Det kanske finns fler boxar. Movieline är ju en stor butik och som tar in mer än det som Discshop listar. Jag hoppas iaf att du slår till på boxen om du känner dig sugen. Det verkar vara en fin och trevlig investering.
Re: No Country for old Men + A Serious Man + The Big Lebowski
"Jag kan bara hålla med kring din beskrivning, även om jag inte håller med om alla skådespelaromdömen.
Really?
Vill du utveckla lite vad det är som gör att du inte riktigt håller med mig i det jag skrev/tycker om TLJ? Skulle varar intressant att veta.
Milk har jag inte sett. Men den verkar bra och den står på listan över filmer som jag så sakterliga betar (bääää
Ahh Kubrick ja. Där är det ju hög tid för mig att se om merparten av hans filmer faktiskt. Jag har ju köpt på mig mycket sedan jag senast gjorde en djupdykning i hans filmer, så jag ska se om jag kan få till något under hösten/vintern. En del filmer går det bra att skriva om, oftast hans tidigare. Men sedan ju mer komplexa hans filmer blir, ja då blir det genast svårt att få fram något vettigt att säga om dom.
Hoppas du kan övertala din far om att se A Serious Man. Vore ju riktigt häftigt att höra vad han tycker om den.
Intressant filmsmak har han iaf, din far. Vad har han för favorit av Kurosawa? Min absoluta favorit är Ikiru, men det känner jag mig rätt ensam om att tycka. Andra som kommer bra nära den är Dersu Uzala och Kagemusha. Fast jag skulle lika gärna kunna radda upp typ samtliga filmer som han har gjort, då det sällan är någon som är riktigt, riktigt dålig.
Tar och skriver lite snabbt om en film jag såg igår.
Panna a netvor
Det här är en tjeckoslovakisk film från 1979 och bygger på "Skönheten och odjuret". Filmen ska väl föreställa att vara en ”mörkare” och ”skrämmande” version av ”Skönheten och odjuret”. Fast jag tyckte inte filmen var speciellt skrämmande…
Däremot är det lite kul med ett annorlunda odjur (han är en fågelliknande varelse i den här versionen ) och jag tyckte faktiskt lite synd om honom. Han led verkligen.
Trots att jag känner till sagan väldigt väl (och sedan har jag även sett en och annan version), så var filmen aldrig tråkig utan ganska intressant och jag kan tänka mig att se den fler gånger.
Det låter ju helt klart intressant. Är det något som går att få tag på, på dvd? Eller har du sett den "på annat sätt"?

This topic is locked