Jump to content

Photo

Trivia Quiz

• Please log in to reply
799 replies to this topic

#76 Fantastix

Fantastix

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 59 posts

Posted 19 April 2009 - 18:50

6/10 rätt. Alla spidermanfrågorna tvingades jag gissa mig till. Har inte läst dem på evigheter.

#77 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 19 April 2009 - 20:43

Tror du kan hålla dig till som mest "intermediate" i de flesta ämena, Kizmiaz. Den svårigheten verkar räcka rätt långt och man ska vara väldigt insatt i ett ämne för att inte chansa annars.

Och på tal om XC:s kommentar, det här kan väl hålla på hur länge som helst, eller hur? Du får säga hur länge du orkar dra i det, så får nån annan ta över stafettpinnen. Eller så gör vi det till nånting återkommande, med pauser mellan (om folk här har lust alltså, jag tycker det är kul).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#78 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 19 April 2009 - 20:56

Tror du kan hålla dig till som mest "intermediate" i de flesta ämena, Kizmiaz. Den svårigheten verkar räcka rätt långt och man ska vara väldigt insatt i ett ämne för att inte chansa annars.

Jag var inne förut och ställde om ett par kategorier till "Easy" så får vi se hur det blir. :) När det gäller specialkategorier som dagens så går dock inte det. :mellow:

Och på tal om XC:s kommentar, det här kan väl hålla på hur länge som helst, eller hur?

Jo, det kan nog hålla på så länge som vi orkar. :P

Edited by Kizmiaz, 19 April 2009 - 20:59.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#79 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 19 April 2009 - 23:55

Det här var ju pinsamt, alla fel utom frågorna som rörde Snobben! :blink:
Ne, då var geografi mycket roligare (fast enbart eftersom mina gissningar gick hem mycket bättre då :P )

I vilket fall så kommer i alla fall jag att hänga med så länge turneringen pågår, en liten kul grej att spilla lite tid på :)

Fast jag hoppas att morgondagens kategori är inom ett ämne jag faktiskt kan nånting om hehe, lite drygt att behöva förlita sig på gissningar ^_^

#80 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2009 - 06:26

Idag kände jag att ha hade en chans och svara på frågorna iaf. 7/10 är ett helt acceptabelt resultat imo.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#81 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 April 2009 - 07:59

Pinsamt att floppa såpass mycket i ett ämne som serier! Men jag har ingen koll på det förskräckliga nittiotalet, med Maximum Carnage osv. Revansch idag med musikfrågorna dock. :)
*Hockey och superhjältar*

#82 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 April 2009 - 09:03

jag tänkte vara snabb idag också men det straffade sig, hade jag läst lite bättre så hade jag nog haft några rätt till. varför ändrade jag mig på fråga #1 min första tanke var ju rätt.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 Fantastix

Fantastix

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 59 posts

Posted 20 April 2009 - 09:21

8/10. Borde kanske funderat litet mera. Inte så svåra frågor

#84 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 April 2009 - 11:11

6/10 var inte så dåligt med tanke på att det blev ett par chansningar.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#85 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 April 2009 - 22:32

Riktigt uselt av mig idag, hoppas på bättre frågor imorgon.

Winter is Coming

#86 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 April 2009 - 06:27

9/10, hade fel på pistolen. Tror det var 2 eller 3 chansningar totalt idag bara...

Edited by XC, 21 April 2009 - 06:28.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#87 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 April 2009 - 08:32

Oj! Idag skulle jag påbörja quizet, men hann inte förrän min flickvän drog iväg mig på vår dagliga promenad, och fortsatte sen, ungefär en timme senare. Visste ju inte att den räknade på där, många rätt men lite poäng. Attans!

#88 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 April 2009 - 08:43

Inte kul Kermit, ungefär det som hände mig första ronden.

fqq5BYam.jpg

#89 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 April 2009 - 11:02

Trist, men bra att du förklarade - annars hade vi nog undrat lite... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#90 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 April 2009 - 11:08

Ville väl mest uttrycka min frustration. ;)

#91 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 April 2009 - 11:16

Äsch då. Skulle haft 9 rätt om jag inte hade ändrat mig på en fråga för att jag var osäker på rätt svar.
Den sista frågan gissade jag på och fick fel.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#92 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 April 2009 - 12:28

Rätt så enkelt idag bortsett från sista som jag chansade på Lee eftersom allt annat varit det mest kända alternativet..

Men jag måste fråga, jag fick 9 rätt på exakt samma tid och poäng som XC. Ändå får jag ett award poäng mindre?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#93 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 21 April 2009 - 12:58

Men jag måste fråga, jag fick 9 rätt på exakt samma tid och poäng som XC. Ändå får jag ett award poäng mindre?

Jag vet faktiskt inte. Awardpoängen styrs av hur många som deltar. Kan vara så enkelt som att XC var först med 819 i score. :unsure:
Men det är faktiskt första gången jag ser 2 personer med samma poäng/tid och score. :blink:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#94 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 April 2009 - 18:02

åååå, bommade på sista frågan. :( för långsam var jag också

Edited by GaterGirl, 21 April 2009 - 18:03.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#95 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 21 April 2009 - 20:03

Wohoo, idag gick det bättre :lol:
Det skall erkännas att jag gissade några gånger, bland annat på sista frågan. Tänkte som så att det lät som en ganska så obskyr postering så jag tog det namn jag inte kände igen :P

#96 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 April 2009 - 10:46

Gick faktiskt rätt så bra idag, chansningar på de flesta men ändå 7 rätt. Litteratur är ingen favoritkategori. Haha, hur kunde jag tro att xx var mer läst än det rätta svaret. :lol:

#97 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 April 2009 - 11:15

7/10 var godkänt, gissade ju på rätt många också ^_^ men poängen blir ju inge vidare eftersom jag inte är tillräckligt snabb att svara.

#98 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 22 April 2009 - 12:21

7/10 bästa kategorin hittills för mi del, nu vill jag nog bara ha en för fantasy/sci-fi-litteratur ;)

#99 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 April 2009 - 14:27

8/10 idag. :) Helt godkänt tycker jag.

fqq5BYam.jpg

#100 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 April 2009 - 14:44

Godkänt bara? du leder ju dagens frågestund.