Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast? v.2

• Please log in to reply
487 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 February 2010 - 19:30

--
Btw The Mummy Collection
Är det en ny utgåva ?
Har nämligen en The Mummy Collection, men det innehåller bara tre filmer.
The Mummy, The Mummy Returns & The Scorpion King

Låter lockande med The Scorpion King 2

Jo, den är rätt ny. Ca 1 år gammal. En stor papficka formad som en bok med alla 5 filmerna inklusive en faktabok om The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor. Kostade vanligtvis 199kr men Hemmakväll har 50% rabatt nu i vinter.

WolfHound: The Rise of the Warrior Har hört blandat om filmen men för 33 kr så...
Stir Crazy - Dårfinkarna 80-tals klassiker.
8 Legs: Dödens Nät Fast jag börjar undra om jag inte redan har sett den här.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 February 2010 - 19:58

Il Divo
The Cove
Coco - Livet före Chanel

Oscarsnominerade filmer? Vilket sammanträffande.. ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#78 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 February 2010 - 22:31

Jag köpte Watchmen:The Complete Story boxen från Best Buy i Las Vegas.

http://www.bestbuy.c...993&st=Watchmen

Har inte hunnit kolla på den än men den har ju den längsta versionen med och en jäkla massa extramaterial inklusive Motion Comics avsnitten.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#79 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2010 - 01:10

Vad var skillnaden på den där versionen och Directors Cut? Har kanske tagits upp tidigare :unsure:

Winter is Coming

#80 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 February 2010 - 04:27

Animerade "Black Frighter" filmen är inklippt i den samt scener mellan kioskägaren och killen som brukar läsa Black Freighter serien där. Så den här ska visst vara hela 215 minuter lång. Då Directors Cut versionen är 182 minuter.
Batman Begins

The Dark Knight

#81 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 14 February 2010 - 17:06

Köpte i fredags en bunt Blu-ray filmer

Cloverfield
Monsters Inc
District 9
Flying daggers
Master and Commander
Braveheart

Monsters Inc hade ruskigt bra ljud och bildkvalitet. Referens klass. Flying daggers Var sämre i bilden men hade riktigt bra ljud. (trumscenen fick rummet att vibrera en del). District 9 hade en av de bästa bilderna jag set i en spelfilm (bara baraka som slår den), ljudet tyckte jag brast lite i lägre registerna, men bra separation av kanalerna och trevliga suround effekter. Braveheart Hade underbar bild ljudet är inte riktigt med, bra ljud på Dolby HD spåret men saknar lite suround effekter.
De andra har jag inte hunnit se ännu. Man måste ju hinna gå på bio och äta lite då och då.

Edited by Brisingr, 14 February 2010 - 17:06.

Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#82 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 February 2010 - 17:07

Lustigt, skickade också in en beställning i fredags (fast på dvd) - bla Disctrict 9. :D

Edited by XC, 14 February 2010 - 17:08.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#83 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 February 2010 - 17:10

HALO LEGENDS (Blu-ray)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#84 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 February 2010 - 23:03

The Punisher: War Zone
Kenny Starfighter: Kenny Begins
-Sora, Kingdom Hearts

#85 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 23:46

Up (Blu-ray + DVD)
9 (Blu-ray)
Moon (Blu-ray)

Skönt, då kan jag bocka av ytterligare en Oscarsfilm från listan "att-få-tag-på" :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#86 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 February 2010 - 00:56

Har du inte sett Up än? :o

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#87 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 00:59

Nej, :blush: men snart så. Jag som trodde du hade full koll på vilka filmer jag sett ;)

#88 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 February 2010 - 01:27

Tydligen inte. Då ska det bli väldigt intressant att läsa vad du tycker om den. (Jag kan nästan gissa ungefär vad..)

Synd att du missade 3D versionen.

-Gangstagrass

#89 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 01:42

Menar du att du börjar lära känna min filmsmak? Märkligt :P

Usch ja, påminn mig inte om att jag missade den i 3D :( Jag måste iaf helt klart se en animerad film i den tekniken för jag kan bara gissa mig till att det kommer att vara en makalös upplevelse. Har jag rätt?

#90 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 February 2010 - 01:48

Lite kanske. :)

Du har inte fel. ;) Up var faktiskt den första filmen jag såg i 3D så jag skulle gärna vilja se om den i 2D.

-Gangstagrass

#91 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 25 February 2010 - 03:29

Hoppas du införskaffade rätt Up! bara.

Kan bli lite förvirrande om man ställt in hjärnan på tecknat och får se typ amerikansk gladporr med Adolf Hitler look-alike. ;)

Och nej, jag kan inte rekommendera den här filmen.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#92 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 03:42

Jorå, rätt är det. Vilken överraskning det kunde ha blivit annars :lol: Jaså, du gillade inte den? Såg du 3D:n?

#93 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 February 2010 - 04:06

Jag tror han menar filmen han länkade till. ;)

-Gangstagrass

#94 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 04:12

Tack, ser det nu när jag läser lite noggrannare :D

#95 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 25 February 2010 - 04:16

Såg du 3D:n?

Kan inte se 3D. Cyklop.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#96 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 March 2010 - 21:57

Vilken jäkla tajmning: när jag kom hem så låg Bright Star och väntade på mig på hallmattan. Perfekt då den är en av dem jag har kvar att se inför Oscarsgalan :thumbsup: Ännu bättre är att det var just den som kom för jag beställde tre filmer från Kanada: Bright Star, In the Loop och Julie & Julia... Tur att jag inte väntade på de två sista utan fixade dem på annat håll. Puh.

Då ska det bli väldigt intressant att läsa vad du tycker om den. (Jag kan nästan gissa ungefär vad..)

Glömt att fråga om du gissade rätt om Up? ;)

Edited by Synon, 04 March 2010 - 21:57.

#97 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 19:56

Köpte animerade PG-13 Wonder Woman filmen, 2-disc versionen för ett riktigt schysst pris från Sci-Fi Bokhandeln i Stockholm.
Batman Begins

The Dark Knight

#98 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2010 - 19:16

Night at The Museum (BLU-RAY bara 79 kr från cdon) :D

fanns också en överraskning i mitt paket. Flickan som lekte med Elden (blu-ray) Inget som jag hade beställt, den står inte ens i packsedeln. :o (undrar om jag ska kontakta CDON B) )
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#99 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 March 2010 - 19:36

GaterGirl: ja, du kontaktade väl CDON bums och skällde ut dem och sa att du absolut inte vill ha en gratis Blu-ray film? :lol:

Idag anlände följande filmer hem till mig:

Zombieland
Män som hatar kvinnor
The Boat That Rocked
Jag har älskat dig så länge
Gran Torino
Synecdoche, New York

Måste bara säga en sak. Säkert många som tycker den här tråden är helt meningslös, men för min del är det jättekul att se vad ni shoppat för något. Både för att det ger en hint om vad ni gillar, men även för att det ger mig tips att lägga till i listan att-köpa-filmer. So keep up the good work!

#100 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2010 - 19:43

:lol:

Jag var lite ironisk i förra inlägget om det inte syndes. Synd bara att det inte var någon bättre film (har inte sett den men jag brukar inte se svenska filmer). Jag beställde på torsdagen förra veckan, men fick ett mejl från cdon på måndagen som sa att det var något strul med paketet så jag fick en rabattkod på 50 kr. Jag fick alltså vänta en hel vecka, så de kan gott avvara en film som kompensation också. ^_^

Edited by GaterGirl, 12 March 2010 - 19:44.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier