Figurer
Posted 17 August 2012 - 20:07
Posted 17 August 2012 - 21:10
Posted 18 August 2012 - 08:06
Alltså, jag försökte bara göra mig lustig över ett citat bortfört från sitt sammanhang. I alla fall så håller jag med dig om att det är en fördel att kommunicera om vad man gör med olika ingredienser i mytologin, så att saker och ting stämmer överens och så vidare.
Vilken mysig religiös stämning det blev här...Vi har väl alla utgått från skaparens egna bild,
Folk som känner mig vet att religiös sällan beskriver mig, men jag kanske är en profet för att få godkännande av skaparna om man vill göra något annorlunda med figurerna de skapat. Det är ju inte bara av respekt för dem, utan för att det ska vara lätt för läsarna att känna igen figurerna. Flera är redan av uppfattningen att det är förvirrande nog som det är med Nordens Stjärnor att det inte är samma figurer med i alla serier och att många har olika dräkter i olika eror. För mig personligen är egentligen det viktiga att figuren framträder såsom skaparen av den tänkt.
Har någon koll på vilka övriga serier Greven har varit med i och när de utspelas?
I vissa serier har han alltså skägg och i andra inte. Det är ju inte precis overkligt. Funkar det att påstå att detta beror på vilken era serien utspelas.
Min bild av Greven (det vill säga berättelsen där han förekommer) utspelar sig 1987.
Förvirrande namn, det där...Ingen finns det bild på.
Posted 18 August 2012 - 11:12
Posted 18 August 2012 - 12:21
Posted 18 August 2012 - 12:33
Posted 18 August 2012 - 14:17
Sedan funderar jag om det inte kan finnas en uppmaning till manusskrivarna att om möjligt peta in Greven på ett hörn, Likt TV-serien Mission Impossible kunde han bli spindeln i nätet skicka ut rätt Superhjälte för att ta sig ann ett fall. Detta med tanke på hur många Superhjältar det finns, så skulle Greven bli den sammanhållande länken.
När det gäller Ärekefiende så skulle nyss nämnda Leif Schwartz kunna få samma roll på motståndarsidan,
Posted 18 August 2012 - 14:29
Posted 18 August 2012 - 14:56
Posted 18 August 2012 - 15:06
Skägg går att retuschera bort.
Även om jag tycker att en gentleman bär skägg och mustasch, välskräddade kläder av bra material och har en känsla för kvalité.
Edited by Isegrim, 18 August 2012 - 15:33.
Posted 18 August 2012 - 15:23
Posted 18 August 2012 - 16:22
Posted 22 August 2012 - 14:42
Nekro: 2,13 meter lång nu.
General Vinter: 2,04 meter lång
Bloodhand: Ändrat så att istället för hans höga pris, så väljer han endast att ta betalt i dollar, priset diskuteras naturligtvis.
Har även ändrat lite på Ghast, så jag lägger upp hans profil igen.
GHAST
Verkligt namn: (Före sin död) Måns Henrik Bernsson 25 år.
Alias: (Före sin död) Nörd, Slagpåsen. (som Ghast) Liket
Yrke: (Före sin död) Ägare till en seriebutik
Identitet: Raderat efter att han dog.
Laglig status: Har ingen efter sin död.
Civilstånd: Singel, vem vill ha ett lik?
Kända släktingar: En syster som fortfarande umgås med honom, den enda som känner igen honom efter att han blev Ghast, och hennes son som ser upp till Ghast som stadens största hjälte.
Födelseort: Gromköping, Sverige.
Operationsbas: Gromköping, Sverige.
