Jump to content

Photo

Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey

• Please log in to reply
652 replies to this topic

#76 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 September 2006 - 12:44

Snälla säg att det här är sant!!!! :P :D
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#77 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 September 2006 - 12:48

P. Jacksson pratade om The Hobbit redan innan första SoR filmen hade premiär. Jag hör för mig att det hade med rättigheter att göra att han inte kunde göra den i samband med de övriga.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#78 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2006 - 20:42

Do Petitions Work? Case In Point!

Fans one step closer to making a Jackson-directed feature happen. When it comes to Hollywood, it looks like the squeaky wheel does indeed get the grease. Case in point: Close to 40,000 fans of J.R.R. Tolkein’s The Hobbit are one step closer to seeing Lord of the Rings director Peter Jackson helm a big screen adaptation for MGM and New Line Cinema.

As reported on TheOneRing.net, a petition to have Jackson and the effects wizards at Weta Workshop tackle The Hobbit — whose film rights are dizzyingly split between MGM and New Line — received 39,116 signatures and was delivered to both studios on Sept. 22. In an unprecedented move, Rick Sands — COO of MGM — actually took time out of his schedule to respond to the fan outcry. Here’s what he had to say:

“Peter Jackson’s phenomenal success with The Lord of the Rings trilogy makes him the first and most ideal choice for directing The Hobbit. MGM would be thrilled to collaborate with the Academy Award-winning director on this MGM New Line Cinema production. And, I’m sure to the delight of the 50,000 filmgoers who have petitioned us in recent weeks, demanding we bring this film to fruition, we have had a few initial conversations about the project with Mr. Jackson’s representatives.”

Det är inte klart ännu tydligen, men det verkar ju lovande...

Edited by XC, 10 October 2006 - 20:43.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#79 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 10 October 2006 - 21:08

“Peter Jackson’s phenomenal success with The Lord of the Rings trilogy makes him the first and most ideal choice for directing The Hobbit. MGM would be thrilled to collaborate with the Academy Award-winning director on this MGM New Line Cinema production.

Ett steg närmare för "Midgårds Återkomst" :thumbsup: Hoppas MGM är storsinta nog att låta New Line Cinema-introt vara kvar eftersom det är så integrerat med "Ringen-filmerna". Kanske ingen viktig grej men i alla fall....

#80 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 10 October 2006 - 21:30

Och hoppas den får premiär i december månad. Inte så viktigt heller men fenomenet känns knutet till julen. :)

#81 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 October 2006 - 22:27

Fan va mysigt med lite mer Hobbitar på bio!
Är det ett bra tecken att jag lyssnade på Leonard Nimoy sjunga "Bilbo" alldeles nyss? :P

Winter is Coming

#82 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 October 2006 - 23:47

Det är beroende på vad du menar med bra. Det är inte ett friskhetstecken ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#83 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 October 2006 - 16:40

Den låten är ju oslagbar! :lol:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#84 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 October 2006 - 12:33

Two Hobbit Films Planned
MGM touts twice the LOTR prequel action.

October 25, 2006 - MGM and New Line Cinema are moving ever closer to making J.R.R. Tolkien's The Hobbit a big-screen reality. And now it seems that the studios may be planning not one, but two films based on the 1937 fantasy novel.

MGM chief operating officer Rick Sands revealed the plans this past weekend during a trade show in Orlando, Florida, according to the Hollywood Reporter.

The Hobbit follows Bilbo Baggins on an adventure with a band of dwarves and the wizard Gandalf as they attempt to reclaim the dwarves' stolen treasure and restore their kingdom

This is the second time in the past month that Sands has publicly commented on the project. A few weeks ago, he issued a statement in response to a fan petition urging MGM and New Line to pursue Lord of the Rings helmer Peter Jackson as the director of The Hobbit.

"Peter Jackson's phenomenal success with The Lord of the Rings trilogy makes him the first and most ideal choice for directing The Hobbit. MGM would be thrilled to collaborate with the Academy Award-winning director on this MGM New Line Cinema production," Sands said.

Keep your browser set to IGN for more Hobbit updates.

Inte så mycket nytt kanske. Men jag tycker det verkar mycket med två filmer på den där lilla boken. :unsure:

fqq5BYam.jpg

#85 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 October 2006 - 13:50

Nja, det finns en hel del att hämta där. Bättre det än att komprimera allt. Och så behöver vi inte få filmer som är 8½ timmar långa heller ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#86 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 October 2006 - 16:48

Cappy: Du har kanske rätt. Jag har alltid gillat film/miniserie kombos iofs. LotR-filmerna var aningen långa... Men ack. Värda varenda minut. :P

Edited by XC, 26 October 2006 - 16:50.

fqq5BYam.jpg

#87 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 26 October 2006 - 17:10

And now it seems that the studios may be planning not one, but two films based on the 1937 fantasy novel.

