Jump to content

Photo

Bästa nedlagda TV-serie | Diskussionstråd

• Please log in to reply
402 replies to this topic

#76 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2009 - 05:24

många som röstar den här omgången, vi har även några första gångs röstare. :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#77 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 September 2009 - 13:51

Jag och Carty hörsammar vårt Tru Calling

:blink:

Njaaa, det hade nog inte varit mitt förstaval om jag ska vara ärlig. Men bara för att det är du så får det gå för den här gången. ;) :hug:

Alltid lika kul att gå online igen efter helgen och se hur pass mycket XC vet om min smak. I 99.9% av fallen har ju faktiskt XC helt rätt. :D

Edit: stavning.

Edited by Cartman, 14 September 2009 - 14:08.

#78 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 September 2009 - 14:38

Jag tänkte faktiskt sätta dig på Neon Genesis Evangelion, för jag vet att du gillar anime och min magkänsla sade så, men kände inte till serien så pass att jag kände att jag kunde stå för den rösten. Så jag gick mer på safe än magkänsla där. Jag fegade ur, Sorry. :blush :)

Edited by XC, 14 September 2009 - 14:39.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 September 2009 - 15:08

No worries mate! :)

Det är ju en del av tjusningen med att låta någon annan rösta åt mig. :D

#80 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 September 2009 - 21:26

Väldigt synd att Life blev nerlagd. Jag har dock inte sett de 4 sista avsnitten ännu. :P

Edited by GaterGirl, 14 September 2009 - 21:32.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#81 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2009 - 18:05

Ytterligare en påminnelse om att jag bör se Rome... :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#82 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 16 September 2009 - 18:06

Det här var inte bra, allt för många dueller mellan serier jag inte sett/eller inte bryr mig om. Chansen att mina serier kommer mötas blir större och större för varje gång. :(

#83 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 September 2009 - 18:12

Ytterligare en påminnelse om att jag bör se Rome... :P

:D

Jag lyckades se avsnitten när Kanal 9 visade serien i repris nyligen. Mycket bra måste jag säga.

#84 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 September 2009 - 19:05

Skulle se den på Kanal Nio men missade det hela tiden. Har den på min 'Att titta på' lista i alla fall
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#85 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2009 - 22:00

Måste säga blankt då jag absolut ej gillar Jericho...

:blink: Another insane person. :mellow:

Seriöst, hur kan man INTE gilla Jericho? :unsure: Är du en av dem som såg de första 4 avsnitten och slutade att se pga att det inte blev som i Med Max på en gång? :D Jag vet att grillfesten gallrade en del. :P
Jag vet att vi på TV-Land hade vilda diskutioner ang. om hur lång tid det tar för en värld att bli som i Mad Max och många ansåg att 48 timmar borde räcka medans vi Jericho-fans snarare ansåg att det tar lite längre tid. :lol:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#86 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 September 2009 - 01:07

Nu handlade det mer om hur människor reagerar när resten av världen gått upp i rök och inte huruvida dom tar på sig läder tajts och börjar köra runt på motorvägarna eller inte men jag orkar verkligen inte med den diskusionen en gång till.

Brian Fuller är iaf inget vidare poppis här på SFN kan man konstatera.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#87 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 September 2009 - 07:36

Tack Georgia för att du ställde upp och vickade åt mig och SoD igår. :)

fqq5BYam.jpg

#88 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 September 2009 - 12:54

Var så lite så :)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#89 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 September 2009 - 17:14

Seriöst, hur kan man INTE gilla Jericho?

Exakt, att den inte fick mer än en och en halv säsong är en gåta för mig. Det var ju därför jag nominerade den :)

Winter is Coming

#90 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 September 2009 - 08:47

Måste säga blankt då jag absolut ej gillar Jericho...

:blink: Another insane person. :mellow:

Seriöst, hur kan man INTE gilla Jericho? :unsure: Är du en av dem som såg de första 4 avsnitten och slutade att se pga att det inte blev som i Med Max på en gång? :D Jag vet att grillfesten gallrade en del. :P
Jag vet att vi på TV-Land hade vilda diskutioner ang. om hur lång tid det tar för en värld att bli som i Mad Max och många ansåg att 48 timmar borde räcka medans vi Jericho-fans snarare ansåg att det tar lite längre tid. :lol:

:lol:

Nä, alltså jag fastnade aldrig för den. Och nej, väntade mig inte Mad Max i ny tappning :P
Gjorde några försök att följa den i första säsongen, men tyckte inte den höll. Gillade inte t ex Jake (varken karaktären eller Skeet - som jag annars ej har något emot) och storyn med "den förlorade sonen" som kommer hem och blir hjälte. Självklart har han lämnat en gammal kärlek här oxå ;)

Men jag är inte den som är den - verkar finnas många som gillar den och säger ni att den tar sig så kanske jag ska göra ett nytt försök att se den?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#91 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 September 2009 - 10:09

Gillar man inte skådespelaren eller rollen är det ju givetvis svårt att ghilla serien, eftersom det mesta hänger på att man sympatiserar med honom som Hjälte ™, så jag kan förstå det. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#92 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 September 2009 - 20:29

När börjar nästa duell :whistle:

#93 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 September 2009 - 20:34

undrar jag också...

#94 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 September 2009 - 20:47

När jag bestämmer att den ska det. ;) Sorry - blev lite distraherad.

Behöver en utslagsröst.

fqq5BYam.jpg

#95 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 September 2009 - 20:54

ok fixat. :D

#96 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 September 2009 - 23:00

När börjar nästa duell :whistle:

Först klagas det att det kommer skifts för tidigt, nu kommer klagomål att det sker för sent. Inte lätt att blidka massan här inte. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#97 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 September 2009 - 18:15

"Massan" ser bara till att ni bibehåller skärpan. ;)

Klagan: Why, why, why!? Det går ju nästan inte att välja mellan Riget och The Wire. :ph34r:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#98 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 September 2009 - 19:18

Det är bra det. Det är bättre än intresse. :P

#99 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 September 2009 - 07:17

Jag tror att Georgia i hemlighet planerar en take-over. :P

fqq5BYam.jpg

#100 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 24 September 2009 - 10:21

:lol2: