Här har vi honom, Nörden. Det bästa jag kunde komma med, jag hade inte så klar bild av honom som jag trodde.
NÖRDEN
Verkligt namn: Adam Göransson
Yrke: Arbetslös
Identitet: känd
Laglig status: Ostraffad kriminell
Civilstånd: singel.
Kända släktingar: Sin mor och syster. Fadern är död.
Födelseort: Visby
Operationsbas: Sverige.
Historia: Ett teknikgeni i tidig ålder, det han inte vet lär han sig på några timmar. Han blev mobbad i sin skola för redan då höll han på att få grått hår, men han brydde sig inte så mycket. Han hade sina ögon på skolans snyggaste tjej. Tyvärr fick han nobben då hon var kär i en av hans värsta mobbare. Han svor att hämnas. Han fick jobb på ett labb efter att ha tagit examen med högsta betyg i alla ämnen som hade med maskin och teknik att göra. Han fick sparken då han försökte få tillstånd att skapa den första fungerande cyborgen. Även här svor han att hämnas. Han stal material från sin gamla arbetsplats och började bygga sina vapen. Han började sin bana som kriminell då han behövde pengar för att fortsätta sin forskning för att göra sin hämnd. Namnet Nörden fick han snart av pressen och polisen då de skämtade om hans tekniska intressen. En del av sin hämnd bestämde han sig för att gifta sig med en vacker och populär kvinna, om så bara för att bevisa att han inte är en oduglig nörd. Så han bestämde att vem som helst i Nordens Stjärnors kvinnliga medlemmar fick duga.
Längd: 1,69
Vikt: 67 kg
Ögon: Gråa
Hår: Brunt.
Styrkenivå: Som en vanlig människa som tränar lite oregelbundet. Med sin utrustning kan han lyfta ett ton.
Känd övermänsklig kraft: Han har ett Exoskelett som ger honom förmågan att sväva, hans armar har han som eldkastare och från ryggen har han två extra armar i form av tentakler med klor som han styr med tankekraft. Det hela gör också att han tål mycket mer stryk då han nästan helt är täckt av metall.
Svagheter: Sin arrogans och att att han är ganska bortskämd och hans tro på sig själv. Annars har han alla svagheter som en vanlig människa.
Personlighet: Han är kär i alla kvinnliga hjältar i Nordens Stjärnor och är ganska bortskämd till sättet och arrogant. Han är självsäker och väldigt pratglad, uppför sig ofta som en skurk från en tv-serie för barn.
Edited by Sret, 29 March 2012 - 21:02.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.