Jump to content

Photo

Stargate Universe - säsong 2 | Spoilervarning

• Please log in to reply
185 replies to this topic

#76 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 November 2010 - 23:32

7. The Greater Good

Äntligen! Jag säger bara: äntligen måste Rush avslöja att han har jobbat på att få kontroll över Destiny. About time säger jag. Men lite väl mycket fokus på det, det främmande skeppet då? Och självklart skulle Eli bli vittne till hur hans tjej - dock med Amanda Perry inom sig - kysser någon annan. Mest intressant nu är: vad har Lucien Alliansen för fuffens för sig?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#77 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 November 2010 - 23:36

207 - The Greater Good

Så slapp äntligen Rush hemlis ut. Men man fick ingen riktigt vettig förklaring till varför han hållit det hemligt. Och Young reagerar förstå med knytnävarna. Kanske inte är så konstigt att han inte berättade ändå. Ha. Väldigt luddigt om vad Destinys uppdrag är också.

Och vilken cliffhanger på slutet. Taskigt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#78 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 November 2010 - 23:40

Efter att ha dragit ut på det i eeeeevigheter så kan de ju inte avslöja allt om Rush och Destiny i ett enda avsnitt heller. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#79 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 November 2010 - 19:02

2x07 The Greater Good

Ja ett äntligen var inte helt obefogat när det gäller detta avsnitt. Kan Rush och Young samarbeta nu tro? Det verkade som dom slöt nån sorts överenskommelse. Vad har Lucian Alliance-skummisen på gång egentligen? Och va f*n babblade Rush om när han snackade om Destinys uppdrag? Jag fattade ärligt ingenting. Ett bra avsnitt i alla fall. Och lite Scott/Chloe, alltid bra :)

Edited by Rick Hunter, 11 November 2010 - 19:02.

Winter is Coming

#80 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 November 2010 - 19:42

Ärligt talat hängde inte jag heller med riktigt i Rush orerande om Destiny. Men det kanske var meningen att tala i gåtor för att inte någon skulle klura ut sanningen? Och ja så skönt att slippa Scott och Chloe i strålkastarskenet!

#81 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 11 November 2010 - 22:05

207 - The Greater Good

Så slapp äntligen Rush hemlis ut. Men man fick ingen riktigt vettig förklaring till varför han hållit det hemligt. Och Young reagerar förstå med knytnävarna. Kanske inte är så konstigt att han inte berättade ändå. Ha. Väldigt luddigt om vad Destinys uppdrag är också.

Han sa att han ville förstå all information först innan han kunde låta någon annan börja pilla.

Och va f*n babblade Rush om när han snackade om Destinys uppdrag? Jag fattade ärligt ingenting. Ett bra avsnitt i alla fall. Och lite Scott/Chloe, alltid bra :)

Det är det här han pratade om
http://en.wikipedia....round_radiation

The Ancients upptäckte dock att det fanns en uppbyggnad långt bak som inte har uppstått naturligt.
Young undrar om det är ett meddelande eller en kod, men Rush vet ej, kanske ett tecken på en intelligens ändå från "the beginning of time".
Och det var därför Ancients byggde skeppet, för att ta reda på vad det är, att åka ändå till universums ände (eller början?) kanske?

Edited by Loch Lomond, 11 November 2010 - 22:07.

#82 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 21:46

8. Malice

Riktigt spännande avsnitt med Simeon som lyckas fly från Destiny efter att ha mördat Amanda/Ginn och några soldater på sin väg. (Kommunikationsstenarna: Undrade just hur det skulle fungera om ena personen dog, vad skulle hända med den andra?) Rush är full av hat och ger sig av efter honom. De andra försöker få honom att förstå att de behöver Simeon levande då han har information om alliansens planerade attack mot Jorden. Men när blodet skriker efter hämnd är det svårt att tänka logiskt. Bra avsnitt som visar en massa känslor hos så många, framförallt Rush var intressant att se. Eli var däremot lite tamare plus att vi visste ju alla att hans förhållande med Ginn var dömt att misslyckas... Young känns återigen som en stabil och trygg ledare. Sedan tror jag det var dags för ett avbrott från vistelsen på skeppet och få uppleva lite andra miljöer. Lite solljus t.o.m. :)

#83 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 November 2010 - 21:51

208 - Malice

Oh no, teh sadness. Rush GF dör och Elis GF hamnar förlamad i en sjuksäng på jorden. Resten blir ett revenge avsnitt som väl var lite sådär. Jag gillade slutet på det. Rush är den han är han har inte en tanke på att försöka få något ur Simeon. (Vilket förmodligen hur som helst skulle ha varit menlöst) Musiken på slutet kändes väldigt BSG.

Dramatiken på the Bridge var däremot rätt ointressant.

-Gangstagrass

#84 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 21:54

Tolkade som att båda GFs gick och dog? :unsure:

#85 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 November 2010 - 21:56

Gjorde dom? Innebär det inte att Ginn blir kvar i Mandys kropp?

Edit: My mistake, James säger att hon är död.

Edited by Wylie Times, 23 November 2010 - 21:58.

-Gangstagrass

#86 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 22:02

Hade som för mig det, ja. :)

Edited by Synon, 23 November 2010 - 22:03.

#87 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 November 2010 - 22:06

2x08 Malice

Tyckte det var ett spännande om än ganska förutsägbart avsnitt. Att Simeon skulle döda Amanda Perry i Ginns kropp var väntat och rätt sorgligt, gillade henne och Eli ihop. Kul med lite andra miljöer också än bara skeppet. Gillade Rush i detta avsnitt också, visade en annan sida av sig själv. Han kan bli rätt ostabil framöver vilket lär drabba andra. Och Eli får aldrig ha det bra nån längre tid känns det som. Framtiden är oviss.

Edited by Rick Hunter, 23 November 2010 - 22:07.

Winter is Coming

#88 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 22:16

Vad kul - vi är synkade denna gång! :) Men visst var det skönt med miljöombyte och lite mer action. Lite synd att Simeon gick och dog för han livade upp tillvaron för samtliga... Och skönt att Chloe bara svischade förbi en snabbis.

#89 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 November 2010 - 22:24

He he jag hade glömt att kommentera avsnittet, hade inte ni gjort det så hade jag väl aldrig gjort det själv :P
Och nu är det nytt avsnitt redan imorgon :thumbsup:

Winter is Coming

#90 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 22:33

:D Men vilken tur att vi påminner dig då! Och då ses vi här igen i morgon kväll då?

#91 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 November 2010 - 22:44

Det gör vi!

Winter is Coming

#92 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 November 2010 - 20:06

2x09 Visitation

Caine och de övriga som valde att stanna kvar på planeten som konstruerades att aliens kommer tillbaka i skytteln som tidigare var obrukbar, de minns inget och Young med flera är misstänksamma. Snart börjar de dö en efter en och de visar sig att de dog redan på planeten. Ett okej avsnitt som lämnar en del frågor om vilka och varför som skickade tillbaka dem till Destiny. En bättre scen var när Greer gick till Chloe och berättade att han var den som skulle döda henne när hennes förvandling var klar, han ville be om förlåtelse innan han dödade henne. Varken Rush eller Elis förluster togs upp? Det verkade vara business as usual? Reaktionerna kanske kommer senare dock. Ett ganska bra avsnitt i alla fall.

Winter is Coming

#93 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 November 2010 - 21:13

9. Visitation

Lite småkul i början när Rush är helt tagen av det största mysteriet av de alla, som han säger. Men de andra är mer intresserade av att få igång destillationsapparaten som gör sprit. :D

Ett avsnitt som handlade om farväl: de som blev kvar på planeten får en chans att säga farväl till de andra på Destiny, TJ får en chans att förlika sig med tanken på att dottern trots allt dog, Chloe spelar in en avskedshälsning och Greer säger farväl till Chloe och vill ha hennes förlåtelse. Och nu är jag allt nyfiken på utomjordingarna som har sådan makt. Vilka är de? Vad är de ute efter?

Säger som Rick; ett ganska bra avsnitt var det och även jag hoppas de tar upp Rush och Elis förluster senare för annars kommer det att kännas lite märkligt...

Edit: Just ja, höll på att glömma bort att nämna att Chloe lämnade mig fullständigt neutral när hon höll sina "tårfyllda" avskedshälsningar. Det enda jag tänkte på var lättnaden att nu börjar det närma sig slutet för henne... Hoppas jag iaf.

Edited by Synon, 24 November 2010 - 21:17.

#94 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 November 2010 - 21:22

209 - Visitation

Ett riktigt bra avsnitt tyckte jag. Dels för att det gav ett mycket mörkare öde åt dom kvar lämnade på planeten än vad vi hade visades i TJs vision i början av säsongen. Det här var mer vad som logiskt borde ha hänt men som nog många serier skulle ha fegat ur från att göra. Det pseudoreligiösa temat kontra vetenskap vi inte förstår precis som Eli säger när han citerar Clarke är intressant. Det påminner återigen om BSG (Starbucks återkomst) fast på ett annat sätt och det känns mer passande här på nåt sätt.

Jag blev också lite förvånad att Eli pratade om Chloe i sin dagbok och inte om Ginn. Att Rush håller det inne förvånar mig däremot inte alls.

-Gangstagrass

#95 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 November 2010 - 21:22

Tror nog att Chloe kommer hänga med ett tag till, henne blir vi inte av med så lätt ;)

Winter is Coming

#96 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 November 2010 - 21:25

Håller med dig, Wylie, att det var bra gjort att visa att allt trots allt inte var guld och gröna skogar för de som blev kvar på planeten. Som vi fick intrycket av via TJ.

Och tyvärr så lär väl Chloe hänga med ett tag till ja... Suck. Men man kan väl få drömma iaf. :)

#97 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 December 2010 - 22:19

210 - Resurgence

Jojo, nu börjar det hända grejer. Fast det är klart det är ju mid season finale och då brukar det braka loss. Ny fiende introduceras, Telford återvänder, Chloe goes bananas och Eli är ledsen.

Bra och spännande avsnitt. Nya fienden verkar rätt meh så länge det bara är drones, men det kanske finns nåt spännande i command skeppet?

Kul att Telford är tillbaka iaf. Jag undrar hur LDPs kontrakt ser ut, hur många avsnitt per säsong han ska vara med. För han är ju inte en regular.

Bra att det äntligen händer nåt med Chole iaf. Inte för att jag egentligen hade nåt emot att hon satt inspärrad men jag börjar bli riktigt less på alla scener då Matt och Eli kommer och besöker henne och ser beklämda ut.

Verkar som det är nåt på g mellan Lucian Alliance ledaren och TJ...

-Gangstagrass

#98 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 December 2010 - 22:22

10 Resurgence

Noooooooo! Cliffhanger så klart då de gör uppehåll över jul..eller längre? Ve och fasa. :upset:

Nåja, bra avsnitt med en massa action och en ny lurig fiende som dök upp när de minst anade det.. Och Telford är tillbaka..Föga oväntat. Med sig har han sina nya "vänner". Tycker det var bra att de tog upp Elis sorg efter Ginns död. Fin scen med Rush som på sitt sätt visade sin sorg när han pratade med Eli. Jag gillar Rush mer och mer. Han kör sitt eget race, kaxig och full av självförtroende, men jag tror vi bara nosat på ytan, för den karaktären - och Carlyle - har mer att bjuda på. Tycker överlag att de flesta börjar bli varma i kläderna och spelar mer avslappnat. Jag har även blivit riktigt förtjust i miljöerna som är så härligt, ruggigt, skitigt slitna. Inga flashiga kontrollrum med ren, steril interiör.

Slutet då.. Jag tror "Chloe"gjorde något smart som räddar dem alla...

#99 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 December 2010 - 22:29

Det tror jag också. Det verkade verkligen upplagt för det iaf.

Kan bara hålla med dig om Rush också, fast jag har förstås alltid tyckt att han varit awesome. :)

Syfys serier som är på 20 avsnitt tar tyvärr alltid uppehåll i mitten. :( Men juluppehållen brukar inte vara så länge.

-Gangstagrass

#100 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 December 2010 - 22:35

Men du, TJ och den där snubben... Det förstod vi ju redan första (?) gången det sågs där i sjukstugan och de drunknade i varandras ögon... ^_^

Sen håller jag med dig om Chloe: det var dags för något nytt för det blev ett litet sömnpiller till slut med henne och hennes besökare. Men jag tycker ändå de fick till det ganska hyfsat här: gör hon något gott eller något mycket dumt? Troligtvis det förstnämnda, men lite gnager det i en att kanske inte...

Och det är nog ganska vettigt ändå att få ett uppehåll under jul för hur ska man hinna med allt annars? :P