Ju fler filmer desto bättre. :)

*ryser av välbehag*
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#88 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 26 October 2006 - 17:16

Tycker att de hellre borde göra en längre än två kortare. Ett uppenbart försök att mjölka kossan.

#89 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 October 2006 - 17:20

Bara en känsla och absolut ingen fakta, men jag tror att Peter Jackson kommer att nobba detta och hellre gör något annat.

Edited by Kermit, 26 October 2006 - 17:22.

*Hockey och superhjältar*

#90 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 26 October 2006 - 17:23

Tycker det är jobbigt att sitta nertryckt i en biostol för länge, 2,5-3 timmar är på gränsen.

Bara en känsla och absolut ingen fakta, men jag tror att Peter Jackson kommer att nobba detta och hellre gör något annat.

:( Varför tror du det?

Edited by rino, 26 October 2006 - 17:27.

Okänd?

#91 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 October 2006 - 17:49

Två filmer känns lite väl mycket måste jag hålla med om. Dessutom tror jag som Kermit, Peter Jackson är väl ändå upptagen med Halo nu.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#92 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2006 - 17:51

Tror nog han vill gå vidare. T. ex Halo och kanske några mindre filmer, han hr ju ändå gjort trilogin om ringen och sen King Kong, det lär tära rejält på en.

#93 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 26 October 2006 - 17:55

Sen bör man inte ta för givet att han vill vika halva sitt liv åt att göra Tolkienfilmer. Om det blev två stycken så skulle han ju få ägna flera år åt dem. Igen.

#94 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2006 - 17:57

Och finns det verkligen tillräckligt med material i 'the Hobbit' för att göra två filmer? Det låter, som någon ovan skrev, mer som att filmbolaget vill "mjölka kossan" här.

#95 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 October 2006 - 18:00

Ju fler filmer desto bättre. :)

Noshörningen (sorry, jag har hållit mig så här länge! :P ) talar sant ;)

Jag har samma känsla som Kermit. Han har cashat ut på LOTR och som alla regissörer brukar de inte vill ha något med det att göra. I alla fall, inte på några år. Om den här kommer i gång om tio år så möjligen. :P

Och finns det verkligen tillräckligt med material i 'the Hobbit' för att göra två filmer? Det låter, som någon ovan skrev, mer som att filmbolaget vill "mjölka kossan" här.

Som jag skrev, ja det finns det. Kanske inte om du skall göra fyra timmars filmer av det hela.

Men givetvis vill bolaget ha ut så mycket pengar som möjligt.

#96 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 26 October 2006 - 21:45

Jag förstår inte hur man kan vara kritisk till att göra två filmer av boken, det är väl egentligen det enda sättet att göra den rättvisa. Om jag inte minns fel gnällde folk på trilogin i allmänhet och första filmen i synnerhet för att de var för korta, att det utelämnades för mycket från böckerna.

Tycker vi ska vara glada för att filmbolagens girighet för en gångs skull kanske utmynnar i någonting trevligt...

:)

Okänd?

#97 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2006 - 21:51

Jag tillhör inte de som gnällde på trilogin i alla fall. Tyckte att de saker de tog bort (som t. ex Tom Bombadill) var väl motiverade och bidrog till att hålla ihop berättelsen mer. Men Bilbo är inte alls lika lång som ens en av delarna ur trilogin om Härskarringen, så det känns faktiskt lite onödigt. Egentligen känns det skeptiskt att ens göra en film av Bilbo, älskar trilogin, men är inte så säker på att Bilbo skulle bidra med så mycket...dessutom så är det en helt annan ton i Bilbo, många kommer nog vara besvikna över att den är mer "barnslig".

#98 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 October 2006 - 22:02

Troligen kommer man försöka sätta Bilbo i exakt samma stämning som LotR - i alla fall första filmen. Jag tror inte vi kommer få se en väsentliga skillnad i fråga av stämning. (Jag tror man vill apa efter så mycket som möjligt av det vinnande konceptet.)

#99 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2006 - 22:05

Det kan ligga något i vad du säger där. Men det skulle tyda ännu mindre på att Peter Jackson skulle göra den.

#100 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 26 October 2006 - 22:14

Troligen kommer man försöka sätta Bilbo i exakt samma stämning som LotR - i alla fall första filmen. Jag tror inte vi kommer få se en väsentliga skillnad i fråga av stämning. (Jag tror man vill apa efter så mycket som möjligt av det vinnande konceptet.)

Instämmer! Tror tom att det blir ganska svårt att föra över den barnsliga stämmningen i boken till en film. Skulle isf vara att de lägger in en berättarröst som följer Bilbo hela tiden... :urk:

Okänd?