Jump to content

Photo

Mass Effect 3

• Please log in to reply
148 replies to this topic

#101 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2012 - 18:33

Har inte testat multiplayer ännu. :P
Om du inte tror mig så kolla mitt Raptr. ;) Fast jag sa visst fel. 65 timmar ska det vara. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#102 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 March 2012 - 23:07

Förstår inte hur du gör, stannar du mycket och beundrar omgivningarna? :P

Har för övrigt börjat köra en del multiplayer nu och jag hade delvis rätt i att dissa det innan ens spelet kom. Det känns onödigt på nått sätt. Jag ska i alla fall spela upp det till 100% Readiness för slutets skull.

Winter is Coming

#103 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2012 - 23:08

Från en av Biowares grundare till Mass Effect fansen.

Tror det är första gången de gör ett sådant utalande.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#104 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2012 - 18:27

Ja där ser man, är inte förvånad då 90-95% av alla fansen har hatat slutet nått enormt och det vill ha ett dlc med ett nytt slut. Och jag tror inte det är omöjligt faktiskt. Säger inte mer än så.

Winter is Coming

#105 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 March 2012 - 18:35

De har ju från början sagt att de skulle släppa DLCer som utspelade sig efter spelet så igentligen är det väl mer en påminnelse om det och att de ska lyssna på fansens kritik.
-Sora, Kingdom Hearts

#106 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2012 - 18:42

Säger så här Med tanke på hur spelet slutar så finns det ju inte nån möjlighet att nån dlc ska utspela sig efter spelet om inte hela slutet bara var en illusion vilket en hel del verkar tyda på.
Ingen direkt spoiler men bör inte läsas om man inte klarat spelet ännu.

Winter is Coming

#107 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 March 2012 - 14:53

Och nu har jag spelat igenom det en andra gång. Det här är ju det kortaste ME-spelet så här långt, första spelningen tog 28-29 timmar medans andra gick på runt 34-35 undrar verkligen hur mycket mer det kan finnas att upptäcka? Troligen tar det längre tid om man spelar på högsta svårighetsgraden vilket jag inte gör.

Sen så spelade jag tillräckligt mycket multiplayer också för att få det fulländade slutet. Och just multiplayer delen var klart bättre än vad jag någonsin hade kunnat hoppas på! Riktigt kul, speciellt när man har börjat låsa upp andra raser och klasser. Att spela Krogansoldier och springa runt och utföra meeleattacks är barnsligt roligt och Quarian med Tactical Cloak och Sniperrifle är inte dumt de heller.

Winter is Coming

#108 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 March 2012 - 19:37

Och nu har jag spelat igenom det en andra gång.

Va f-n, och jag som bara hunnit till Summit (och räddat Eve). Gör ni inget annat om dagarna? ;) :P

/Avis
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#109 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 March 2012 - 21:56

Och nu har jag spelat igenom det en andra gång.

Va f-n, och jag som bara hunnit till Summit (och räddat Eve). Gör ni inget annat om dagarna? ;) :P

/Avis

Nej tyvärr så gör jag nog inte det, och jag har dessutom kommit efter med alla tv-serier jag följer och inte sett en enda film och haft noll socialt liv. Jag har andats, sovit, ätit och skitit Mass Effect 3 sen den 8:e Mars då jag fick spelet. Jag är nog sjuk på nått sätt :huh: :P

Winter is Coming

#110 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 March 2012 - 22:50

Själv så har jag knappt spelat på de senaste 2 veckorna. :P Men jag hade tänkt göra det lite nu.
-Sora, Kingdom Hearts

#111 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 March 2012 - 22:55

Det blir inget mer single player på ett bra tag nu, två genomspelningar är allt jag orkar. Kommer fortsätta med Multiplayer dock då jag ändå inte har nått annat att spela den närmaste tiden.

Winter is Coming

#112 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 March 2012 - 16:31

En ny teori om varför Dinosaurierna dog ut:

Posted Image
-Sora, Kingdom Hearts

#113 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 April 2012 - 04:46

Trailer för den nya animerade serien. :P

-Sora, Kingdom Hearts

#114 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 April 2012 - 15:08

Verkar som att Bioware faktiskt ändrar slutet. Deras kommande DLC MASS EFFECT 3: EXTENDED CUT (som är gratis) kommer bara innehålla extra mellansekvenser för slutet.

BIOWARE ANNOUNCES MASS EFFECT 3: EXTENDED CUT

No extra charge DLC Pack to Provide Additional Cinematic Scenes to the
Ending of Mass Effect 3 this Summer

REDWOOD CITY, Calif. – April 5, 2012 – BioWare, a Label of Electronic Arts Inc. announced Mass Effect™ 3: Extended Cut, a downloadable content pack that will expand upon the events at the end of the critically acclaimed Action RPG. Through additional cinematic sequences and epilogue scenes, the Mass Effect 3: Extended Cut will give fans seeking further clarity to the ending of Mass Effect 3 deeper insights into how their personal journey concludes. Coming this summer, the Mass Effect 3: Extended Cut will be available for download on the Xbox 360® videogame and entertainment system, PlayStation®3 computer entertainment system and PC for no extra charge*.