Historia: Han hade en ganska trist uppväxt även om han var mobbad i skolan så fortsatte han att vara trevlig mot alla. Hans föräldrar var arbetslösa och oftast berusade så han och hans syster fick ta hand om allt själva. Föräldrarna dog i ett inbrott som gick fel och barnen tvingades att ta hand om sig själva mer än någonsin. Måns blev frälst av seriernas värld och öppnade en seriebutik som säljer serier men även reklamprylar för stadens superhjälte Svarta Guldet. Allt fick ett tragiskt slut när Måns fick en kemikalie över sig, det ögonblicket vaknade nörden i honom och han hoppade nerför ett hus i tron att han hade superkrafter, men han föll mot sin död. Några veckor senare vaknar han upp i sin grav och gräver sig upp. Hans kropp har förändrats till en längre och mer mager kropp, samt något zombieliknande, hjälten Ghast är född.
Längd: (Före sin död) 150 cm (som Ghast) 190 cm.
Vikt: (Före sin död) 105 kg (som Ghast) 80 kg.
Ögon: (Före sin död) Gröna (som Ghast) Svarta.
Hår: (Före sin död) Kort blont (som Ghast) axel långt blont hår.
Styrkenivå: Kan lyfta nära 20-25 ton.
Krafter: Superstyrka, osårbar för trubbigt våld, odödlighet och han åldras inte. Eftersom han är död känner han nästan ingen smärta och han behöver inte äta eller dricka, och han känner ingen trötthet heller. Han behöver inte andas som levande och kan därför färdas i helt syrefria miljöer, eller genom giftig gas. Han är en mästare på att smyga eftersom han har varken kroppsvärme eller några andetag som kan avslöja honom. Kan ej heller hypnotiseras eller liknande. Han saknar fingeravtryck. Ser nästan allt i mörker.
Svagheter: Magi är en av få saker som får honom att känna smärta. Att bli spetsad av knivar och andra vassa föremål är inte dödligt men är smärtsamt. Han måste sova i eller på jord från sin grav en hel dag i veckan för att fylla på krafter och för att läka de skador han har fått. Att utsätta kroppen för alltför stora påfrestningar tar på hans muskler och gör att han måste vila sig. Salt försvagar honom en tid men han är fortfarande stark. Silver kan ha en brännande effekt på honom om han utsätts för det för länge. Han har ingen kontroll över avhuggna kroppsdelar.
Personlighet: Ogillar tanken att döda, men kan ta till våld där situationen kräver det. Han har ett öga för detaljer som andra ofta missar. Han är nästan alltid allvarlig, men han kan ha en skarp tunga, och arbete går före nöje för honom. Han är beredd att offra sig själv för att rädda liv, bär på ett dåligt samvete då han ser flera mord som ett personlig misslyckande. Är svår att reta upp, men kan bli riktigt arg. Är envis, och han är försiktig för han vill inte skada oskyldiga av misstag. Gillar inte att få uppmärksamhet för mycket, så han håller sig oftast i skuggorna.
Övrigt: Klär sig i byxor, t-shirt, lång rock och bredbrättad hatt, för han förstår inte varför man måste ha åtsittande dräkt och en heltäckande mask som man tekniskt omöjligt kan andas igenom. Han har ju ingen identitet att skydda längre. Varit ensam hjälte i ett år innan han mötte Nordens Stjärnor, och sedan några år till innan han gick med dem.
Edited by Sret, 22 August 2012 - 15:02.
Posted 22 August 2012 - 16:55
Börja här, vetja: http://www.svenskasu...php?title=Ghast
Posted 22 August 2012 - 17:39
Posted 23 August 2012 - 14:56
Posted 23 August 2012 - 15:22
Posted 23 August 2012 - 15:36
Posted 23 August 2012 - 16:14
Ser att vi tolkat råttan olika, men det gör nog inget.
Det skulle vara roligt om råttan ibland använde en råttmaskering/ansiktsmask.
Posted 23 August 2012 - 16:16
Posted 23 August 2012 - 16:28
Posted 23 August 2012 - 16:44
Posted 23 August 2012 - 17:05
Posted 23 August 2012 - 17:24
Posted 23 August 2012 - 17:28