Fear of the dark,fear of the dark
I have constant fear that something's always near
3/5
Edited by Wylie Times, 19 September 2010 - 00:55.
Posted 19 September 2010 - 00:54
Edited by Wylie Times, 19 September 2010 - 00:55.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 September 2010 - 13:16
Winter is Coming
Posted 19 September 2010 - 14:42
---
--- | filmtipset | ---
Posted 19 September 2010 - 14:50

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 September 2010 - 18:15

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 September 2010 - 18:38
Har du sett Susanne Biers original så du kan jämföra?Brothers
Tommy (Jake Gyllenhall) har precis kommit ut ur fängelset och Sam (Tobey Maguire) ska precis åka till Afghanistan. Väl där så skjuts hans helikopter ner och han dödförklaras. Tommy söker sig till Sams familj och han kommer dem nära speciellt frun Grace (Natalie Portman). Men Sam är inte död han tillfångatagen och torteras och svälts nästan ihjäl. Han räddas dock efter några månader och kommer hem till familjens stora lycka. Men han är inte sig själv längre och problem uppstår mellan han själv, sin fru och sin bror. Mycket väl spelat av dessa tre. Filmen lyckas beröra en speciellt mot slutet där allt brister för Sam.
8/10
Posted 19 September 2010 - 19:18
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 September 2010 - 23:03
Nej men jag kanske borde det?Har du sett Susanne Biers original så du kan jämföra?
Winter is Coming
Posted 19 September 2010 - 23:14
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 September 2010 - 02:41
Posted 21 September 2010 - 11:07

Posted 21 September 2010 - 17:52
Posted 21 September 2010 - 18:02
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 September 2010 - 18:35
Jag minns jag tyckte den var bra iaf.Nej men jag kanske borde det?
Har du sett Susanne Biers original så du kan jämföra?
Posted 21 September 2010 - 21:36
Snarare att jag kommit igång med att kommentera de filmer jag ser, något jag kommit av mig helt på senare tidHärligt, Rick! Du verkar ha kommit igång med filmtittandet på allvar.
Lär väl se den vid nått tillfälle framöverJag minns jag tyckte den var bra iaf.
Nej men jag kanske borde det?
Har du sett Susanne Biers original så du kan jämföra?
Winter is Coming
Posted 22 September 2010 - 16:11
Posted 22 September 2010 - 17:42
Winter is Coming
Posted 23 September 2010 - 00:55
Posted 23 September 2010 - 09:12

Posted 23 September 2010 - 11:06
Posted 23 September 2010 - 12:39
Jag gillar spelen men inte filmerna.Jag har aldrig spelat spelen (och kommer troligen aldrig göra det heller) men gillar Resident Evil-filmerna skarpt.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 23 September 2010 - 22:23
Edited by Crusader, 23 September 2010 - 22:23.
Posted 24 September 2010 - 00:01
Winter is Coming
Posted 24 September 2010 - 00:10
Min första 3D bio.
![]()
... Svårt att veta vilken effekt 3Dn hade på mig.
Posted 24 September 2010 - 00:55
Nej, jag menade bara att jag vet inte om 3Dn fick mig att tycka filmen var bättre än den var.
Min första 3D bio.![]()
... Svårt att veta vilken effekt 3Dn hade på mig.
Grattis! Vad menar du med det sista? Att du inte kan ta del av dem fullt ut eller inte alls? Hörde av en kompis att det var värt extra slanten att se den i 3D - trots att de var tvunga att ha glasögonen upp och ner vända pga konstruktionsfel.Dock fick de kompensation i form av nya, gratis biobiljetter.
Edited by Crusader, 24 September 2010 - 01:02.