Jump to content

Photo

Vad lyssnar du på för musik?

• Please log in to reply
81 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 August 2004 - 14:56

Nu metal är det här IMHO trista "nya" t. ex Limp Bizkit osv. De som är sämre kopior på Rage against the machine, typ.

Jo, New Order är nog bättre musikaliskt. Finns dock saker både hos JD och NO som tilltalar mig.
*Hockey och superhjältar*

#77 Tom

Tom

Lieutenant

• Members
  • 111 posts

Posted 17 August 2004 - 11:24

Nu metal är en modern amerikansk, överkommersiell, tråkig version av heavy metal. De flesta som lyssnar på det är mtvkids som inte känner till äldre metal stilar.

#78 Lamia

Lamia

Commander

• Members
  • 196 posts

Posted 17 August 2004 - 13:57

Jag har inga direkta favoritartister – de ändras från gång till gång. Dessutom är inte jag en artistmänniska, min musiksmak är mer låtorienterad. Med det menar jag att bara för att jag gillar en låt med en viss artist behöver inte det betyda att jag gillar allt annat de har skapat. När det gäller musik är jag m a o konstant otrogen. De som jag har räknat upp nedan är sådana artister vars majoritet av låtar jag gillar (av dem som jag har hört alltså). :) Och det finns ingen direkt röd tråd att hitta i min musiksmak.

Som ni ser har jag länkat till artisternas officiella hemsidor (nåväl, de flesta i a f :P ). Dessutom, om ni vill lyssna på några smakprov och/eller se videos, har jag inom hakparanteserna försökt att förklara hur ni ska gå till väga för att göra detta eller skapat direktlänkar. Jag är själv väldigt nyfiken på musik och skulle önska att alla kunde göra på detta vis så att jag slapp söka upp hemsidorna själv. *lat* :D

Airlock
Balligomingo [Lyssna]
Conjure One [Enter > klicka på busken till höger som heter "Conjure One" > välj låt > välj format. ALT: Enter > klicka på högtalarikonen längst upp till höger i fönstret > play] Ni som har sett X-Men 2 har i a f hört en låt. :P
The Cure
Curve [Sampler > välj låt > play] En del Spiddefantaster kanske känner till Curves "Hell above water" som användes i en trailer till första Spider-Manfilmen. :ph34r:
Delerium [Lyssna. Välj album under rubriken Delerium.]
Disturbed [Välj Click here for site navigation > Videos. ALT: Välj Launch audio controls nere till höger > play]
Filter [Lyssna | Se]
Fiona Apple [Välj Music uppe i menyn]
Flaw [Välj Music i menyn]
Fuel [Lyssna | Se]
Goldfrapp [Jag tänker inte ens försöka förklara hur ni ska gå till väga för att lyssna på låtarna ... :P Men de finns där!]
Loreena McKennitt [Lyssna | Se]
Marilyn Manson [Se]
Massive Attack
Matthew Good [Lyssna/Se] Jag rekommenderar varmt "Weapon", den första av hans låtar jag hörde. Se videon.
Nine Inch Nails [Se]
Poe
Rob Zombie
Sarah McLachlan [Blandat | Afterglow]
Staind [Lyssna | Se]
The Tea Party [f.n. kan man bara lyssna på singeln "Writing's on the wall"]
Vangelis
VAST (Visual Audio Sensory Theater) [Enter -> Experience -> Välj något av de två första albumen -> Välj Audio eller Video -> Välj låt]
Vertical Horizon
The Verve Pipe

Några artister som jag lyssnade mycket på när jag var mindre och som fortfarande har en plats i mitt hjärta:
Pet Shop Boys
Depeche Mode
Queen

Övrigt:
Film- och tvmusik (scores), klassisk musik (sedan jag var 9-10 år har nog favoritkompositören varit Tchaikovsky), trance (helst inte vocal och inte euro dance), chillout, 80-talsmusik (även musik från tidigare årtionden) m.m.

Tja, det var nog allt. För den här gången ... :P

Edited by Lamia, 17 August 2004 - 13:58.

#79 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 29 August 2004 - 18:32

bra musik, depeche mode, goldfrapp, nine inch nails och mssive attack tillhör helt klart mina absoluta favoriter när det gäller musik grupper.

Kul med direktlänkar till artisternas hemsidor, jag snor din idé, hoppas du inte har något emot det...........

Barry Adamson

Ennio Morricone

Angelo Badalamenti

Les Baxter

Alan Wilder

John Barry

Serge Gainsbourg

Johnny Cash

Edited by Jazzdevil, 29 August 2004 - 18:33.

#80 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 August 2004 - 20:26

rock i allmänhet men punk regerar.
speciellt THE OFFSPRING!!! annars oxå sum 41, pennywise, nofx, etc.

Lyssnar mest på Iron Maiden, Ultima Thule och Hel

e du nån jävla rasist lr?! ultima thule e för bakåtsträvande dumhuvven som vägrar inse fakta :angry:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#81 Lamia

Lamia

Commander

• Members
  • 196 posts

Posted 31 August 2004 - 22:22

Kul med direktlänkar till artisternas hemsidor, jag snor din idé, hoppas du inte har något emot det...........

Självklart inte, tvärtom! Som sagt, jag uppskattar det verkligen när folk gör så. :thumbsup:

#82 nervsjuk

nervsjuk

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 66 posts

Posted 31 August 2004 - 22:29

Lyssnar på det mesta.
Men bara en grupp passar in riktigt bra tycker jag.

S.P.O.C.K.

mm Astro girl...

http://www.subspace.se/spock/

Edited by nervsjuk, 31 August 2004 - 22:30.