.
Plus att jag kommer fixa till det i PS, med nivåerna och få bort streck som kommit fel osv.
Jag har ju sett dina teckningar och tycker att sidorna är klockrena och mycket snygga. Kan du inte visa ett smakprov här. Du kanske kan bjuda på första halvan av sid 2 så vi får se både Lon och hur du har gjort Greven?
Annars tycker jag det är bra att vi är lite restriktiva med smakproven på den här serien. Det blir desto roligare att se det färdiga resultatet då.
Sedan ska du inte ha dåligt samvete för att du inte blev klar i tid, det var ingen annan som blev det. Jag tror faktiskt att vi sköt fram deadline när vi började diskutera om den skulle vara med i färgnumret.
#95
Posted 21 February 2009 - 14:23

Jo, håller med. Därför jag inte visat något tidigare.Annars tycker jag det är bra att vi är lite restriktiva med smakproven på den här serien. Det blir desto roligare att se det färdiga resultatet då.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
#96
Posted 22 February 2009 - 16:36
En ruta från en av mina två delar:
Edited by DanielSchenström, 22 February 2009 - 16:37.
#97
Posted 23 February 2009 - 14:29
#98
Posted 23 February 2009 - 20:48
#99
Posted 25 February 2009 - 17:41
#100
Posted 25 February 2009 - 19:25
Predabot och/eller Virtus skulle ni hinna färglägga en ruta eller två från Bit för bit, som är tänkt att synas på reklamen för nummer 10 som vi ska ha i nummer 9? Taskigt kort varsel, då jag skulle vilja ha det gjort tills söndag kväll.
Lay it on me, Dan! Jag ställer gärna upp nu när jag har sportlov, och fixar det i god tid.




