Bästa nedlagda TV-serie | Diskussionstråd
Posted 10 September 2009 - 05:24
Posted 14 September 2009 - 13:51
Jag och Carty hörsammar vårt Tru Calling
Njaaa, det hade nog inte varit mitt förstaval om jag ska vara ärlig. Men bara för att det är du så får det gå för den här gången.
Alltid lika kul att gå online igen efter helgen och se hur pass mycket XC vet om min smak. I 99.9% av fallen har ju faktiskt XC helt rätt.
Edit: stavning.
Edited by Cartman, 14 September 2009 - 14:08.
Posted 14 September 2009 - 14:38
Edited by XC, 14 September 2009 - 14:39.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 September 2009 - 15:08
Det är ju en del av tjusningen med att låta någon annan rösta åt mig.
Posted 14 September 2009 - 21:26
Edited by GaterGirl, 14 September 2009 - 21:32.
Posted 16 September 2009 - 18:05

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 September 2009 - 18:06
Posted 16 September 2009 - 18:12
Ytterligare en påminnelse om att jag bör se Rome...
Jag lyckades se avsnitten när Kanal 9 visade serien i repris nyligen. Mycket bra måste jag säga.
Posted 16 September 2009 - 19:05
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 18 September 2009 - 22:00
Måste säga blankt då jag absolut ej gillar Jericho...
Seriöst, hur kan man INTE gilla Jericho?
Jag vet att vi på TV-Land hade vilda diskutioner ang. om hur lång tid det tar för en värld att bli som i Mad Max och många ansåg att 48 timmar borde räcka medans vi Jericho-fans snarare ansåg att det tar lite längre tid.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 September 2009 - 01:07
Brian Fuller är iaf inget vidare poppis här på SFN kan man konstatera.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 September 2009 - 07:36

Posted 19 September 2009 - 12:54
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 September 2009 - 17:14
Exakt, att den inte fick mer än en och en halv säsong är en gåta för mig. Det var ju därför jag nominerade denSeriöst, hur kan man INTE gilla Jericho?
Winter is Coming
Posted 20 September 2009 - 08:47
Måste säga blankt då jag absolut ej gillar Jericho...Another insane person.
![]()
Seriöst, hur kan man INTE gilla Jericho?Är du en av dem som såg de första 4 avsnitten och slutade att se pga att det inte blev som i Med Max på en gång?
Jag vet att grillfesten gallrade en del.
![]()
Jag vet att vi på TV-Land hade vilda diskutioner ang. om hur lång tid det tar för en värld att bli som i Mad Max och många ansåg att 48 timmar borde räcka medans vi Jericho-fans snarare ansåg att det tar lite längre tid.![]()
Nä, alltså jag fastnade aldrig för den. Och nej, väntade mig inte Mad Max i ny tappning
Gjorde några försök att följa den i första säsongen, men tyckte inte den höll. Gillade inte t ex Jake (varken karaktären eller Skeet - som jag annars ej har något emot) och storyn med "den förlorade sonen" som kommer hem och blir hjälte. Självklart har han lämnat en gammal kärlek här oxå
Men jag är inte den som är den - verkar finnas många som gillar den och säger ni att den tar sig så kanske jag ska göra ett nytt försök att se den?
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 20 September 2009 - 10:09
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 22 September 2009 - 20:29
Posted 22 September 2009 - 20:34
Posted 22 September 2009 - 20:47
Behöver en utslagsröst.

Posted 22 September 2009 - 20:54
Posted 22 September 2009 - 23:00
När börjar nästa duell
Först klagas det att det kommer skifts för tidigt, nu kommer klagomål att det sker för sent. Inte lätt att blidka massan här inte.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 September 2009 - 18:15
Klagan: Why, why, why!? Det går ju nästan inte att välja mellan Riget och The Wire.
Posted 23 September 2009 - 19:18
Posted 24 September 2009 - 07:17

Posted 24 September 2009 - 10:21