Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#976 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 26 March 2012 - 21:50

OJ oj oj! Här händer det mycket när man tittar bort! Jättemånga kul bilder och doningar, Lejon. =)

Emeritus fångade du personligheten riktigt bra på! Dock så är han lite tjockare och tunnhårigare än som på bilden, men annars tipp-topp.

Likaså fångade du personligheten på Kosmos Pärlor riktigt bra också. Mycket passande pose förresten, för hon hoppar ju fram längs taken och balanserar på kanter och grejor, för glatta livet.
Ser att du ogillade dom asymetriska detaljerna på hennes dräkt? Hur kan det komma sig? Tycker att du gjorde ett ganska bra färgschema överlag, men grejen med hennes reguljära färgschema är att det ska symbolisera Romaniflaggan ( resande folk), som består av rött grönt och blått. Det blir lite Captain America över henne som så.
Att hon sen har kardborreband på sina skor kändes som en bra idé rent praktiskt, det går fort att komma i superhjälteuniformen då, och så blir det en lite annorlunda visuell bild än dom numer mycket vanligare skosnörena som folk använder.

Du är jätteduktig och inspirerande dock! Ska nog faktiskt gå tillbaka till ritbordet själv lite på Kosmos, och göra om henne vad gäller färgschemat. Finns mer att göra där, ser jag.

Posted Image

Posted Image

#977 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 27 March 2012 - 18:18

Jag har rejsat på en del men nu har jag fått fokusera på annat ett tag. Har fortfarande lite kvar att göra innan jag kan fortsätta med å teckna superhjältar igen, men det kommer.

Gött att du diggar bilderna! Skulle kunnat gjort Emeritus mer "gubbig" om hans ungefärliga ålder stått angivet i guiden. Kanske kan utläsas ur den övriga texten, men för mycket text gör det lätt för mig att missa sådana inbäddade detaljer. Visste inte att färgschemat för Kosmos Pärlor var länkat till en folkgrupp. Hennes beskrivning är ju väldigt kort i guiden. Förstår konceptet, men just de färgerna på min bild blev bara så jäkla fula.

Kosmos Pärlor (FUL!): http://i1246.photobu...ginalcolors.jpg

Edited by Göta Lejon, 27 March 2012 - 18:18.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#978 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 27 March 2012 - 22:47

Där sa du faktiskt nånting som jag borde adda till hennes profil, för det ska ju vara en ganska stor character-arc, hur hon försöker lära sig om Romsk kultur, då hon själv har växt upp i barnhem och därför inte vet nånting om sånt. ( eller ja... det är cover-up storyn, but what the heck... ;) )

Heh... ja, dom färgerna funkar faktiskt inte riktigt... Ska justera det hela. Har lekt med tanken att hon borde ha en röd-rosa topp istället för sin kjol-sarrong-grej t ex.

( För dom som undrar varför det är typ rosa istället för röd, så är det för att hon kör med det som ett shout-out för att hon är tjej/kvinna )

Edited by PredaBot, 27 March 2012 - 22:52.

#979 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 28 March 2012 - 11:24

Ha-ha! Så både Virtus och Vengence har V:n på huvudet. Då hajar jag. Något för Kapten Copyright att ta tag i tror jag! :D

De båda V-pojkarna finns i och för sig i olika universum. I och för sig skulle man kunna tänka sig att de finns i varandras universum i form av serietidningar. Så'nt kan ju bli lite snårigt, men kanske också lite kul.

