OT - Funktionen finns, "Visa nytt innehåll" längst upp till höger. Man kan filtrera ut vilken forumdel man vill ha (verkar det som, har inte provat)[...]
Det är lite trist att funktionen "visa olästa inlägg" inte finns på det här forumet. Det är så lätt att missa en massa inlägg. Jag tycker skissen och storyn är bra, bara en tanke, svävar inte Nox döskallar? Det skulle förstärka poängen.
Figurer
Posted 27 August 2012 - 22:50
Posted 31 August 2012 - 18:20
Posted 12 September 2012 - 13:20
Det får väl göras som allt annat, att varje serie görs av den som får inspiration till det. Men vi kan försöka stimulera och hetsa varandra till det om vi inte räknar med att det händer av sig själv.Alltså en ensides skämtserie. Problemet är att hitta någon som skall göra det på så många figurer.
Jag har för mig att Tin har förlängt sin arm i någon serie.Jag skulle kunna tänka mig att göra en sida om Tin, då förutsatt att han utvecklar den teleskopsfunktion jag nämnde i ett tidigare inlägg,(typ Plasticman) utan den är han inte så intressant för mig.
Jag har en idé till en ensidare med Tin, men till det skulle jag behöva ett par som hånglar! Några förslag på två stycken som skulle kunna tänka sig att ägna sig åt det mellan alla äventyr?
Posted 12 September 2012 - 13:48
Av mina:
Personligheten tar det han får.
Orientens pärla kan tänka sig Personligheten i de två modernare perioderna.
Otroliga mannen kan tänka sig Vita Duvan II och Pantern om de är lediga.
Vita Duvan II kan i de tidigare åldrarna partyhångla med valfri figur oavsett kön, annars så är det väl ingen som riktigt passar henne i början, men Personligheten i moderna perioden.
Spore och valfri? I utforskningssyfte såklart...
Posted 12 September 2012 - 18:39
Hmm! Såg just att Orientens Pärlas ålder anges till 14 år! Vill helst undvika fokus på en i grunden; bifigur, Otrolige Mannen som är gift faller bort av samma anledning, Personligheten faller bort pg. av relationskartan. Vad säger Tfels kan Superstjärnan tänka sig att hångla med Lon?Vi har ju Lon och Greven.
Av mina:
Personligheten tar det han får.
Orientens pärla kan tänka sig Personligheten i de två modernare perioderna.
Otroliga mannen kan tänka sig Vita Duvan II och Pantern om de är lediga.
Vita Duvan II kan i de tidigare åldrarna partyhångla med valfri figur oavsett kön, annars så är det väl ingen som riktigt passar henne i början, men Personligheten i moderna perioden.
Spore och valfri? I utforskningssyfte såklart...
Posted 12 September 2012 - 19:34
Du menar väl PANTERN och Greven?...Vi har ju Lon och Greven.
Plus, Jeanne Nocturne kan få för sig att bli puss galen
Posted 12 September 2012 - 19:39
Nja, nä, Superstjärnans absoluta fokus är att rädda människor. Av mina figurer är det nog Himlens Vilja som är mest aktuell för detta ändamål, men han är ju bara reservmedlem. Då föreslår jag hellre Jeanne Nocturne med nästan vem som helst eller greven och Pantern.Vad säger Tfels kan Superstjärnan tänka sig att hångla med Lon?
Posted 12 September 2012 - 20:10
Jag kommer nog använda Personligheten och Orientens Pärla! I relationskartan (som jag önskar fanns till alla figurer) står det "attraherad" respektive "kan bli ett par", kanske dags att sätta den båten i sjön! Ytterliggare en fråga, det finns en bild av NS vardagsrum, där det sitter ett gäng runt ett fikabord, var finns den bilden för miljöreferens?
Hmm! Såg just att Orientens Pärlas ålder anges till 14 år! Vill helst undvika fokus på en i grunden; bifigur, Otrolige Mannen som är gift faller bort av samma anledning, Personligheten faller bort pg. av relationskartan. Vad säger Tfels kan Superstjärnan tänka sig att hångla med Lon?
Om serien utspelar sig i första perioden blir det förstås helt fel med OP. Hon blir ju äldre sedan.
Hursom tror jag du menar splashsidan från Dedrups dödliga prisma med vardagsrummet från deras residens i nerlagda S1 i Uppsala. Den finns lite här och var men lättast är:

Om det inte var den så finns en annan vardagsrumsbild som splas i första (?) avsnittet av En hobby för alla. Kan ladda upp och posta om det är den.
Posted 12 September 2012 - 20:17
Nja, nä, Superstjärnans absoluta fokus är att rädda människor. Av mina figurer är det nog Himlens Vilja som är mest aktuell för detta ändamål, men han är ju bara reservmedlem. Då föreslår jag hellre Jeanne Nocturne med nästan vem som helst eller greven och Pantern.
Vad säger Tfels kan Superstjärnan tänka sig att hångla med Lon?
