Årets film 2010 - Diskussionstråd
Posted 25 January 2011 - 23:12
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 25 January 2011 - 23:24
säger väl allt
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 25 January 2011 - 23:34
@Georgia: tänk att få se en recension skriven av dig om en asiatisk film som även är ett drama! Wow. Vore nåt.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 25 January 2011 - 23:34
Jag funderar också på att hoppa över av olika orsaker.
1. Har inte sett någon av filmerna och har dem inte.
2. Har alltid problem att få Subs att funka på mitt PS3 och min dator har problem att visa filmer nuförtiden.
3. Jag har varit borta hela kvällen och ska bort imorgon eftermiddag vilket ger mig lite tid att hinna se dem.
4. Jag tycker det är jobbigt att se filmer som jag inte kan språket på vilket gör att det blir svårt att faktiskt komma igång och se dem.
Just nu försöker jag hitta en Okuribito med fast text så det beror på hur jag lyckas med det samt om Daybreakers inne bli klart att se ikväll.
Jag tycker inte att du behöver hoppa över bara för att du inte får tag på filmen eller inte vill se en viss typ av film. Vi väljer alla bort filmer som vi inte är intresserade av eller som vi kanske inte får tag i. Det är bara att rösta på den andra filmen i såna fall.
Väldigt kul.Kul att så många röstar på Avsked! Bra film.
Edited by Wylie Times, 25 January 2011 - 23:38.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 25 January 2011 - 23:40
Annars är det ju bara att rösta på Avsked. Eller hur, Georgia?
@Georgia: tänk att få se en recension skriven av dig om en asiatisk film som även är ett drama! Wow. Vore nåt.
Fast jag skrev en liten recension om ett medeltida drama häromdagen, så helt omöjlig kanske jag inte är
Edited by Georgia, 25 January 2011 - 23:51.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 25 January 2011 - 23:48
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 January 2011 - 08:26
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 January 2011 - 10:02
Håller med Georgia. Jag skulle aldrig kolla på en utländskfilm som ej är på engelska.
![]()
säger väl allt
Posted 26 January 2011 - 12:53
Nyfiken fråga: gäller det ALLA utländska filmer? Även europeiska som t ex franska filmer?
Posted 26 January 2011 - 13:04
Själv tycker jag det är uppfriskande med film på andra språk då och då.
Edited by XC, 26 January 2011 - 13:04.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 January 2011 - 13:12
Posted 26 January 2011 - 13:53
Winter is Coming
Posted 26 January 2011 - 18:28
Precis, XC! Och tänker man sådär så kan man inte heller gnälla på att Hollywood gör remakes av "Låt den rätte komma in" och Millenium-filmerna. Jag menar, om man inte själv orkar med en film med ett annat språk, hur ska man kunna begära att andra ska göra det?
Håller helt med Kermit här (bortsett från att jag försöker låta bli att klaga på remakesen då).
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 January 2011 - 18:37
Posted 26 January 2011 - 20:28
Sherlock Holmes. För att jag är ett fan av genre-filmer.
Good one.
Posted 27 January 2011 - 00:15
Vad menar du där? [...] Menar du samma sak?
Japp.
Med addendumet att jag inte tycker remakes nödvändigtvis behöver vara dåliga (en åsikt jag är rätt ensam om i allmänhet).
Posted 27 January 2011 - 01:08
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 January 2011 - 07:23
Vad menar du där? [...] Menar du samma sak?
Japp.
Med addendumet att jag inte tycker remakes nödvändigtvis behöver vara dåliga (en åsikt jag är rätt ensam om i allmänhet).
De behöver inte vara dåliga. Ta Millenium-filmerna som exempel, jag tror att de har en stor chans att bli bättre än "våra" filmer. Daniel Craig ser ut mer som Blomkvist beskrivs i boken och dessutom är David Fincher en mycket bra regissör. Men...många remakes blir ändå sämre.
Posted 27 January 2011 - 07:34
Pst. Jag är förvånad att Sentinel inte gick emot strömmen som brukligt och röstade emot Sherlock som hittills har alla rösterna...
Edited by Synon, 27 January 2011 - 07:35.
Posted 27 January 2011 - 07:43
Posted 27 January 2011 - 08:11
Paul W.S. Anderson!
Synon:
Nej, i år har jag ingen sådan agenda. Det var förra året. Sherlock Holmes är dessutom en film jag skulle kunna tänka mig att vilja se, men som jag faktiskt inte sett ännu.
Posted 27 January 2011 - 08:33
Visst finns det en tendens att överreagera på bland annat filmer, särskilt på forum på internet, där stämningen kan bli riktigt laddad på flera sätt. Men det är ju inte direkt alla som säger "måtte den eller den råka illa ut, han våldtog min barndom", utan man kan helt enkelt gnälla på att det inte ser lovande ut eller inte är en bra film. Det har man sin fulla rätt att göra, och förhoppningsvis kan uteblivna intäkter och dåliga recensioner ibland påverka filmbolag att göra annorlunda. Fox verkar ha släppt sina Aliens vs. Predators nu (som verkligen var att kissa över TVÅ franchises) och t. om Michael Bay säger i alla fall att Transformers 2 kanske inte var så lyckad och att de har lärt sig. Visst faen får och ska man gnälla också.
Posted 27 January 2011 - 09:05
Posted 27 January 2011 - 09:21
Posted 27 January 2011 - 09:34