Jump to content

Photo

Fotbollssäsongen 2010

• This topic is locked This topic is locked
174 replies to this topic

Poll: Hur går det 2010? (6 member(s) have cast votes)

Vilka tror du vinner Allsvenskan 2010?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Vilka tror du åker ur Allsvenskan 2010?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#76 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 May 2010 - 22:43

Anders Svensson är en tragisk liten stackare som jag tappat respekten för för länge sen. Maken till gnälligare spelare får man leta efter.

AIK:s 0-4 mot Elfsborg igår var mycket väntad, de kunde likaväl ha lämnat w.o. All kraft ska läggas på Åtvidaberg på måndag så matchen kan vinnas, sen kommer ett långt uppehåll som är precis vad AIK behöver. När serien startar igen i juli så vill jag se en ny tränare, en ny målvakt, en forward, och en ytter. Tillkommer inte detta så finns det ingen anledning att tro att det kommer gå bättre efter uppehållet.

Winter is Coming

#77 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 May 2010 - 16:50

AIK-Åtvidaberg ikväll, ska strax bege mig mot Råsunda med tunga steg. Stegen hem blir blir förhoppningsvis lättare. Drygt 20 000 åskådare väntas. Årets publiksiffra i allsvenskan kan det mycket väl bli!

Winter is Coming

#78 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 May 2010 - 22:46

Stegen hem vart desto lättare! :thumbsup:
Odiskutabel seger med 4-1 där man endast var orolig under ca 15-20 i andra halvlek då Åtvid reducerade (helt orättvist dessutom :P ) och var nära att kvittera efter en stolpträff. I första halvlek borde det stått minst 4-0, men oskicklighet och bra målvaktsspel höll siffrorna nere. Åtvidaberg var faktiskt riktigt riktigt usla och jag kan inte alls förstå att de lyckas skrapa ihop 12 poäng och bl.a slagit Blåvitt. AIK-klacken stod för årets insats på läktarna då det sjöngs i 90 min plus en halvtimme innan matchen, imponerande :) De stod även för årets tifo i Allsvenskan, fast de gör det väl å andra sidan nästan alltid. Ett mer talande resultat för hur matchen såg ut hade varit 8-2. Dagens cred går för övrigt till Miran Burgic som trotsade FIFA-reglerna och spelade sin sista match för AIK och gjorde hattrick. Det är han värd efter alla skadeproblem och bänknötande, och bänknötandet till trots har han inte gått i pressen och grinat som vissa andra.

Skönt att gå med detta i ryggen på sommaruppehåll! :)

Winter is Coming

#79 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 June 2010 - 15:49

Ni glömmer väl inte VM som börjar imorgon va? :rolleyes:

Matcher imorgon är...
Sydafrika-Mexiko kl 1600
Uruguay-Frankrike kl 2030

I brist på svenskt medverkande så håller jag på Ghana (gamle AIK-spelaren Derek Boateng spelar där :D )
Och Holland i andra hand, alltid varit svag för deras anfallsfotboll och hårdskjutande spelare ala Koeman. Och även för deras unika färger och hur deras fans verkligen klär en hel fotbollsstadion i orange!

Winter is Coming

#80 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 June 2010 - 17:25

Hejar på Tyskland som vanligt. USA är också en favorit.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#81 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 June 2010 - 20:47

Ingen som hejar på "svenskarna", dvs. Nigeria och Elfenbenskusten? Jag ska i alla fall försöka se deras matcher men är tyvärr upptagen på lördag (Nigeria - Argentina) :(

Edited by Fiskrens, 10 June 2010 - 20:47.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#82 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 June 2010 - 00:17

Hejar på Tyskland som vanligt.

Av nån särskild anledning? *Nyfiken*

Ingen som hejar på "svenskarna", dvs. Nigeria och Elfenbenskusten? Jag ska i alla fall försöka se deras matcher men är tyvärr upptagen på lördag (Nigeria - Argentina) :(

Nej kan jag inte direkt påstå. Lagerbäck lär ju ha infört tokdefensiv sin vana trogen och Svennis känns trött och girig mest. Fast man kan ju hoppas på att de kan överraska men jag tvivlar.

För övrigt fick jag just ståpäls och en tår i ögat. SVT visade just VM Krönikan från 1994 :D

Edited by Rick Hunter, 11 June 2010 - 00:20.

