Jump to content

Photo

Senast sedda film v.3 OBS! Läs första inlägget

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#976 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 August 2010 - 19:41

Re: Eric Rohmer + dvdbox

Det kanske finns fler boxar. Movieline är ju en stor butik och som tar in mer än det som Discshop listar. Jag hoppas iaf att du slår till på boxen om du känner dig sugen. Det verkar vara en fin och trevlig investering.

Re: No Country for old Men + A Serious Man + The Big Lebowski

"Jag kan bara hålla med kring din beskrivning, även om jag inte håller med om alla skådespelaromdömen. ;) Tommy Lee Jones spelar kongenialt, men inte genialt."

Really? ;)

Vill du utveckla lite vad det är som gör att du inte riktigt håller med mig i det jag skrev/tycker om TLJ? Skulle varar intressant att veta. :)

Milk har jag inte sett. Men den verkar bra och den står på listan över filmer som jag så sakterliga betar (bääää ;)) av.

Ahh Kubrick ja. Där är det ju hög tid för mig att se om merparten av hans filmer faktiskt. Jag har ju köpt på mig mycket sedan jag senast gjorde en djupdykning i hans filmer, så jag ska se om jag kan få till något under hösten/vintern. En del filmer går det bra att skriva om, oftast hans tidigare. Men sedan ju mer komplexa hans filmer blir, ja då blir det genast svårt att få fram något vettigt att säga om dom.

Hoppas du kan övertala din far om att se A Serious Man. Vore ju riktigt häftigt att höra vad han tycker om den. :)

Intressant filmsmak har han iaf, din far. Vad har han för favorit av Kurosawa? Min absoluta favorit är Ikiru, men det känner jag mig rätt ensam om att tycka. Andra som kommer bra nära den är Dersu Uzala och Kagemusha. Fast jag skulle lika gärna kunna radda upp typ samtliga filmer som han har gjort, då det sällan är någon som är riktigt, riktigt dålig.

Tar och skriver lite snabbt om en film jag såg igår. ;)

Panna a netvor

Det här är en tjeckoslovakisk film från 1979 och bygger på "Skönheten och odjuret". Filmen ska väl föreställa att vara en ”mörkare” och ”skrämmande” version av ”Skönheten och odjuret”. Fast jag tyckte inte filmen var speciellt skrämmande…
Däremot är det lite kul med ett annorlunda odjur (han är en fågelliknande varelse i den här versionen ) och jag tyckte faktiskt lite synd om honom. Han led verkligen.
Trots att jag känner till sagan väldigt väl (och sedan har jag även sett en och annan version), så var filmen aldrig tråkig utan ganska intressant och jag kan tänka mig att se den fler gånger.

Det låter ju helt klart intressant. Är det något som går att få tag på, på dvd? Eller har du sett den "på annat sätt"? ;)

#977 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 August 2010 - 21:06

Evil Aliens (2005)
Konceptet är intressant, inte super originellt, men intressant. Storyn är väl sisådär - välskriven men lyckas aldrig lyfta och på riktigt engagera. Special effekterna, makeupen och rekvisita är riktigt bra, men de cgi-pimpade splatter-scenerna blir aningen tradiga efter ett tag, hur kul det än är att se blonda bimbos beväpnade med pumphagel och trädgårdsredskap. Karaktärerna är rätt OK, så där lagom originella och orealistiska och skådespelarna gör överlag ett bra jobb. Sexscenerna kändes rätt onödiga, inte helt säker vad man ville med dem jag hade iaf svårt att se någon humor där. Eller ja - jag hade svårt att se någon humor iöht i filmen. Men mest lider filmen av att den känns splittrad, som om dess regissör och författare inte kunnat bestämma sig för vad som skall vara tongivande: science fiction, skräck, splatter eller komedi. Skådespelarna verkar ha bestämt sig för det sistnämnda och filmen slutar mer eller mindre med ett tekniskt mumbo jumbo.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#978 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 27 August 2010 - 05:29

Det låter ju helt klart intressant. Är det något som går att få tag på, på dvd? Eller har du sett den "på annat sätt"? ;)

Jag såg den på Youtube.