#980 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 29 March 2012 - 11:22

PredaBot: Det knepiga var att färgerna såg OK ut på din bild men inte på min. Hursomhelst så verkar det ju leda till nya tankar, förändringar och förbättringar kring din superhjältinna så då är jag nöjd med min visuella insats. :)

Gröne Hämnaren: V-killarna i skilda universum, alltså? Bra att veta. Sådant funkar ju. Egna serietidningar är en kul detalj men det funkar nog bäst om man inte gör någon större grej av det. Lite som en cameo.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#981 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 29 March 2012 - 14:10

Jag kan för övrigt nämna att Svenska Superserier finns i Virtusversumet också. Men nummer 7-8 och 10 är lite tunnare. ^^

#982 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 March 2012 - 17:09

Jag kan för övrigt nämna att Svenska Superserier finns i Virtusversumet också. Men nummer 7-8 och 10 är lite tunnare. ^^

Vore ju kul annars om det är Vengeance som tar upp de sidorna i Virtusversats SSS och att nån serienörd kan ta fel på dem eller anklaga Virtus för plagiat :)

#983 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 29 March 2012 - 17:38

Vore ju kul annars om det är Vengeance som tar upp de sidorna i Virtusversats SSS och att nån serienörd kan ta fel på dem eller anklaga Virtus för plagiat :)

Det vore kul, visst, men jag äger inte karaktären och därför vill jag inte göra så.

#984 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 March 2012 - 18:10

Det fina är ju att man kan fråga om lov. Eller som Marvel och DC och Image, bara använda karaktären ändå men på ett sätt som respekterar upphovsrättsägaren. Några kända gästspel är ju Death från DC som varit med i Marvels The Incredible Hulk och Marvels Wolverine som varit med i Images Gen 13.

#985 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 29 March 2012 - 19:50

Jag ville också vara trogen SSS, så att annat än att Virtus inte existerar som seriefigur i Virtusversumet så ville jag inte heller ge Vengeance en massa fake-äventyr, utan göra SSS så lik som den ser ut i vår värld utan Virtus eller något annat. DC och Marvel existerar också i Virtusversumet, eller mera att det är hintat på att dom existerar utan att starta upphovsrättsproblem.

Med andra ord, Virtusversumet har väldigt mycket metafiktion.

Edited by Virtus, 29 March 2012 - 19:56.

#986 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 29 March 2012 - 20:42

Här har vi honom, Nörden. Det bästa jag kunde komma med, jag hade inte så klar bild av honom som jag trodde.

NÖRDEN
Verkligt namn: Adam Göransson
Yrke: Arbetslös
Identitet: känd
Laglig status: Ostraffad kriminell
Civilstånd: singel.
Kända släktingar: Sin mor och syster. Fadern är död.
Födelseort: Visby
Operationsbas: Sverige.
Historia: Ett teknikgeni i tidig ålder, det han inte vet lär han sig på några timmar. Han blev mobbad i sin skola för redan då höll han på att få grått hår, men han brydde sig inte så mycket. Han hade sina ögon på skolans snyggaste tjej. Tyvärr fick han nobben då hon var kär i en av hans värsta mobbare. Han svor att hämnas. Han fick jobb på ett labb efter att ha tagit examen med högsta betyg i alla ämnen som hade med maskin och teknik att göra. Han fick sparken då han försökte få tillstånd att skapa den första fungerande cyborgen. Även här svor han att hämnas. Han stal material från sin gamla arbetsplats och började bygga sina vapen. Han började sin bana som kriminell då han behövde pengar för att fortsätta sin forskning för att göra sin hämnd. Namnet Nörden fick han snart av pressen och polisen då de skämtade om hans tekniska intressen. En del av sin hämnd bestämde han sig för att gifta sig med en vacker och populär kvinna, om så bara för att bevisa att han inte är en oduglig nörd. Så han bestämde att vem som helst i Nordens Stjärnors kvinnliga medlemmar fick duga.
Längd: 1,69
Vikt: 67 kg
Ögon: Gråa
Hår: Brunt.
Styrkenivå: Som en vanlig människa som tränar lite oregelbundet. Med sin utrustning kan han lyfta ett ton.
Känd övermänsklig kraft: Han har ett Exoskelett som ger honom förmågan att sväva, hans armar har han som eldkastare och från ryggen har han två extra armar i form av tentakler med klor som han styr med tankekraft. Det hela gör också att han tål mycket mer stryk då han nästan helt är täckt av metall.
Svagheter: Sin arrogans och att att han är ganska bortskämd och hans tro på sig själv. Annars har han alla svagheter som en vanlig människa.
Personlighet: Han är kär i alla kvinnliga hjältar i Nordens Stjärnor och är ganska bortskämd till sättet och arrogant. Han är självsäker och väldigt pratglad, uppför sig ofta som en skurk från en tv-serie för barn.

Edited by Sret, 29 March 2012 - 21:02.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#987 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 31 March 2012 - 02:37

Det vore kul, visst, men jag äger inte karaktären och därför vill jag inte göra så.

Det är inga problem för min del, om ni nu vill använda vengeance till något sådant. Men som nämndes, är ni osäkra på användandet av honom, så finns ju en finurlig PM-version :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#988 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 31 March 2012 - 08:27

THE VIKTOR kräver bilder av Nörden flörta meningslöst med alla NS kvinnor XD

#989 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 14 April 2012 - 01:13

Finner ni något som ni vill ändra på Nörden säg till.

#990 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 04 May 2012 - 23:25

Och THE Viktor kräver er på bilder, ni kan inte neka honom mycket längre eller hur?

#991 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 05 May 2012 - 08:51

THE VIKTOR IS NOT PATIENT! >8(

Edited by DarkPaladin300, 05 May 2012 - 08:51.

#992 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 30 June 2012 - 23:19

Hur var det med Moder Svea, vad kom vi fram till? Hon hade två själar i sig, men när hon förvandlas till Moder Svea är det fortfarande Kristina som har kontrollen eller är det Moder Sveas själ som tar kontroll över kroppen? Och hur mycket kommunicerar de emellan varandra? Jag minns inte hur mycket vi kom fram till.

#993 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 01 July 2012 - 07:23

Tja, enligt THE VIKTOR (jag alltså) så är det så att när Svea tar över, då är det hon som har kontrollen. Men hon får samma känsla och allt det som en tonåring vilket kkan skapa lite komiska situationer. Och de kommunicerar inte direkt med varandra, snarare via känslor

#994 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 02 July 2012 - 09:04

I vilken mån minns de varandras upplevelser?

#995 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 02 July 2012 - 14:04

I vilken mån minns de varandras upplevelser?

Lite svårt att förklara, men tänk dig att du inte SER allt som händer, utan snarare nåt som en slags flashback. De båda vet om varandras action, och båda minns vad den ena personen gjort natten innan, så vida inte det är nåt mycket personligt

#996 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 03 July 2012 - 08:24

Så de minns typ varandras upplevelser som drömmar?

#997 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 03 July 2012 - 10:02

Så de minns typ varandras upplevelser som drömmar?

Och samtidigt som klara minnen

#998 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 04 July 2012 - 13:20

Hur skiljer sig deras personligheter?

Och påverkas de liksom av varandras känslor?

#999 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 04 July 2012 - 18:28

Hur skiljer sig deras personligheter?

Och påverkas de liksom av varandras känslor?

Kristina är en typisk fjortis. Du vet, älskar Twilight, Justin Bieber (ursäkta, jag spydde upp lite i munnen) och bara MÅSTE ha den senaste Android mobilen och allt det. Moder Svea däremot är en typisk strickt krigerska, hänger på reglerna och fattar inte varför Kristina ugglar över en sliskig kille på gymnasiet och all det. Visst kan de påverka varandra, men det är nästan som änglar på axlar man ser på tecknat och hur ofta lyssnar man på sånt när man är i den fjortis åldern och "kan redan allt"

#1000 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 05 July 2012 - 09:37

Jag funderar på hur de reagerar när det gäller mer reflexartade handlingar och starka känslor. Kan det tänkas att Svea, även om hon rent intellektuellt tycker att ovan nämnda sliskiga kille är totalt ointressant i alla avseenden, blir typ fnittrig när hon får syn på honom på grund av hur Kristina reagerar? De har ju samma kropp och tvingas ju liksom samsas om samma hormoner och så vidare. På samma vis kan man kanske tänka sig att Kristina av reflex smockar till någon som Svea tycker borde straffas, fast det vederbörande gjort är helt normalt ur Kristinas synvinkel.