Vad lyssnar du på för musik?
Posted 14 August 2004 - 14:56
Jo, New Order är nog bättre musikaliskt. Finns dock saker både hos JD och NO som tilltalar mig.
Posted 17 August 2004 - 11:24
Posted 17 August 2004 - 13:57
Som ni ser har jag länkat till artisternas officiella hemsidor (nåväl, de flesta i a f
Airlock
Balligomingo [Lyssna]
Conjure One [Enter > klicka på busken till höger som heter "Conjure One" > välj låt > välj format. ALT: Enter > klicka på högtalarikonen längst upp till höger i fönstret > play] Ni som har sett X-Men 2 har i a f hört en låt.
The Cure
Curve [Sampler > välj låt > play] En del Spiddefantaster kanske känner till Curves "Hell above water" som användes i en trailer till första Spider-Manfilmen.
Delerium [Lyssna. Välj album under rubriken Delerium.]
Disturbed [Välj Click here for site navigation > Videos. ALT: Välj Launch audio controls nere till höger > play]
Filter [Lyssna | Se]
Fiona Apple [Välj Music uppe i menyn]
Flaw [Välj Music i menyn]
Fuel [Lyssna | Se]
Goldfrapp [Jag tänker inte ens försöka förklara hur ni ska gå till väga för att lyssna på låtarna ...
Loreena McKennitt [Lyssna | Se]
Marilyn Manson [Se]
Massive Attack
Matthew Good [Lyssna/Se] Jag rekommenderar varmt "Weapon", den första av hans låtar jag hörde. Se videon.
Nine Inch Nails [Se]
Poe
Rob Zombie
Sarah McLachlan [Blandat | Afterglow]
Staind [Lyssna | Se]
The Tea Party [f.n. kan man bara lyssna på singeln "Writing's on the wall"]
Vangelis
VAST (Visual Audio Sensory Theater) [Enter -> Experience -> Välj något av de två första albumen -> Välj Audio eller Video -> Välj låt]
Vertical Horizon
The Verve Pipe
Några artister som jag lyssnade mycket på när jag var mindre och som fortfarande har en plats i mitt hjärta:
Pet Shop Boys
Depeche Mode
Queen
Övrigt:
Film- och tvmusik (scores), klassisk musik (sedan jag var 9-10 år har nog favoritkompositören varit Tchaikovsky), trance (helst inte vocal och inte euro dance), chillout, 80-talsmusik (även musik från tidigare årtionden) m.m.
Tja, det var nog allt. För den här gången ...
Edited by Lamia, 17 August 2004 - 13:58.
Posted 29 August 2004 - 18:32
Kul med direktlänkar till artisternas hemsidor, jag snor din idé, hoppas du inte har något emot det...........
Barry Adamson
Ennio Morricone
Angelo Badalamenti
Les Baxter
Alan Wilder
John Barry
Serge Gainsbourg
Johnny Cash
Edited by Jazzdevil, 29 August 2004 - 18:33.
Posted 31 August 2004 - 20:26
speciellt THE OFFSPRING!!! annars oxå sum 41, pennywise, nofx, etc.
e du nån jävla rasist lr?! ultima thule e för bakåtsträvande dumhuvven som vägrar inse faktaLyssnar mest på Iron Maiden, Ultima Thule och Hel
Jon var namnet:
Posted 31 August 2004 - 22:22
Självklart inte, tvärtom! Som sagt, jag uppskattar det verkligen när folk gör så.Kul med direktlänkar till artisternas hemsidor, jag snor din idé, hoppas du inte har något emot det...........
Posted 31 August 2004 - 22:29
Men bara en grupp passar in riktigt bra tycker jag.
S.P.O.C.K.
mm Astro girl...
http://www.subspace.se/spock/
Edited by nervsjuk, 31 August 2004 - 22:30.