Winter is Coming

#83 tntclr

tntclr

Lieutenant Commander

• Members
  • 134 posts

Posted 12 June 2010 - 19:30

Jag hoppas lite på England (vet ej varför), så det ska bli kul att se dem spöa USA nu. Förmodligen tillkommer några nya favoriter under turneringens gång, tyckte t.ex. att Sydkorea var rätt roliga att se på tidigare idag.
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 June 2010 - 19:58

Argentina hade jäkligt svårt att göra mål på Nigeria idag, de måste ju ha haft 15-20 klara målchanser och ändå bara sätta en, men det räcker ju i för sig. England-USA just nu... Ska jag kolla på :)

Jag hoppas lite på England (vet ej varför)

Du och halva Sveriges befolkning verkar det som :P
Alltid varit många Anglofiler i Sverige, speciellt när det gäller fotboll. Har säkert med att göra att den enda fotboll som visades på svensk tv från sent 60-tal enda in på 90-talet. Förutom våran egna liga då så klart :)

Winter is Coming

#85 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 June 2010 - 21:59

Av nån särskild anledning? *Nyfiken*

Alltid gillat spelsystemet och utförandet av det. Hela Tyska laget som en maskin som utför sitt system perfekt och även är väldigt tekniska. Något som ofta glöms bort av de som kritiserar "tråkiga" Tyskland, Tyskland har ju nästan alltid haft med riktigt bra lirare. Numera är ju systemet inte riktigt vad det var back in the day, men jag gillar det ändå. Sen har Pappa och brorsan alltid också gillat Tysk fotboll så jag har mest följt det och deras landslag.

Edited by super85, 13 June 2010 - 22:18.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#86 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 June 2010 - 20:59

Ja ikväll får vi se Tyskland spela sin "totalfotboll". Riktigt underhållande!

Winter is Coming

#87 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 June 2010 - 17:37

http://asset.soup.io...62_09df_960.png

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#88 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 June 2010 - 23:09

Den var bra :)
VM har börjat på allvar nu, Argentina, Tyskland och Brasilien spelade drömfotboll i sina respektive åttondelar. Det skulle vara extremt förvånande om inte det blir nån av dessa tre som för höja VM-bucklan till slut.

Måste bara skriva lite om allsvenskan mitt i vm-tider. AIK har idag gjort fyra nyförvärv och sålt 2 spelare! :huh: Försöker de på sig nått sorts transferrekord på en dag eller? In kommer 2 tidigare AIK-spelare, Åhman-Persson från Malmö, Catovic från Väsby, en okänd kroatisk anfallare och den mest meriterade Helgi Danielsson, tidigare Elfsborg och senast från Hansa Rostock. Ut går Martin Mutumba och Bojan Djordic till nått ungerskt lag. Och med det har man gjort sig av med de sista AIK-hjärtan som fanns kvar. Allt detta stinker panik och derbyn mot Bajen i Superettan nästa år känns inte allt för avlägset.

Winter is Coming

#89 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 July 2010 - 16:32

Holland har vänt mot Brasilien, har 2-1. 18 minuter kvar. En brasilianare blev utvisad, stampade på Holländaren med dubbarna. Solklar utvisning.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#90 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 July 2010 - 17:12

Finns det något lag som kan stoppa Tyskland, tror inte det? 4-0 mot Argentina imponerar!
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#91 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 July 2010 - 22:00

Holland första lag till final efter 3-2 mot Uruguay. Hoppas på Tyskland i andra semin så kan det bli en riktigt underhållande final!

Winter is Coming

#92 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2010 - 22:09

Precis vad jag har gått och hoppats på. :) Skönt att det gick bra för Holland.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#93 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 July 2010 - 22:11

Ja det är på tiden att Holland vinner nått stort, de har ju förlorat 2 VM-finaler tidigare. De har dock ett EM-guld från 88.

Winter is Coming

#94 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2010 - 22:18

I remember. :) van Basten, Gullit och gänget.

Det känns som att det är två värdiga lag som möts också (om nu Tyskland vinner imorgon).

-Gangstagrass

#95 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 July 2010 - 22:23

Ja Spanien känns ju knappast värdiga. Kan tyskarna bara hålla koll på David Villa så känns det halvklart.

Winter is Coming

#96 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 July 2010 - 22:29

Tycker det vore kul om Spanien går till final om inte hoppas jag att Holland vinner VM. Vad jag har förstått är det bara 5 st (eller var det 7) länder som vunnit VM? Skulle vara kul om ett land som aldrig vunnit förut vinner.

Edited by GaterGirl, 06 July 2010 - 22:29.

#97 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2010 - 22:30

Jag kan inte tänka mig annat än att Tyskland kör över Spanien imorgon med tanke på hur dom har spelat hittills. Det känns lite tjatigt att kalla dom för en maskin med tanke på att precis alla gör det men det stämmer rätt bra.

Edited by Wylie Times, 06 July 2010 - 22:31.

-Gangstagrass

#98 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 July 2010 - 23:46

Vad jag har förstått är det bara 5 st (eller var det 7) länder som vunnit VM?

Ska se om jag kan räkna upp det utan att slå upp det. Brasilien, Tyskland, Argentina, Uruguay, Frankrike, Italien och England. 7 stycken var det :)

Winter is Coming

#99 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 July 2010 - 23:50

wow, guldstjärna. :)

#100 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2010 - 23:57

Imponerande indeed. :)

-Gangstagrass