Jag tyckte dom var bra båda två. FooF handlar om tre av dom soldater som satte upp amerikanska flaggan på toppen av ön Iwo Jima under WW2. Den kompleteras med Letters from Iwo Jima som spelades in samtidigt. (Jag har inte hunnit se den än) The Queen handlar om hur den engelska kungafamiljen hanterar Dianas död. Helen Mirren är grymt bra som The Queen Båda filmerna är mycket välgjorda så det beror väl på om man tycker ämnerna är intressanta.I väntan på Oscarsgalan har jag tittat på dom nominerade filmerna Flags of our Fathers och The Queen. En del i min plan att se en stor del av dom nominerade filmerna.
Kan du rekommendera någon av de där två filmerna? Tycker de verkar lite halvdana båda två, men jag kan ju självklart missta mig![]()
Vad tittar ni på...
Posted 28 January 2007 - 18:45
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 January 2007 - 23:45
"Jag blev väldigt förvånad när jag såg den här filmen! Jag hade väntat mig en charmig film i Tim Burton-anda, istället fick jag se en av de mörkaste vuxensagor jag någonsin sett. Jag skulle aldrig rekommendera den här filmen till ett barn, då den är väldigt brutal. Samtidigt är den väldigt originell och häftig! Redigt obehaglig på sina ställen, med en av de värsta misshandelscener jag sett på länge samt historiens mest skrämmande faun."
last.fm Filmtipset
Posted 29 January 2007 - 00:03
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 29 January 2007 - 00:17
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 January 2007 - 21:09
Posted 29 January 2007 - 21:40
CSI NY på Kanal 5 just nu, dubbelavsnitt och säsongsavslutning.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 January 2007 - 23:02
Winter is Coming
Posted 29 January 2007 - 23:38

This topic is locked