Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 13:24

Om Whedon skulle regissera en möjlig trea som Fox vill ha ut 2006 så skulle det troligtvis vara en variant på Dark Phoenix sagan.

Har kommit fram till det nu efter att ha gått igenom en massa diagram och räknat arean på mina tår.

Det är ju mer önskemål det handlar om här. Mer än vad man "vet". Vill personligen ha utlopp för det, och det är ett bra ställe för det här. Och eftersom X3 engagerar mig så oerhört mycket mer än t. om Batman så är det en mycket stor grej för mig det här.

Och med tanke på hur x2 slutade så vill man ju gärna se det där. Även om det mycket väl kan vara så att de gör en fyra också och DP-sagan kulminerar i fyran.

Att det är "låg nivå" på antaganden här beror mest på att man vet så oerhört lite.

(Min största skräck vore att de anlitade Paul WS Anderson eller någon annan "stjärna" att göra filmen)
*Hockey och superhjältar*

#77 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 13:28

Det vore en riktig mardröm Kerm!
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#78 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 17:58

DP-sagan är X-Mens stora "magnum opus". Inget slår den. Att blanda in mer komplicerade saker som tidsresor och Apocalypse bl. a var vad som fick X-Men att nästan stå på ruinens brant.

<{POST_SNAPBACK}>

Inget slår den? Det håller jag inte med om, klart den är intressant men att hålla benhårt fast att ingenting är bättre eller kan göras bättre känns fel. Och man måste som serietidning förnya sig och testa nya saker även om de kanske inte blir så lyckade.

Om de kör med DP måste de ju också blanda in Madelyne Pryor & Mr Sinister..annars tar de bort lite av det intressanta med DP..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#79 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 18:18

Det blir för mycket med allt det där i en film!!!!

Om Fox skulle göra en fyra då skulle dom kunna ta in Mr. Sinister, Apocalypse och Madelyne Pryor
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#80 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2004 - 23:59

Har inte sett något som har slagit DP-sagan iofs. Och eftersom Madelyne Pryor bara var en klon av Jean efter, märk väl efter att hon hade blivit Phoenix så skulle det blivit enormt krångligt att dra in röran med Inferno.
Madelyne och Sinister kom långt efter DP, och det behövs knappast för att göra DP intressant. Att Scott Summers stora kärlek blir närmast allmäktig och galen, räcker inte det som konflikt? Ska vi blanda in kloner i det hela?

#81 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 13 August 2004 - 08:00

Men vi måste iaf blanda in att det egentligen inte var Jean som var DP...eller ska man lämna ute det :huh:

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#82 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 August 2004 - 08:26

Det var ju en utväg i serien för att få tillbaka Jean efter ett antal år. (Och Morrisons New X-Men ger lite ledtrådar att det nog var Jean ändå).
Det är ju ändå lite skillnad med filmer, det kanske kommer en eller två filmer till, det är lite annorlunda än serierna om man säger så.
Om jag får gissa så kommer varken det du nämnde eller Imperial Guard, Lilandra och det där vara med.

#83 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 13 August 2004 - 08:45

Nä, det blir nog för mycket tippar jag på att blanda in hela Shi'ar....

Catwoman star Halle Berry may not be reprising her role in the second X- Men sequel - because she's reportedly "priced herself out". The sexy 37-year-old - who plays Storm in the hit sci-fi franchise - demanded a more important role and a bigger paycheck. But producers of X-Men 3, set for release in 2006, were unable to meet Berry's demands. A source tells British magazine OK!, "She priced herself right out".

Källa: Imdb

Överraskad? :rolleyes:

Posted ImagePosted Image

#84 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 August 2004 - 08:46

Hahaha, nej inte det minsta. :P :D

#85 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 13 August 2004 - 09:33

När ger Morrison hints om det? Jean har ju använt Phoenix raptorn innan New X-Men (men kanske inte en lika kraftfull)

#86 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 August 2004 - 20:37

Det är lite en tolkningsfråga, men som jag har uppfattat det så vaknar ju Jean i "Here comes tomorrow" i ett Phoenix egg efter att hon har dött. Skulle det då inte ha kunnat vara den riktige Jean som dog på månen och återföddes igen i ett "Phoenix egg" på havets botten som FF hittade? Kokong/ägg, det är inte så stor skillnad.

#87 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 14 August 2004 - 10:04

Så då kanske det var en klon som dog på Jorden när Magneto (host host: bedragaren: host host) dödade henne. Intressant det där. Då kanske den riktiga Jean kan rädda sitt förhållande till Scott

#88 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 14 August 2004 - 14:25

Nä, jag tror det var Jean som dog där med, men att hon återfödes precis som hon har gjort ett antal gånger. Hon gjorde det t. ex rätt så snabbt när Logan hade dödat henne och de var på väg mot solen. Kanske kommer hon hela tiden tillbaka när hon behövs som mest?

Jean var ju också den som faktiskt påverkade Scott att välja att vara med Emma i slutet av "Here comes tomorrow". Hon sade själv att hon inte sett honom så levande på länge och hennes sista ord som "ande" var "Live, Scott."

#89 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 August 2004 - 10:32

På comicons sida så finns det en liten "godbit" som iaf ger lite mer
bränsle till den lilla gnista hopp som finns:

August 15, 2004 —

From Comicon Pulse's coverage of the X-Men panel at WizardWorld Chicago:

As Joss Whedon had to leave the panel early, several questions in a row were lobbed at the writer. He is not the new director of X-Men 3 ... yet. "Nothing official has happened, although I did read something on the Internet [laughter]." He said that he'd love to do it, though. When asked if he'll be around for year 2 of Astonishing X-Men, Whedon commented that "getting through year one is where my head's at now." He also said that Kitty Pryde is his favorite member of the X-Men.

#90 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 16 August 2004 - 10:35

Hoppas det slår till nån gnista i Fox medlemmarnas hjärnor. Joss vore den perfekte regissören för X3

#91 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 August 2004 - 10:42

Allt vi vet är ju som sagt bara att Joss vill göra den. Men visst är det en kittlande tanke. Om Joss vore den perfekte regissören låter jag vara osagt. Han har väl inte direkt mycket erfarenhet av storfilmer?
I ren entusiasm för X-Men tror jag han är "svårslagen" och att det är svårt att hitta någon bättre.

#92 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 16 August 2004 - 10:48

Så länge han har ett bra filmteam runt sig så går det nog fint.

#93 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 August 2004 - 10:50

Ja, det är inte helt otänkbart. Vore trevligt om man kunde få lite skäl till optimism för den här filmen istället för de "domedagstankar" som har omhuldat det hela.

#94 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 16 August 2004 - 11:04

Kan starta en ny diskussion. Vem ska göra musiken ifall John Ottman jobbar med Supes.

#95 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 August 2004 - 11:08

Oj. Är alldeles för dåligt insatt i det där. När en liten förhoppning att Ottman ska ha tid att göra musiken ändå. Men vem gör musiken till Whedons grejer? Har han någon han brukar samarbeta med?

#96 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 16 August 2004 - 11:09

Michael Kamen kan i alla fall inte komma och förstöra (jag gillar verkligen inte hans musik!!!)

#97 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 August 2004 - 11:11

Vad har Kamen gjort mer än X-Men 1?

#98 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 16 August 2004 - 11:12

Han helt förstörde John Barrys 'legacy' i Licence to Kill tillexempel. Han har även gjort Dödligt Vapen musiken.

Den jag skulle kunna tänka mig som tar efter Ottman om det skulle bli så skulle nog vara James Newton Howard.

Kamen gjorde ju i och för sig Animated X-Men's öppnings musik, den var bra.

Edited by Robban, 16 August 2004 - 11:14.

#99 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 16 August 2004 - 19:55

Om den verkligen kommer ut 2006 finns det en stor risk att den är avsevärt sämre än ettan och tvåan och att den inte alls tar upp de trådar nämnda filmer hade.
Vilket inte heller är särskilt bra. Mardrömmen vore en "actionregissör" som gör X3 till endast ett stort actionspektakel. :P

<{POST_SNAPBACK}>

usch! få mig inte att börja gråta! :upset:

Kamen gjorde ju i och för sig Animated X-Men's öppnings musik, den var bra.

<{POST_SNAPBACK}>

asså? hade jag ingen aning om.

Hans musik för X1 var inte så dålig, gillade faktiskt den. :)

Edited by Psylocke, 16 August 2004 - 20:01.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#100 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 August 2004 - 20:01

Jag är precis lika upprörd. Psylocke. :(