Jump to content

Photo

Justified - Säsong 1

• Please log in to reply
84 replies to this topic

#76 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 March 2011 - 16:08

The Collection

Kul att Robert Picardo var med i det här avsnittet. Han är en duktig skådespelare som är bra även i den roll som han spelar i det här avsnittet. Man lyckas bra med att väva samman avsnittets röda trådar och jag tycker att manusförfattarna är väldigt duktiga på att i varje avsnitt blanda lika delar av Raylans privatliv och familjeförhållanden med pågående fall som han arbetar med.

Avsnittet bjöd även på en bra dialog och den bästa biten är nog följande konversation.

Raylan: You know, I once met a man who made elaborate and detailed model reconstructions of famous aviation disasters.
Tenerife, Sioux City, Lockerbie.
These scaled down fuselages, blackened and torn.
Little engines and furrowed earth.
I don't know.
I figure people are entitled to their hobbies, and I'm entitled to think those people are creepy.
No offense, Karl.

Karl: Next time you're in Cincinnati, come by the gallery.
I'll show you my collection.
I think you'll be quite surprised.

Raylan: Honestly, I think I'd rather stick my dick in a blender.

Art: Well, that might solve a few problems.

Raylans chef är inte alltför pigg på idén att Raylan och Ava har funnit varandra igen. :lol2:

#77 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2011 - 21:14

Den här serien blir jag allt mer sugen på, tror jag ska vänta tills hela säsong 2 är visad så ska jag ha ett litet tv-seriemaraton igen :)

Winter is Coming

#78 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 March 2011 - 00:33

Det gör du klokt i Rick. Väldigt bra serie. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#79 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 12 March 2011 - 14:35

Gör det Rick för den här tv-serien får du inte missa. :)

#80 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 March 2011 - 19:51

Bra där, Rick! So say we all! :D

Edited by Synon, 12 March 2011 - 19:51.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#81 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2011 - 23:20

Japp så gör vi! :D

Ni som vet, har andra säsongen lika många avsnitt som den första? (vill veta hur länge jag måste vänta :P )

Winter is Coming

#82 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 March 2011 - 01:36

Japp, ytterligare 13 avsnitt att njuta av. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#83 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 June 2011 - 17:53

Okej sett första säsongen nu, liten sammanfattning följer här.

Jag gillar hur man introducerade Raylan och hur hela hans karaktär fungerar redan i första scenen där han skjuter ihjäl brottslingen på hotellet och hur han fortsätter att vara kompromisslös resten av säsongen. Han använder sitt vapen för att döda helt enkelt. Men han låter Boyd leva trots det. Och de är just de två som är seriens behållning deras gemensamma scener och personkemi är underbar. Två jäkligt bra skådespelare helt enkelt.
Annars tyckte jag att det var en aning trögstartad serie förutom piloten som var magnifik. Stand Alone-avsnitten i början var oftast inge vidare. Det var just hela arcen med familjen Crowder som gör serien till vad den är. Men även grejen med Raylans pappa var riktigt bra, snacka om komplicerat förhållande de emellan.
De övriga karaktärerna i Winona, Ava och resten av de på Marshallskontoret är än så länge inte jätteintressanta även fast Raylan/Winona/Ava triangeldramat har klar potential. Hoppas den fortsätter i andra säsongen. Jag förväntade mig en fantastisk serie men de fick jag bara i några få avsnitt. Kanske har jag The Shield på näthinnan än? Men det ska trots det bli väldigt spännande att se nästa säsong :)
Och som nån skrev tidigare i tråden om den dåliga vinjetten, kan bara hålla med den är hemsk jag spolar förbi den varje gång.

Winter is Coming

#84 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 June 2011 - 20:27

Kul att du äntligen sett den och uppskattade den till viss del. Tråkigt att du inte fastnade för den lika mycket som vi andra. :) Men som du är inne på så kanske det var för nära inpå "The Shield". Roligt att du skrev ner vad du tyckte om den. Nu vart jag otroligt sugen på att se om den!

#85 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 15 June 2011 - 12:45

Vinjetten är ju klockren i mitt tycke. Den passar perfekt till den här serien och sätter tonen direkt. Kul i varje fall att du har sett den första säsongen nu Rick och tycker att den var okej om inte annat. Själv gillar jag den nog mer än vad du verkar göra, men vi kan ju inte tycka lika om allt. Det vore inget roligt. Och bättre att du finner att serien var okej och har potential att bli bättre, än att du tappade intresset helt, för det om något lär göra att du vill se klart även den andra säsongen. Av det som du inte tycker har varit bra i den här säsongen, hur tycker du att man skulle ha gjort annorlunda för att det skulle ha blivit bättre? :)