Jump to content

Photo

Smartaste sfn-älgen, Lag Sci-fi Nytt & Levande Ljud v2

• Please log in to reply
391 replies to this topic

#76 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 November 2009 - 00:42

Oj, division 3 i filmligan blev det tvärsvårt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#77 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2009 - 10:19

Hur kommer det sig att varje gång jag möter Marie i SFN-ligan så är frågorna helt främmande för mig? :blink: :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#78 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 November 2009 - 10:32

Because I'm :evil: like that.

:P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#79 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 November 2009 - 17:52

Okej, kan någon bänka mig i både lagtävlingen och SFN-tävlingen?= Just nu kliver jag upp runt 4 på morgonen för att åka iväg till "jobb" och kommer hem runt 17-18. Intresset och orken att delta i en tävling är då väldigt, väldigt låg.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#80 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 November 2009 - 18:37

Okej, kan någon bänka mig i både lagtävlingen och SFN-tävlingen?= Just nu kliver jag upp runt 4 på morgonen för att åka iväg till "jobb" och kommer hem runt 17-18. Intresset och orken att delta i en tävling är då väldigt, väldigt låg.

Lagtävlingen: fixat. SFN: går icke, många w.o. blir det...

Säg till när du vill hoppa in i laget igen.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#81 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2009 - 18:45

SFN-ligan går det nog inte och pausa i. Att funktionen finns i LagLigan beror främst på att ett lag inte skall kunna stå och falla med en person som fått förhinder i onödan.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#82 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 November 2009 - 22:24

Det får bli många WO då under säsongen och när dne är över så kan ni sparka ut mig. Så som jag förstått går det att göra där och sen lägga in mig om jag fr mer tid igen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#83 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 November 2009 - 20:20

dukeofnewyork är löjligt överlägsen i SFN ligan just nu :P

Edited by Rick Hunter, 11 November 2009 - 20:20.

Winter is Coming

#84 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 November 2009 - 18:14

Duke har nog redan vunnit, grattis. :)

3-1 vinst över Georgia. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#85 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 November 2009 - 18:47

:P
Missade en bokstav på första frågan och fick fel för det, men du skulle ju ha vunnit ändå.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#86 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 November 2009 - 03:45

Det är så kul när vetgirig.nu tar över en minut att ladda första frågan. Woo hoo. :rolleyes:

-Gangstagrass

#87 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 November 2009 - 11:19

Trist Wylie. :( Men jag hade flyt med frågorna i dag så du slapp iaf förlora på tid. :) :hug:

fqq5BYam.jpg

#88 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 November 2009 - 17:07

Grattis Duke till vinsten förra säsongen (har ju påbörjats en ny idag).

(Kom ihåg nu och avanmäla Cappy också). Han får anmäla sig på nytt när han är redo.

fqq5BYam.jpg

#89 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 November 2009 - 17:07

Förlust i SFN älgen och Filmligan (min första förlust av 6 matcher spelade).

SFN kommer vinna derbyt mot LL. :D :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#90 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 25 November 2009 - 12:09

Det gick inget vidare i Lagligan, 2 förluster i matchen mot the secret box. :upset:

#91 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 November 2009 - 22:39

Ahhh!!! Glömde gårdagens match i SFN-ligan :angry: Första gången jag glömt faktiskt.
Går bra i filmligan däremot, leder min division efter 4 segrar och fyra oavgjorda! Division 3 här kommer jag! :D

Winter is Coming

#92 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 November 2009 - 23:14

Förbered dig på en brutal ökning i svårighetsgrad. Just nu är jag nöjd om jag lyckas hålla mig kvar i div 3.

-Gangstagrass

#93 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 November 2009 - 10:34

Glömde bort gårdagens SFN och kollade på BSG istället. Ett av skälen till att jag aldrig lyckas helt där :(. Skulle själv mycket hellre föredra matcher varannan dag istället.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#94 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 November 2009 - 11:47

Jag håller med. Det är för många matcher och för lång tid att svara på frågorna. 3 minuter? Hälften räcker. Cappy blev inte borttagen inför den här säsongen och vi släpar på en rad wo-matcher igen. Synd.

#95 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 November 2009 - 12:12

Ledsen - hade lite mycket och göra just då så jag missade ta bort honom i tid. :(

Kommer matcherna för ofta? Eller räcker det med att alla möter alla en gång under säsongen? Hur känner ni andra? Skall jag minska till varannan dag, 1½-2 minuter och ge er två dagar på er och svara på frågorna?

fqq5BYam.jpg

#96 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 28 November 2009 - 16:52

Skall jag minska till varannan dag, 1½-2 minuter och ge er två dagar på er och svara på frågorna?

Tycker jag låter alldeles lysande, med 1,5 minuter varannan dag. Tror aldrig jag har kört längre än den tiden om det inte varit problem med uppkoppling etc. Men vi kan ju ändra nästa säsong.

#97 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 November 2009 - 17:38

Det ska givetvis inte vara nån press att allt måste vara perfekt. Det är bara tråkigt att se nån som aldrig är med. :)

#98 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 November 2009 - 17:39

För mig spelar det ingen roll - få se om vi får in fler röster.

fqq5BYam.jpg

#99 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 November 2009 - 19:09

Jag har också börjat glömma ibland så varannan dag låter som en bra lösning.

-Gangstagrass

#100 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 November 2009 - 19:53

Finns det några önskemål om system isf? Jag måste ange veckodagar tex "Må, On, Fr" eller "Ti, To, Sö"

Vetligan: söndag, torsdag
Lagligan: onsdag, lördag
LagCupen: tisdag, fredag
Filmligan: måndag, onsdag, fredag

Edited by XC, 28 November 2009 - 19:55.

fqq5BYam.jpg