Jump to content

Photo

The Dresden Files

• Please log in to reply
77 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 May 2011 - 21:11

Tänkte se ett avsnitt men bytte kanal efter bara 30 sek. Fy vad dålig den var. Inte konstigt att den blev nedlaggd. Kanske är det lite för att jag läser böckerna som jag har svårt att axeptera den för vad den är men jag kunde inte kolla på den.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 31 May 2011 - 13:57

Jag såg tacksamt nog tv-serien först innan jag kom i kontakt med böckerna. Annars skulle jag reagera som dig med. Det skiljer sig mycket mellan tv-serien och böckerna. Fast det ska vara så enligt Jim Butcher.

"The show is not the books. It is not meant to follow the same story. It is meant as an alternate world, where the overall background and story-world is similar, but not all the same things happen. The show is not attempting to recreate the books on a chapter-by-chapter or even story-by-story basis."

Skulle jag se den nu så skulle jag säkert ha svårt för den eftersom jag tycker så mycket om den första boken, och säkert dom andra med när jag väl har läst dom.

#78 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 August 2011 - 23:16

Hmrf, precis när jag börjar gilla serien så sluear den. <_< Visst den hade väldigt lite med böckerna att göra och karaktärerna är som mäst inspirerade av dem i böckerna (känns som att de som gjorde serien bara läste baksidan på de 2 första böckerna) men jag försökte tänka mig det som med Spider-Man (eller andra seriefigurer) där film/TV-världen är en annan än serierna och det fick mig att vänja mig lite.
Visst, irriterade mig fortfarande hur t ex Murphy inte följer reglerna och hur Harry har en ny tjej i nästan varje avsnitt men jag försökte se det underhållande i det.

Serien fick inte mycket till avslutning precis mer än att Murphy typ bad Harry kyssa henne fler gånger men som tur är så hade ingen riktig Arc påbörjats.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif