Figurer
Posted 16 August 2012 - 17:26
Posted 16 August 2012 - 17:38
Posted 16 August 2012 - 17:46
Posted 16 August 2012 - 17:46
Till Isegrim: Såg att du slängt in en mustasch och ett pipskägg, då lägger jag också in detsamma. Om inte karaktärskaparen Viktor vill annat!
Posted 16 August 2012 - 17:54
Män som är 210 är otroligt långa när man möter dem på riktigt. Otroligt långa! En sådan lång kvinna måste ge ett ännu märkligare intryck! Men nu är serier serier, i alla fall är vår serie en serie med superhjältar och här kan det mesta hända. Har Panterns längd med hennes krafter att göra? Eller är det en otrolig slump att hon både har krafter och är superlång?
Posted 16 August 2012 - 18:13
Noterade även käpphandtaget, skall jag köra med ett liknande för igenkännelsens skull?!
Posted 16 August 2012 - 18:23
Posted 16 August 2012 - 18:32
Posted 16 August 2012 - 18:34
Posted 16 August 2012 - 18:43
Posted 16 August 2012 - 19:36
Ser mycket bra ut tycker jag, jag har väl inte riktigt varit förtjust i andra tolkningar, som de randiga byxorna. (Tilläggas bör väl att jag inte har något med Greven att göra så min åsikt är kanske inte mycket att lyssna på, men jag tycker andra tolkningar har gjort att karaktären inte riktigt platsar med de andra figurerna i serien.)
Posted 16 August 2012 - 21:47
I tråden "Nordens Stjärnor-gemensam serie" vilket verkar vara en ursprungstråd, skriver Tfels att "ett par ofta återkommande ärkefiender kan ju vara kul att ha" Jag håller med, det vore suveränt med en ärkeskurk typ Lex Luthor, Doktor Octopus, eller Magneto. Hur ser ni andra på det finns det någon värdig kandidat bland nuvarande skurkar?
Posted 16 August 2012 - 21:59
Ärkeskurkar är kul.
Posted 17 August 2012 - 05:44
Posted 17 August 2012 - 11:08
Vilken mysig religiös stämning det blev här...Vi har väl alla utgått från skaparens egna bild,
Det är väl dock okej att ha ett fåtal jättelånga typer. Kan ju vara kul att se dem mötas vid något tillfälle till exempel. Eller att ställa dem mot dem som är mer normallånga eller väldigt korta. (Graviton tycks vara kortast i gänget.)
En utmaning att teckna är Pantern som är 210 cm lång, vilket gör att hon sticker upp som ett fyrtorn i alla folkmassor. Plus att när man tecknar en proportionerlig ansiktsbild så är hennes huvud 15% större än t.ex. Grevens som är 180 cm lång.
Då kanske jag skall sänka längden på Nekro och General Vinter. Har för mig de är rätt så långa de med.
Jag lärde mig någon gång vilka proportioner som brukar användas i olika sammanhang. Bland annat nämndes både modebilder och superhjälteserier som exempel där antalet huvudhöjder per kroppslängd blev extra högt eftersom det i dessa fall har för vana att föreligga ett visst fokus på kläder respektive muskler och just huvudet därför inte anses som särskilt viktigt. Det betyder ju inte att man behöver rätta sig efter det bara för att man gör superhjälteserier. Men man kan anpassa lite efter vad som passar. Om Pantern är ovanligt lång kanske proportionerna också är ovanliga. Vet inte hur det brukar funka med sådant... eller om Pantern för den delen är som det liksom brukar.Vad brukar du köra med för proportioner (huvudlängder) på figurer när du tecknar människor? Jag kör själv med 7-8 som vanligast för en fullvuxen person. Man kan ju trixa lite med det om man vill jämna ut skillnaden.
I vissa serier har han alltså skägg och i andra inte. Det är ju inte precis overkligt. Funkar det att påstå att detta beror på vilken era serien utspelas i?Till Isegrim: Såg att du slängt in en mustasch och ett pipskägg, då lägger jag också in detsamma. Om inte karaktärskaparen Viktor vill annat!
Käppen kan man ju också fundera över. Har han samma käpp hela tiden, eller byter han ofta? Har han haft samma hela tiden tills den gick sönder eller försvann, varpå han fick en ny? När hände i så fall detta?Noterade även käpphandtaget, skall jag köra med ett liknande för igenkännelsens skull?!
Det känns väl kanske i och för sig som en fråga som inte behöver besvaras. I alla fall så länge vi inte stöter på någon annan som på ett och/eller annat sätt påminner om Pantern.Jag hade inte tänkt att hennes längd hade med hennes krafter att göra, så jag får säga nej
Posted 17 August 2012 - 11:41
Vilken mysig religiös stämning det blev här...Vi har väl alla utgått från skaparens egna bild,
Folk som känner mig vet att religiös sällan beskriver mig, men jag kanske är en profet för att få godkännande av skaparna om man vill göra något annorlunda med figurerna de skapat. Det är ju inte bara av respekt för dem, utan för att det ska vara lätt för läsarna att känna igen figurerna. Flera är redan av uppfattningen att det är förvirrande nog som det är med Nordens Stjärnor att det inte är samma figurer med i alla serier och att många har olika dräkter i olika eror. För mig personligen är egentligen det viktiga att figuren framträder såsom skaparen av den tänkt.
Posted 17 August 2012 - 12:29
Religiös stämmning? Då då, gå med garggens vänner på Facebook, vi är en sjukt religiös grupp som sprider vårt budskap, det heter gargg och inte grogg
Sedan har jag en idé där Moder Svea möter Nekro, du milde vilken skillnad det är mellan dem!
Edited by Sret, 17 August 2012 - 12:30.
Posted 17 August 2012 - 12:46
Posted 17 August 2012 - 18:09
I vissa serier har han alltså skägg och i andra inte. Det är ju inte precis overkligt. Funkar det att påstå att detta beror på vilken era serien utspelas.
Min bild av Greven (det vill säga berättelsen där han förekommer) utspelar sig 1987.
Posted 17 August 2012 - 18:23
Edited by Sret, 17 August 2012 - 18:25.
Posted 17 August 2012 - 18:44
Upplys mig, vilka är dina.Jag gillar din stil Isegrim som bilden på Greven, får mig att undra hur du skulle göra mina karaktärer. Fast det undrar jag om alla tecknarna här.
Alltid roligt att höra att det man gör uppskattas, men ni har bara sett fragment än. Det jag menar är att jag valde att utmana mig själv runt berättandet, upplägget av seriesidorna, så jag får hoppas att ni uppskattar resultatet när ni ser allt.
Posted 17 August 2012 - 18:58
Röda Spöket (finns ingen skapar mall av den hjälten än), Face, Victor "Nattkatten" Blanc, Orm, Spegel, Svarta Örnen, Bloodhand, Bobby, Dödsskuggan, Akki och Nörden. Ingen av dem finns det bilder på än, men de finns alla med i skaparguiden. Förutom Nörden som nämns någonstans i forumet under fliken Personer, det var ganska sent som jag kom på honom så det är nog inte så svårt att hitta hans mall.
Sedan har jag ju skapat Gromköping och Havsbergets Mentalsjukhus, men de behöver du inte bekymra dig om än.
Posted 17 August 2012 - 18:58
Posted 17 August 2012 - 19:21