Greven och Pantern är mitt reservalternativ, men det skulle vara kul att ha något nytt kärlekspar med tanke på alla de hormoner som lär rusa runt i högkvarteret! Jag tar gärna Jeanne Nocturne med Lon i mänsklig form om det är okej! Vart har bilden av Lon i mänsklig form tagit vägen, den finns inte längre i skaparguiden.
Posted 12 September 2012 - 20:27
Det var den jag sökte Daniel, Tack! Jag ville se hur soffan såg ut. Jo jag vet att hon blir äldre sedan och Personligheten med OP hade varit den bästa lösningen, men jag vill undvika fokus på fel detaljer. En tydligare skrivning i skaparguiden skulle vara bra, typ hon var 14 år när hon blev medlem i NS år...
Jag kommer nog använda Personligheten och Orientens Pärla! I relationskartan (som jag önskar fanns till alla figurer) står det "attraherad" respektive "kan bli ett par", kanske dags att sätta den båten i sjön! Ytterliggare en fråga, det finns en bild av NS vardagsrum, där det sitter ett gäng runt ett fikabord, var finns den bilden för miljöreferens?
Hmm! Såg just att Orientens Pärlas ålder anges till 14 år! Vill helst undvika fokus på en i grunden; bifigur, Otrolige Mannen som är gift faller bort av samma anledning, Personligheten faller bort pg. av relationskartan. Vad säger Tfels kan Superstjärnan tänka sig att hångla med Lon?
Om serien utspelar sig i första perioden blir det förstås helt fel med OP. Hon blir ju äldre sedan.
Om det inte var den så finns en annan vardagsrumsbild som splas i första (?) avsnittet av En hobby för alla. Kan ladda upp och posta om det är den.
Posted 12 September 2012 - 20:37
Posted 12 September 2012 - 20:43
Det var den jag sökte Daniel, Tack! Jag ville se hur soffan såg ut. Jo jag vet att hon blir äldre sedan och Personligheten med OP hade varit den bästa lösningen, men jag vill undvika fokus på fel detaljer. En tydligare skrivning i skaparguiden skulle vara bra, typ hon var 14 år när hon blev medlem i NS år...
Istället för att skriva att varje ålder är när de gick med i NS så står det i inledningen av Personer-kapitlet.
Posted 12 September 2012 - 21:14
Istället för att skriva att varje ålder är när de gick med i NS så står det i inledningen av Personer-kapitlet.
Det stämmer nog Daniel! Med Mangadomen i färskt minne vill jag bara undvika en helt onödig debatt! Men jag kanske använder OP och Personligheten i alla fall, jag får bara teckna henne lite yppigare! De känns som ett mer naturligt par än Lon och JN. JN verkar inte typen som investerar i ett seriöst förhållande.Det känns bara som något sådant resulterar i tårar från Lons sida.
Posted 14 September 2012 - 14:48
Eller, som jag har förespråkat, låta bli att skriva ålder, och i stället ange födelseår.En tydligare skrivning i skaparguiden skulle vara bra, typ hon var 14 år när hon blev medlem i NS år...
Posted 14 September 2012 - 15:09
Posted 14 September 2012 - 15:11
Posted 14 September 2012 - 15:38
Den där diskussionen har pågått ett tag, och vi har lite olika inställningar till hur saker bör behandlas. Men kort sagt, så är det så att NS-serierna utspelas i fyra olika eror, vilket innebär att tidslinjen sträcker sig över sex år. De sex åren bör ha en viss betydelse. Om Orientens Pärla, som anges ovan, är 14 år när Nordens Stjärnor bildas, bör hon vara 19-20 i de serier som utspelas i den fjärde perioden. Eftersom ålder är olika i olika serier bör det alltså inte vara den som anges i profilerna, utan när de är födda. För min del är det dock inte viktigt om det uttrycks med ett absolut årtal eller om det skrivs i förhållande till Nordens Stjärnors grundande. OP föddes år 14 f.NS, och enligt gällande tidslinje bör det betyda 1978 eller 1979. Jag tycker att det blir lättare att hålla reda på det hela om man använder årtal som låter som riktiga årtal. Men det behöver inte betyda att man någonsin nämner vilket år det är i serierna. Manusförfattaren bör veta om det, men för publiken kan det vara oviktigt och rentav förvirrande att få ett årtal kastat på sig. Och eftersom serierna inte handlar om vårt universum behöver man inte rätta sig efter hur saker förhöll sig motsvarande år i den så kallade verkligheten.Varför skriva ut årtal över huvud taget.
Posted 15 September 2012 - 21:58
Posted 16 September 2012 - 17:28
Posted 16 September 2012 - 17:44
Posted 16 September 2012 - 18:06
Posted 16 September 2012 - 18:35
Och så heter det "Var var vi?" fast jag vet i och för sig inte om Tin är bra eller dålig på grammatik.
Posted 16 September 2012 - 18:49
Posted 16 September 2012 - 18:53