Xena: Warrior Princess ~ Säsong 4
Posted 04 February 2009 - 19:20
Extra material:
Intervjuer; YouTube/Guba.
Kommentarsspår.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 04 February 2009 - 19:26
Reneés regi-debut är det också.
Say what? Jag hade för mig att hon bara hade regisserat ett avsnitt. Där ser man. Kul att veta.
Alltid lika kul och få se Robert Trebor igen, hans skratt där på slutet är så spot-on.
Helt okej roll i det här avsnittet men jag gillar honom mer som Salmoneus.
och lite småkul och få se Ted Raimi i lite mer seriösa roller. (Även om jag tycker Harry på sina ställen är onödigt elak mot Annie).
Absolut. Iofs är den här rollen lite i gungning tycker jag då han går från att vara seriös till mindre seriös under avsnittets gång. Gillar t.ex. inte den där smällen han ger Annie.
Nu extramaterial.
Posted 04 February 2009 - 19:48

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 05 February 2009 - 11:54
Posted 16 February 2009 - 19:28
Ett så där avsnitt, men kul med alla vändor som gick innan det blev en pjäs, eller pjäs och pjäs
4x18 - The Convert
Bra avsnitt. Speciellt att man får se Joxer från en annan vinkel och hur han reagerade på sitt första men ofrivilliga dödande.
Än en gång blir Gabrielle duperad av Najara. Stridsscenen mellan Najara och Xena är bra.
4x19 - Takes One To Know One
Butlern gjorde det!
Tog ett tag innan jag kom ihåg vem som var den skyldige (på sätt och vis). Lite irriterande att Discord dök upp så fort någon sa du är den skyldige/jag gjorde det. Hon passar inte in i Xena, hon ska hålla sig till (Young) Hercules tycker jag.
Det här var ju tråkigt: This is Bruce Campbell's last episode on Xena.
4x20 - Endgame
Riktigt bra avsnitt, men sorgligt att Ephiny dör.
Slutet var bra, när Brutus som verkligen försöker får se Caesar bränna brevet utan att han läst det.
Irriterande när Amarice hela tiden sa i min stam så gör vi så här. Ja,ja vi har hört det, men nu är du inte där ju. Men hon skärpte till sig sen på slutet.
Det som är bra är att dom använder samma skådisar hela tiden när deras karaktär återkommer, sen att det går ett avsnitt eller 20 avsnitt emellan spelar ingen roll.
4x21 - The Ides of March
Äntligen har vi kommit till det man väntat på med spänning efter alla glimtar man fått se.
Callisto is back
Men det blev inte som hon hade väntat sig, undrar hur hennes boss kommer reagera när han får reda på att Caesar inte har blivit kejsare utan blev knivmördad av senaten med Brutus som förste anförare.
Det går visst inte att ändra ödet hur man än gör. Dom hamnade i alla fall på korset. Det kändes verkligen när Gabrielle plockade upp svärdet och använde det med en sådan perfektionism för att rädda Xena.
Xenas chakram gick sönder
4x22 - Deja Vu All Over Again
Nutids avsnitt. Lätt förvirrande när två av dom inte är de som de borde vara. Men helt okej avsnitt med rätt roliga scener där på kontoret.
Kul att se Robert Trebor igen
Så då var s.4 avklarad
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 16 February 2009 - 19:33
"Xena Scolls". Jag tänkte också på det, vi lär aldrig få veta hur det kommer sig att man i framtiden hittar den versionen av chakramen och inte en halva av den balanserade från s5 .Xenas chakram gick sönder
Det avsnittet jag då tänkte på är det när dom släpper Ares lös under utgrävningen på 40-talet.