#979 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 August 2010 - 18:43

Changeling (2008) #MovieZine #Wylie Times #Spotify #GrooveShark
Herrejäklar. Menar ni att jag tänkte strunta i den här filmen? Och vad har jag i hela världen emot Angelina Jolie egentligen? Nu kanske vi inte skall överdriva, men hon är faktiskt bra här. Så bra att du större delen av filmen faktiskt inte tänker på att det är hon. Det kanske är de där fula hattarna, vad vet jag. Jag är ju lite småsvag för "based on a true story"-filmer, och här var det bara hypen kring själva filmen (och något skitsnack om att den här filmen mer eller mindre satte punkt för Angelinas karriär som actionskådespelerska) som gjorde att jag backade. Någon var det som lurade mig att se trailern. Storyn är bra, engagerande och man märker faktiskt inte av att den inte rullar i mål förrän efter 2h. Trots sin lite långsamma takt så blir filmen aldrig tråkig - kanske för att man stundtals lider med Christine och hela tiden håller i bakhuvudet att det finns en verklighetsbakgrund. Musiken är bra och passar in i filmen väldigt bra. Soundtracket måste införlivas i samlingen på ett eller annat vis - så mycket är klart, och inte bara för att jag är svag för piano (ja akustiska instrument iöht). På något vis känns slutet passande, både en form av att säcken knyts ihop och förhoppning om något mer.

Sparsmakat men ändå bra extramaterial var det på DVDn också. :) (För den som inte fattat det ännu är det alltid ett bra tecken när jag ser på extra materialet).

--
Nu blev jag väldigt pepp med att faktiskt se Million Dollar Baby som jag aldrig riktigt kommit mig för att se.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#980 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 August 2010 - 00:36

@XC: Har nog inte sagt det förr men det är väldigt trevligt att du länkar till gamla recensioner här på forumet. Kommer jag ihåg så ska jag försöka börja göra det själv. Jag håller som synes inte riktigt med dig om filmen dock.

Den här filmen har dock ingen på forumet sett. (eller skrivit om, vilket som nu är troligare... :P )

Nuovo cinema Paradiso (Cinema Paradiso)

En av "skam på torra land att jag inte har sett" filmer som jag äntligen kan bocka av. Och den är förstås underbart bra. En film om att älska, leva och filmens magi. Giuseppe Tornatore gör ett enastående jobb med att berätta en varm berörande berättelse om en pojkes uppväxt kring en biograf i en italiensk småstad där han skapar starka band till filmens värld, biografens maskinist och en flicka som han blir kär i. Ett skimmer av ren nostalgi ligger över hela filmen, de varma färgerna, det vackra fotot, de färgstarka karaktärerna som känns sådär härligt typiskt italienska (tankarna går ofta till Fellinis Amarcord) och på toppen av allt finns Ennio Morricones fantastiska soundtrack som, yes you guessed it, osar av sentimentalitet. Jag såg Director's cut som klockar in på 174 minuter men filmen känns inte alls så lång. (till skillnad från filmen som XC sett här ovan. :P ) Dock undrar jag om inte bioversionen blir bättre för trots allt är 3 timmar lite väl mastigt för en film. Ser jag om den vilket jag lär göra så blir det nog att se den som följde med i DVD:n jag köpte.

4,5/5

Och därmed är mitt sommarprojekt att se alla filmer på imdb topp 100 till ända. (allt för att bre på nostlgi faktorn)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#981 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 August 2010 - 07:07

Tack, jag brukar försöka komma ihåg att länka till gamla recensioner. Det är ju dessutom lättare att hitta dem numera när man kan söka i enskilda ämnen också. (Står man i en tråd och använder sökfunktionen så kan man välja "this topic" och söka i bara tråden).

Du har gjort ett hästjobb med att se alla filmer på IMDbs topp100 något som jag tror jag inte skulle klara av.

fqq5BYam.jpg

#982 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 August 2010 - 10:32

Fast det finns ju 3 senast sedda film trådar så det där väl ändå enklare att söka i hela filmforumet? Jag har själv problem när jag söker och bockar i "sök endast titlar". Oavsett hur många resultat jag får upp så kan jag bara se det första.

När jag började med det i somras så hade jag redan sett 92 av filmerna så att ett så stort jobb var det inte. Men det känns ändå roligt att ha gjort för det var många filmer som jag länge har velat se men inte orkat ta för mig.

Edited by Wylie Times, 28 August 2010 - 10:32.

-Gangstagrass

#983 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 August 2010 - 11:23

Om man söker i en tråd får man upp de poster som genererar träffar, söker man på hela filmfoumet så får man ju bara trådarna. Jag bruka söka på först filmforumet och sedan i de ssf-trådar som kommer upp. :)

Edited by XC, 28 August 2010 - 11:24.

fqq5BYam.jpg

#984 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 August 2010 - 12:15

Men du kan ju ställa in så att du får upp poster istället för trådar. (Display results as posts)

Edited by Wylie Times, 28 August 2010 - 12:16.

-Gangstagrass

#985 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 August 2010 - 12:35

Japp, det kan man. Jag gör det också ibland.

fqq5BYam.jpg

#986 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 August 2010 - 21:45

A Soldier's Story (1984)

Filmen utspelar sig i Amerikanska Sydstaterna året 1944. En svart soldat blir mördad och en svart Officerare skickas från Washington för att reda upp det hela och han har bara 3 dagar på sig. Med vad som först verkar vara ett rasistiskt mord visar sig snart vara mycket mer kompliserat.

Mycket bra och tankevärd film. Och förvånande rolig och underhållande. Filmen är full med söderrasism-humor och man får sig en hel del skratt. En favorit scen var bla när det svarta laget spelar en baseboll match och en av de vita officerarna står och klappar och hurrar för att sedan se att alla de andra vita officerarna sitter lugnt ned och tittar på honom som att han är konstig. :lol: Lika så hur soldaterna i södern reagerar på en svart officerare.
Fallet är också intresant då den mördade visar sig vara en svart som anser att Hitler har rätt tanke och vill rensa den svarta rasen på idioter.

7/10

Edited by Crusader, 28 August 2010 - 21:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#987 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 August 2010 - 18:43

Princess Mononoke (1997) #MovieZine.se
Hayao Miyazaki gör sällan någon besviken. Det här är en story som känns riktigt vuxen, och jag gillar den rakt av. Visuellt är den lika bra som de övriga filmerna av honom jag sett och jag gillar verkligen "ormarna" som springer fram ur porerna när gudarna utvecklats till demoner. Riktigt bra är slutet också med Skogsanden som blir ett med sin skog och att slutet lämnas öppet. Trevlig musik, levande karaktärer - även om några av karaktärerna kändes igen till utseendet. En film som mer än väl fyller ut sina 2 timmar.

fqq5BYam.jpg

#988 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 August 2010 - 19:05

Kan inte annat än att hålla med dig. :) Väldigt bra film som skiljer sig något i sin vuxanre ton men som ändå känns väldigt typisk Miyazaki i tematik och berättande.

-Gangstagrass

#989 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 30 August 2010 - 10:50

Visserligen gjorde man en film till - som är lite bättre dessutom.

Reagerade först eftersom jag aldrig förr hade hört någon beskriva The next karate kid som "bättre". Sedan kom jag på att du kanske syftade på den där nya Jackie-filmen...

#990 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2010 - 11:53

Nej, jag tycker faktiskt att "The Next Karate Kid" är bättre än "Karate Kid 3". Jag har inte sett den nya filmen ännu.

The Chronicles of Riddick (2004) #Peak #MovieZine.se
Uppföljaren till filmen Pitch Black tydligen, har nog inte sett den... Hyffsad story som funkar rätt bra även om man inte sett första filmen. Helt OK visuellt arbete. de blir aldrig tråkig, men kan ändå inte säga att jag blev riktigt sugen på att se Pitch Black efter att ha pressat mig igenom denna.

Cloverfield (2008) #Crusader #Crusader 2 #Cartman #Brisingr #Georgia #Synon #Wylie Times #DukeOfNewYork #MovieZine.se
Storyn är OK, välskriven och vägdesignad monster-film med tydliga godzilla-vibbar. Extremt seg under sessionen under partyt, men tar sig därefter riktigt snabbt. Hela grejen med att filma från en kameras pov är det som gör filmen bra. Jag ifrågasätter kaske lite om man verkligen skulle välja att titta igenom kameran i samma utsträckning som man väljer att göra i filmer som den här. Problemet är också att det stundtals blir störande och i vissa scener är det nästan som om man skulle bli sjösjuk (om man hade anlag för sjösjuka). Visuellt är den annars riktigt bra och jag gillar att man aldrig får några extremt långa bilder på monstret utan att det får växa fram. Både gillar och ogillar slutet.

Edited by XC, 30 August 2010 - 11:54.

fqq5BYam.jpg

#991 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2010 - 16:52

Det regnar köttbullar / Cloudy with a Chance of Meatballs (2010) | #Voddler
Konceptet tilltalade mig på en gång, och titeln - dvs den engelska - är en kul ordvits. Storymässigt så håller filmen vad den lovar, även om de bitvis kanske kan upplevas som läskig för de allra minsta, den är underhållande och bjuder på flera fniss. Gillar att den börjar rätt glatt och bjärt och sedan blir mer och mer allvarlig i tonen ju i takt med att problemen hopar sig. Den är givetvis - det är ju en familjefilm - även aningen transparent, vissa saker väntar man sig skall hända. Men den bjuder på ett antal twister också: som tex på slutet när Pappa Tim skall skicka stoppfilen och skickar fel fil . Jag vet inte varför så blev jag lite överraskad av den vändningen. Visuellt är den väldigt lyckad, jag tror jag aldrig varit så hungrig under en film som den här. Och då käkade jag innan. Bra röstskådespelare, Bruce Campbell känns väldigt rätt i sin roll måste jag säga.

Edited by XC, 30 August 2010 - 16:52.

fqq5BYam.jpg

#992 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 30 August 2010 - 17:09

Nej, jag tycker faktiskt att "The Next Karate Kid" är bättre än "Karate Kid 3". Jag har inte sett den nya filmen ännu.

Åhå. Själv förmår jag inte komparera dem alls, eftersom det var länge sedan jag såg trean och aldrig har sett fyran. Och varje gång jag inför en filmkväll har nämnt den som möjlighet har det påpekats för mig vilken dålig idé det är.

Den nya har jag förresten inte heller sett. Men jag ger den minuspoäng för titeln som är både upptagen och missvisande.

#993 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2010 - 17:49

Den nya skall tydligen vara förvånande bra. Jag tror den faktiskt hette "Kung-fu Kid" ett tag - men de gick tillbaka till "Karate Kid" sedan inför lanseringen (antar att inarbetade varumärken anses vinna i längden).

Jag såg alla 4 på rad för ett tag sedan, jag upplevde iaf 4an som ett lyft efter 3an.

fqq5BYam.jpg

#994 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 August 2010 - 19:46

The Chronicles of Riddick (2004)

Nej, ingen film som lär gå till historien direkt... Men Pitch Black har sin ljusa stunder B) så den tycker jag du ska se.

Cloverfield (2008)

Ja, jag tycker ju den helt klart är sevärd. Intressant att se vad de hittar på med uppföljaren som är på g...

Det regnar köttbullar / Cloudy with a Chance of Meatballs (2010)

..jag tror jag aldrig varit så hungrig under en film som den här. Och då käkade jag innan.

Ok, låter som ett väldigt dåligt betyg på en film för en som är vegetarian... :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#995 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2010 - 19:58

The Chronicles of Riddick (2004)

Nej, ingen film som lär gå till historien direkt... Men Pitch Black har sin ljusa stunder B) så den tycker jag du ska se.

OK, då kanske jag ger den en chans ändå om jag springer på den gratis. :)

Cloverfield (2008)

Ja, jag tycker ju den helt klart är sevärd. Intressant att se vad de hittar på med uppföljaren som är på g...

Jag hoppas lite på att man får veta mer om själva monstret. :)

Det regnar köttbullar / Cloudy with a Chance of Meatballs (2010)
..jag tror jag aldrig varit så hungrig under en film som den här. Och då käkade jag innan.

Ok, låter som ett väldigt dåligt betyg på en film för en som är vegetarian... :lol:

Jag är helt övertygad om att du kan låtsas som att det är sojakorvar, quornbiffar och morotsburgare i filmen. (Det är de dansande grillade kycklingarna på slutet du kan få problem med). ;) :lol:

fqq5BYam.jpg

#996 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 August 2010 - 20:16

Japp, ge inte upp Pitch Black bara för att du såg Riddick-filmen. Köttbullefilmen: ok, fantasi har jag ju så... :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#997 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 August 2010 - 21:56

Japp, ge inte upp Pitch Black bara för att du såg Riddick-filmen.

Agreed. Pitch Black är betydligt bättre än The Crapnichles of Riddick.

Undrar varför jag inte skrev om Cloudy with a Chance of Meatballs? Jag tyckte väl iofs inte att den var så bra men ändå..

-Gangstagrass

#998 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 August 2010 - 20:30

Million Dollar Baby (2004) #dukeofnewyork #MoveZine
Som Duke säger så är det frågan om ett drama i boxningsmiljö mer än något annat. Stadig rytm nästan hela filmen igenom och det är inte förrän på slutet som den kommer ur fas och blir aningen för gråtmild för min smak. Storyn är bra och håller nästan hela vägen in i mål, måste erkänna att jag blev lite paff med den plötsliga vändningen där under sista matchen. Överlag bra roller, även om jag kände att Maggies familj kanske var lite för stereotypa. Risken är dock att man uppfattat familjen lika stereotypa om deras reaktion varit den omvända.

fqq5BYam.jpg

#999 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 September 2010 - 00:36

Hamlet (2000)

Jag har dragit mig länge för att se den här versionen. Den har inte fått så bra kritik och efter att ha sett den så är jag benägen att hålla med också. Visst finns det vissa ljuspunkter men isort sett tillför den inte så mycket annat än att modernisera miljöerna och det gjorde ärligt talat Baz Luhrmann betydligt bättre med Romeo + Juliet. Ska man behålla originaltexten så är det svårt att sätta det i en modern miljö utan att det blir väldigt konstigt. Luhrmann förstod detta och skruvade därför åt det visuella rejält för att skapa en värld där det passade bättre in. Michael Almereyda gör inga ansatser till något sådant. Det är vår värld och folk pratar konstigt och kalla VD:n för företaget Denmark (yes, that's the angle) för kung. Det funkar liksom inte.

Sen har han inte hittat riktigt rätt skådespelare för det heller. Eller många av dom gör helt enkelt inte sitt bästa. Ethan Hawke är bra i titelrollen men inte alls på hans högsta nivå. Kyle MacLachlan är ok men fel som Claudius. Han borde hellre ha spelat Polonius som här spelas av Bill Murray som också är ok men inte så mycket mer. Liev Schrieber som Laertes är egentligen den enda som riktigt imponerar. Julia Stiles som Ophelia är ett riktigt stolpskott. Och att ha så pass okända namn i rollerna som Gertrude och Horatio tyckte jag var lite märkligt. Inte för att dom var dåliga.

Men som sagt det känns lite oinspirerat. Jag gillar vissa tolkningar i texten som trots allt är det roliga med se olika versioner av samma pjäs. Texten går att tolka på så många olika sätt. Men å andra sidan har mycket bra och viktigt klippts bort. En Hamlet på 1,47 saknar självklart en hel del.

3/5

-Gangstagrass

#1000 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 September 2010 - 00:05

The Good Shepherd

Mastodont film om CIAs tidiga historia med fokus på chefen för kontraspionage Edward Wilson spelad av Matt Damon. Det här tycker jag är väldigt intressant så att filmen klockar in på 2,47 gör inte så mycket. Inte heller att mycket av storyn går igen från miniserien The Company från 2007 (tvärtom egentligen eftersom serien kom året därpå. Återigen ett fall av två snarlika stories som kommer ungefär samtidigt) The Company ligger dock närmare verkligheten med riktiga namn och mindre friheter i storyn. Edward Wilson är till stor del baserad på James Angleton som spelas av Michael Keaton i The Company. The Good Shepherd sträcker sig inte lika långt i tiden heller utan slutar på 60-talet. (The Compnay täcker hela kalla kriget)

Men å andra sidan är det här förstås snyggare gjort, till stor del bättre castat och bättre berättat. Robert DeNiro står för regin och gör det riktigt bra. Sneglat på Marty kan tänkas... Många bra skådisar också som sagt: John Turturro, William Hurt, Lee Pace, Michael Gambon, Alec Baldwin och DeNiro själv. Joe Pesci dyker upp i en cameo och går knappt att känna igen. (jag kände igen honom på rösten. :) ) Sen är då Angelina Jolie med, men hon är faktiskt rätt ok. Hon störde mig iaf inte och det är väl det bästa man kan hoppas på. :P

4/5

Edited by Wylie Times, 02 September 2010 - 00:06.

-Gangstagrass