Förslaget Meet and Geek gillar jag.
...eller kanske Meet a Geek?
Posted 12 January 2009 - 23:01
Posted 12 January 2009 - 23:02
Posted 12 January 2009 - 23:04
Edited by Walker, 12 January 2009 - 23:06.
Posted 12 January 2009 - 23:05
Jag stödjar Maries forslag. Speakers Corner gillar jag.
Posted 12 January 2009 - 23:07
Posted 13 January 2009 - 00:25
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 13 January 2009 - 00:57
(s)Peakers Corner då..
Posted 13 January 2009 - 01:10
(s)Peakers Corner då..
Varför inte fortsätta att följa en viss princip? Vi har ju t.ex Ten Forward ett ställe från U.S.S. Enterprise-D
Så nu kan vi väl ta ett annat nöjesställe från nån annan serie
Nåt ställe från Babylon 5 kanske.
The Eclipse Cafe
eller
Earhart's
eller
Happy Daze Bar
Posted 13 January 2009 - 01:27
Posted 13 January 2009 - 02:05
Edited by dukeofnewyork, 13 January 2009 - 02:07.
---
--- | filmtipset | ---
Posted 13 January 2009 - 02:46
(s)Peakers Corner då..
Varför inte fortsätta att följa en viss princip? Vi har ju t.ex Ten Forward ett ställe från U.S.S. Enterprise-D
Så nu kan vi väl ta ett annat nöjesställe från nån annan serie
Nåt ställe från Babylon 5 kanske.
The Eclipse Cafe
eller
Earhart's
eller
Happy Daze Bar
För det första. (s)peakers corner var bara en fånig ordlek och inget regelrätt förslag. Syftar på Speakers Corner, men även vår Uberadmin Peak alltså (s) PEAKers corner.![]()
För det andra. Visst vore det kul om man följde en viss princip, men eftersom detta är större än Ten Forward borde det kanske vara mer neutralt än någon hänsyftning till Babylon 5. Förövrigt var det första gången jag fick vetskap om att TF är en hänsyftning till Star Trek..men så tillhör jag ett annat samfund också..![]()
Men till syvende och sist är det varken du eller jag som avgör utan Uberadmin Peak...
Posted 13 January 2009 - 06:02
Posted 13 January 2009 - 09:41
Vad sägs om "The Final Frontier"?
Posted 14 January 2009 - 11:50
Posted 14 January 2009 - 11:52
Posted 14 January 2009 - 16:26
Fast Ten Forward är inte samma sak som Community-forumet.
Edited by Supertreck, 14 January 2009 - 16:27.
Posted 14 January 2009 - 16:55
Det blev i princip dött lopp mellan OT- och TF-lägren, vilket inte är en bra grund att fatta beslut åt endera hållet på, och vilket föranledde förslaget till en mer konstruktiv lösning, nämligen det här med att uppgradera ett redan befintligt forum till att fylla en bredare funktion.
Grejen är bara den att alla inte har varit överens om vilka ändringar som ska genomföras, eller om vi behöver ändringar öht. Initiativet till ett nytt forum var det enda som möttes av relativ konsensus, eller har du helt missat vad debatterna de senaste veckorna har handlat om?
Får vi höra ditt eget då, Debbie Downer? Det kommer att mottas med applåder och hurrarop av alla, det hyser jag inga tvivel om.
Vill du ha en räkmacka och en påse chips till det, eller?
När jag tänker på Community-forum så tänker jag på t.ex Lunarstorm eller Skunk
som folk kan göra sin egen miljö av ämnen i sitt krypin. Eller att diskutera allmänna ämnen
Posted 14 January 2009 - 17:10
Sci-Fi Nytts Comm-Unit
Nä, för nördigt..
Posted 14 January 2009 - 17:48
QUOTE(Forever Xena @ 12 Jan 2009, 18:19)
Tills att nån beskrev vad Speakers Corner var för nåt så visste jag inte tidigare.
Frågan är om det är så praktisk med ett namn som inte är ett allmänbildat begrepp?
Men det kanske är syftet att göra en avdelning i Londonmiljö där man inte
säger I don't know. och enligt måste säga I do not know
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 14 January 2009 - 18:15
Hur vet du det? Förslaget har inte prövats än men det har mötts med stor entusiasm, vilket bådar gott. Det är också ett led i att motverka det som lyfte fram frågan om födelsedagstrådar i början, nämligen forumens stagnering, och en större förnyelseåtgärd än vad ett beslut rörandes enbart de trådarna skulle vara. Den här tråden är bara ett exempel på att det inte går av sig själv att namnge en ny avdelning. Lite tidigt att peka finger och utbrista "Där ser ni, jag hade rätt. Det är dömt att misslyckas!" än.Att lägga fokus på något helt annat lär knappast lösa någonting, det är ju den här tråden ett levande exempel på.
Min poäng exakt.I den här tråden tycks det vara mest anhängare till att genomföra förslaget, några större invändningar än att ägna sig åt namedropping ser jag inte mycket av.
Edited by Marie Morot, 16 January 2009 - 10:39.
Posted 14 January 2009 - 18:17
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 14 January 2009 - 20:32
Meet a geek är också bra
![]()
QUOTE(Forever Xena @ 12 Jan 2009, 18:19)
Tills att nån beskrev vad Speakers Corner var för nåt så visste jag inte tidigare.
Frågan är om det är så praktisk med ett namn som inte är ett allmänbildat begrepp?
Men det kanske är syftet att göra en avdelning i Londonmiljö där man inte
säger I don't know. och enligt måste säga I do not know
Jag trodde det var almänbildat begrepp, men det kanske var på min tid .
Posted 14 January 2009 - 21:04
Närå, det är ett begrepp lika mycket som en plats.Jag trodde det var almänbildat begrepp, men det kanske var på min tid .
Posted 14 January 2009 - 21:21
Edited by Georgia, 14 January 2009 - 21:22.
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 January 2009 - 21:27

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)