Vilken film köpte du senast?
Posted 31 August 2009 - 17:40

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 01 September 2009 - 19:16
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 02 September 2009 - 12:24
Walt Disney Treasures: The Chronological Donald Volume Two (2-disc)
Jag har avbeställt den pga att jag märkte att Walt Disney Treasures DVDerna finns för mycklet billigare.Walt Disney Treasures: The Complete Goofy (2-disc)
Istället köpte jag:
Män Som Hatar Kvinnor
Edited by Crusader, 02 September 2009 - 13:22.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 September 2009 - 01:27
Innehåller:
Dracula (1931)*
Frankenstein (1931)*
Wolf-Man (1941)*
Bride of Frankenstein (1935)*
Phantom of the Opera (1943)
The Mummy (1932)
The Invisible Man (1933)
Creature from the Black Lagoon (1954)
Vissa av dem äger jag redan sedan innan. Masrkerar dem med '*'. Det var speciellt Creature from the Black Lagoon som jag ville ha.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 September 2009 - 10:05
Skräcken i Svarta Lagunen tycker jag lider lite av att vara gjord för 3D.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 08 September 2009 - 18:15
The Haunting In Connecticut
30 Days of Night
Dreamland
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 08 September 2009 - 18:19
Den har jag redan sett innan så det håller jag med om.Mumien med Karloff den kuslige är en riktig höjdare.
![]()
Det var Revenge of the Creature som var gjord för 3D, inte första filmen.Skräcken i Svarta Lagunen tycker jag lider lite av att vara gjord för 3D.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 September 2009 - 15:37
Baywatch Säsong 2 och 3
Polisskolan
The Great Outdoors
Summer Rental
Once Bitten
Ett Päron Till farsa...
Gillar man 80-tal så gör man...
John Candy, Dan Aykroyd och Chevy Chase är odödliga. Har kommit fram till att det är sånna här gamla filmer, eller filmer allmänt från den här tidsperioden som är mest värt att köpa för mig då det tycks för det mesta vara de enda jag ser mer än en gång. Och Baywatch är ju alltid härlig lättsam underhållning med David "Kult" Hasselhoff.
Tyckte ettan av Polisskolan kunde vara värd att ha som representant för en förlorad genre av löjliga filmer av den här "slapstick" sorten.
Posted 12 September 2009 - 02:54
Mitt minne av den serien är - förutom de lättklädda, välgräddade damerna (framför allt) som i slow motion springer på stranden - är när Hasselhoff "simmar" genom sanden för att ta sig fram till vakttornet där nån bov håller till?!?! Please, du får gärna säga att jag drömt detta!
Annars är ju 80-tal kult: alla härliga filmer/serier som såg dagens ljus då, kläderna, frisyrerna och MUSIKEN
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 12 September 2009 - 09:16
Dock tänker inte jag på Baywatch som en 80-talsserie utan något som hör det tidiga nittiotalet till och när jag kollade upp när serien började såg att den började 1989 så det är på håret. Till Sverige kom den väl först ett par år senare? Howard Sterns "Son of the Beach" är förövrigt en skön om än smågrov spoof på Baywatch.
Polisskolan är en gammal goding, som jag minns det alla fall. Kan ju hända att en omtitt krossar den illusionen.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 12 September 2009 - 15:56
Musiken, filmerna, yuppienallar, fluffiga luggfrisyrer och modet, i synnerhet för kvinnor, tunika, tights, pumps och håret stort och uppklippt, gärna med ett pastellfärgat hårband. Allt var bättre på 80-talet.
Men visst, en fördel man har när man blickar tillbaka är ju att man sellektivt kan plocka ut det man tycker är godbitarna, så allt var nog inte så bra.
Nej Baywatch är väl en övergång till 90-tal. Tidigt nittiotal var ju relativt likt 80-talet tycker jag. Första säsongen av Baywatch från 89 hade ju ett annat intro som är betydligt mer 80-tal.
Har inte sett polisskolan sen man var liten så det finns en risk att det blir en krossad illussion. Son of the beach var ganska kul, kollade på det ibland när det gick på tv.
Posted 12 September 2009 - 16:05
Om man lägger ihop era namn sådär får man nästan en film av Charlie Kaufman.Synon, dukeofnewyork.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 12 September 2009 - 16:31
Posted 14 September 2009 - 21:55
Edited by GaterGirl, 14 September 2009 - 21:55.
Posted 15 September 2009 - 12:34
Blev riktigt glad att hitta ; Den oändliga historien. Älskade filmen som bar, så det ska bli kul att se den återigen.

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 20 September 2009 - 09:29
Silent Hill (49:-)
Mean creek (10:- så why not)
Allt från Ginza, tack Cartman för tipset!
PS. Följde med en "bonus": Ginza 40 Golden Years 1968-2008
Posted 20 September 2009 - 09:53

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 September 2009 - 13:15
Allt från Ginza, tack Cartman för tipset!
Det var så lite. Bara kul att kunna hjälpa till att hitta filmer andra söker och dessutom tjäna ett par kronor om det går.
Posted 20 September 2009 - 16:26
Constantine 29:-
Grizzly Man 79:-
Star Wars: Det Mörka Hotet 99:-
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 25 September 2009 - 16:26
Raising Helen
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 September 2009 - 23:47
Posted 28 September 2009 - 10:09
Nätet 2.0
The In Crowd
The Jacket
G.I. Jane
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 29 September 2009 - 14:50
5ive Girls, Prins Valiant (med Ron Perlman ♥ ),Heathers & Willow

Posted 01 October 2009 - 01:04
Posted 03 October 2009 - 13:58
Härligt att få se GL i en egen helt tecknad film. Gillade speciellt Victor Garber som Sinestro. Hyfsat bra extramaterial, med bl.a. ett avsnitt av Duck Dodgers och ett dubbelavsnitt av Justice League Unlimited på disc 2. Tråkigt bara att filmen saknar kommentarspår, jag hade gärna hört dem prata lite om skådespelarinsatserna, animationen och såna saker.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

This topic is locked