Jump to content

Photo

The Event

• Please log in to reply
88 replies to this topic

#76 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 November 2010 - 16:16

:lol: Hade jag fått välja hade den blivit nedlagd även däröver... :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#77 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 December 2010 - 14:22

Virginia Madsen ska spela Catherine Lewis. Gillar henne så det var en positiv nyhet. :)

Källa: Deadline

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#78 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 December 2010 - 20:52

Vem är då denna Catherine Lewis? Jag har sett alla avsnitt men detta namn är totalt obekant.

Vet att många har övergett eventet, men det kanske kan glädja fler att SF-inslaget blivit mer tydligt i de senare avsnittet. Besökarna verkar inte ha helt mänskliga utseenden.. ;)

#79 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 March 2011 - 13:48

För dom som följer den här serien på SVT så finns det en ypperlig chans att friska upp minnet lite då SVT1 visar avsnitt 7-10 i repris med start klockan 22.00 nu ikväll. Och nästa onsdag så visar samma kanal två nya avsnitt med start samma tid.

Programsida hos SVT.

#80 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2011 - 21:09

Japp, ikväll kl 22.00 kör de igång igen med dubbelavsnitt. Hm, får väl se om jag själv lyckas komma ihåg det... ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#81 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 03 May 2011 - 20:03

Det här är en konstig serie, fruktansvärt irriterande ibland men med ett riktigt bra tempo.
Samtidigt så finns det ingen karaktär jag gillar?

Jag kommer på mig själv med att hoppas att utomjordingarna vinner :)

#82 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 04 May 2011 - 11:04

Ja, det är ju inte precis uppbyggt så att man ska tycka att de bara är onda... till skillnad från i vissa andra berättelser.

#83 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 May 2011 - 11:34

Tycker ni det här är en tv-serie värd att köpas på DVD sedan? Jag kom som av mig där i början och orkade aldrig jaga ikapp. Men det låter som att den kanske trots allt var sevärd? Eller?

#84 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 04 May 2011 - 22:11

Ja, det är ju inte precis uppbyggt så att man ska tycka att de bara är onda... till skillnad från i vissa andra berättelser.

Tja i The Event är det inte helt glasklart oavsett om dom är jordlingar eller ej. Finns kanske 4-6 karaktärer man är helt säkra på att dom tillhör den goda sidan, resten är lite svävande på deras motiv och målsättningar.

Tycker serien funkar som underhållning och konspirationssubstitut till nedlagda 24. Det enda jag saknar är en förklaringen till titeln, det har gått 18 avsnitt och vi vet fortfarande inte vad The Event syftar på.

#85 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 05 May 2011 - 12:38

Det skulle inte förvåna mig om det är så att manusförfattarna inte vet det heller.

#86 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 27 May 2011 - 21:47

Jag tycker avslutningen på serien var riktigt läcker (kanske inte helt logisk men iaf ;))
För att vara en serie som blivit nedlagd gjorde dom helt ok ifrån sig.

#87 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 June 2011 - 10:29

Läser på tv.com att Syfy och NBC pratar om en mini-serie av The Event.

... Producers always say their shows are never completely gone after they've been canceled. "We're talking to other networks," "We're making a movie that will serve as a series finale," "A kindergarten class in Topeka is taking over production of the show." Usually it's all hooey, but in the case of producer Steve Stark and his show The Event, it might not be. Syfy is in talks to revive the program as a miniseries, according to reports. Everything is just talk for the moment, while Syfy and NBC figure out whether the plan makes financial sense. But there are a lot of questions ahead if the idea moves forward: How many actors will they be able to get back? How can Syfy afford the show's budget? Will Sarah Roemer be able to find her way to the new set without a chaperone?

#88 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 02 June 2011 - 11:54

Ja, jag gillade sista avsnittet. Men jag förstår inte riktigt, var den så förstörd att de var tvungna att flytta alla till Jorden.

#89 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 03 June 2011 - 10:23

Jo precis, deras sol hade ju gått supernova och börjat elda lite på deras planet redan.
Om man ska vara kritisk så undrar man ju varför dom gick igenom allt detta om dom iaf hade tekniken att flytta hela planeter hela tiden.
Dom skulle ju kunna välja bland miljontals passande solsystem.
Kanske hade nåt med att dom bott på jorden innan oss (en av trådarna som aldrig följdes upp)

Men, men, visuellt läcker var det iaf :)