“We are all incredibly proud of Mass Effect 3 and the work done by Casey Hudson and team,” said Dr. Ray Muzyka, Co-Founder of BioWare and General Manager of EA’s BioWare Label. “Since launch, we have had time to listen to the feedback from our most passionate fans and we are responding. With the Mass Effect 3: Extended Cut we think we have struck a good balance in delivering the answers players are looking for while maintaining the team’s artistic vision for the end of this story arc in the Mass Effect universe.”

Casey Hudson, Executive Producer of the Mass Effect series added, “We have reprioritized our post-launch development efforts to provide the fans who want more closure with even more context and clarity to the ending of the game, in a way that will feel more personalized for each player.”

Edited by Crusader, 05 April 2012 - 15:21.

-Sora, Kingdom Hearts

#115 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 April 2012 - 20:11

Det var väl att vänta. Backlashen mot slutet har varit tillräckligt oerhörd för att täckas av BBC, Fox News och annan icke-spelfokuserad media, så nu blir det skademinimering från Biowares håll.

Efter debaclet med Dragon Age II och nu detta har Bioware förbrukat mycket av sitt förtroendekapital och alienerat en stor del av sin konsumentbas. Det kan stå dem dyrt om de inte lyckas göra bot men frågan är om några nya filmsnuttar räcker för att blidka de missnöjda. Många av klagomålen har ju rört befintligheter i det nuvarande slutet som alltså inte ser ut att ändras med det här.

#116 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 April 2012 - 21:26

Det här hade man lite på känn faktiskt. Slutet var en pungspark till alla som älskar Mass Effect spelen och jag ser gärna att det läggs till några scener däremot lär det väl inta handla om nått aktivt spelande utan just bara extra videosekvenser och det känns faktiskt bättre, då ändrar man kanske inte slutet utan lägger istället till saker som bättre visar det extremt ologiska och dumma slutet. Fast teorin om Shepards Indoctrination är värd att utforska.

Vilken makt vi spelare har fått egentligen! Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt? Det återstår att se.

Winter is Coming

#117 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 April 2012 - 09:21

En antagligen relaterad nyhet är att EA har utnämnts till USA:s sämsta bolag. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, troligen det senare.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#118 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 April 2012 - 10:48

Jag vet. De "vann" över Bankerna som orsakade den ekonomiska krisen vi har haft i några år nu. :rolleyes:
-Sora, Kingdom Hearts

#119 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 June 2012 - 22:16

Extended Cut DLC:n ska komma ut nästa vecka! Och det blir dessutom en väldigt stor uppdatering 1.9 GB! Så nog måste det betyda att vi äntligen får våra "unika" slut beronde på ens val under de 3 spelens gång.

Ytterligare dlc till multiplayer kan vara på g också, Rebellion släpptes ju för nån knapp månad sen och nu ryktas det om en till som ska heta "Earth" och innahålla 3 nya maps alla som ska utspela sig på Jorden. Personligen tycker jag det låter väldigt kul om det är sant.

Winter is Coming

#120 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 July 2012 - 12:16

Ryktet stämde! Idag släpptes Earth (gratis så klart) med tre nya maps, Vancouver, London och Rio, sex nya karaktärer en i varje klass och tre nya vapen. Och eftersom det bara regnar hela tiden så blir det väl en del spelande framöver :thumbsup:

Winter is Coming

#121 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 August 2012 - 21:06

Ny DLC på G:

Mass Effect 3: Leviathan is the first story-driven, single player DLC to be made available since Mass Effect 3 Extended Cut. Leviathan expands upon the events of Mass Effect 3 with gripping and emotional storytelling, compelling new characters, powerful weapons and unique upgrades. Players will be able to discover more about the origins of the reapers as they race across the galaxy to unravel the mystery that surrounds the fabled Leviathan.

Källa

Mer info!

Edited by Crusader, 02 August 2012 - 22:18.

-Sora, Kingdom Hearts

#122 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 August 2012 - 14:45

Enligt IGN så ska den här nya DLCn dessutom ändra slutet om man spelar igenom den. Undrar hur.
-Sora, Kingdom Hearts

#123 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 August 2012 - 21:10

Ja det kan man ju fråga sig, själv har jag inte spelat Extended Cut ännu (har ju knappt varit hemma nånting sen den släpptes). Men jag gillar inte att de tar betalt för DLC:s. Och speciellt inte efter hur de skötte From Ashes. Glad att alla DLC de släppt till multiplayer så här långt har varit gratis.

Winter is Coming

#124 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 August 2012 - 20:09

Releasedatumet för den nya DLCn är redan 29/8.
-Sora, Kingdom Hearts

#125 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 October 2012 - 20:42

Nytt DLC till multiplayer kommer ut den 9.:e oktober, Retaliation heter den och är den absolut största dlc:n till multiplayer så här långt, 16 nya karaktärer kommer släppas allteftersom, 6 nya maps varav tre gamla med nytt utseende, tre nya vapen (förmodligen fler med tiden) plus störst av allt en ny fiende, Collectors gör comeback! Jäkligt kul tycker jag :thumbsup:

Trailer
http://www.ign.com/v...ion-dlc-trailer

Winter is Coming